W najnowszym Tygodniku Wałbrzyskim z dnia 4 maja znalazłem ciekawy artykuł. Oto jego fragment, dotyczący planów na linii 274. Jak podaje źródło, informacje zostały przedstawione na spotkaniu przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
"... na tej konferencji mówiono także o modernizacji linii kolejowej Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra. Powstanie nowej trasy ma sprawić, że do Wrocławia pojedziemy w 45 minut, a nie w 90 jak obecnie. Do Jeleniej Góry będzie się jechać z Wałbrzycha 30 minut. Wszystko za sprawą budowy nowej trasy na linii Wrocław-Świdnica i stamtąd do Wałbrzycha. W naszym mieście powstanie nowy dworzec - Wałbrzych Północ. Powstanie też nowy odcinek trasy Wałbrzych-Sędzisław. To sprawi, że z Wrocławia będzie się jechać do Jeleniej Góry tylko na trasie 105 km i w czasie 75 minut. Inwestycja ta zaplanowana jest na lata 2014-2017. W znacznej mierze ma być finansowana także ze środków unijnych".
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-05-2010, 19:47
Kpią, czy o zdrowie pytają? Aż do tego stopnia ZLK Wałbrzych nie potrafi wyremontować ani kawałka swojej "sztandarowej", zdawałoby się, linii?
I co ma do tego GDDKiA, a właściwie od jakiegoś czasu GDDPiA?
Jestem przekonany, że wystarczy porządny remont na obecnym przebiegu i przez Mietków i Jaworzynę da się dojechać do granic Wałbrzycha w 30 minut. A rewelacje pismaków wskazują na to, że dali się wrobić konkurencji około 1 kwietnia, a teraz nieświadomie odgrzali blef na swoich łamach.
Pomieszali remont linii świdnickiej z jeleniogórską, dodali do tego dawne plany skierowania pociągów do JG przez Bolków, przyprawili cyferkami i położyli wisienkę w postaci "środków unijnych". Wot i wsio.
Tak swoją droga kiedyś przejazd przez Roztokę był nawet szybszy niż przez Wałbrzych - np. pod koniec lat 60-tych większośc dalekobieżnych pospiechów jechało właśnie tak, do tego było to najkrótszy czas przejazdu (2.07 W-w - Jelenia)
Podczas weekendu majowego zajrzałem na stację kolejową Szklarska Poręba Górna. Było to 3 maja ok godz. 14. Tłumy ludzi z wielkimi bagażami oczekiwali na pociąg do Poznania. Na dawnym okienku kasowym przyklejono kartkę z informacją, że kasa biletowa jest nieczynna od 1 kwietnia 2010r. A jeszcze nie tak dawno był nawet sklepik na tym dworcu... Do tego wszystkiego panował nie zbyt przyjemny zapach. Przy drugim peronie stał skład nocnej TLKi z Warszawy: brak wagonu rowerowego, za to 2 wagony 2 kl miały przedziały rowerowe na 3 rowery każdy.
_________________ Przywrócić pociągi dalekobieżne przez Kluczbork!
Za to zimą jeździł normalny wagon rowerowy, co jest absurdem.
Co do pomysłu... To chyba jakis prima aprilis. Pomysłów (zwłaszca na DOlnym Śląsku) pojawia się zawsze dużo, ale im ich więcej, tym mniejsza nadzieja, że coś zostanie zrealizowane.
A wręcz przeciwnie - jak pokaże się, ile na to potrzeba kasy, to najprędzej doprowadzi to do tego, że się cos zamknie ze względu na brak owej kasy...
Vince -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-05-2010, 12:57
jeżeli chodzi o linię 274+311 nasuwa się więcej pytań niż odpowiedzi, sytuacja wygląda następująco:
dla poc. nr 66503 dla toru nr 1 Wrocław Gł.-Jaworzyna Śl. jest 59min. ma być 47min., więc skrócenie czasu przejazdu o 12min.
50mln zł przez 5 miesięcy pracy żeby czas przejazdu się skrócił o 12 minut
JG-Boguszów Gorce średnia 33km/h
tu 50 mln, tam 50 mln na odc. Skierniewice-Wawa są plany podnoszenia V ze 130 na 160 za kilka set mln zł. A PKP marzy się KDP do 2020 roku, pomyłka do 3020roku
wyżej została poruszona sprawa likwidacji postojów na trasie JG-SPG, oprócz P.O. Górzyniec, do zawieszenia widziałbym Piechowice Dolne, oraz JG Zachodnia, co do JG Orle mam pewne wątpliwości związane z brakiem autobusów PKS w godzinach około 21-23
linia 311 średnia szlakowa JG-Piechowice 51km/h, 70 km/h to na odc. JG-JG Góra Dębowa, potem 40-60km/h, JG Sobieszów w 2 miejscach ogr. do 15km/h, Piechowice-SPG 23km/h
Kasa IC w SPG powinna być czynna w wybranych godzinach do zakupu kuszet dla Karkonoszy, 1 i 2 można kupić u kierownika w pociągu bez opłat dodatkowych
Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych we Wrocławiu informuje, że w dniu 07.08.2010 r. w związku z intensywnymi opadami deszczu za pociągi kursujące na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna, wprowadzono autobusową komunikację zastępczą.
Utrudnienia w ruchu występują również na drogach krajowych, w związku z tym autobusy komunikacji zastępczej będą kursowały dłuższą drogą, a ich czasy przejazdu ulegną wydłużeniu.
Autobusowa komunikacja zastępcza kursować będzie do odwołania.
Przepraszamy Państwa za utrudnienia w podróżowaniu.
Wrześniowa korekta rozkładu PR to praktycznie same zmiany na linii Wrocław - JG - Szklarska Poręba.
"województwo dolnośląskie
Zmiana układu porannych połączeń Wrocław – Wałbrzych / Jelenia Góra:
• 66223 będzie kursował w (D) opr. 12.XI w relacji Wrocław Gł. (5:36) – Jelenia Góra
• 66221 będzie kursował w (D) opr. 12.XI w relacji Wrocław Gł. (6:44) – Wałbrzych Gł., natomiast w (C) oraz 12.XI w relacji Wrocław Gł. (6:44) – Jelenia Góra
Zmiana środka trakcyjnego:
• Wszystkie pociągi REGIO na odcinku Jelenia Góra - Szklarska Poręba Górna
obsługiwane będą przez autobusy szynowe. W związku z tym skróceniu ulegnie
relacja grupy wagonów pociągu KAMIEŃCZYK. Kursować one będą w relacji Poznań
Główny – Jelenia Góra – Poznań Główny ze skomunikowaniem na autobus szynowy
do i ze Szklarskiej Poręby Górnej.
Odwołane pociągi:
• 60237 kursujący w (C) w relacji Jelenia Góra (18:20) – Szklarska Poręba Górna.
Zmiana terminu i godzin kursowania pociągów:
• 60233 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna będzie odjeżdżał z Jeleniej Góry w
(C) o godzinie 10:30 po skomunikowaniu z poc. 66221 z Wrocławia.
• 60234 Szklarska Poręba Górna – Jelenia Góra (12:48) będzie kursował w (C) zamiast
codziennie."
Tak swoją droga kiedyś przejazd przez Roztokę był nawet szybszy niż przez Wałbrzych - np. pod koniec lat 60-tych większośc dalekobieżnych pospiechów jechało właśnie tak, do tego było to najkrótszy czas przejazdu (2.07 W-w - Jelenia)
Też o tym pisałem parę razy. Po co wkładać duże środki w remont odcinka Jaworzyna-Sędzisław jak z przyczyn obiektywnych, kreta trasa, nie podniesie to prędkości. Dla pociągów ex i pospiesznych lepiej byłoby zelektryfikować ten odcinek przez Roztokę i Strzegom. Nawet 1-no torowy by wystarczył. Z Wałbrzycha Miasto mógłby kursować IR do Wrocka. Odcinek JG-W. Miasto tylko osobowe i towary. Wałbrzych Główny ze wzgl. na lokalizację kiepsko nadaje się na węzeł pasażerski i te funkcję lepiej przenieść na W. Miasto.
Kilka fotek nowych rozkładów jazdy waznych od 01.09.10 i szynobusiki na trasie Jel.Gora-Korenov.
02.09.10 Szynobus relacja Jelenia Góra 13.25-Szklarska "Poręba Górna,na stacji Piechowice wsiadają 2 osoby,frekwencja 33osoby
[ Dodano: 02-09-2010, 18:24 ]
Kilka fotek Szklarska Poręba Górna 02.09.10
P020910_17.06_[01].jpg Szklarska Poręba Górna.Ważny od 01.09.10
Plik ściągnięto 109 raz(y) 42.5 KB
P020910_17.07.jpg Szkl.Por.G. TLK do Warszawy Wsch.2.09.10
Plik ściągnięto 92 raz(y) 94.26 KB
P020910_17.00.jpg TLK Szklarska Poręba Górna 18.30-Warszawa Wsch. O godz.17.00 czekało już ok.20osób.
Plik ściągnięto 77 raz(y) 82.08 KB
P020910_13.50_[01].jpg 02.09.10 13.50 Piechowice relacja Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna , na stacji Jelenia Góra skomunikowany z "kamieńczyk"Poznań Gł.-Jelenia Góra
Plik ściągnięto 77 raz(y) 54.26 KB
P020910_13.50.jpg 02.09.10 13.50 Piechowice relacja Jelenia Góra-Szklarska Poręba Górna , na stacji Jelenia Góra skomunikowany z "kamieńczyk"Poznań Gł.-Jelenia Góra
Plik ściągnięto 73 raz(y) 60.32 KB
P020910_12.59_[01].jpg Jelenia Góra od 01.09.10
Plik ściągnięto 121 raz(y) 53.08 KB
P020910_12.59.jpg Jelenia Góra od 01.09.10
Plik ściągnięto 78 raz(y) 58.79 KB
P020910_12.58.jpg Jelenia Góra od 01.09.10
Plik ściągnięto 112 raz(y) 58.35 KB
P020910_12.39_[02].jpg Rozkład jazdy trasa:Jelenia Góra-Korenov.Od 01.09.10 takie rozkłady znajdują się na wszystkich stacjach na trasie Jel.Góra-Szkl.P.G z wyjątkiem stacji Piechowice gdzie zatrzymuje sie TLK do Warszawy i rozkład jest wspólny PR i TLK
Jak najbardziej jestem za Ten IR mógłby z Wrocławia Gł. dalej kursować np. do Warszawy Wsch. czy do Gdyni lub Krakowa
Cytat:
Wałbrzych Główny ze wzgl. na lokalizację kiepsko nadaje się na węzeł pasażerski i te funkcję lepiej przenieść na W. Miasto.
Nie ma możliwości przeniesienia węzła pasażerskiego na stację Wałbrzych Miasto z powodu prozaicznego, a mianowicie brak torów odstawczych
Wałbrzych Miasto na dzień dzisiejszy posiada dwa tory zasadnicze (peronowe) oraz pozostał tylko jeden tor odstawczy, gdzie bardzo często w tym torze stoją poć. towarowe różnych przewoźników.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum