Czesław Warsewicz: Zasoby PKP Cargo mają generować zysk. To priorytet.
Nowy prezes PKP Cargo, Czesław Warsewicz, zaprezentował swoje założenia co do kierowania największą kolejową spółką towarową w środkowej Europie. Czas pokaże, czy uspokoił inwestorów, którzy ostatnio raczej wyprzedawali akcje przewoźnika.
Grupa PKP Cargo podała wyniki przewozowe odnoszone do danych GUS za marzec. Jak z nich wynika, przewozy operatora rosną, ale w mniejszym stopniu niż rynek jako całość.
Grupa PKP Cargo w marcu uzyskała 48,32 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 43,56 proc. pod względem masy towarowej. Jak podaje PKP Cargo, grupa przewoźnika przewiozła o 3,5 proc. więcej ładunków i wykonała pracę przewozową o 2 proc. większą niż w marcu 2017 roku. Jednak udziały w rynku przed rokiem były wyższe – Grupa PKP Cargo w marcu 2017 roku uzyskała 52,29 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,60 proc. pod względem masy towarowej.
Spółka PKP Cargo powołała dziś Radę Prezesów, której celem jest integracja i optymalizacja procesów w grupie. Skład rady tworzą prezesi głównych spółek z Grupy PKP Cargo. Rada ta powołała dziś cztery komitety sterujące.
PKP Cargo ze znacznie lepszymi wynikami finansowymi.
Przychody ze sprzedaży ponad 1,21 mld zł oraz zysk netto w wys. 35,6 mln zł to wstępne wyniki PKP Cargo za pierwszy kwartał 2018 r. Rok temu spółka miała stratę netto.
Jak podała spółka, zysk EBIT wyniósł 63,3 mln zł, a zysk EBITDA 200,3 mln zł. Nakłady inwestycyjne wyniosły w pierwszym kwartale br. 132,5 mln zł. Masa towarowa przekroczyła 29,4 mln ton.
Członek zarządu PKP SA Andrzej Olszewski podał dziś ostateczne wyniki finansowe całej Grupy PKP za 2017 rok. Zaudytowany wynik wyniósł aż 653 mln złotych netto. Jak dodał prezes Olszewski, wynik jednostkowy samej spółki PKP SA za 2017 rok to 192 mln złotych netto. Członek zarządu PKP SA podkreślił, że wynik Grupy PKP jest ponad czterokrotnie większy niż w 2016 roku.
Czesław Warsewicz: Nowy Jedwabny Szlak to dla PKP Cargo szansa, z której chcemy maksymalnie skorzystać.
Projekt Jedwabnego Szlaku wpisuje się w naszą koncepcję rozwoju i stanowi dla nas dużą szansę. Jako przewoźnik kolejowy chcemy być jego dużym beneficjentem – zapewnia Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Nowy Jedwabny Szlak to projekt, który ma zostać ukończony w 2049 r. – na stulecie Chińskiej Republiki Ludowej. Rząd chiński chce na jego realizację przeznaczyć 300 mld dolarów. Warsewicz podkreślił, że spółka chce aktywnie w nim uczestniczyć.
Większe przychody, EBITDA i wynik netto. Silne wzrosty w intermodalu i przewozach kruszyw – rekordowe wyniki Grupy PKP Cargo za pierwszy kwartał 2018 roku.
W pierwszym kwartale 2018 r. przychody Grupy PKP Cargo wyniosły 1,22 mld zł, a EBITDA 200 mln zł i były odpowiednio o 11% oraz 36% większe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik netto po trzech miesiącach br. to 36 mln zł (+37 mln zł r/r).
Kwiecień 2018 roku był już kolejnym udanym miesiącem dla PKP Cargo. Grupa przewiozła w tym okresie prawie 9 mln ton towarów, czyli o 1,5 proc. więcej niż w kwietniu 2017 roku i aż o 19,6 proc. więcej niż w kwietniu 2016 roku.
PKP Cargo inwestuje w wodorowe lokomotywy. Pierwsze mają wyjechać na tory już za kilka lat.
Jastrzębska spółka węglowa i PKP Cargo podpisują list intencyjny i umawiają się na kilkuletnią współpracę. JSW ma produkować czysty wodór, a na jego bazie ogniwa wodorowe. PKP Cargo liczy, że dzięki temu na torach pojawią się napędzane tym paliwem lokomotywy.
PKP Cargo ma umowę z PGNiG. Dostarczy prawie 2 mln ton węgla.
Dwie państwowe spółki zacieśniają współpracę. PKP Cargo zakontraktowało transport węgla do trzech elektrowni PGNiG. Realizacja zaplanowana jest na 2019 rok.
PKP Cargo przetransportuje 1,9 mln ton węgla do trzech warszawskich zakładów PGNiG Termika, o czym stanowią dwie umowy, jakie przewoźnik zawarł z energetyczną spółką na 2019 rok - podały PKP Cargo.
PKP Cargo chce kupić nowe lokomotywy od Newagu. Podpisano list intencyjny.
PKP Cargo i Newag podpisały list intencyjny w sprawie zakupu lokomotyw DRAGON 2, podało PKP Cargo. List otwiera drogę do podjęcia negocjacji w sprawie nabycia przez PKP Cargo trzech sześcioosiowych lokomotyw E6ACTa - DRAGON 2, produkowanych przez Newag. Jeśli rozmowy zakończą się pozytywnie, przewoźnik otrzyma zamówione pojazdy najpóźniej do końca tego roku.
PKP Cargo: odpis na utratę wartości zbędnego taboru.
PKP Cargo dokona odpisu 18,1 mln zł z tytułu trwałej utraty wartości zbędnego taboru kolejowego - podała spółka w komunikacie. Wpływ odpisu na skonsolidowany zysk netto z uwzględnieniem efektu podatku odroczonego wynosi 14,6 mln zł.
Zaskakująco niski wzrost przewozów PKP Cargo. Co się stało?
W czerwcu Grupa PKP Cargo przewiozła 9,3 mln ton towarów, czyli o 1,3 proc. więcej niż w maju 2018 roku oraz o niecały 1 proc. więcej w porównaniu do czerwca ubiegłego roku. W pierwszych sześciu miesiącach 2018 roku wolumen ładunków obsłużonych przez pociągi grupy sięgał 54,2 mln ton, co daje wynik o 4,9 proc. wyższy niż w analogicznym okresie 2017 roku.
PKP Cargo z czterokrotnie większym zyskiem. Dobre półrocze
Tak dobrych wyników, jak w pierwszym półroczu PKP Cargo, nie miały od trzech lat. Pociągi spółki przewiozły co prawda niewiele więcej towarów, ale za to dużo bardziej zyskownych.
PKP Cargo miało 89,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w pierwszym półroczu 2018 r. - podała swoje szacunkowe wyniki spółka. Dla porównania w ub. roku było to zaledwie 19,4 mln zł, wzrost jest więc 363-procentowy. Tak dobre rezultaty pierwszego półrocza spółka w swojej giełdowej historii miała tylko w latach 2014-2015.
PKP Cargo aktualizuje prognozy. Większy zysk, mniejsze inwestycje i przewozy.
PKP Cargo zmieniło prognozy finansowe na ten rok. Przewoźnik zakłada o ponad sto milionów większe zyski niż na początku roku. Ma za to przewieźć mniej towarów i wydać mniej na remonty taboru.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum