Krzysiu Ja to wiem, nie musisz mi tego mówić. Wytykasz mi brak myślenia, widzisz jak byś sam pomyślał i poczytał wątek to byś dobrze wiedział że nie tylko do tego się odnosiłem. Ale cóż, lepiej spróbować komuś pojechać.
Oczywiście. Nieustająco od 7 marca z wyłączaniem od-popołunda 30 kwietnia do popołudnia 4 maja na wszystkich parach oprócz w D 69769 / 69882 a w C 69883 / 69882
Nie od 7 marca w D na obiegu D 69769 / 69882 a w C na 69883 / 69882 jeździ szynobus. Pozostałe pary to KKZ. Od 16:00 30.04 do 16:00 4.05 na lwóweckiej kursował szynobus na wszystkich parach.
Od 19 maja do 18 czerwca 2014 r. potrwają konsultacje społeczne do "Roboczego Projektu Programu Działań Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Aglomeracji Jeleniogórskiej". Złotoryjski magistrat zdecydował się w końcu przystąpić do wspomnianego ZIT-u.
_________________ Ten post wnosi do tematu tyle co reszta.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-06-2014, 19:41
Moi drodzy.
Przyklepanie likwidacji Lwówka już nastąpiło bo jeździ KKZ. Do czasu podniesienia szlakowej do 60 km/h
od Jeleniej Góry do Niwnic i wyklepaniu SA106 oraz SA109 nie ma sensu puszczać "lwówków" bo to:
a) zabójstwo dla szynobusu - jazda 20 km/h z ciągłym hamowaniem do 10 km/h na mostach i
przejazdach
b) prawie nikt nie będzie korzystał z niestabilnej oferty przewozowej
c) brakuje wizji prowadzenia przewozów z Legnicy lub Żar przez Lwówek do Jeleniej i Szklarskiej
lub Kamiennej Góry i Trutnova
d) brakuje P&R czy też skomunikowań autobusowych z pociągami, najlepiej na jednej taryfie.
Sam krzyk o Lwówek nie załatwia sprawy o D29-283 jest w fatalnym stanie technicznym
i jeśli już chcemy mówić o przewozach to jedynie od strony Legnicy do Lwówka (przeżyjemy kawałek 30 z Lwówka do Niwnic skoro dalej jest 60) do czasu zrobienia odcinka
Jelenia Góra - Niwnice do 60 km/h. Ciągłe utrzymywanie 30 nie jest rozwiązaniem, bo ile można tak
jeździć?
Najpierw należy zbudować projekt Lwówek od nowa.
Virakocha,
Po pierwsze, prędkość konstrukcyjna tej linii kolejowej to 50km/h i jest ona dla tutejszych realiów, przy braku równoległej drogi kołowej całkowicie wystarczająca.
Co do "Nie ma sensu" możesz przez ten pryzmat oceniać swoje podwórko, np. linię Września - Jarocin.
Oczywiste jest że w obecnej chwili tworzenie i utrzymywanie rozbudowanej oferty przewozowej na tej linii nie ma sensu, niemniej jednak utrzymanie minimalnej oferty jest konieczne aby zapobiec dewastacji linii, gdyż oprócz ruchu pasażerskiego linią 283 na tym odcinku już nic więcej nie jeździ, ruchu towarowego brak, m.in przez niski dopuszczalny tu nacisk oś już od kilku lat. Ważne jest też aby zapewnić dojazd mieszkańcom Marczowa i Dębowego Gaju do Lwówka gdyż komunikacja autobusowa praktycznie tu nie istnieje i z kolei korzysta tu jeszcze sporo ludzi. Na kierunku Jeleniogórskim ruch jest już szczątkowy, dzięki jak to całkiem dobrze określiłeś, niestabilności oferty.
Co do P&R, praktycznie przy każdym dworcu i przystanku nie ma większego problemu ze znalezieniem miejsca parkingowego.
Wizja połączeń w kierunku Legnicy jak najbardziej istnieje i to już od kilku lat, niedawno została nawet wyciągnięta w UMWD z szuflady i związana jest z odtworzeniem o ciągu komunikacyjnego z Legnicy przez Złotoryję i Lwówek Śląski do Jeleniej Góry(nie jest wykluczona też l.312), rewitalizacja odcinka linii 283 miała by być z założenia docelowo częścią tego dużego projektu.
W celu utrzymania aktualnej prędkości dla SA, konieczna "na już" jest wymiana 5000 podkładów, problem jest ze znalezieniem środków finansowych na ten cel... Rozmowy między UMWD a PLK cały czas trwają, zobaczymy jeszcze co przyniesie czas, oficjalnie wszystkim zależy na utrzymaniu ruchu do czasu poważnej rewitalizacji ze środków nowego RPO a to nastąpić może w perspektywie 2-3lat.
Uwielbiam właśnie takich znawców tematu jak ty Virakocha. Podważasz zasadność lwóweckiej a jednocześnie domagasz się reaktywacji linii z Krotoszyna przez Milicz do Grabowna gdzie parametry też nie powalają, że o wspomnianej przez Nutra, linii z Gniezna do Jarocina - o która drapiecie kilka ładnych lat nawet nie wspominam.
Tak samo zasadne jest utrzymanie lwóweckiej jak i tych wspomnianych.... W 2007 r po wielkiej Polityce Wygaszania Popytu na linii 283 zapanowała długo wyczekiwana normalność. Jak się okazało nie na długo. Po dwóch latach normalnej egzystencji kolei nastało nowe jak się okazało gorsze. Z 10 pociągów uruchamianych 61 kilometrowym odcinku zostało 6 uruchamianych na 33 kilometrowej trasie dwa na 61 kilometrach. Ale to nie odstraszyło trzeba było więc wyciąć pociągi pracownicze z Jeleniej Góry i puścić ochłapy poza szczytowe by zniechęcić tych co jeżdżą a potem zacząć cyrki z KKS, które wytrzepały wszelką formę turystyki pieszej dziecięcej, młodzieżowej i PTTK oraz turystyki rowerowej i wodnej- Tak wodnej bo szynobusy były wykorzystywane również do transportu kajaków na spływy Bobrem. Cóż to jest jak nie celowa degradacja.... a PLK jak niby ma wierzyć że remont lwóweckiej ma sens skoro przewoźnik który zamawiał trasy w okresie pierwszego półrocza przez kwartał woził ludzi drogą a nie torami.
Niestety nic nie dzieje się bez przyczyny. Mam tylko nadzieję że stosunek nowego zarządu oraz też nowych władz Województwa Dolnośląskiego zmieni politykę wobec linii drugorzędnych.
Co jeszcze - nie ukrywam że liczę na nowego prezesa. Nie ukrywam że liczę że znów do Lwówka pojedzie szynobus w niedługim czasie. Bo jakoś w te "problemy taborowe" KDcji nie chce mi się wierzyć.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-06-2014, 09:59
Cytat:
Po pierwsze, prędkość konstrukcyjna tej linii kolejowej to 50km/h i jest ona dla tutejszych realiów, przy braku równoległej drogi kołowej całkowicie wystarczająca.Co do "Nie ma sensu" możesz przez ten pryzmat oceniać swoje podwórko, np. linię Września - Jarocin.
I dlatego należy ją przywrócić @Nuter (zapraszam na PW lub FB to pogadamy o tych sprawach jak ja to widzę bo nie ukrywam kibicuję wam a widzę źle odebrałeś to Michale).
A w przypadku D29-281 to zupełnie nie trafiłeś gdyż konstrukcyjna dla 281 wynosi 100 km/h i także jest wystarczająca a dlaczego jest tyle ograniczeń to już temat rzeka niemniej nasze sukcesy na tym polu: https://www.facebook.com/pages/Linia-kolejowa-281-Gniezno-Jarocin-Ratujmy-po%C5%82%C4%85czenia/249370568524711?fref=nf są spore - 100 km/h od mostu w Orzechowie do Żerkowa, 80 km/h od Jarocina do Radlina Wielkopolskiego (było 50 z licznymi ograniczeniami), 80 km/h z Gniezna do Marzenina (było 60 km/h) i teraz remont odcinka Września - Książno dzięki któremu Vmax wzrośnie z 30 do 60 km/h no i przywrócenie stałej 40 km/h (wiem jak to brzmi no ale trudno) od Grabowna do Krośnic gdzie było kupa 10 km/h i zmniejszenie ilości ograniczeń od Milicza do granicy IZ Wrocław, gdzie teoretycznie powinno się pruć 80 km/h ale 80 masz od Krotoszyna do prawie Cieszkowa a potem szereg ograniczeń, niemniej 20 km/h mają zniknąć.
Cytat:
Uwielbiam właśnie takich znawców tematu jak ty Virakocha. Podważasz zasadność lwóweckiej a jednocześnie domagasz się reaktywacji linii z Krotoszyna przez Milicz do Grabowna gdzie parametry też nie powalają, że o wspomnianej przez Nutra, linii z Gniezna do Jarocina - o która drapiecie kilka ładnych lat nawet nie wspominam.
Akurat tu @Bonifasie nie masz racji bo dzięki "naszemu" drapaniu prędkość opornie na D29-281 ale wzrasta i to na całym odcinku Grabowno Wielkie - Gniezno i zdaję sobie sprawę, że się to nie podoba CRI Poznań i CRI Wrocław Dlatego wypruwamy sobie żyły (każdy z nas ma życie prywatne) ale jednak udaje się. Jak powyżej napisałem prędkość wzrasta i rozważana jest reaktywacja pociągów Gniezno - Jarocin nawet ułożony jest już rozkład przedstawiony do konsultacji społecznych (liczę na wasze uwagi):
http://www.umww.pl/konsultacje-projektu-rozkladu-jazdy-osobowych-i-przyspieszonych-pociagow-wojewodzkich-na-rok-2014-15-prowadzone-do-14-lipca-2014-r
Źle mnie zrozumieliście. Uważam, że nie ma sensu prowadzić przewozów przy 20 km/h bo tyle będzie od grudnia w regulaminie, chyba że jakimś cudem Vmax do 40 km/h zostanie podniesiona (przy 5000 podkładów ale betonowych jestem w stanie uwierzyć).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum