Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
Linia Chrzanów - Wadowice
Autor Wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 03-01-2011, 05:27    Odpowiedz z cytatem

CottonwoodEN71 napisał/a:
......
przyjazdy do stacji Wadowice:
5:33 - Question dla kogo to? dla kolejarzy, rzecz jasna.

Dobry - sporo ludzi przyjeżdżało do zakładów koło dworca zaczynających od 6. Był powrót po 14.
Dla maszynistów (jak mój tata i jego znajomi) był pociąg którego nie wymieniłeś - o 4 z Wadowic. Jeżdzili do Oświęcimia. Przed Trzebinią nabijał się tak do 50...100ludzi. Też nim na studia czasem jeździłem, bo na 8 na zajęcia w Gliwicach zdążałem, choć niezbyt przytomny. Wolałem później nocny przez BB.

7:45 - ......Troche za póżny na 8, ale jak przyjeżdżał o 7:40 to wystarczało, młodzież szła do szkół z niego.

CottonwoodEN71 napisał/a:
......
9:33 - dobre, ale tylko w czwartki na targ....
Zrobili później z niego "S" o p.10:40.
13:54
17:02
CottonwoodEN71 napisał/a:
......

19:21 - ze Spytkowic (!) [ciekawostka, pół godziny przed odjazdem tego kursu, w Spytkowicach bieg kończy pociąg z Trzebini. Niesamowite, prawda? To powinno być karane!]

Wracałem tym często posp. Gliwice 17:32- Zagórz w piątki. W Trzebinii miał już taśmę "Wadowice".Od Spytkowic pustka, ale się kilku osobom sie przydawał. W dzień w który og odwołali do Wadowic, dreptałem z plecakiem do Zatora - niedaleko 3km. W Spytkowicach nie było budki telefonicznej, komórki nie były jeszczce tak popularne.
21:42 - ze Spytkowic (!) [j.w.]

Gdy był taki rozkład, jeszcze pasażerowie byli, napewno więcej niż na odcinku Andrychów-Wadowice, ale w 2000r zostały 4 pary plus jedna para "S" ), a w 2001 zostały 3 pary.... Mimo to do końca osobówki Do Trzebinii dowoziły po 30...50 osób (zbieranych z Alwerni, Regulic).

......W ten sposób można zniszczyć każdą linię - dajcie mi ołówek, kartkę i chwilkę czasu, a Wam ułożę taki RJ, że nawet na Kraków - Tarnów pociągi będą jeździć niemal puste...
To prawda. Przykład Zakopianka,Kraków Katowice lub busy na Tarnów.[/quote]

Generalnie mało który Wadowiczanin wiedział gdzie leży Trzebinia na mapie kolejowej i tej informacji nie było na stacji, więc po co niewtajemniczenia mieli tam jeździć.

DoBardi78
To przedruk starej daty. Widziałem kiedyś dokument w opracowaniu z roku w którym przekładano koryto Skawy na zaporze. Taka propaganda.
Przełożenie linii jest ze Skawiec do Zembrzyc. Już podobno przygotowane.
Tymczasem te "modernizacje owszem były wykonane la sportu , i jako niepotrzebne i zlikwidowane.
BYła to mijanka w Barwałdzie Średnim, wielka stacja w Kleczy, mijanka w Woźnikach. Powyżesze mijanki nie zostały nigdy użyte. Stacja w kleczy podobnie, jednka tak po kilku latach degradacji przy okazji prawdziwej choć jak zwykle niedokończonej modernizacji szlaku, ponownie zrobiono tam mijanke, ale nie jest używana. Jest to tylko rezerwa.
W ramach tej "modernizacji" szlak ył naprawiony tylko w połowie z Kalwarii do Barwałdu Sredniego dokąd było 60km/h, dalej było 30...póżniej 15 (odpływ pasażerów, rozwój busów), potem 20, znów 30, w 2004 50, a w 2006 po ogromnych nakładach zawrotne 60km/h i mnóstwo przejazdówek.

RK wstydził by się tego przepisywać. Powtarzane kłamstwo staje się jednak prawdą.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-01-2011, 10:55    Odpowiedz z cytatem

Klałd, czyli te 2 relacje Trzebinia - Spytkowice [30 min. przerwy] Spytkowice - Wadowice były obsługiwane tą samą jednostką? Porażka.
Jakby faktycznie na stacji Wadowice wisiała tablica odjazdów/przyjazdów dla stacji Trzebinia, to na pewno więcej osób by skorzystało. Czas przeszły...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 03-01-2011, 10:57    Odpowiedz z cytatem

Linia Spytkowice -Wadowice to SKANSEN i po co tu cokolwiek zmieniać

_________________
http://interwencja.interia.pl/news?inf=1582607
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 03-01-2011, 20:03    Odpowiedz z cytatem

CottonwoodEN71 napisał/a:

Jakby faktycznie na stacji Wadowice wisiała tablica odjazdów/przyjazdów dla stacji Trzebinia, to na pewno więcej osób by skorzystało. Czas przeszły...


Czyli co, był rozkład i tam nie było rubryki "Trzebinia"?

Niecenzuralne słowa cisną mi się na usta....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-01-2011, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Nie, tak, spokojnie, Tomasz Smile
Na mniejszych stacjach powinny być wywieszane tablice odj/prz. dla najbliższych dużych stacji węzłowych. I tak np. w okolicach Żywca czy Wisły widziałem porozwieszane tablice dla stacji Katowice, podobnie chyba jest w budynku dworcowym w Krynicy (dla Krakowa Gł.oczywiście). Czegoś takiego w Wadowicach nie było, więc mało kto wiedział, że pobliska Trzebinia jest oknem na świat, i że nie trzeba było jechać do Krakowa by jechać wgłąb Polski. Krakowskiej tablicy na wadowickim dworcu też nie pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 04-01-2011, 01:39    Odpowiedz z cytatem

Jednostka ktora zwykle wracalem, to byla ta przyjazd o 21:50. Był to jeden sklad od Trzebinii. Ta poprzednia, też. Tą poprzednią kiedyś zlikwidowali jakoś w marcu i maszerowałem kawałek. Była też kiedyś osobówka Sucha - Katowice przez Oświęcim wracająca jakoś wieczorem (chyba około 15 z Katowic, 18:30 w Wadowicach). Dojeżdżałem nią rano na 2 semestrze w 1999r.

W Wadowicach wisiał zwykle rozkład Krakowa, choć nikt prawie do Krakowa pociągiem nie jeździł. Czasami wisiał z Bielska. Nie było ze Spytkowic czy Trzebinii.

Skansen to cała PKP, z niezauważalnymi wyjątkami. Udowadniają to tej zimy bardzo dobrze. Dobrze, że rok temu jakoś się kreciło, gdy byłem w PL.
Stan tego szlaku pewnie niewiele różni się od ważniejszych czynnych linii. Większość sieci wisi, choć bez konserwacjii od lat. Podkłady zgniłe, ale coż, można wymienić. Nie ma szkód górniczych, to już plus.

Transport busowy to już też skansen i atrakcja turystyczna (Epoka transformacji ustrojowej)
Szalony rozwój motoryzacji rodem z USA lat 40...60 to też już przeszłość.
Akurat jeśli droga do Zakopanego nie jest z gumy i nie ma miejsca jej rozbudować, to prosta i równa linia (Spytkowice - Wadowice) nie kolidująca z niczym na trasie do Katowic może mieć przyszłość i jak narazie nikt nie chce jej rozbierać. Gorzej z krainą złodziei złomu....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 04-01-2011, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Mam prosbé ,czy Móglbys mi przyblizyc ten pociág z Suchej do Katowic przez Oswiécim?Mieszkam w Oswiécimiu i bardzo zaluje ze nie ma jak dostac sie w te rejony:(Czy kiedys bylo wiecej poláczen Oswiécim -Sucha?Jezeli pamiétasz prosze o jakies info na ten temat.Z góry dziékuje i pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-01-2011, 16:50    Odpowiedz z cytatem

Potwierdzam słowa Klałda, na "103" było takie połączenie, w jednym z rozkładów był to przyspieszony osobowy, w innym roku już jako osobowy (albo na odwrót, nie pamiętam), trasę miał zmienianą, i nie zawsze jeździł przez Oświęcim (zawsze jednak Spytkowice-Wadowice-Kalwaria Lanck.-SB) ale to trzeba byłoby sprawdzić w RJ lub sięgnąć do pamięci innych forumowiczów. Obsługiwany był dwoma jednostkami (2xEN57 lub 2xEN57+EN71) z Suchej Besk., tylko wyjątkowo 1 jednostką (w czasie dużych wezbrań na Skawie). Wyjazd z Suchej o wczesnym poranku. U nas w Woźnikach był sporą atrakcją krajoznawczą, jako jedyny dwujednostkowy skład. I pasażerów miał wielu. To tyle ze wspomnień, niech ktoś przytoczy jakieś liczby.

P.S. Pamiętam jeszcze na tej linii osobówki do Rabki i Chabówki, chyba ze stacji Jaworzno Szczakowa (lub Trzebinia).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 05-01-2011, 02:59    Odpowiedz z cytatem

Chrzanów - Trzebinia - Spytkowice - Rabka Zdrój około 14 z Wadowic.
Jęździł w tym samym czasie co tamten Katowce - Sucha, ale to dwa różne pociągi. Faktem jest, że orocz piątkowych powrotów studentów ze Śląska oraz turystów, był generalnie pusty, ze względu na zabójczy wtedy czas Wad - Kalwaria 50minut.
Skomunikowany z poc z BB do Wadowic.

Ten Sucha-Katowice, też miał ferkwecję głownie na odcinku Katowice - Spytkowice, szcególnie w piatki. Ale nie był skomunikowany na Podhale. Jechał do Wadowic 2,5h, a z Wadowic do Kat 3h, bo w Spytkowicach bezsensownie stał 30min i przepuszczał osobowy w tym samym kierunku by potem jechać jak przyspieszony za nim. Po za tym jechał trohę za późno na dojazd do pracy i szkół do Katowic.

Jak zlikwidowano te do Rabki, to przez jakiś czas jeszcze jeździł S - skład przyjeżdżający jako z BB - Wadowice zjeżdżał pusty do Suchej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 05-01-2011, 09:41    Odpowiedz z cytatem

Wg SRJP zima 1994/1995 w tabeli 138 były takie pociągi: Jaworzno Szczakowa (11.47) - Trzebinia (12.03/12.16) - Spytkowice (12.55/13.15) - Wadowice (13.41/13.45) - Kalwaria Lanckorona (nie jak teraz Zeb-Lanck.) (14.16/14.21) - Sucha (14.56/15.10) - Rabka Zdrój 16.03
Sucha (o. 12.57) - Kalwaria Lanckorona (13.28/13.30) - Wadowice (14.08/14.11) - Spytkowice (14.37/14.43) - Trzebinia (p. 15.29).
Był też Spytkowice (o. 8.20) - Trzebinia (8.59/9.01) - Jaworzno Szczakowa (p.9.17). Nie wspominając o pośpiesznym Zakopane - Łódź Fabryczna z czasem przejazdu 56-58', krzyżowanie w Trzebini.

Przyspieszony Katowice - Sucha figuruje w SRJP 96/97. Sucha o. 5.07, KZ o.5.50, Wadowice 6.34/6.35, Spytkowice 6.54/7.33 (!!!), tak jak pisał Klałd, przepuszczał osobówkę z Krakowa (w Spytkowicach 7.04/7.05, więc nie musiał jednak tego robić - czyli taka pekapowska głupota), Oświęcim: 8.00/8.18, i dalej jako osobowy do Katowic przez Imielin, Mysłowice, przyjazd Katowice 9.15.
W drugą stronę było już lepiej: Katowice o. 16.10, - osobowy - Oświęcim (17.12/17.22), potem przyspieszony: Spytkowice (17.47/17.55), Wadowice (18.17/18.18), dalej osobowy: Kalwaria (18.58/19.20) i Sucha p.19.57.
Pośpiech z Łodzi do Zakopca zatrzymywał się w Regulicach (!) o g. 1.25, gdzie miał krzyżowanie z pociagiem do Łodzi (przelotem).
Osobówka do Rabki tym razem z Trzebini, o.12.13, Spytkowice 12.254/13.16, Wadowice 13.42/13.45, KZL 14.26/14.28, Sucha: 15.01/15.16 i Rabka Zdrój przyjazd:16.16.

W rozkładzie 98/99 powtórzono manewr z półgodzinnym postojem osobówki Sucha-Katowice w Spytkowicach. Także beton trzymał się mocno. Sucha 5.12, KZL 5.46/5.51, Wadowice 6.28/6.29, Spytkowice 7.03/7.30, dalej jako przyspieszony: Oświęcim: 7.59/8.13, i znów osobowy, Katowice p. 9.15. Powrót: Katowice o. 16.10, Oświęcim: 17.19/1717.25, Spytkowice 17.57/18.03, Wadowice: 18.37/18.38, Kalwaria ZL 19.16/19.22, Sucha p.: 19.56.
Chrzanów-Rabka w podobnych godzinach jak w 1994/95.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

drTESLA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2010

PostWysłany: 09-01-2011, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Pamięta ktoś z Was czy jeździły pociągi towarowe ciągnięte lokomotywą elektryczną z Trzebini do Spytkowic? Znajomy wspominał że widywał "zielone" lokomotywy w Bolęcinie. Podobno była tam kiedyś jakaś przepąpownia paliwa,choć ja nigdy śladów jej nie odkryłem. Jeśli chodzi o Bolęcin to mam jeszcze następujące pytania: 1) Po elektryfikacji lini Chrzanów Bolęcin puszczano na ten ogryzek krakowskie en57. Czy miały one na czele napis "Bolęcin? 2) jeszcze w 2001 roku widywałem mocno jeżdzone tory na w/w odcinku. Co i gdzie jeździło? 3) Ilu ludzi jeżdziło przed zawieszeniem kursów Bolęcin Chrzanów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 14-01-2011, 06:35    Odpowiedz z cytatem

zaległy artykuł z Tygodnika Przełom
http://www.przelom.pl/komunikacja-archiwum/2010_12_2449/Przedstawiciel-kolei-linia-nr-103-do-likwidacji/
dotyczący wniosku o likwidację 103 na odcinku od Bolęcina do Okleśnej - uzasadnienie dosłowne "bo nie ma przychodów" - ciekawe jak ma być skoro doprowadzili do rozkradzenia w wielu miejscach infrastruktury
Cytat:
KOMUNIKACJA. Nie pomogły interwencje posłów i protesty miłośników kolei. Wszystko wskazuje na to, że po wielu miesiącach prób uratowania „sto trójki” jej los został przesądzony.

po przeczytaniu tego artykułu i wypowiedzi PKP PLK można się poczuć jak w psychiatryku...
Pozdrawiam

_________________
linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 24-01-2011, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Gdzie i do kogo w przedmiotowej sprawie można jeszcze pisać? Ręce opadają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 03-03-2011, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Tak sobie mysle,ze nie ma szans w calosci na odrestaurowanie linii w jednej transzy...moze rozwiázaniem byloby w pierwszym etapie modernizacja linii Spytkowice-Wadowice-wtedy moze beton widzácy tylko jakás czésc z tej niby ogromnej kwoty bylby bardziej sklonny chociaz zainteresowac sie projektem...
Poruszylem ten temat bo ostatnio coraz czésciej spotykam sie z opiniami w moim rodzinnym Oswiécimiu ze praktycznie nie ma jak dostac sié w rejony Suchej,Jordanowa z Wadowicami nie jest jeszcze tak zle...ale do w/w rejonów jest fatalnie i mysle jakis en81 na poczátek relacji Oswiécim-Sucha bardzo by sié przydal...co z tego jak linia jest w stanie agonalnym:(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 18-03-2011, 14:09    Odpowiedz z cytatem

Fakt, od tego warto by było zacząć. Zresztą kiedyś już kursowały pociągi z Katowic do Suchej i Rabki przez Oświęcim - Wadowice. Drut jest na całej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 26 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl