Ta linia jest przeznaczona do rozbiórki. Nie wiem na jakim etapie są decyzje. Pisał o tym "Przełom" i nie tylko. Do zakładów chemicznych coś jeszcze jeździ, może część szlaku od Spytkowic przetrwa, ale od strony Trzebini uratować może tylko cud.
Tak pisał o tym Przełom oraz Rynek Kolejowy i jak byś przeczytał to wiedziałbyś że:
"Negatywne odnoszenie się" to wyrażają nie tylko urzędnicy, ale i mieszkańcy. Tylko co z tego? Linia niszczeje i jest rozkradana. Prędzej czy później, bez konkretnych decyzji, zostanie zlikwidowana oficjalnie albo "sama się".
Taki mały off-top.
Przeczytałem dziś dopiero od jednego z użytkowników YT :
Czy są chętni na wycieczkę 2 maja (poniedziałek na nieczynną linię kolejową Trzebinia - Spytkowice, droga do przejścia pieszo 23,5 km, wyjazd z Krakowa-Głównego 7.23 w Trzebini 8.13 planowany wymarsz z Trzebini max. 9.30 (jak by ktoś jechał z innego kierunku) planowane dotarcie do Spytkowic na pociąg w kierunku Krakowa 16.17 lub następny 18.22.
Kilka dni temu na odcinku Bolęcin - Płaza widziałem jak tory zrywali
a to nie jest planowy remont?
Cytat:
Woźniki były stacją czy MPO?
na początku lat 90-tych wybudowano peron wyspowy i drugi tor. Zwrotnica była przestawiana ręcznie, brak było sygnalizacji świetlnej. Kilka lat później budynek i kasę rozebrano, kolejne kilka lat później także drugi tor. Ta mijanka miała być zaczątkiem dwutorowej linii, budując zwrotnice pomyślano o tym - tor 2 kończył się po obu stronach kozłem oporowym. Nie pamiętam, by cokolwiek, poza składem technicznym, korzystało z tego toru, i chyba Woźniki wg oficjalnych danych zawsze były przystankiem. Do ostatniego momentu p.o Woźniki (razem z p.o. Grodzisko) generowały największy potok pasażerów na odc. Sp - Wd.
Byłem kilka dni temu w Woźnikach, widać ślady przejazdu zdawki w okresie przed ostatnimi opadami deszczu (warstwa rdzy łatwo ścieralna dotknięciem ręki ).
Taki mały off-top.
Przeczytałem dziś dopiero od jednego z użytkowników YT :
Czy są chętni na wycieczkę 2 maja (poniedziałek na nieczynną linię kolejową Trzebinia - Spytkowice, droga do przejścia pieszo 23,5 km, wyjazd z Krakowa-Głównego 7.23 w Trzebini 8.13 planowany wymarsz z Trzebini max. 9.30 (jak by ktoś jechał z innego kierunku) planowane dotarcie do Spytkowic na pociąg w kierunku Krakowa 16.17 lub następny 18.22.
Wielka szkoda że tej informacji nie podano z odpowiednim wyprzedzeniem, spora grupa MK z powiatów chrzanowskiego i wadowickiego by się wybrała sam ze swojej strony rozreklamowałbym gdzie się tylko da.
Czy wspomniany "wypad" się udał? Są fotki?
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Na odcinku Okleśna, Miejsce poruszała się drezyna ręcznej roboty w zeszłym tygodniu, czy ktoś z was może? Jeśli są jakieś fotki to proszę na forum zapodać
_________________ Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
przed 2011-06-20
Płaza - Bolęcin
Linia rozebrana
Tuż za Płazą (Zakład Wapiennik) decyzją PKP PLK tor w kierunku stacji Bolęcin został rozebrany. (info: alan, 14-06-2011)
MK_Rabka
- to akurat szczera i smutna prawda, do tej pory PLK utrzymywała że awaryjny przejazd pociągu z Chrzanowa do Bolęcina jest możliwy wykazując się brakiem info że już kilka lat wcześniej w Pile Kościeleckiej pozwolili na rozebranie przejazdów kolejowych a na torach rosły już drzewa bo nikt szlaku nie objeżdżał i tak nowe betonowe podkłady, nowe szyny (92r.) zostały rozebrane choć nie do końca jeszcze, zaś nowe słupy trakcyjne zostaną jako pamiątka w lesie.
I tak 100letnia linia kolejowa z Jaworzna Szczakowej-Chrzanowa-Bolęcina stała się dziś nic nie znaczącą bocznicą kolejową Chrzanów-Kopalnia Żelatowa-Płaza Wapiennik. A to właśnie tędy jeździły expresy ze Szczecina i z Łodzi do Zakopanego. I to właśnie tędy jeździła relacja
Jaworzno Szczakowa-Chrzanów-Bolęcin-Wadowice-Skawce-Sucha Beskidzka.
Dziś dopełnia się gorycz na sąsiedniej 103 Trzebinia-Wadowice, najpierw rozebrano do Skawców, teraz robi się z niej bocznice już nie szlak do kilku firemek odcinając resztę chętnych firm.
Przykre ale tak to właśnie wygląda. Ludzie starszej daty pamiętają, reszty to nie interesuje.
Chrzanów nie utożsamia się z tradycją kolejową, nie obchodzi nikogo Fablok oraz okoliczne malownicze szlaki kolejowe, to miasto kiedyś szare przemysłowo-kolejowe dziś pięknieje kostką granitową z Libetu różowymi tynkami i plastykiem -i jest bardzo nijakie prawie bez duszy zaś sprawa dworców kolejowych w tym mieście i ich otoczenie to wstyd wielki dla każdego kto widzi te slumsy.
_________________ Linia 103 Trzebinia-Wadowice-Skawce (Małopolska) http://www.linia103.glt.pl/
Tory których nie pozwolimy WYRYWAĆ!!!
Jechałem dziś na rowerze drogą 44 i widziałem w Spytkowicach tor na Wadowice - nie ma wysięgników i trakcji! Na czubku słupów są wysięgniki i jakieś kable są przyczepione(3 kable dokładnie) te wysięgniki można spotkać na typowo jednotorowych liniach górskich chyba na Żywiec-Sucha też takie są.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum