Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Bilet strefowy w aglomeracji śląskiej, od kiedy?
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-12-2008, 15:07   

Bardzo dobrze zrobiłeś! Widać, że władzom Miasteczka Śląskiego zależy na dobru swoich mieszkańców. Z pewnością sporo osób dojeżdża do pracy do TG bądź na studia do Katowic. Trzymam kciuki, żeby ZPR Katowice powiększył zasięg strefy A...
Przejdź na dół

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 02-12-2008, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Chociaż akurat mieszkańcom Miasteczka to za wiele nie da Wink Bo do Katowic mogą dojechać częściej 87+820 (przesiadka w Tarnowskich Górach). Przejazd z Katowic jest niewiele dłuższy autobusem. No i stacja w Miasteczku jest na uboczu.

No i jak nie ma wspólnego biletu z KZK GOP-em to też to nie za wiele da, bo jak ktoś się musi jeszcze dotransportować do innego miejsca w Katowicach niz centrum to wybierze pewnie autobusy/tramwaje. Wink Ale część osób może z tego korzystać - ale to nie będa tłumy. Bo nie ma to jakichś dużych zalet.

A na dojazdy do TG to też nie liczę Wink Autobusy są co parę minut w szczycie. Pociagów jest 20 w jedną stronę (i są zazwyczaj w odstępie 10 minut a potem godzina/półtorej przerwy - bo jadą do Lublińca lub Herb). No i cena z TG do Miasteczka to teraz 3zł Wink Więc żadna obniżka Wink

Takie coś by się opłaciło jakby Kalety chciały jeszcze o to powalczyć (tam nie ma dojazdu KZK GOP-em). Do Kalet też list poszedł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-12-2008, 04:05   

Ja mam nadzieję, że wreszcie ktoś rozszerzy obszar obowiązywania biletu strefowego na Dąbrowę Górniczą Ząbkowice (i linia do Szczakowej oczywiście).
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 15-02-2009, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 napisał/a:
Ja mam nadzieję, że wreszcie ktoś rozszerzy obszar obowiązywania biletu strefowego na Dąbrowę Górniczą Ząbkowice (i linia do Szczakowej oczywiście).


Ale w sumie na tej linii są trzy ciapongi tylko w dni robocze, więc w sumie po co? I kto by tą linią jeździł? No chyba najwyżej ja i ludzie z tego forum.Ale z drugiej strony dla mnie jest to bolesna wiadomość, bo chciałbym tą linię zaliczyć w wakacje i nie wywalać dużo kasy na przejazd tamtędy(1,89 zł jest bardzo kuszące)

A w przyszłym roku już pewnie zamkną tam ruch pasażerski...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-02-2009, 22:24   

3 pary osobówek w dni robocze, faktycznie: poza kolejarzami mało kto tym jeździ (a kolejarzom po co strefowe, logiczne przecież). Ale jest jeszcze przyśpieszony "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa i pośpiechy (zobacz dokładnie w rozkładzie). A linia warta zaliczenia, polecam, to przede wszystkim kawałek pięknej historii.
Na przykładzie tej linii widać, że PKP PR nie ma kompletnie żadnego pomysłu na promocję, reklamę i przyciągnięcie ludzi do pociągów.
Co do biletów strefowych: po 10 stycznia to trochę śmieszne się one stają. Kiedyś z Sosnowca do Katowic mogłem w weekend zajechać na bilecie strefowym i wrócić. Po wprowadzeniu taktu 2-godzinnego na linii Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kupowanie strefowego nie ma sensu. Widać, że w PKP PR myślą o wszystkim, tylko nie o kliencie. Po co było wprowadzać strefowe, jak dokonano w grudniu i styczniu rzezi pociągów?
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 16-02-2009, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 napisał/a:
3 pary osobówek w dni robocze, faktycznie: poza kolejarzami mało kto tym jeździ (a kolejarzom po co strefowe, logiczne przecież). Ale jest jeszcze przyśpieszony "Orlik" z Częstochowy do Krakowa Płaszowa i pośpiechy (zobacz dokładnie w rozkładzie). A linia warta zaliczenia, polecam, to przede wszystkim kawałek pięknej historii.
Na przykładzie tej linii widać, że PKP PR nie ma kompletnie żadnego pomysłu na promocję, reklamę i przyciągnięcie ludzi do pociągów.
Co do biletów strefowych: po 10 stycznia to trochę śmieszne się one stają. Kiedyś z Sosnowca do Katowic mogłem w weekend zajechać na bilecie strefowym i wrócić. Po wprowadzeniu taktu 2-godzinnego na linii Gliwice-Zawiercie/Częstochowa kupowanie strefowego nie ma sensu. Widać, że w PKP PR myślą o wszystkim, tylko nie o kliencie. Po co było wprowadzać strefowe, jak dokonano w grudniu i styczniu rzezi pociągów?


Mi chodziło o to, że jeżdżą(pośpiechy)ale nie zatrzymują się np. w Sosnowcu Maczkach.Te 3 pary pociągów to są te, które zatrzymują się na wszystkich stacjach(na czele z Sosnowcem Maczki)

http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=580&okno=start - informacje na temat dworca w Maczkach
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 16-02-2009, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Bilet strefowy jest ogólnie niezbyt przemyślany:
- bilet na 3 strefy jest po prosu nieopłacalny: cena biletu jest równa sumie cen biletów na jedną i dwie strefy, a czas przejazdu już nie.
- zły system sprzedaży biletów - jeśli nie mam zaplanowanej pory powrotu to muszę 2 razy stać w kolejce do kasy. Gdyby PKP zleciły wydrukowanie odpowiedniej ilości gotowych biletów strefowych a la bilety komunikacji miejskiej to z pewnością zmniejszyłoby to kolejki pod kasami czy wręcz część kas można by zamknąć, bo bilety mogłyby być sprzedawane w automacie. Kasowniki - nie musiałyby znaleźć w pociągu, klient mógłby na dworcu nanieść w kasowniku godzinę odjazdu.
- granice stref - z jednej strony spoglądanie na konkurencję KZK GOP, jak w przypadku granicy Gołonóg-Ząbkowice : z Gołonoga jeździ bezpośredni autobus do Katowic a z Ząbkowic już nie, a z drugiej granice aglomeracji np. DG Wschód - Sławków - tu granica mogłaby się znaleźć już między Dańdówką i Porabką, bo z Dańdówki jest bezpośredni autobus do Katowic (konkretnie do Zawodzia) a z Porabki, Kazimierza czy Strzemieszyc już nie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 16-02-2009, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Poczytaj http://kolej.wikidot.com/bilet-strefowy
I ewentualnie wyślij jakiegoś mejla do PR.

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-02-2009, 06:49   

Mike-sc: zrób tak, jak adas napisał powyżej, wejdź na naszą stronę, wiele tam znajdziesz i ślij maile do PR, oni bardzo lubią dostawać maile, wiemy coś o tym!

Zawias: jak chcesz zaliczyć tą linię, to zrób to jak naszybciej, prawdopodobnie od 1 marca osobówki w relacji Zabkowice-Szczakowa (poza przyśpieszonym "Orlikiem") wylatują z rozkładu. Wiecej tutaj: http://kolej.wikidot.com/blog:kolejne-planowane-ciecia-od-1-marca/comments/show#post-387238

Uwalenie pociągów Ząbkowice-Szczakowa przewidziałem już dużo wcześniej: "Nie rozumiem też sztucznego podzielenia Dąbrowy (Ząbkowice znalazły się poza strefami). Nie rozumiem też nie uwzględnienia linii Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Jaworzno Szczakowa (choć słyszałem, że jest to kolejny element mający na celu zupełne wygaszenie popytu i zamknięcie tejże linii dla ruchu osobowego, może nawet już w przyszłym rozkładzie)". W tym temacie to pisałem, jak wprowadzono bilet strefowy (http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=4338&postdays=0&postorder=asc&start=15).
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 17-02-2009, 21:56    Odpowiedz z cytatem

Tylko nie likwidacja 1 marca! A zaplanowałem sobie to na wakacje, jak będzie jasno, jak na rowerze będzie można podjechać do Ząbkowic z Libiąża i do Szczakowej, a teraz leży śnieg i się nie da - po ciemku nie pozwalają mi jeździć pociągami to jeszcze z Libiąża muszę się targać kiblem o 4:21 - kosmiczna pora, żeby dojechać do Trzebinii i liczyć, że mi się nie spóźni, bo za 2 minuty po przyjeździe do Trzebinii mam kibla do Katowic, potem w Szczakowej mam czekać 50 minut jechać do dąbrowy i wrócić z powrotem zaraz o 7:07 czekać godzinę na kibla do Trzebinii(a jak przyjadę do domu np. o 10:00 to się mnie będą pytać: "a co Ty robiłeś tak wczesnym rankiem na polu" i co, powiem że jestem miłośnikiem kolei i chciałem się przejechać tym i tym pociągiem o 06:00 rano?)

Kurcze, w wakacje to by było idealnie, albo na Wielkanoc, albo w weekend majowy, ale nie teraz! Nie likwidujcie tego! A orlik też mi nie pasuje bo potem bym był w Libiążu po 23.Można by jeszcze pojechać po śniegu ale jest go za dużo, jeszcze jechać ode mnie lasem po ciemku, to już masakra, a główną drogą to zbyt niebezpiecznie i znacznie dłużej.

Oj nie wiem czy zdążę tą linię zaliczyć naprawdę.Dla mnie to będzie mega ryzyko.Gdyby jechało coś po południu(ale nie o 15:00 bo powrotny jest po 17 a już jest ciemno)to bym się zabrał, a gdybym np. zdążył wrócić do Libiąża przed 9:00 to bym się nie wahał

Mam jeszcze z Jaworzna połączenie autobusowe do Chrzanowa, ale pół godziny drogi(na oko)z dworca do głównej drogi Katowice-Kraków i ryzyko że nie zdążę na J.
Pozostaje mi albo zaryzykować, albo modlić się o przeniesienie likwidacji na późniejszy termin, który mi pasuje

PS: wczoraj jechałem kiblem o 13:39 z Libiąża do Trzebinii i jechało mniej niż 10 osób.Pociąg ten kursuje w (D).Kiedyś nawet kursował do Krakowa.I jakoś od 5 lat go nie zlikwidowali.A tu zrobili (D) i już chcą zlikwidować te pociągi.


Ostatnio zmieniony przez zawias dnia 17-02-2009, 22:49, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ryswoj Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2008

PostWysłany: 17-02-2009, 22:20    Odpowiedz z cytatem

mike_sc3 napisał/a:
Bilet strefowy jest ogólnie niezbyt przemyślany:
- zły system sprzedaży biletów - jeśli nie mam zaplanowanej pory powrotu to muszę 2 razy stać w kolejce do kasy. Gdyby PKP zleciły wydrukowanie odpowiedniej ilości gotowych biletów strefowych a la bilety komunikacji miejskiej to z pewnością zmniejszyłoby to kolejki pod kasami czy wręcz część kas można by zamknąć, bo bilety mogłyby być sprzedawane w automacie. Kasowniki - nie musiałyby znaleźć w pociągu, klient mógłby na dworcu nanieść w kasowniku godzinę odjazdu.


Kasowniki na dworcach już były "przerabiane", lepszym rozwiązaniem były by kasowniki w pociągach. Nie wiem czy pamiętasz okres kasowników na dworcach (takie żółte podłużne skrzynie z 4 dziurami), bilety do nich kupowało się w oddzielnej kasie (szybkiej), mówiło się miejscowość, lub kwotę i dostawało bilet, który trzeba było skasować, kasownik wybijał miejscowość i strefę czasową (nie pamiętam ile było tych stref w dobie). Z początku to zdawało egzamin, dopóki młodzieży nie zaczęło się nudzić i zapychać dziur w kasownikach, potem były dewastowane, jeszcze na niektórych stacjach można je spotkać.

Podejrzewam że to samo by spotkało kasowniki jak by je teraz wprowadzili, a przede wszystkim stały by się łupem "nocnej zmiany" bytującej na mniejszych dworcach.
Pozdrawiam Ryszard

Ps. Ciekaw jestem czy funkcjonują dalej kasowniki w Wrocławiu (te brązowe przy wejściu na peron) i do jakich biletów one służyły
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 21-02-2009, 20:31    Odpowiedz z cytatem

ryswoj napisał/a:
Kasowniki na dworcach już były "przerabiane", lepszym rozwiązaniem były by kasowniki w pociągach. Nie wiem czy pamiętasz okres kasowników na dworcach (takie żółte podłużne skrzynie z 4 dziurami), bilety do nich kupowało się w oddzielnej kasie (szybkiej), mówiło się miejscowość, lub kwotę i dostawało bilet, który trzeba było skasować, kasownik wybijał miejscowość i strefę czasową(...)


Pamiętam tylko same kasowniki. Przyjemności kasowania biletów tam nie miałem. Zresztą rzuciłem taki pomysł jako tańszy. Bo na dworcu wystarczy tych kasowników kilka a pociągu musiałby się taki znaleźć przy każdej parze drzwi. Zresztą przy obecnej pasków magnetycznych można by zorganizować kasowniki na wzór warszawskiego metra.

zawias napisał/a:
Tylko nie likwidacja 1 marca! A zaplanowałem sobie to na wakacje, jak będzie jasno, jak na rowerze będzie można podjechać do Ząbkowic z Libiąża i do Szczakowej, a teraz leży śnieg i się nie da - po ciemku nie pozwalają mi jeździć pociągami to jeszcze z Libiąża muszę się targać kiblem o 4:21 - kosmiczna pora, żeby dojechać do Trzebinii i liczyć, że mi się nie spóźni, bo za 2 minuty po przyjeździe do Trzebinii mam kibla do Katowic, potem w Szczakowej mam czekać 50 minut jechać do dąbrowy i wrócić z powrotem zaraz o 7:07 czekać godzinę na kibla do Trzebinii(a jak przyjadę do domu np. o 10:00 to się mnie będą pytać: "a co Ty robiłeś tak wczesnym rankiem na polu" i co, powiem że jestem miłośnikiem kolei i chciałem się przejechać tym i tym pociągiem o 06:00 rano?)

Kurcze, w wakacje to by było idealnie, albo na Wielkanoc, albo w weekend majowy, ale nie teraz! Nie likwidujcie tego! A orlik też mi nie pasuje bo potem bym był w Libiążu po 23.Można by jeszcze pojechać po śniegu ale jest go za dużo, jeszcze jechać ode mnie lasem po ciemku, to już masakra, a główną drogą to zbyt niebezpiecznie i znacznie dłużej.


Na tej trasie pozostają jeszcze zdaje się połączenia pośpieszne. Może jakieś pasuje?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-04-2009, 10:54   

Z moich rozmów z konduktorami i kasjerkami, jak i codziennych obserwacji (a podróżuję tylko i wyłącznie -no prawie- pociągami i naprawdę widzę, jak to wszystko funkcjonuje) wynika, że bilet strefowy staje się coraz bardziej popularny (nawet pomimo znacznego ograniczenia oferty przewozowej w styczniu). A niech będzie... pochwała z mojej strony dla ŚZPR za bilet strefowy. Choć przydałaby się dalsza jego promocja. Np. powtórzenie akcji z ulotkami, Dworcowa 8: obudźcie się, wiosna jest. Smile
Powrót do góry

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 17-02-2011, 10:39    Odpowiedz z cytatem

O 1 stycznia tj. od podwyżki biletów mamy ciekawą sytuację. Bilet strefowy na 3 strefy jest droższy od kupowanych oddzielnie biletów strefowych na 1 + 2 strefy. Co prawda to tylko 10 groszy różnicy ale zawsze. Ponadto kupując bilety na 2+1 strefę można dobrać sobie godziny tak aby bilety był ważne dłużej niż na bilet zakupiony tylko na 3 strefy.

Kto wymyślił taki cennik i jak długo nad nim myślał?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 5 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl