udrożnienia odcinka Broumov - Otovice - granica CZ/PL... jest tylko iny projekt. Plany sa tez robie sie projekt wykonawczi tylko bez sieci trakcijnej. Jaroměř - Trutnov bede siec trakcijna. Tak samo jest tez Starkoč (Starkocz)- Náchod - Kudowa Zdroj
Rozpoczął się remont przejazdu kolejowego na linii kolejowej nr 299 Kamienna Góra-Lubawka (km 1,736) w ciągu drogi wojewódzkiej nr 367. Jak widać na zdjęciach droga jest zwężona do połowy, ale płyty CBP jeszcze nie zostały wymienione, gdyż póki co wymieniono jedynie kilka podkładów patrząc od strony Lubawki. W dali widoczny jest dalej wskaźnik informujący o ograniczeniu tymczasowym do 30 km/h, które wprowadzono ze względu na zniszczenie podkładów w km 1,7 - km 2,5 linii kolejowej nr 299.
widok w stronę Kamiennej Góry.JPG Przejazd kolejowy
Plik ściągnięto 55 raz(y) 167.33 KB
widok w stronę Kamiennej Góry (1).JPG widok w stronę Kamiennej Góry
W Kamiennej Górze zakończono remont przejazdu kolejowego na linii kolejowej nr 299 Kamienna Góra - Lubawka Granica Państwa (zlokalizowany w km 1,7 na ulicy Jeleniogórskiej w ciągu DW367).
Do Lubawki zaś zostały już przywiezione nowe płyty przejazdowe i leżą przy przejeździe na ulicy Szymrychowskiej (km 10,7) który niedługo będzie wyremontowany. Stan płyt tutaj (w szczególności tych na torze bocznicy do składu drewna, które również zostaną wymienione) jest obecnie kiepski, zaczęły już nawet wychodzić z nich pręty zbrojeniowe, a trzeba dodać że to dość ważna droga w regionie, bo prowadząca do Chełmska, Mieroszowa, również Okrzeszyna, Uniemyśla i Krzeszowa. Korzysta z niej wielu kierowców, również z KG, bo obecnie droga między KG a Krzeszowem jest remontowana i występują na niej spore utrudnienia w ruchu, zaś stan odcinka Krzeszów - Chełmsko Śląskie jadąc od strony KG jest agonalny, więc bardziej opłaca się jeździć drogą okrężną z Kamiennej Góry przez Lubawkę do Chełmska by nie zarzynać samochodów na dziurach.
Wymieniono też wreszcie drewniany rozlatujący się drąg na którym był umieszczony krzyż św. Andrzeja na nowy (niestety również drewniany). Stan oznakowania tego przejazdu woła o pomstę do nieba, niejeden polny przejazd ma lepsze oznakowanie! Wypadałoby żeby wreszcie ten przejazd zyskał porządne oznakowanie i znak STOPu, kierowcy jeżdżą tam "na pałę" bez zatrzymywania się, ruch jest dość duży, widoczność jest słaba jadąc z każdej strony, a w tym roku już dwa razy jadąc składem sezonówki hamowaliśmy całkowicie do zera (jest tam ograniczenie do 20), bo się ktoś pod skład ładował w ostatniej chwili i tylko maszyniście ciśnienie podnosił swoją głupotą. Dodam że kiedyś były tam rogatki, teraz nie ma nawet znaku STOPu...
Poniżej kilka zdjęć z tych przejazdów; remont przejazdu na Szymrychowskiej powinien się zakończyć jesienią. Dołączam też dwie fotki stanu płyt na przejeździe na Szymrychowskiej oraz krzyża św. Andrzeja jadąc od strony Chełmska w kierunku Lubawki. Co prawda są zeszłoroczne (akurat nie miałem innych pod ręką), ale dobrze na nich widać ich stan. Oczywiście w obu przypadkach nic się nie zmieniło.
6.jpg Widok na przejazd na Szymrychowskiej i nowe płyty przejazdowe w kierunku Kralovca
Plik ściągnięto 39 raz(y) 104.05 KB
7.jpg Nowe płyty przejazdowe leżące przy przejeździe na ul. Szymrychowskiej
Plik ściągnięto 30 raz(y) 106.83 KB
8.jpg Stan płyt na przejeździe na ul. Szymrychowskiej przed remontem
Plik ściągnięto 25 raz(y) 143.46 KB
5.jpg Nowy drąg na którym jest umieszczony krzyż św. Andrzeja, widok w kierunku Chełmska Śląskiego.
Plik ściągnięto 35 raz(y) 90.8 KB
9.jpg Krzyż św. Andrzeja na przejeździe na ul. Szymrychowskiej, widok w kierunku centrum Lubawki.
Remont przejazdu na ulicy Szymrychowskiej w Lubawce, już się rozpoczął - zdjęcie w załączniku. Natomiast w nawiązaniu do tematu "niegrzecznych" podróżnych podejmowanego w innym wątku to również podobna sytuacja miała miejsce dziś w pociągu popołudniowym Trutnov-Jelenia Góra. Grupka lekko podchmielonej młodzieży trochę jaja sobie robiła z kierownika pociągu i ten niestety za bardzo nie potrafił sobie z tym poradzić i jedynie rzucił hasło w stylu: "Z wami to się dziś nie dogadam" i wywnioskowałem, że grupka ta do Sedzisławia dojechała za friko. Niestety pomimo niedużej frekwencji (w Kamiennej Górze wsiadło 6 osób), nie zdążył on do Sędzisławia sprzedać wszystkim biletów, gdyż zakończył ich sprzedaż jeszcze przed dojazdem do tej stacji węzłowej. Naprawdę pracownicy KD powinni mieć szkolenia związane z takimi zachowaniami pasażerów, a niewypisywanie biletów nie powinno mieć miejsca.
Lubawka.jpg Lubawka, przejazd na ulicy Szymrychowskiej
W Lubawce nadal trwa remont przejazdu na ul. Szymrychowskiej. Poniżej zdjęcia z owego remontu, jak widać wreszcie wymieniono krzyż św. Andrzeja od strony Chełmska, wymieniono część podkładów.
W Kamiennej Górze w dawnym budynku ekspedycji kolejowej, który miał iść do rozbiórki trwają prace budowlane, okazało się że obiekt przejął prywatny inwestor i ma tam powstać jakiś zakład. Również i tutaj dołączam kilka zdjęć.
Prawdopodobnie to ostatnie chwile kształtowego semafora wjazdowego do stacji w KG na linii 298 zlokalizowanego w pobliżu przejazdu z ulicą Jesionową. Przetarg na budowę i montaż semafora świetlnego od dawna rozpisany, wkopano już podstawę pod owy semafor, więc wycięcie kształtowego to już chyba kwestia dni. Co ciekawe będzie ten semafor świetlny nieco dalej od przejazdu na ul. Jesionowej od swojego kształtowego poprzednika. Również tutaj zamieszczam kilka zdjęć.
7.jpg Remont przejazdu na ul. Szymrychowskiej w Lubawce, widok ogólny. Widoczny nowy krzyż św. Andrzeja.
Plik ściągnięto 25 raz(y) 95.99 KB
8.jpg Remont przejazdu kolejowego na ul. Szymrychowskiej w Lubawce, widać wymienione podkłady i tłuczeń na linii 299 i bocznicy do składnicy drewna, widok w kierunku stacji kolejowej. W tle nowe płyty przejazdowe.
Plik ściągnięto 37 raz(y) 124.51 KB
6.jpg Dawny budynek ekspedycji kolejowej
Plik ściągnięto 21 raz(y) 88.87 KB
4.jpg Dawny budynek ekspedycji kolejowej
Plik ściągnięto 24 raz(y) 84.32 KB
5.jpg Prace prowadzone wewnątrz dawnego budynku ekspedycji kolejowej
Plik ściągnięto 30 raz(y) 63.51 KB
1.jpg Podstawa pod nowy semafor świetlny.
Plik ściągnięto 23 raz(y) 138.01 KB
2.jpg Podstawa pod nowy semafor, widok w stronę Sędzisławia.
Plik ściągnięto 27 raz(y) 104.36 KB
3.jpg W tym miejscu została wkopana podstawa pod nowy świetlny semafor wjazdowy do KG, widać sporą odległość dzielącą od starego semafora.
Tak to niestety jest w "budżetówce", że na najmniejsze drobiazgi wymagane są przetargi. Od roku pracuję w instytucji budżetowej i nikt nie chce wiedzieć, ile czasu ja i koledzy czekaliśmy na realizację zamówienia na długopisy, ołówki i papier do drukarki. A semafor to większa sprawa, prawda?
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Przetarg na budowę jednego semafora? Czy na wymianę jednego podkładu PLK też ogłasza przetarg? A co z wymianą przepalonej żarówki?
Tak jak już napisano zakupy przez firmy państwowe są regulowane ustawowo przez Prawo Zamówień Publicznych (PZP), więc faktycznie na prawie wszystko przetargi muszą być ogłaszane. Są niekiedy zdarzenia, że w pewnych wyjątkowych sytuacjach zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, ale to może dotyczyć np. rozszerzenia zamówienia o jakiś elementy, które nie były przewidziane na etapie opracowywania SIWZ/PFU.
W PKP PLK obchodzenie PZP jest również realizowane poprzez zlecanie pewnych prac utrzymaniowo-naprawczych firmom zależnych jak np. Dolkom również z wolnej ręki. Aczkolwiek jak jest to uzasadnione prawnie to nie wiem.
Jeśli chodzi o wymianę semafora to, oprócz postawienia stalowych podstaw, nowego masztu, oraz głowicy świetlnej do nowego urządzenia, należy również położyć w ziemi kable. Jeśli będą one biec nowym śladem to należy przygotować projekt budowlany branży elektrycznej i uzyskać pozwolenie na budowę. W ramach ciekawostki to jeśli, chodzi o układanie kabli w ziemi, to najczęściej projektanci korzystają z normy N SEP-E-004, która swego czasu została wycofana i jej poprawiona wersja została w tym roku wydana przez SEP. Ciekawostką, o której chciałem napisać to fakt, że zgodnie z tą normą kable należy układać na dnie wykopu, ale na warstwie piasku o grubości minimum 10 cm. Następnie należy je przysypać również warstwą piasku również o grubości minimum 10 cm, a następnie dalej piaskiem bądź gruntem rodzimym. Odstąpienie od pierwszego wymogu jest możliwe tylko, jeśli grunt jest piaszczysty. Czy w Polsce wszystkie gleby są piaszczyste? Wielokrotnie oglądałem wykopy pod linie kablowe (nie tylko kolejowe) i jeszcze ani razu nie widziałem układania kabli na warstwie piasku i późniejszego ich przysypania piaskiem. A przecież w PLK powinni pracować elektrycy, który przynajmniej powierzchownie znają normy z dziedziny elektroenergetyki...
Wracając do tematu to na przejeździe w Lubawce prace nie posunęły się jakoś znacząco do przodu. W sobotę widziałem tylko tyle, że były już wymienione podkłady w obu torach, ale płyty jeszcze nie zostały ruszone.
Niestety na sąsiedniej linii nr 345 Kamienna Góra-Pisarzowice zostały zdemontowane szyny na długości około (20-25) m na wysokości semafora wjazdowego do stacji Kamienna Góra. Podejrzewam, że to mogła to być robota IZ Wałbrzych, gdyż na przejeździe kolejowym linii nr 299 w Kamiennej Górze były wymieniane szyny i być może kolejarze wzięli te z linii 345, które są w dobrym stanie technicznym.
[ Dodano: 08-09-2014, 16:09 ]
Jeszcze jedno zdjęcie na styku połączenia.
[ Dodano: 08-09-2014, 16:11 ]
Jeszcze jedno zdjęcie szyny
szyna.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 108.18 KB
lubawka.jpg Przejazd kolejowy w Lubawce na ulicy Szymrychowskiej
Plik ściągnięto 31 raz(y) 104.12 KB
lubawka1.jpg Przejazd kolejowy w Lubawce na ulicy Szymrychowskiej
Plik ściągnięto 20 raz(y) 131.72 KB
uciete szyny na linii 345.jpg Ucięte szyny na linii 345 Kamienna Góra-Pisarzowice
Plik ściągnięto 26 raz(y) 146.7 KB
uciete szyny na linii 345 (1).jpg Ucięte szyny na linii 345 Kamienna Góra-Pisarzowice
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum