Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Następny
Prywatyzacja spółek Grupy PKP
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-03-2011, 22:47    Odpowiedz z cytatem

PKP CARGO ostatnio znacznie poprawiło wyniki. Prywatyzacja powinna nam dać jakąś wartość dodaną. Powiem tak, o ile nowy właściciel znajdzie fundusze na zakup nowych wagonów będzie to dobra decyzja, jeśli będzie tylko liczył na zyski będziemy mieć do czynienia z kolejną wpadką ministra Grada. Liczę na to, że lokomotywy PR-om będą również po prywatyzacji wynajmowane na zasadach rynkowych. Ja akurat uważam, że wyjęcie CARGO spod skrzydeł PKP może przynieść dobre skutki. Nowy właściciel kierujący się rachunkiem ekonomicznym na pewno sprzeda sporą część lokomotyw, czy zezłomuje sporo wagonów, sprzedaż lokomotyw to spora szansa dla PR-ów. Ja specjalnym pesymistą nie jestem, uważam, że nowy właściciel na pewno od pkp-istów gorszy nie będzie.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 01-03-2011, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
uważam, że nowy właściciel na pewno od pkp-istów gorszy nie będzie.

Na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek, skoro nowy właściciel formalnie nie jest jeszcze znany?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 01-03-2011, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
snajper, jeśli liczysz na to, że Niemcy po przejęciu PKP IC nagle zrobią Polakom dobrze, uruchamiając TLK do każdej "dziury", które zostały zlikwidowane w ciągu 2 ostatnich lat, to się przeliczysz. Ich interesują tylko magistrale, na których można zarobić. Śmiem więc twierdzić, że pod rządami DB sieć połączeń TLK zaniknie całkowicie.


Istnieje taka ewentualność, jednak IC dąży z każdą korektą do tego samego, więc co za różnica ?? Nasza kolej od 20 lat się z roku na rok kurczy. Na jakiej podstawie ja mam wierzyć w to, że nagle zacznie się rozwijać jeśli zostanie u naszych.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 01-03-2011, 23:08    Odpowiedz z cytatem

snajper, ale przecież zarząd PKP IC nie działa w próżni tylko podlega ministrowi infrastruktury. Likwidacja TLK odbywa się więc za wiedzą i zgodą rządu. Gdyby MI powiedziało STOP i zaczęło rozliczać PKP IC z każdej złotówki dotacji to nie byłoby takiej rzezi połączeń. Tak więc kurczącą się siatkę połączeń TLK zawdzięczamy tylko i wyłącznie rządowi Tuska, który ma zresztą swoich przedstawicieli w radzie nadzorczej PKP IC. Wniosek jest oczywisty: to rząd działa na szkodę kolei i pasażerów! Prywatyzacja tego nie zmieni, bo sprywatyzowane PKP IC nadal będzie dotowane przez rząd. A skoro ten rząd nie potrafi zapanować na swoimi ludźmi w zarządzie i radzie nadzorczej spółki to tym bardziej nie będzie miał żadnego wpływu na prywatnego właściciela, którym może się okazać DB.

Przed każdą korektą rozkładu jazdy pracownicy biura marketingu PKP IC biegają do MI, żeby uzgadniać listę cięć. Marcowa korekta, która obowiązuje od dziś to dzieło wiceministra Massela.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 01-03-2011, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 01-03-2011, 23:19    Odpowiedz z cytatem

No to ok, ja też jestem za opcją by rząd zrobił z tym porządek a nie sprzedawał (ja zresztą na rządzącą partię nie głosowałem ani też na poprzednią więc od lat nie moja reprezentacja rządzi). Tylko niestety to by ktoś się zainteresował to nie realne, żaden rząd od 89 się nie interesował koleją. Ale jeśli się znajdzie taki rząd co się zainteresuje, to ok. Poczekamy zobaczymy, IC na razie nie jest jeszcze wystawiony na sprzedaż, choć pewnie będzie, bo pewnie rządzącym nie będzie się chciało interesować i samemu zarządzać.

A co do Cargo,skoro już sprzedają to może Chińczyki ?? Bo wtedy by nie było ogólnoeuropejskiego monopolu, a i Chińczyki chcą robić dobry interes jeśli coś kupują.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 01-03-2011, 23:32    Odpowiedz z cytatem

snajper, jakie Chińczyki? W myśl zasady, jak przystało na kondominium, "nasz prezydent, wasz premier" tak samo będzie z PKP, tzn. "nasze Cargo, wasze Intercity". Marionetkowy nie-rząd Tuska wykonuje tylko polecenia swoich mocodawców z Berlina i Moskwy. I tyle ode mnie w temacie prywatyzacji spółek Grupy PKP.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-03-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Podporządkowywanie polskich przedsiębiorstw rządom innych państw nie jest prywatyzacją i takie określanie tych działań jest wprowadzaniem w błąd obywateli naszego kraju! To jest gospodarczy rozbiór Polski a nie prywatyzacja!

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 02-03-2011, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Kto kupi PKP Cargo?

Wczoraj rząd podjął decyzję o sprzedaży pakietu większościowego udziałów w PKP Cargo. Preferowanym rozwiązaniem jest sprzedaż akcji spółki inwestorowi strategicznemu, wyłonionemu w trybie negocjacji na podstawie publicznego zaproszenia do negocjacji. Kto może być zainteresowany przejęciem polskiego przewoźnika? Czy będzie to inwestor branżowy czy raczej fundusz inwestycyjny?

W ostatnich latach w PKP Cargo doczekało się w końcu głębokiej restrukturyzacji. Jeszcze w roku 2007 w spółce pracowało ponad 44 tys. osób, obecnie liczba ta spadła to 26 tys., a w ramach kolejnego programu dobrowolnych odejść z pracą ma się pożegnać kolejne półtora tysiąca osób. Zmniejszona została liczna zakładów spółki, zapleczy utrzymania taboru, przebudowano pion utrzymaniowy oraz zreorganizowano pion handlowy. Prezes Wojciech Balczun wielokrotnie podkreślał, że spółka była przewymiarowana pod każdym niemal względem, a przerosty w zatrudnieniu i posiadanym majątku negatywnie wpływały na funkcjonowanie i efektywność przedsiębiorstwa. PKP Cargo ma już gotową strategię na lata 2011-2015, która zakłada poszerzenia działalności w innych państwach.

Potencjalnych inwestorów mogą również wstępnie zachęcać dane finansowe z roku 2010. PKP Cargo odnotowało 31 mln zł zysku netto, oraz zysk ze sprzedaży w wysokości 55 mln zł. Nakłady inwestycyjne wyniosły 370 mln zł a z zapowiedzi zarządu wynika, że w roku 2011 mają przekroczyć 500 mln zł.

Jak dotąd na polskim rynku przewozów towarowych doszło do dwóch znaczących przejęć. W drugiej połowie roku 2009 DB Schenker przejęło kontrolę nad spółkami PCC Rail, PTKiGK Rybnik oraz PTK Holding i wieloma mniejszymi podmiotami. Wartość transakcji nie została ale pojawiające się najczęściej szacunki mówiły o kwocie przekraczającej 1,5 mld zł. Nowy właściciel początkowo zapowiadał walkę o jak największe udziały w polskim rynku jednak w ostatnich miesiącach raczej podkreślał, że nie będzie w stanie zagrozić na rynku polskim PKP Cargo. W styczniu 2011 Hans-Georg Werner, prezes DB Schenker Rail Polska, w rozmowie z „DGP” powiedział wprost, że jego firma nie jesteśmy zainteresowana prywatyzacją PKP Cargo.

– Po wydaniu ok. 400 mln EUR na PCC Rail wygląda na to, że DB Schenker poświęca się teraz modernizacji zakupionej półtora roku temu śląskiej spółki. Czy w przypadku PKP CARGO koleje niemieckie złożą ofertę? Nawet jeśli ostatecznie tego nie zrobią, to z pewnością poważnie przyglądają się transakcji. Doświadczenia transakcji sprzedaży przewoźników kolejowych (pasażerskich i towarowych) w całej Europie wskazują, że prawie zawsze w kolejce do zakupu ustawia się DB. Niemcy nie złożyli oferty jedynie w przypadku dwóch prywatyzacji „środkowoeuropejskich” tj. na Słowacji i na Węgrzech pozostawiając wolną rękę siostrzanej Rail Cargo Austria. – mówi Marcin Kamola, analityk w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Na tej podstawie można przypuszczać, zarówno przewoźnik niemiecki jak i austriacki jest obecnie zajęty konsumowaniem przejęć z lat poprzednich i raczej nie będzie zainteresowany inwestowaniem w PKP Cargo. Prawdopodobieństwo takiego rozwoju wypadku zwiększają nie najlepsze wyniki w ostatnich latach będące efektem kryzysu przewago wywołanego przez światowy kryzys gospodarczy.

Te same firmy były również wymieniane wśród potencjalnych inwestorów zainteresowanych przejęciem CTL Logistics w roku 2008. Ten największy w owym czasie przewoźni niezależny na polskim rynku został jednak ostatecznie zakupiony przez fundusz inwestycyjny Bridgepoint, który obecnie posiada 75% udziałów w przedsiębiorstwie. Zainteresowany był również kalifornijski Oaktree. Interesujące jest również to, że dość szybko pojawiły się opinie, że Bridgepoint nie jest do końca zadowolony z przeprowadzonej transakcji i szybko może dojść do kolejne zmiany właściciela. Na początku roku 2010 pojawiły się informacje, że przejęciem zainteresowany jest francuski SNCF Fret jednak do transakcji nie doszło.

– Warto jednak zwrócić uwagę na fundusze inwestycyjne, które także uważnie analizują możliwe akwizycje w branży kolejowej, zwłaszcza teraz, gdy Warren Buffet dał swoją inwestycją zielone światło do inwestowania w kolej towarową, a oczyszczone z kryzysu instytucje finansowe znów dysponują dużą wolną gotówką. To za pieniądze amerykańskich i kanadyjskich emerytów Bridgepoint kupił CTL, to także fundusze inwestycyjne walczyły o zakup kolei słowackich i węgierskich (np. aktywne w Polsce Mid Europa Partners czy Penta) – dodaje Kamola.

Oprócz wymienionych już wcześniej funduszy na rynku Europy Środkowej i Wschodniej aktywne są również inne podmioty. Udziałem w prywatyzacji Grupy Energa w drugiej połowie roku 2010 zainteresowany były m.in. GS Global Infrastructure Partners II LP oraz GS Capital Partners VI Fund LP.

Czy któraś z wymienionych firm weźmie udział w prywatyzacji PKP Cargo przekonamy się wkrótce.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 02-03-2011, 17:37    Odpowiedz z cytatem

TUTAJ ultimatum zz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 02-03-2011, 18:13    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Podporządkowywanie polskich przedsiębiorstw rządom innych państw nie jest prywatyzacją i takie określanie tych działań jest wprowadzaniem w błąd obywateli naszego kraju! To jest gospodarczy rozbiór Polski a nie prywatyzacja!

Nie sposób się nie zgodzić. W przypadku Cargo prywatyzację można jakoś przełknąć, gdyż przewozy towarowe mogą a nawet powinny działać na zasadach rynkowych. Jednak od PKP Intercity i przewoźników samorządowych YNWESTORSKIE ŁAPY PRECZ!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-03-2011, 23:06    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na jakiej podstawie wysuwasz taki wniosek, skoro nowy właściciel formalnie nie jest jeszcze znany?


Prosta sprawa, gorzej być już nie będzie. Doceniam reformy i ostatnie bardzo dobre wyniki PKP CARGO, ale postawa spółki i służalczość wobec PKP S.A. w wojnie z PR-ami pokazuje, że nie jest to zdrowy organizm nastawiony na rynkowy sukces. PKP CARGO potrzebują inwestycji w tabor i w tym również zmiana właściciela pomoże. Jest wreszcie okazja na ukrócenie samowoli związkowców, największych szkodników polskiej kolei.


Cytat:
Prywatyzacja tego nie zmieni, bo sprywatyzowane PKP IC nadal będzie dotowane przez rząd.


Czy niczego nie zmieni to raczej bym nie powiedział. Po pierwsze znowu poradzimy sobie ze związkami, po drugie nowy właściciel będzie kierował się chęcią zysku i w zadne bezsensowne wojny i wojenki wchodził nie będzie. Co do dotacji to być może wrócimy do normalności i jak w Europie Zachodniej do pociągów międzywojewódzkich nie będziemy dopłacać, te muszą zarabiać same na siebie, państwo na taką rozrzutność sobie pozwolić nie może. PKP IC powinno być sprzedane, dotacje należy zlikwidować i umożliwić równą konkurencję na rynku, przede wszystkim dla IR. Niestety oddanie linii z Gdyni do Krakowa i Katowic powoduje, że ze sprzedażą PKP IC będzie jak ze sprzedażą TP S.A., czyli sprzedamy monopol na rynku.


Cytat:
Podporządkowywanie polskich przedsiębiorstw rządom innych państw nie jest prywatyzacją i takie określanie tych działań jest wprowadzaniem w błąd obywateli naszego kraju!


Bez przesady, rządy innych państw mają gdzieś co u nas jeździ po torach. Prywatyzację w Polsce oceniam niezbyt dobrze, ale uważam, że sprzedaż PKP CARGO czy PKP IC to dużo lepsze wyjście niż utrzymanie tego całego dziadostwa, dla pasażerów będzie to lepsze rozwiązanie. Wypada tylko żałować, że towarzystwo za pieniądze podatników i pasażerów będzie się nadal rozbijać, teraz w PKP S.A. np. za pomocą opłaty dworcowej...
Reasumując ważąc wszystkie za i przeciw, dla zdrowia polskiej kolei prywatyzacja PKP CARGO i wyłączenie jej ze struktur PKP S.A. uważam za dobre rozwiązanie. Podobnie należy postąpić z PKP IC, wbrew niezrozumiałym opiniom niektórych użytkowników forum. Pociągi międzywojewódzkie muszą zarabiać na siebie, funkcjonować na zasadach rynkowych. W tym przypadku prywatyzacja to też optymalne rozwiązanie. W rękach publicznych powinny pozostać jedynie PR-y, te świadczą usługę publiczną, w związku z czym obecny model jest dla nich idealny. Oczywiście nie oszukujmy się prywatyzacja PKP CARGO, czy PKP IC to koniec kolejarskich przywilejów i powrót do normalności na kolei. Prywatyzacja ma sens kiedy przyniesie jakąś wartość dodaną, w przypadku PKO B.P., KGHM, czy ORLENU to zwykła niegospodarność- dochody z dywidendy dla SP są olbrzymie, natomiast na kolei to szansa na autentyczne zmiany. Dlatego z bólem serca zmiany popieram. Dyktatowi związkowców nie ma co się poddawać, wręcz przeciwnie trzeba pozbyć się ich za wszelką cenę ze spółek kolejowych, w przeciwnym razie koledzy Koguta zniszczą na kolei wszystko.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 02-03-2011, 23:33    Odpowiedz z cytatem

sheva17, w takim razie odpowiedz na pytanie dlaczego Niemcy nie sprzedają DB Schenker? Czy uważasz za słuszne jeśli PKP Cargo i PKP Intercity zostaną przejęte (celowo nie używam słowa "prywatyzacja") przez koleje obcych państw? Skoro twoim zdaniem Polacy nie mają żadnego interesu w utrzymywaniu PKP Cargo i PKP Intercity, to jaki w tym interes mają Niemcy czy Rosjanie - potencjalni nabywcy polskich przewoźników?

Tylko głupi naród oddaje swój majątek obcym narodom, na dodatek odwiecznym wrogom. Bo nie oszukujmy się, ani Niemcy ani Rosjanie nie są do nas przychylnie nastawieni. Zamiast wojny na czołgi i armaty trwa wojna na akcje polskich spółek. Nie można nas pokonać militarnie to pokona się gospodarczo i ekonomicznie! Dziwię się bardzo, że niektórzy forumowicze podchodzą do tego tak lekceważąco a nawet z zachwytem. To się nazywa zaprzaństwo!

Nie jestem przeciwnikiem prywatyzacji, ale ta powinna odbyć się przez giełdę, z zachowaniem większościowego pakietu akcji przez Skarb Państwa.

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-03-2011, 23:58    Odpowiedz z cytatem

Hakun napisał/a:
w takim razie odpowiedz na pytanie dlaczego Niemcy nie sprzedają DB Schenker?

Bo Niemcy to mądry i praktyczny naród. Rząd Niemiec nie myśli krótkowzrocznie i nigdy nie pozwoli, aby prywatni inwestorzy decydowali o strategii transportowej państwa. Natomiast już wkrótce Niemcy będą decydować o strategii transportowej Polski, ku radości tuskomatołków. A jak do Niemców (PKP IC) dołączą Rosjanie (PKP Cargo) to radość będzie podwójna.

Kolej jest sektorem strategicznym i powinna być we władaniu państwa! Dotyczy to infrastruktury kolejowej i przewozów cargo.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-03-2011, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Ciekawy komentarz na forum "RK":

Rząd może zrobić wszystko przecież ma władze. Można też oczywiście sprawę prywatyzacji Cargo sprowadzać do poziomu zemsty na tych okropnych zwiącholi. To też dobry kierunek dla tych którym zależy na odwróceniu uwagi od spraw zasadniczych. Bo istotne jest nie to czy, ale w jaki sposób i po co jest prywatyzowane Cargo. Odpowiedź na pytanie Jak?: Minister infrastruktury nie postanowił prywatyzować Cargo przez giełdę w ofercie publicznej gdzie przygotowuje się prospekt emisyjny i sprzedaje akcje firmy, wybrał sposób prywatyzacji przez tzw. inwestora strategicznego, czyli będzie ogłoszenie i wszyscy chętni do kupna będą mogli się zgłosić. Dlaczego właśnie wybrał ten sposób? Przed prywatyzacją chętni do kupna będą mogli się zapoznać z pełną analizą ekonomiczną firmy. Więc co? Więc to, że firma która operuje na otwartym konkurencyjnym rynku będzie musiała obnażyć się przed każdym kto się zgłosi pokazując pełne analizy ekonomiczne. Fajny sposób prostego wywiadu gospodarczego który dla Cargo próbuje zaserwować minister. Inna sprawa to dlaczego właśnie teraz?: Wszyscy co choć odrobinę interesują się branżą transportową wiedzą, że wartość takiego przewoźnika jakim jest np. Cargo zależy przede wszystkim od wartości rynku na którym operuje a wartość rynku zależy od stabilności i wysokości stawek dostępu do infrastruktury i ich relacji z kosztami dostępu do infrastruktury drogowej. Niestety na dziś przez prowadzoną politykę rządu mamy niestabilne i jedne z najwyższych stawek dostępu do infrastruktury kolejowej wobec czego wartość rynku na którym operuje Cargo jest relatywnie niska. Może się zdarzyć, że po wprowadzeniu europejskich standardów udziału państwa w utrzymaniu infrastruktury 60:40 wartość Cargo wzrośnie nawet 10 krotnie. Tylko tyle że Cargo będzie już wtedy sprzedane. Wreszcie kolejna sprawa to właściciele którym zależy na majątku którym zarządzają podejmują decyzje o prywatyzacji po to aby zdobyć środki na rozwój i na podniesienie konkurencyjności firmy. W przypadku prywatyzacji Cargo niestety środki z prywatyzacji mają posłużyć nie rozwojowi tego przewoźnika ale na spłatę zadłużenia PKP S.A. Wreszcie na koniec zainteresowani branżą niech sobie przeanalizują kto stoi w tle decyzji o prywatyzacji Cargo właśnie w ten sposób i w tej chwili. Czy to nie czasem zespół Pawluka Sędzikowskiego i spółki?

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-03-2011, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że u nas nazywa się "prywatyzacją" coś co ma znamiona zdrady narodowej. Bo jakże można nazwać "prywatyzacją" sprzedaż państwowej spółki obcej państwowej spółce? Prywatyzacja ma poprawić zarządzanie, bo państwowe spółki są źle zarządzane i co państwowe to musi źle funkcjonować. Ile razy słyszeliśmy taką mantrę powtarzaną przez GW, TVN24, Balcerowicza, Lewandowskiego, Bieleckiego, Tuska, Komorowskiego i innych. Ile razy? I co, państwowe niemieckie, francuskie spółki mogą być dobrze zarządzane, a polskie już nie? Dlaczego?
Dzielą się Polską jak tortem. Niemcy biorą transport (vide: DB i DB Schenker Rail Polska & Arriva RP, LOT i Lufthansa), Francuzi telekomunikację (TP SA i France Telekom), Amerykanie wydobycie gazu łupkowego itd. Teraz działkują się naszą energetyką i koleją.
Najgorsze jest to, że oprócz durni w mediach zawsze znajdzie się jeszcze jakiś "pożyteczny idiota" polityczny, który nic nie rozumie, ale zabiera głos. Również na tym forum nie brakuje idiotów, którzy w "prywatyzacji" polskich spółek kolejowych widzą tylko jedną korzyść jaką jest utarcie nosa rozbestwionym związkowcom.

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 25 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 23, 24, 25  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl