Ale jak można przeczytać nasz Rząd nie widzi potrzeby reaktywacji linii oraz bronią kontrowersyjnej decyzji likwidacji co ciekawsze wówczas wyremontowanej linii.
Święta prawda Jóśko. Nasz rząd generalnie mało widzi i kolej (pasażerów i kolejarzy) ma głęboko w czterech literach.
Przeczytałem ten plik, który wrzuciłeś. Ładna odpowiedź, z której kompletnie nic nie wynika. Smutne, ale prawdziwe.
Ja boję się jednego: że niedługo los linii Nowy Targ-Podczerwone podzielą inne linię (np. Chabówka-Nowy Sącz).
Sądzę, że w tym przypadku cały problem rozbija się o to, by podtrzymać monopol Zakopanego.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-05-2009, 21:08
Tak, to może być dobry trop. Z jednej strony monopol Zakopanego to raz. Ale dwa: powiedzmy sobie szczerze: nasze władze mają głęboko gdzieś kolej regionalną. Ja myślę, że na obszarach o takich walorach krajobrazowych i turystycznych kolej powinna być oczkiem w głowie samorządów. Dlaczego? Ano dlatego, że póki co jest to jeden z najbardziej przyjaznych przyrodzie i ekologicznych środków transportu.
Nie mogę pojąć jak można było doprowadzić do rozbiórki wyremontowanej linii, jak można marnować potencjał linii Chabówka-Nowy Sącz itd. To chyba jest możliwe tylko w Polsce.
Cieszy zaangażowanie Pana Senatora Skorupy w obronę regionalnej kolei w Małopolsce.
Niestety ta linią prawdopodobnie nie pojedziemy ponieważ, stan infrastruktury jest na ten dzień taki, że to raczej byłaby budowa od nowa (dom wybudowany na trasie linii, brak mostów itp.)
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 09-12-2009, 22:44
bartik, to ma szanse powodzenia tylko pod warunkiem wspólnej, polsko-słowackiej inicjatywy.
niestety w tej chwili przy odtworzeniu tego odcinka trzeba by było jednocześnie stworzyć szybsze połączenie z Krakowem. Najlepiej poprzez od lat planowaną linię z Podłęża do Piekiełka.
Z tym Piekiełkiem to ja niewierzę , że się uda., narazie ten temat przywołuja co wybory a nie robia nic w tym kierun ku. A co do Slowacji tylko oni mogli by się na to zdecydować.Ale wobec stanu infrastruktury nie liczyłbym na to. choć kto wie, moze w przyszlosci. Mi szkoda że polikwidowali pociągi Kraków-Kosice-Kraków. Cieszy dotowanie Skalnicy.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dajcie spokój z tym "Piekiełkiem" bo jak na razie to są mrzonki, bo w budżecie nie ma na taką inwestycję pieniędzy i prędko nie bezie. Po za tym trzeba było się zdecydować na którychś wariant budowy (przebiegu trasy), a jak na razie co jest jakieś spotkanie - odżywa pomysł budowy - to powstaje nowa koncepcja przebiegu
Ja myślę o Piekiełku jako o dalszej przyszłości, zdaję sobie sprawę, jakie to są koszty. Natomiast jak najszybciej powinny powstac łącznice w Chabówce i Suchej, jak wcześniej piasałem w innym temacie ta inwestycja stosunkowo szybko mogłaby się zwrócić.
Przede wszystkim powinno sie reaktywować w okresie Świąt/wakacji linię Chabówka-Sącz, która w takim okresie powinna sie zwrocić. Poza tym takie Piekiełko byłoby o tyle ciekawym pomysłem, poniewaz skróciłoby czas przejazdu do sącza. A to powinno spowodowac konkurencje w stosunku do drogowego transportu.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum