Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Następny
Prywatyzacja spółek Grupy PKP
Autor Wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 03-03-2011, 22:25    Odpowiedz z cytatem

Wojtek napisał/a:
Ciekawy komentarz na forum "RK":

. Fajny sposób prostego wywiadu gospodarczego który dla Cargo próbuje zaserwować minister. Inna sprawa to dlaczego właśnie teraz?: Wszyscy co choć odrobinę interesują się branżą transportową wiedzą, że wartość takiego przewoźnika jakim jest np. Cargo zależy przede wszystkim od wartości rynku na którym operuje a wartość rynku zależy od stabilności i wysokości stawek dostępu do infrastruktury i ich relacji z kosztami dostępu do infrastruktury drogowej.


Gdzie jest i co robi ABW, CBA?
Grandą w biały dzień jest sam pomysł sprzedaży. Takich pomysłodawców powinno się ścigac z urzędu!!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 04-03-2011, 22:39    Odpowiedz z cytatem

Nie prywatyzuje się monopoli i duopoli państwowych, nie prywatyzuje się też strat. PKP Cargo monopolistą już nie jest, przynosi straty ale odkuwa się. Sam fakt prywatyzacji Cargo nie robi na mnie wrażenia ani na plus ani na minus, przewozy towarowe mają tę przewagę nad pasażerskimi, że zazwyczaj zarabiają na siebie i mogą funkcjonować na zasadach rynkowych, pomijając przewozy strategiczne z punktu widzenia państwa (przewozy wojskowe itp). Z tego co wiem w UE nie można finansować też przewozów pasażerskich dochodami z towarów, więc tracimy kolejny argument trzymający przewoźników towarowych w rękach państwa.
Dlaczego jestem więc przeciw? Przeciw jestem dlatego, że prywatyzacja Cargo to pierwszy krok do prywatyzacji innych spółek grupy PKP, a w pierwszej kolejności Intercity, które MUSI pozostać w rękach państwa, gdyż spełnia misję publiczną w takim obszarze rynku, w którym osiągnąć zysk jest trudno. Prywatyzować sobie mogą Polskie Koleje Linowe, a nie strategicznych przewoźników. Mam nadzieję, że plany prywatyzacji innych spółek PKP nie zostaną zrealizowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 05-03-2011, 02:31    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity nie spełnia misji publicznej ponieważ prowadzi działalność komercyjną -pociągi EIC. PKP IC powinna zostać sprywatyzowana tylko, że nie za zaniżoną cenę do której chcą doprowadzić decydenci. Powinno się dotować paliwo do samochodów osobowych zamiast przewozów pociągami expresowymi. To jest dyskryminujące jeśli dopłaca się niedostępną dla większości obywateli kolej zamiast paliwo do samochodów do których każdy ma dostęp.
Prywatyzacja zlikwidowałaby złodziejstwo dyrektorów w IC, którzy robią szwindle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 05-03-2011, 13:37    Odpowiedz z cytatem

EIC nie ma nic wspólnego z misją publiczną, ale TLK to pociągi uruchamiane tylko i wyłącznie z powodu wspomnianej misji, za którą IC dostaje pieniądze od państwa. Takich przedsiębiorstw się nie prywatyzuje.
Jeżeli wydzielą sobie spółeczkę odpowiadającą wyłącznie za połączenia EIC - niech prywatyzują. Ale przewozy dotowane, strategiczne i spółki wykonujące te przewozy powinny pozostać we władaniu państwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-03-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

ET40, TLK są w zaniku. Sądzę, że do prywatyzacji PKP IC dojdzie za 2-3 lata. No, chyba, że naród zmądrzeje i jesienią odsunie Partię Obłudy od władzy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe tempo likwidacji połączeń TLK, za 2 lata nie uchowa się żaden taki pociąg. Wszystko zostanie wyrżnięte, a nieliczne najbardziej zyskowne TLK zostaną zamienione na EIC.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 05-03-2011, 16:14    Odpowiedz z cytatem

Do ET40: Tylko, że pociągi EIC też są dotowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 05-03-2011, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Picolo napisał/a:
ET40, TLK są w zaniku. Sądzę, że do prywatyzacji PKP IC dojdzie za 2-3 lata. No, chyba, że naród zmądrzeje i jesienią odsunie Partię Obłudy od władzy. Biorąc pod uwagę dotychczasowe tempo likwidacji połączeń TLK, za 2 lata nie uchowa się żaden taki pociąg. Wszystko zostanie wyrżnięte, a nieliczne najbardziej zyskowne TLK zostaną zamienione na EIC.

Obawiam się, że jakakolwiek partia ze "świętej czwórki" dojdzie do władzy to i tak kolej jako gorący kartofel będzie parzyła nowy rząd, stąd wyniknie chęć pozbycia się PKP. Jest tylko jedno "ale"...spółki PKP są w zbyt złej kondycji, żeby łatwo było znaleźć inwestora, nawet jeżeli cena będzie niska. Oczywiście, jeżeli dojdzie do prywatyzacji to pozostaną nam chyba tylko Regio i interREGIO, no i oczywiście PKS. Jeżeli nowy rząd zablokuje prywatyzacyjnego potwora to tylko z czystego populizmu.
Chociaż z drugiej strony...tak czarna wizja prywatnej kolei w Polsce, chociaż wydaje się realna to jednak wydaje mi się też bardzo trudna do zrealizowania. Mimo wszystko jestem dobrej myśli, chociaż też trochę się obawiam, że jednak niszczycielska machina wyprzedaży...przepraszam, prywatyzacji się rozszaleje na kolei na dobre. A wtedy będziemy mieli OSE-bis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 05-03-2011, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
spółki PKP są w zbyt złej kondycji, żeby łatwo było znaleźć inwestora, nawet jeżeli cena będzie niska.

Za niską cenę znajdzie się klient. Właśnie w przypadku IC dąży się do tego aby cena była niska. Całe kierownictwo + RN wie o tym, że szykuje się wyprzdaż ale nikt w obawie przed utratą posady nie odważy się powiedzieć, że zaczyna się kradzież sterowana przez tych samych ludzi co w latach 90-tych KLD+AWS+UW=PO.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET40 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Kwi 2010
Skąd: Stolyca województwa.

PostWysłany: 05-03-2011, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Sam już nie wiem jak to jest...Jeżeli IC zmieni właściciela, to cała nadzieja w Przewozach Regionalnych. Żeby tylko nikomu do głowy nie strzeliło, żeby prywatyzować PLK, bo byłoby to kuriozum na skalę światową, ale znając naszych mędrców od reformowania (rozpier...) kolei - są do tego zdolni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 06-03-2011, 13:12    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
spółki PKP są w zbyt złej kondycji, żeby łatwo było znaleźć inwestora, nawet jeżeli cena będzie niska.

Tu nie chodzi o wartość samej spółki. Inwestor jest zainteresowany przede wszystkim rynkiem. To rynek, na którym operuje PKP IC ma wartość. Stąd usilne próby wyeliminowania interREGIO i rozbicia PR na mniejsze lokalne spółeczki, czyli likwidacja konkurencji. Im więcej monopolu będzie mieć PKP IC tym spółka będzie więcej warta. W przypadku prywatyzacji PKP IC majątek spółki będzie tylko dodatkiem do tego rynku. Rząd już zalegalizował monopol PKP IC na linii Gdynia - Warszawa - CMK - Kraków/Katowice. Pociągi EIC na tej trasie będą przez 10 lat objęte dotacją z MI w wysokości 240 mln zł rocznie. Chyba, że Komisja Europejska uzna to za niedozwoloną pomoc publiczną, o czym przekonamy się już wkrótce. Jeśli KE przyklepie tę absurdalną umowę, oznacza to, że PKP IC jest przeznaczone dla DB.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 16-03-2011, 13:51    Odpowiedz z cytatem

Czyżby po komercjalizacji i restrukturyzacji nastała era prywatyzacji PKP?

Kolej w Polsce znajduje się na skraju przemian, które prędzej czy później musiały zajść. Przez lata odkładana prywatyzacja jedynie zemściła się w postaci zwiększenia zadłużenia czy wręcz znacznej utraty wartości (przykład PKP Cargo). Obecnie kolej (a dokładniej spółki państwowe) wydają się rządzić zupełnie innymi niż rynkowe realiami, czemu prywatyzacja może zapobiec. Większość Polski żyje już w kapitalizmie więc czas najwyższy aby i kolej tam się znalazła.

Więcej:
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=38836

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-04-2011, 00:48    Odpowiedz z cytatem

Wyprzedaż spółek kolejowych

Przekształcenia własnościowe same w sobie nie są niczym złym. Jako narzędzie ekonomiczne mogą posłużyć do naprawy upadającego przedsiębiorstwa. Mogą nadać nowy kierunek i możliwości rozwoju. Ale diabeł tkwi w szczegółach.

Operacja źle zaplanowana i przeprowadzona może także doprowadzić do katastrofy. Wydawać by się mogło, że polski rząd po dwudziestu latach doświadczeń z różnego rodzaju „prywatyzacjami” wie jak to robić. Niestety ogłoszone procedury sprzedaży najlepszych spółek kolejowych pokazują, że gabinet Donalda Tuska znowu brnie z uporem w skompromitowane i bardzo niebezpieczne dla polskiej gospodarki rozwiązania.

Doświadczenia z „prywatyzacją” Telekomunikacji Polskiej

To była jedna z największych transakcji prywatyzacyjnych dokonana przez rząd Jerzego Buzka. Sprzedano przedsiębiorstwo będące monopolistą w zakresie świadczenia usług telefonii stacjonarnej. Nabywcą pakietu kontrolnego został francuski odpowiednik Telekomunikacji Polskiej – France Telekom. Słowo „prywatyzacja” należy ujmować w cudzysłów, gdyż nowy właściciel należy w większości do państwa francuskiego. Właściwe określenie tego co się zdarzyło to sprzedaż przez polski rząd rodzimej, potężnej firmy, rządowi innego państwa, w tym wypadku francuskiego. Należy więc zapytać zwolenników takich transakcji jakie cele gospodarcze Polska w ten sposób osiągnęła?

Zapowiadano wiele, a to wprowadzenie nowych technologii, a to usprawnienie zarządzania i obsługi klienta, a to duże nakłady finansowe na rozbudowę infrastruktury telekomunikacyjnej itp. Po ponad dziesięciu latach wiemy, że z tych zapowiedzi nic nie zrealizowano. Nowe technologie się nie pojawiły, ale za to zlikwidowano komórki pracujące nad innowacjami i pozbawiono naszych inżynierów pracy oraz możliwości rozwoju. Zarządzanie usprawniono, ale wyłącznie pod kątem maksymalizacji zysku, który transferowano do Francji. O obsłudze klienta lepiej nie mówić. Zlikwidowano rozbudowaną sieć punktów i zastąpiono ją tzw. „błękitną linią”. Każdy kto miał do czynienia z tym wynalazkiem wie, że o wiele lepiej pasuje do tego naszego określenie „pisz na Berdyczów”. Żadnej rozbudowy infrastruktury nie było, co np. na kilka lat zablokowało rozwój w Polsce szybkiego Internetu. Przez długi czas mieliśmy najwyższe ceny na usługi telekomunikacji stacjonarnej w Europie. Gdyby nie zdecydowane działania powołanej za rządów PiS ,prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Anny Streżyńskiej oraz dynamiczny rozwój telefonii komórkowej zapewne byłoby tak do dzisiaj.

Ale nie trzeba było zbyt wielkiej przenikliwości, aby wiedzieć, że rząd francuski, który nie musi się liczyć z polskimi podatnikami i wyborcami, nie zadba lepiej o polskich konsumentów i rozwój polskiej infrastruktury telekomunikacyjnej, niż rząd polski. Gorzką lekcję współczesnego kapitalizmu odebraliśmy, ale czy wyciągnęliśmy wnioski?

PKP Cargo i PKL dla inwestora strategicznego

To też jest potężne polskie przedsiębiorstwo będące jeszcze w całości pod kontrolą polskiego państwa. PKP Cargo to największy w naszym kraju i drugi w Unii Europejskiej kolejowy przewoźnik towarowy. Kontroluje ok. 60 proc. polskiego rynku. Poza załamaniem w okresie apogeum kryzysu światowego, gdy przewozy spadły o ok. 30 proc., jest firmą dochodową. Coraz skuteczniej radzi sobie z konkurencją krajową i zagraniczną. Ma spore widoki na rozwój, m.in. poprzez wejście ze swoimi usługami na teren Niemiec i innych krajów europejskich. W dotychczas obowiązującej strategii rozwoju kolejnictwa w Polsce, opracowanej i uchwalonej jeszcze przez rząd Jarosława Kaczyńskiego, przewidywano umacnianie pozycji PKP Cargo poprzez wprowadzenie spółki na giełdę. Planowano sprzedać część akcji drobnym inwestorom dla pozyskania kapitału na dalszy rozwój, ale przy zachowaniu przez państwo pakietu kontrolnego.

I oto w marcu obecny rząd Donalda Tuska specjalną uchwałą odszedł od tego i postanowił sprzedać większość udziałów PKP Cargo jednemu inwestorowi strategicznemu. Czyli postanowiono pójść drogą „prywatyzacji” Telekomunikacji Polskiej. Chętni mają czas do połowy maja. A transakcja być może zostanie zatwierdzona jeszcze przed jesiennymi wyborami. Jak to skomentować?

Ale na tym nie koniec. Zapadła też decyzja o sprzedaży w taki sam sposób Polskich Kolei Linowych. To z kolei przedsiębiorstwo prowadzi kolejki na Kasprowy Wierch (zbudowaną w 1936 r.) i Gubałówkę oraz wyciągi krzesełkowe w Zakopanem. Jest to doskonale prosperująca spółka, która od wielu lat ma bardzo dobre wyniki finansowe. Jej rentowność wynosi ok. 20 proc. Przy nieco ponad 50 mln zł przychodów potrafi wypracować 10 mln zł zysku. Nie ma żadnych długów i dużą zdolność kredytową. Samodzielnie może finansować nie tylko własną modernizację, ale także prowadzić nowe inwestycje. Tu też najlepszą drogą byłoby wprowadzenie przedsiębiorstwa na giełdę i sprzedaż części akcji miłośnikom Tatr, których w Polsce nie brakuje.

Decyzja ta jest tym bardziej skandaliczna, że mamy do czynienia z próbą sprzedaży nie tylko przedsiębiorstwa, ale wraz z nim infrastruktury będącej częścią polskiego dziedzictwa kulturowo-przyrodniczego. Każdy kto zna najwyższe pasmo polskich gór wie, że trudno sobie je wyobrazić bez kolejki na Kasprowy czy na Gubałówkę. Tu też rząd się spieszy i chce sfinalizować transakcję przed końcem swojej kadencji.

Wyprzedaż to najgorsze rozwiązanie

Premier Donald Tusk i jego minister Cezary Grabarczyk nie radzą sobie z usprawnianiem funkcjonowania polskich kolei. Na koniec swych rządów postanowili w fatalny sposób sprzedać dwie najbardziej dochodowe spółki, czyli zepsuć nawet to co do tej pory dobrze sobie radziło. Ich wyprzedaż w dłuższym terminie będzie dla budżetu i polskiej gospodarki niekorzystna. Trzeba bowiem budować silne polskie marki, a nie oddawać je w ręce konkurencji. Jednak dopóki to nie stało się faktem trzeba starać się temu przeciwdziałać. Potrzebna jest tu jednoznaczna reakcja społeczna ponad podziałami politycznymi. Bo to są z punktu widzenia naszych interesów bardzo złe decyzje.

Bogusław Kowalski

Artykuł ukazał się w tygodniku "Niedziela", nr 15/2011

źródło: NOWY EKRAN

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-04-2011, 14:52    Odpowiedz z cytatem

Doradca prywatyzacyjny przekazał pierwsze rekomendacje ws. PKP Energetyki

Pierwsze rekomendacje doradcy prywatyzacyjnego PKP Energetyka zostały już przekazane resortowi infrastruktury - podał "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Massel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, odpowiedzialny za kolej.

Rynek Kolejowy: W sejmie trwają prace nad ustawą przenoszącą spółki z Grupy PKP pod nadzór Ministerstwa Skarbu Państwa. Czy to jest dobry kierunek zmian i gdzie powinny zostać w nowej strukturze umocowane Polskie Linie Kolejowe?

Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury: Oczywiście wiemy, że takie prace w sejmie trwają. Natomiast jako strona w tej dyskusji nie chcielibyśmy zabierać głosu. To rozwiązanie w specjalny sposób mają potraktować PKP PLK, które będą nadal nadzorowane przez resort infrastruktury. Taki projekt rządowy został zgłoszony i my oczywiście ten projekt wspieramy.

Czy zmiany te można odczytywać jako chęć przyspieszenia procesów prywatyzacyjnych?

Spora część zmian właścicielskich dokona się jeszcze pod rządami dotychczas obowiązującego prawa. Najbardziej spektakularna prywatyzacja PKP Cargo będzie dokonana przez ministra Grabarczyka, a nie przez Resort Skarbu. Jest to najcięższa gatunkowo w sektorze kolejowym prywatyzacja nie tylko w kraju, ale również w Europie. W trakcie jest prywatyzacja PNI a niedługo będzie PKP Energetyka. W tej ostatniej sprawie doradca prywatyzacyjny już działa i przekazał pierwsze rekomendacje.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

autodidakt Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Maj 2011

PostWysłany: 05-05-2011, 09:38    Odpowiedz z cytatem

Dręczy mnie tylko jedno pytanie. Po prywatyzacji PKP Cargo, co stanie się ze spółkami, w których Cargo ma większościowy udział? Na logikę kontrolę nad tymi spółkami też przejmie podmiot, który będzie miał większościowy pakiet w PKP Cargo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2011, 14:28    Odpowiedz z cytatem

autodidakt, spółki-córki PKP Cargo (100% własności) i spółki, w których PKP Cargo ma udziały nadal będą własnością PKP Cargo. Inwestor (prywatny lub państwowy z innego kraju) kupując PKP Cargo automatycznie kupi wszystkie spółki-córki PKP Cargo i nabędzie udziały PKP Cargo w innych spółkach (np. Trade Trans czy CNR Cargo Wagon). Krótko mówiąc, do prywatyzacji formalnie idzie PKP Cargo S.A., ale tak naprawdę sprywatyzowana zostanie cała grupa PKP Cargo Logistics.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 25 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 23, 24, 25  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl