Według mnie schemat połączeń Zakopane - Kraków powinien wyglądać następująco
4.05 osobowy 1EN57
5.40 RP "Giewont" do Częstochowy 2EN57
7.05 osobowy 1EN57
9.40 RP "Janosik" 2EN57
11.05 osobowy 1EN57
13.40 RP "Rysy" 2EN57
15.05 osobowy 2EN57
17.40 RP "Kasprowy" 2EN57
19.05 osobowy 1EN57 (sezon)
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-06-2009, 18:07
Jeśli "Janosik" zostanie zlikwidowany, to z Krakowa w kierunku Zakopanego MZPR od godziny 7. 25 do godziny 14. 44 będzie miał "dziurę". Kiedy całkowicie PKP PR wycofają się z zakopianki? Myślę, że niebawem. Jeszcze przy okazji uwali się linię Sucha-Żywiec i mamy kolejową pustynię. Z dyrektorami (np. dyrektor "Papieskiego"), dotacjami itd. A UMWM zachowuje bierność i pozwala na takie zarzynanie kolei w regionie, który ma niesamowity potencjał (turystyka!).
Nic nie dzieje sie bez przyczyny nowy-stary dyrektor musi zejść z kosztów gdyż to właśnie narastający dług były przyczyna odwołania poprzednika, chociaż ostatnim czasie finanse zaczeły sie stabilizować.
Pomysł odwołania pociagów na zakopiance jest stary jak panujący dyrektor i jest to kolejny zamach na linie w rejonach górskich gdzie koszt uruchomienia zawsze będzie większy, nie mniej zastanawia dlaczego zawsze wycinają najlepsze pociągi??? Pamiętam na odchodne zdaje sie w 2005 lub 2006 obecnie panujący a wówczas odwołany na koniec rządów również wycofał janosika i kasprowego .
Ale nie przejmujmy się konkurencja ma się dobrze i zaciera ręce.
Piszmy do wszystkich instytucji i osób publicznych o tym co wyrabiają włodarze z MZPR i UM w Krakowie.
Chca rozwalić zakład a na jego gruzach zbudować spółki a oni będą prezesami.
[ Dodano: 11-06-2009, 22:41 ]
Janosik zostaje przynajmniej na razie a to skutek gwałtownej interwencji. Pomysł ten natychmiast wywołał bunt osób przyjaznych kolei a dyrekcja nawet nie miała odwagi przyznać się publicznie do swych zamierzeń. Liczy się efekt na razie jest wszystko ok ale zobaczymy jak długo. Giewonta wykańczano kilka lat i w końcu skończono , zobaczymy jak będzie z Janosikiem??? Warto podziękować Góralowi z Podczerwonemu za odpowiednią reakcję.
I ja jako góral spod Babiej Góry dołączę do podziękowań, jakie Jóśko składa owemu człowiekowi z Podczerwonego. Wielkie dzięki! Interwencja się udała, Janosik zostaje! Najważniejsza jest skuteczność: ona jest tak naprawdę miarą prawdziwych dokonań. Jako pasażer będę o tym pamiętał!
Krzysztof21, zauważ jaka szybko wycofali się z pomysłu rano 05.06 2009 zarządzono przeliczenie i wykazanie zasadności zawieszenia Janosika na okres wakacji a po piśmie Skorupy już po południu odwołano decyzje tłumacząc się tylko symulacją. Ale efekt jest pozytywny i to się liczy. zauważ jak mętnie się tłumaczy, schodząc z tematu na Regio.
Jeżeli odwołaliby Janosika to z całą pewnością do końca rozkładu jego kursowanie stałoby pod wielkim znakiem zapytania. Janosik i Kasprowy jeżdżą na ED 72 a takich składów potrzeba im na Regio a przy okazji uwaliłoby się kolejne połączenie na zakopiance. Dzisiaj w zakładzie poluje sie na osoby które puściły poufną informację o Jego planach i zemsta murowana a i tak wszyscy wiedzą kto to zrobił.
Panie Skorupa po Podczerwonym kolej na Zakopiankę i tak ją skończą a górale z okien swych chałup będą sie przyglądać jak cepry jadą sobie w ekspresach i Regiach a pozostaną furmanki. A Panu Minister odpowie że z ekonomicznego punktu widzenia decyzja była uzasadniona.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-06-2009, 10:40
Racja Jóśko: zauważ jeszcze jedno. Jest koncepcja uruchomienia IR (nie wnikam, czy dobra, czy zła: pociąg chyba raczej miałby szansę na niezłą frekwencję, z Wrocławia do Zakopanego, czemu nie) a tymczasem o przywróceniu "Giewonta" nikt nie myśli. A były listy, protesty itd. Nie pomogło. Nie mogę tego pojąć: chcą uruchamiać IR Wrocław-Zakopane, a nie da się przywrócić "Giewonta": pociągu zawsze pełnego, który służył mieszkańcom terenów położonych przy kolejowej zakopiance, pielgrzymom i turystom?
Moja koncepcja, iż IR wykończą pociągi przyśpieszone chyba w końcu się sprawdzi.
Ostatnio zmieniony przez jóśko dnia 12-06-2009, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
Krzysztof21, IR uruchamia centrala PKP PR. "Giewont" był w gestii urzędu marszałkowskiego i jego (jak i inne pociągi za zakopiance) uwaliło antykolejowo-probusiarskie lobby z PR Kraków. Dlatego nie wiązałbym faktu uwalania pociągów w Małopolsce z uruchamianiem IR, bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Pociągi IR jeżdżą raptem od paru tygodni, a kolej regionalną na linii Kraków - Zakopane zarzyna się już od kilku lat, z wiadomych powodów: Szwagropol, Frej.
Dopóki z PR Kraków nie wypieprzy się całej skorumpowanej biurwy, która ma towarzysko-rodzinno-biznesowe powiązania z busiarstwem to kolej regionalna zawsze będzie marginalizowana.
Zresztą analogiczną sytuację masz na swoim terenie. Dlaczego kolej regionalna na Śląsku Cieszyńskim padła? Bo przewodniczącą rady nadzorczej PKS Bielsko-Biała jest rodzona żona wicedyrektora PR Katowice. Ewidentny konflikt zawodowych interesów w małżeństwie! Jestem przekonany, że jak w końcu ktoś dobierze się Radomskiemu do dupy to żona załatwi mu ciepłą posadkę u siebie w PKS-ie.
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 12-06-2009, 11:02
Tak Zed, święta racja. Lobby busiarskie, temat grząski i niebezpieczny. Małopolska chyba ma to lobby najprężniejsze. Znam zresztą busiarstwo z tych okolic. Znam też paru kierowców, którzy pracują u busiarzy. Ci mówią otwarcie: pociągi są nie na rękę busom.
Odnośnie parkingu przy dworcu w Zakopanym to zadziałało prawo wolnego rynku.Sekcja nieruchomości ma za zadanie zarabiać na majątku kolejowym czyli wynajmować itd.a że byli chętni na wynajęcie placu przed dworcem, cóz kolej sama sobie winna że funkcjonuje na wariackich papierach.
Analogicznie sprawa wygląda odnośnie kas biletowych firmy konkurencyjnej dla kolei w budynku dworca.Każdy kolejarz wie że jest to chore ale jesli byli chetni na wynajęcie pomieszczenia a nikt z lokalnych przedstawicieli PR nie protestował to interes się musi niestety kręcić.
Niestety tu wychodza błędy popełnione przy tzw. hucznie -reorganizacji każdy myśli o sobie i tylko o dniu dzisiejszym a co bedzie jutro to daleka przyszłosć a po nas choćby potop będą się następni martwić.
Na dworcu KG wisi informacja, że w związku z jakimś remontem pociąg Janosik wyjeżdża z KG kilkanaście minut wcześniej i jedzie z pominięciem stacji Rabka Zdrój. W necie na stronie PR takiej informacji nie znalazłem. Ściśle tajne?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Na dworcu KG wisi informacja, że w związku z jakimś remontem pociąg Janosik wyjeżdża z KG kilkanaście minut wcześniej i jedzie z pominięciem stacji Rabka Zdrój. W necie na stronie PR takiej informacji nie znalazłem. Ściśle tajne?
Dzięki za info. Niestety znowu będzie trza z buta do Rabki zasuwać
_________________ Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-07-2009, 11:43
W załączniku pismo, jakie dostałem dzisiaj od UMWM w sprawie "Janosika". Wysłałem jednocześnie w odpowiedzi na poniższe pismo wniosek do Urzędu o udzielenie inf. publicznej (zapytałem o powód zawieszenia Janosika).
PS: i znowu mi się sprawdziło to, co pisałem i mówiłem nie tylko na tym forum. Jakoś przewidziałem, że InterREGIO doprowadzi do zawieszenia dublującej go osobówki. Użytkownik o nicku "Jóśko" też to przewidział.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum