Wysłany: 20-04-2009, 17:06 Sabotaż PKP PLK na linii JG - Lwówek Śl.
Póki co znalałem bardzo niepokojącą wiadomość na wykazie prędkośći dotyczacych przyszłego rozkładu jazdy (na stronie plk) a mianowicie zamiar wprowadzenia ograniczenia prędkośći na linii 283 na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śląski do 30km\h (także dla szynobusów !) Czyli widzimy że betoniarscy partacze z IZ Wałbrzych zaczynają znowu pokazywać pazurki ! Szklarskiej , Kudowy nie udalo im się zapieprzyć to teraz przymierzają się do Lwówka ! Nie sposób też nie zauważyć tego że może mieć a może raczej napewno ma to coś wspólnego z planowanym przejęciem od nowego rozkładu jazdy przewozów na tej linii przez KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE ! Do czego to ograniczenie może doprowadzić chyba nie muszę pisać... W kazdym bądź razie sprawę należy jak najszybciej nagłośnić !
Link:
http://www.plk-sa.pl/oferta/2009-2010-regulamin-przydzielania-tras.html
Gnojstwo i chamstwo! Inaczej tego określić się nie da PLK juz kiedyś taki manewr zrobiło na lini lwóweckiej w 2001 roku. Kiedy wchodził nowy rj też wprowadzili 30, ale ludzie wyczuli pismo nosem o co chodzi PKP, i po protestach prędkość została przywrócona mimo że na torach nie zrobiono nic. Teraz reż się nie damy. Albo wymusimy remont albo skoro ta firma jest tak nie udolna to przejmiemy linie i sami wyremontujemy...
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Czyżby kolejna próba uwalenia Kolei Dolnośląskich, które od grudnia mają przejąć ruch na tej linii?
Cytat:
Kiedy wchodził nowy rj też wprowadzili 30, ale ludzie wyczuli pismo nosem o co chodzi PKP, i po protestach prędkość została przywrócona mimo że na torach nie zrobiono nic.
Nie takie podwyższenia prędkości PLK robiły bez machnięcia łopatą! Zdarzało się, że z 0 km/h robiło się z dnia na dzień 30 a nawet 70 km/h.
Jak się chce uwalić przewoźnika lub wygasić popyt na linii, robi się odwrotnie - sztucznie zaniża prędkość szlakową. Na linii JG - Lwówek było to już przecież praktykowane przez PLK wspólnie i w porozumieniu z betonem PR Wrocław.
szwindel jak nic zwłaszcza że przywrócono zamknięte po 1945 roku połączenia do Trutnova .Przecież mój kolega z Lwówka pamięta jeszcze i ja tez jak tamtą trasą, fakt ze trochę się wlokły , ale jechały tamtędy pociągi przez Zielona Gorę i Poznań do Szczecina i inne lokalne dolnośląskie składy. Tą linię ktoś wam ,koledzy forumowicze z DŚ ,chce uwalić tą linię i już . jedrek jeśli jest możliwość niech ktoś to przejmie bo za jakieś dwa lata zwiną wam interes i będzie to samo co z zamkniętymi 15 lat temu liniami do Świeradowa zdroju i Karpacza na których rosną już całkiem spore drzewa i krzewy..Za rok są wybory samorządowe , znów będzie się wybierać na wójtów burmistrzów i sejmików wojewódzkich .. Ratowanie linii podsudeckich fajna wstawka do programów wyborczych , a paru politykom którzy coś sknocili lub poszli n układy z oszustami w kolejowych spółkach jesienią przyszłego roku brudy i to publicznie bezie można wyprać.Niech się tłumaczą
Robert Relich twierdzi, że remont przejazdu kolejowego w Zebrzydowej był nielegalny.
Remont przejazdu kolejowego w Zebrzydowej – który wykonano w marcu na zlecenia PKP – był nielegalny. Tak twierdzi burmistrz Nowogrodźca, Robert Relich. Oczywiście dobrze, że został wykonany, ale dlaczego o robotach nikt nie poinformował burmistrza?
Przez cały tydzień, ruch z krajowej “czwórki” kierowany był objazdem przez Nowogrodziec i Wykroty. Drogi i pobocza rozjeżdżone, ściany domów pękają, a mieszkańców narażono na niebezpieczeństwo. Teraz sprawą zajmie się prokuratura.
Trzeba wszcząć alarm, powiadomić lokalne samorządy i media! Tak jak w zeszłym roku, gdy chciano uwalić połączenia na trasie Bolesławiec - Zebrzydowa - Lwówek Śl. - Jelenia Góra:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=49030#49030
Trzeba pisać do starosty lwóweckiego sam już to zrobiłem może metoda trochę mało adekwatna do sytuacji ale znalazłem go na portalu nasza- klasa (Artur Zych i miasto Wleń) poza tym nawiązałem kontakt z jego synami i myślę że sprawą się zajmie
Jedrek, każda metoda nagłośnienia antykolejowych planów betonu PKP jest słuszna i wskazana. Wiem to z autopsji, bo w Bolesławcu na przestrzeni ostatnich lat wielokrotnie to praktykowaliśmy, ratując w ten sposób nie jeden pociąg od uwalenia, czy nasz dworzec od całkowitej dewastacji.
Linia Zebrzydowa - Jelenia Góra to wspólna sprawa całego naszego regionu i razem musimy o nią walczyć wszelkimi sposobami!
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Wysłany: 23-04-2009, 07:41 Na szynach nowocześniej i… wolniej
W 2011 roku na jeleniogórskich torach pojawią się nowe pociągi. Sześć dodatkowch autobusów szynowych będzie kursowało po Dolnym Śląsku. Będą one obsługiwały m. in. linię kolejową Jelenia Góra – Zgorzelec. Tymczasem od nowego rozkładu jazdy pociągi kursujące do Lwówka Śląskiego mają zwolnić do 30 km na godzinę.
Decyzję w tej sprawie podjął Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Podpisana została uchwała dotycząca środków zapisanych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.
W jej ramach zostaną zakupione nowe autobusy szynowe, pięć składów elektrycznych oraz kilka używanych szynobusów do obsługi linii kolejowych pozbawionych trakcji elektrycznej. Koszt projektu wyniesie 146 mln złotych. Szacuje się, że do 2011 roku po dolnośląskich torach będzie kursowało 21 nowych pojazdów.
Marszałek Województwa Dolnośląskiego, Marek Łapiński chciałby, aby samorządy aktywnie włączały się w sprawę transportu publicznego i współpracowały pomiędzy sobą.
Tymczasem ciemniejsze chmury gromadzą się nad linią z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Polskie Linie Kolejowe poinformowały o zamiarach spowolnienia składów na tym odcinku do 30 km na godzinę. Może mieć to związek z przejęciem obsługi połączeń na wspomnianej linii nr 283 przez nowo powstającą spółkę Koleje Dolnośląskie.
Dość nieszczęśliwie brzmi zapis w nagłówku. Rozumiem, że województwo podjęło decyzję w sprawie zakupu szynobusów, ale ustawiłeś zdania tak, jakby decyzja o 30 na JG-Lwówek też była decyzją ZWD i to w dodatku zapisaną w WPI, co brzmi absurdalnie. Krótko mówiąc, należałoby moim zdaniem zamienić te zdania miejscami, czyli zrobić tak:
Cytat:
W 2011 roku na jeleniogórskich torach pojawią się nowe pociągi. Sześć dodatkowch autobusów szynowych będzie kursowało po Dolnym Śląsku. Będą one obsługiwały m. in. linię kolejową Jelenia Góra – Zgorzelec.
Decyzję w tej sprawie podjął Zarząd Województwa Dolnośląskiego. Podpisana została uchwała dotycząca środków zapisanych w Wieloletnim Programie Inwestycyjnym.
Tymczasem od nowego rozkładu jazdy pociągi kursujące do Lwówka Śląskiego mają zwolnić do 30 km na godzinę.
Jeśli to Twój artykuł, i jeśli masz taką możliwość, to wyedytuj go, bo w obecnej postaci niesłusznie oczernia ZWD.
ODPOWIEDŹ STAROSTY POWIATU LWÓWECKIEGO W SPRAWIE PLANÓW PLK na moją prywatną skrzynkę e-mailową Re: Kolejna próba zamachu na lwówecką linię kolejową
Witam!
Wiem o tych planach i próbuję przeciwdziałać. Na razie mam zapewnienie, że pociąg na tej linii nie bedzie jechał niż 8 minut dłużej. Bedę prosił posłów o reakcję.
Za informację dziękuję i pozdrawiam!
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Czy ktoś może wie dlaczego dzisiaj 8837 (Jelenia G.- Legnica 18.06) pojechał 2x SA 134 (004, 007) przecież to się równa brakiem jednego SA w JG do obsługi połączeń na Zieloną G. lub Bolesławiec rano... a może mundek w zamian planuje puścić skład wagonowy na ZG. Czy ktoś mi może powiedzieć o co camman i czy czasami jutro nie będzie supraisa w postaci KKS na którejś z lini??
_________________ Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum