Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Unijne dotacje dla PKP PLK zagrożone
Autor Wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 11-01-2011, 13:11    Odpowiedz z cytatem

W którym miejscu się przeliczyłem?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 11-01-2011, 16:49    Odpowiedz z cytatem

sphinx napisał/a:
PLK przebąkiwało, że przeznaczy na to środki zaoszczędzone podczas tegorocznych przetargów.


A w tym Smile i przeczytaj mój topic, tam jest napisane, że zaoszczędzone pieniądze z inwestycji kolejowych pójdą na DROGI Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 11-01-2011, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Jakim cudem? Przecież PLK praktycznie nie dostaje pieniędzy z budżetu, wkład własny ma ze zdartych od przewoźników opłat za korzystanie z torów i są to jej własne pieniądze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 20-01-2011, 15:14    Odpowiedz z cytatem

Kolej straci nawet 4,7 mld zł?

W lutym ministrowie zaczną przekonywać Komisję Europejską, że unijne dotacje na modernizację torów warto przesunąć na drogi. A chodzi o niemałą kwotę – kolej może stracić nawet 4,7 mld złotych - podaje "Dziennik Gazeta Prawna".

Według rządu PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządca infrastruktury, nie radzą sobie z inwestycjami, co może doprowadzić do utraty unijnej kasy. W Ministerstwie Infrastruktury trwa gorączkowa analiza harmonogramów inwestycji na kolei zaplanowanych do 2015 r. – Wykonaliśmy przegląd projektów przeznaczonych do współfinansowania z Unii. Wiemy już z całą pewnością, że realne wykorzystanie środków będzie niższe od zakładanego – przyznaje Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury. – Ostateczny kształt listy inwestycji zostanie określony na początku lutego – dodaje.

Według naszych informacji pewniakami do wycięcia są te modernizacje, których realizacja może się przeciągnąć na rok 2014 - podaje "DGP". Wtedy zabraknie czasu na ich rozliczenie, a to grozi przepadnięciem unijnej dotacji. Problem dotyczy modernizacji linii kolejowej z Warszawy do Radomia, przebudowy fragmentu trasy z Warszawy do Poznania, remontów stacji kolejowych wzdłuż trasy z Siedlec do Terespola oraz pierwszego etapu modernizacji linii z Warszawy do Białegostoku.

Rezygnacja z tych projektów oznacza, że rząd zaoszczędzi w sumie blisko 4,7 mld zł unijnych środków. Ale to nie wszystko – już w grudniu z listy projektów wyleciała modernizacja torów z Poznania do Szczecina. UE dawała na nią aż 3,5 mld złotych.

Żeby te pieniądze nie przepadły – łącznie chodzi o gigantyczną sumę ponad 7 mld zł – rząd chce zmiany inwestycyjnych priorytetów Unii i przesunięcia dotacji z kolei na drogi. Dyplomatyczna ofensywa ma zostać przeprowadzona podczas wyjazdowej sesji Komisji Europejskiej w Warszawie, która jest zaplanowana pod koniec lutego.

Jeżeli uda się przekonać unijnych urzędników, do programu budowy dróg może wrócić 37-km trasa ekspresowa S3 z Gorzowa do Międzyrzecza oraz łącznie 191 km drogi S7 z Gdańska do Warszawy i dalej na południe. Rząd być może wybuduje również ponad 53 km trasy S17 ze stolicy do Lublina oraz wylotówkę z Warszawy w kierunku Krakowa i Katowic.

Eksperci wskazują jednak, że odebranie środków na inwestycje kolejowe to przykład braku konsekwencji rządu. Według nich grudniowy bałagan na torach był spowodowany jej chronicznym niedofinansowaniem. – Kolej najpierw pozostawia się samą sobie, a potem wiesza na niej psy. Dopuszczenie do wycięcia inwestycji za kilka miliardów to porażka obecnego rządu – twierdzi Jakub Majewski, ekspert branży kolejowej.

źródło: Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Krecik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Gru 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Już od przynajmniej trzech lat parę osób w prasie branżowej pisało o tym, że pieniądze na infrastrukturę kolejową są stracone i że dla ich ratowania trzeba wymyślić jakiś sposób żeby je spożytkować. Urzędnicy teraz wpadli na pomysł żeby wepchnąć je w infrastrukturę drogową. Jednak one tak naprawdę bardziej przydałyby się w prace przy infrastrukturze wodnej śródlądowej zniszczonej w zeszłorocznych powodziach.

Niestety lobby drogowo-autostradowe rulez.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Skowron Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Sty 2011
Skąd: Białystok

PostWysłany: 23-01-2011, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Być może te środki miały być przesunięte dawno, jednak dopiero teraz pojawiła się "okazja" w postaci braków w budżecie na drogi i już można lecieć do urzędników unijnych, potłumaczyć się kryzysem i cześć. Na tym rząd robi dobry PR przed wyborami. "Premier ratuje plan budowy dróg".

Jednak jako mieszkaniec Podlasia to teraz czuje się jakbym mieszkał w Polsce B. Najpierw odbiera nam się drogę S8. Później tory Bstok-Wawa wypadają. A teraz jeszcze niekorzystna decyzja środowiskowa odnośnie budowy lotniska regionalnego. Osobiście wybrałbym budowę torów niż drogi. Fakt faktem DK 8 jest rozdupcona, ale kiedyś to kolej była tym motorem gospodarki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 23-01-2011, 23:38    Odpowiedz z cytatem

Mnie zastanawia kilka rzeczy. Zabierają pieniądze z kolei niby pod płaszczykiem ,że nie radzi sobie z ich wykorzystaniem, tylko jaka wina PLK, że oferenci dają niższe ceny? Nie zdążą? E75 Bstok-Wawa zostało uaktualnić kosztorys, większość papierów jest gotowa. Ile wśród tych pieniędzy pochodzi z budżetu państwa? (bo pieniędzy PLK nie mogą zabrać)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 23-01-2011, 23:42    Odpowiedz z cytatem

sphinx, niby PLK nie ma własnego wkładu, stąd Julek starał sie o kredyt dla PLK żeby wykorzystać 20mld z UE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pabianiczanin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2008
Skąd: Pabianice

PostWysłany: 24-01-2011, 11:38    Odpowiedz z cytatem

Czyli KDP może w ogóle nie powstać
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Tragedia. Ta decyzja tylko pogrąży naszą kolej. Już teraz samochód jest znacznie szybszy od pociągu np. w relacji Warszawa- Radom...Po tym jak powstanie jeszcze wylotówka ze stolicy omijająca najbardziej zakorkowane arterie pociągi na tej trasie całkowicie opustoszeją.Tak samo będzie w innych relacjach/kierunkach...

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-03-2011, 15:35    Odpowiedz z cytatem

"Rzeczpospolita": Wolno wydajemy fundusze UE

Przez ponad cztery lata wykorzystaliśmy zaledwie 12,2 proc. unijnych pieniędzy z programu „Infrastruktura i środowisko” na lata 2007 – 2013. To mało - zauważa "Rzeczpospolita".

– Podpisaliśmy 104 umowy o wsparcie unijnymi dotacjami warte 77,4 mld zł. Wartość dofinansowania wynosi 39,5 mld zł. Z Brukseli trafiło już do nas 9,45 mld zł, czyli ok. 12,2 proc. dostępnych środków – powiedziała "Rzeczpospolitej" Anna Siejda, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

CUPT jest w trakcie oceny kolejnych 37 złożonych wniosków o wartości 23,76 mld zł. – Nie trafiło do nas jeszcze ok. 70 projektów, które znajdują się na liście inwestycji mających otrzymać wsparcie z programu "Infrastruktura i środowisko". To głównie inwestycje realizowane przez spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe i spółki zarządzające portami lotniczymi. Ostatnie mają wpłynąć w pierwszej połowie przyszłego roku – podsumowuje w "Rzeczpospolitej" Siejda. Kolej na swoje inwestycje wciąż ma 19,3 mld zł. Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która nimi dysponuje, podpisała 12 umów o dofinansowanie na łączną kwotę 5,9 mld zł. Zdołała wydać 93,16 mln zł – 0,48 proc. dostępnej puli.

Więcej...

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-03-2011, 15:44    Odpowiedz z cytatem

Polaczek pyta premiera o opóźnienia prac projektowych

Poseł Jerzy Polaczek złożył we wtorek (15 marca) interpelację poselską skierowaną do premiera Donalda Tuska w sprawie wyjaśnienia niektórych przyczyn opóźnień prac projektowych dotyczących modernizacji linii kolejowych będących własnością PKP PLK S.A. i możliwych konsekwencji dla pozyskiwania środków Unii Europejskiej na rozwój linii kolejowych w Polsce.

– Infrastruktura kolejowa, będąca własnością PKP Polskich Linii Kolejowych jest przestarzała i podlega modernizacji finansowanej, w znacznej części, ze środków Unii Europejskiej. Niejednokrotnie PKP PLK S.A. podpisuje z wykonawcami prac projektowych umowy zawierające postanowienia niekorzystne dla świadczących usługi projektowe, zawierające często m.in. postanowienia dotyczące kar umownych za opóźnienia w wykonaniu zadań określonych w umowach, niezależnie od przyczyny powstania tych opóźnień – tłumaczy Jerzy Polaczek.

Dodaje, że wielokrotnie informowano go, że do takich opóźnień dochodzi bardzo często z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, w tym ze względu na przedłużające się procedury zatwierdzania wykonanych prac projektowych przez PKP PLK, a także wprowadzane przez zamawiającego zmiany przyjętych uprzednio rozwiązań technicznych oraz zlecanie w ramach umowy dodatkowych, czasochłonnych prac projektowych.

– W tej sytuacji wykonawcy są często zmuszani do występowania na drogę sądową w celu uzyskania należnego wynagrodzenia. Często wypłata wynagrodzenia jest przedmiotem ugody. Na tle tego rodzaju sytuacji wątpliwości powzięła Komisja Europejska – wyjaśnia były minister transportu. – W związku z powyższym zadaję premierowi 13 pytań - o odpowiedzi na nie będę informował – zapewnia.

Przeczytaj treść interpelacji Jerzego Polaczka

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-09-2012, 14:47    Odpowiedz z cytatem

Na początku 2013 r. dowiemy się, czy Polska wyda pieniądze UE na kolej

W pierwszym kwartale przyszłego roku będzie ostatecznie wiadomo, czy Polsce uda się wydać unijne pieniądze na kolej - powiedział wiceminister rozwoju regionalnego Adam Zdziebło. Na razie nie zakontraktowano nawet połowy dostępnych pieniędzy.

W unijnym programie - Infrastruktura i Środowisko - o wartości ok. 28 mld euro, na dofinansowanie inwestycji kolejowych przeznaczono 4,8 mld euro, czyli ok. 20 mld zł. Jak wynika z danych na 24 sierpnia br. przekazanych PAP przez resort rozwoju regionalnego, do tej pory podpisano umowy na ponad 9,6 mld zł, czyli 47,25 proc. puli dostępnej dla kolei. Natomiast zweryfikowane wnioski o płatność stanowią 4,5 proc.

Zdziebło, który sprawuje w resorcie nadzór nad realizacją programu Infrastruktura i Środowisko, ostrożnie ocenia szanse kolei na zakontraktowanie i wydanie wszystkich pieniędzy. Przypomniał, że nawet raport z audytu przeprowadzonego na zlecenie Komisji Europejskiej nie daje nadziei na to, że wszystkie pieniądze uda się wydać. Raport zawiera trzy warianty wykorzystania tych środków - w optymistycznym kolej straci 400 mln euro, a według bardziej pesymistycznych scenariuszy - 1 mld 200 mln euro lub nawet 1 mld 800 mln euro.

Wiceminister powiedział, że jest w stałym kontakcie z zarządzającą polskimi torami spółką PKP PLK i ocenił, że niedawne zmiany w zarządzie tej firmy dały pozytywne rezultaty jeśli chodzi o tempo zabiegania o unijne wsparcie. Przypomniał także, że ministerstwo transportu zaproponowało nowe inwestycje - dotyczące taboru, przejazdów i rozjazdów kolejowych oraz rewitalizacji linii - na które może trafić dofinansowanie. Jak dowiedziała się PAP w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, resort transportu zaproponował ok. 40 takich projektów.

- Tak naprawdę to dopiero pierwsze miesiące przyszłego roku dadzą odpowiedź na pytanie, czy uda się wykorzystać wszystkie pieniądze - powiedział wiceminister. Jak zaznaczył, wówczas będzie za późno na szukanie nowych sposobów czy opracowanie programów naprawczych, a trzeba będzie ponownie zwrócić się do Komisji Europejskiej o przesunięcie na inne cele tych pieniędzy, których kolejarze na pewno nie wydadzą.

To byłby już kolejny wniosek do KE w tej sprawie. Latem ubiegłego roku do Brukseli trafił wniosek polskiego rządu o przesunięcie 1,2 mld euro z projektów kolejowych na drogowe. KE wciąż nie wydała oficjalnego stanowiska w tej sprawie, choć powinna to zrobić do końca ubiegłego roku. Komisarz UE ds. transportu Siim Kallas wypowiadał się w tej sprawie negatywnie, jednak sprawa ewentualnego transferu środków spójności podlega głównie komisarzowi ds. polityki regionalnej Johannesowi Hahnowi.

źródło: ekonomia24.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 19-10-2012, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Inwestycje PKP PLK za prawie 9 mld zł zagrożone

„Rynek Kolejowy” dotarł do dokumentu prezentującego stan realizacji na koniec sierpnia tego roku inwestycji kolejowych PKP Polskich Linii Kolejowych współfinansowanych ze środków unijnych. Wynika z nich, że aż 11 projektów o łącznej wartości 8,8 mld zł ma nikłe szanse na pełną realizację przed zakończeniem perspektywy budżetowej UE, czyli właśnie do roku 2015. Stawia to pod ogromnym znakiem zapytania niedawną deklarację premiera Donalda Tuska, który zapowiedział 30 mld zł na inwestycje kolejowe do 2015 r.

Więcej TUTAJ

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 20-10-2012, 16:43    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK o zagrożonych inwestycjach:

http://www.rynek-kolejowy.pl/36095/PKP_PLK_o_zagrozonych_inwestycjach.htm

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl