Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
Pociągiem do Trutnova
Autor Wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 23-04-2017, 18:53    Odpowiedz z cytatem

Zgodnie z (już wieloletnią) "tradycją" Kolei Dolnośląskich oraz PKP PLK w sieciowym i plakatowych rozkładach jazdy dla pociągów Jelenia Góra - Trutnov hl.n. są ciągle błędy, które wprowadzają pasażerów w błąd. Dotyczą one głównie pociągów nr 25404, 25406, gdzie w "peelkowskim" rozkładzie godziny odjazdów z Trutnova są nieprawdziwe i różnią się od tych podanych w rozkładzie GWTR oraz hafasie. Skutkuje to między innym"cofaniem się w czasie" pociągu nr 25404, który (wg rozkładu) z Bernartic u Trutnova wyjeżdża o 15:09, a następnie do Kralovca dojeżdża o 15:01.

W Kamiennej Górze postawiono już zregenerowane semafory kształtowe: "J", "K" i "N" (południowy okręg nastawczy). Natomiast do rewitalizacji zabrano semafory: "C", "E" oraz "F" z północnej głowicy.

semafory_KG.jpg
Zregenerowane semafory "K" oraz "J".
Plik ściągnięto 83 raz(y) 158.74 KB

Nastawnia_wykonawcza.jpg
Nastawnia wykonawcza KG1
Plik ściągnięto 41 raz(y) 158.13 KB

Jesionowa.jpg
Remont przejazdu w km 1,053 linii 298 Kamienna Góra - Sędzisław.
Plik ściągnięto 51 raz(y) 160.28 KB

Lubawka.jpg
Fragment rozkładu zawierającego błędy
Plik ściągnięto 65 raz(y) 166.85 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-04-2017, 11:07    Odpowiedz z cytatem

O powrocie połączeń kolejowych na tory powiatu kamiennogórskiego ponownie przypomina tygodnik RTI przy okazji wrzucając kilka fotek zamieszczonych RJ na stacji w Kamiennej Górze:

http://rti24.pl/aktualnosci/szynobus-juz-w-nadchodzacy-weekend-rozklady-/12080

Nawet tutaj widać błędy o których wspominał Krzysiek. Podobne błędy ( a niektóre wręcz identyczne) miały miejsce w poprzednich sezonach w 2014 i 2015 roku. Wyjątkowo tylko w 2016 roku nie było jakichś rażących błędów w RJ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 05-05-2017, 21:21    Odpowiedz z cytatem

Pierwsze dni kursowania w tym sezonie pociągów Jelenia Góra - Trutnov już za nami. Napisały o tym jak co roku lokalne media:

http://powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/15067-jezdzi-szynobus
http://rti24.pl/aktualnosci/szynobus-wrocil/12113

Oprócz tego pojawiły się wiadomości na temat nowej organizacji ruchu na jednym z przejazdów kolejowych
w Kamiennej Górze, oraz prowadzonych przez PKP PLK remontach:

http://www.powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/15038-nowy-stop
http://powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/14976-kolejowe-remonty
http://rti24.pl/aktualnosci/naprawiaja-przejazdy/12061

Jednakże najbardziej spektakularnym wydarzeniem ostatnich dni był przyjazd do Kamiennej Góry 1 maja b.r. pociągu specjalnego Bolko z Jeleniej Góry, który był prowadzony parowozem Pt47-65 (organizator Turkol). Wydarzenie to przyciągnęło na dworzec dużą liczbę mieszkańców, którzy podczas postoju pociągu robili sobie pamiątkowe zdjęcia i oglądali tę piękną maszyne. Warto wspomnieć, że był to pierwszy po dokładnie 13 latach ogólnodostępny pociąg prowadzony parowozem jaki przyjechał do Kamiennej Góry. Wówczas 1 maja 2004 roku miała miejsce impreza z okazji wejścia Polski do UE, której częścią był przejazd pociągu specjalnego Trutnov - Kamienna Góra prowadzonego czeskim parowozikiem 423 009. Jednakże 13 lat temu atmosfera nie była tak dobra jak dziś, ponieważ dwa dni później (3 maja 2004 roku) decyzją DZPR odjechały ostatnie regularne pociągi Lubawka - Jelenia Góra, a ówczesna (ogólna) sytuacja kolei na Dolnym Śląsku, delikatnie mówiąc nie była ciekawa...

O wizycie pociągu specjalnego Turkolu także napisały lokalne media zamieszczając sporo zdjęć oraz filmiki:

http://rti24.pl/aktualnosci/parowy-bolko-w-kamiennej-gorze-galeria-video/12117
http://powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/15092-parowa-atrakcja

Pt47_KG.jpg
Pt47-65 z pociągiem specjalnym Bolko do Jeleniej Góry na stacji początkowej Kamienna Góra
Plik ściągnięto 41 raz(y) 210.38 KB

Pt47_Kamienna_Góra.jpg
Pt47-65 manewruje na południowej głowicy stacji Kamienna Góra
Plik ściągnięto 40 raz(y) 181.23 KB

SA134.jpg
Pociąg osobowy Trutnov - Jelenia Góra wjeżdża na stację Kamienna Góra
Plik ściągnięto 64 raz(y) 118.08 KB

Przejazd.jpg
Remont przejazdu w ciągu ulicy Towarowej w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 33 raz(y) 207.25 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomek_no Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Kwi 2013

PostWysłany: 27-05-2017, 13:56   Prace w Kamiennej Górze Odpowiedz z cytatem

W Kamiennej Górze są aktualnie prowadzone 3 inwestycje związane z infrastrukturą kolejową. Dobiega końca remont przejazdów kolejowych w ciągu ulic Jesionowej (w kierunku os. Antonówka), ul. Towarowej oraz ul. Jedwabnej. Modernizacji poddawana jest też nastawnia wykonawcza KG1. W ostatnich dniach na stację wróciły trzy zregenerowane semafory wyjazdowe w północnej głowicy stacji. Poniżej zdjęcia z 26 maja 2017.

20170526_211219_zmień nazwę.jpg
Nastawnia wykonawcza KG1 w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 34 raz(y) 304.81 KB

20170526_211232_zmień nazwę.jpg
Przejazd kolejowy w ciągu ul. Jedwabnej
Plik ściągnięto 30 raz(y) 337.97 KB

20170526_210726_zmień nazwę.jpg
Zmodernizowany przejazd kolejowy na ul. Jesionowej - 1 (widok w kierunku os. Antonówka)
Plik ściągnięto 32 raz(y) 350.57 KB

20170526_210647_zmień nazwę.jpg
Zmodernizowany przejazd kolejowy na ul. Jesionowej -2
Plik ściągnięto 40 raz(y) 380.79 KB

20170526_210318_zmień nazwę.jpg
Nowe płyty przejazdowa i nawierzchnia na przejeździe kolejowym na ul. Towarowej
Plik ściągnięto 28 raz(y) 368.43 KB

20170526_205723_zmień nazwę.jpg
Zregenerowane semafory kształtowe "C", "E" oraz "F" w północnej głowicy stacji Kamienna Góra
Plik ściągnięto 81 raz(y) 335.59 KB


_________________
www.liniekolejowekg.blogspot.com - Linie kolejowe w Powiecie Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 29-05-2017, 20:21    Odpowiedz z cytatem

O rewitalizacji semaforów kształtowych w Kamiennej Górze napisał także Regionalny Tygodnik Informacyjny:

http://rti24.pl/aktualnosci/stare-ale-jare/12280

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Lxd2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sie 2008

PostWysłany: 04-06-2017, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Widzisz jakikolwiek sens linkowania dwuzdaniowego artykułu, gdy nie ma możliwości przeczytania reszty, która znajduje się w papierowej wersji jakiegoś lokalnego szmatławca???
Z tego linka zupełnie nic nie wynika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 06-06-2017, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Wraz z wejściem nowej korekty rozkładu jazdy zmieniają się nieco skomunikowania pociągów Jelenia Góra - Trutnov na stacji Sędzisław. Poranny pociąg do Trutnova jest skomunikowany jak teraz ze Szrenica, choć czas oczekiwania w Sędzisławiu wydłużył się do 38 minut. W przypadku pociągu nr 25402 jest podobnie jak teraz czyli czas oczekiwania na osobówkę do Wrocławia Głównego nieco ponad godzinę.
Natomiast poprawa jest przy pociągach nr 25403 (skrócenie przesiadki z Asnyka do 29 minut) oraz nr 25406 który będzie miał 6 minutowe skomunikowanie z pociągiem nr 69254 (do tej pory tylko z Sudetami). Dla pozostałych kursów bez większych zmian.

W Kamiennej Górze zakończył się już remont nastawni wykonawczej KG1, a w ubiegłym tygodniu miało miejsce podbijanie rozjazdów, które były wcześniej naprawiane. Ponadto na stacji pojawiło się około 500 nowych podkładów drewnianych, które chyba będą przeznaczone na linię do Lubawki, gdzie miejscami są już widoczne nowe podkłady podzłączowe.

Ciekawą informacją, która może mieć pośredni wpływ na ruch pociągów przez Kamienną Górę jest zaplanowana przez PKP PLK naprawa toru linii nr 276 w kierunku Międzylesia co spowoduje zamknięcia torowe i ewentualną konieczność objazdów dla pociągów towarowych. Zazwyczaj odbywały się one przez Mieroszów/Mezimesti, ale być może teraz coś pojedzie przez Lubawkę? Szczegóły dotyczące remontu dla zainteresowanych pod linkiem:

https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=bestOfferDetails&demandIdentity=206712

Drugim wydarzeniem, które na pewno w jakimś stopniu wpłynie na kolej w regionie będzie budowa drogi S3 pomiędzy Bolkowem, a Lubawkę na którą to przetarg ogłosiła GDDKiA w ubiegłym tygodniu. Nowa droga będzie kilka razy przecinać się z liniami kolejowymi i miejmy nadzieję, że do jej budowy będzie także wykorzystany transport kolejowy.

[ Dodano: 07-06-2017, 05:25 ]
W uzupełnieniu do posta, kilka zdjęć.

nastawnia_KG.jpg
Nastawnia wykonawcza KG1 po remoncie
Plik ściągnięto 46 raz(y) 197.48 KB

semafory_KG.jpg
Trzy zregenerowane semafory na północnej głowicy stacji Kamienna Góra
Plik ściągnięto 40 raz(y) 191.99 KB

podklady.jpg
Podkłady w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 29 raz(y) 164.56 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 18-06-2017, 22:30    Odpowiedz z cytatem

Witam, wątek staram się śledzić, chociaż na forum wchodzę okazjonalnie, więc mogłem przeoczyć. Czy jest jakiś racjonalny powód tak dziwnego rozkładu jazdy na tej linii? Co mam na myśli: jechałem jakiś czas temu (pierwsza połowa maja) do Paprotek, w związku z czym chciałem dojechać do stacji Błażkowa, nie mogłem ruszyć "bladym świtem" więc szukałem połączenia ok. godziny 9 i z tego co pamiętam najwygodniejsze połączenie oznaczało godzinę czekania na pociąg do Trutnova, w związku z czym wolałem wziąć ze sobą rower, zapłacić za niego (chociaż nie jechałem do Sędzisławia KD, w którym bilet na rower kosztuje 2zł) i przejechać się w tę godzinę niż tkwić na stacji, wszyscy współpodróżni przesiedli się do samochodów, a w stronę Lubawki za godzinę pewnie pojechał "muchowóz". Podobna sytuacja miała miejsce na powrocie. Pociąg Trutnov - Jelenia Góra był w Sędzisławiu ponad godzinę przed najbliższym pociągiem do Wrocławia, ja dojechałem sobie z Paprotek na rowerze, dwóch kolegów poszło do Błażkowej (odjazd 10:35) i jechali prawie pustym pociągiem, na przesiadkę do Wrocławia oprócz naszej trójki zdecydowały się dwie osoby (również turyści) mimo, że była to niedziela i pociąg Szklarska Poręba Górna - Wrocław miał frekwencję ponad 100% i wypełniony był studentami wracającymi do Wrocławia. Czy jest jakiś powód takiego rozkładu jazdy? Czy połączenie do Trutnova jest stricte turystycznie i te "środkowe" składy są skazane na nędzną frekwencję i nikomu nie zależy na skomunikowaniu bo wychodzi się z założenia, że o tej porze nikt nie będzie jechał do lub wracał z Czech, a mieszkańcy powiatu kamiennogórskiego mają dotrzeć do Sędzisławia czy Marciszowa samochodami (faktycznie kilkanaście osób podwieźli rodzice i znajomi przed odjazdem pociągu do Wrocławia)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 21-06-2017, 20:18    Odpowiedz z cytatem

Temat skomunikowań, frekwencji i rozkładu jazdy pociągów Jelenia Góra - Trutnov był wielokrotnie poruszany w tym wątku w zasadzie od samego początku funkcjonowania połączenia czyli od 2008 roku. Ja wyżej pisałem obecnie jest nieco lepiej ze skomunikowaniami niż w maju i ten środkowy pociąg do Trutnova ma w soboty skomunikowanie z Asnykiem na 29 minut oraz 3 minutowe skomunikowanie z pociągiem KD 69271. Perturbacje ze skomunikowania pociągów do Trutnova w Sędzisławiu są praktycznie co roku, a oficjalny powód to oczywiście prace modernizacyjne prowadzone przez PKP PLK. Szkoda tylko, że to połączenie sezonowe przez część rozkładu nie ma skomunikowań, później znowu ma i tak w kółko. Pamiętam jak kilka lat temu podczas modernizacji Grabiszyna w czasie obowiązywania wiosennej korekty nie było skomunikowania pociągu Chojnik z pierwszym kursem do Trutnova, później na jeden weekend skomunikowanie się pojawiło, a później znów go nie było. Takim postępowaniem nie przyciągnie się pasażerów, zwłaszcza że to połączenie sezonowe.
Druga sprawa to brak promocji połączenia przez KD. Na profilu FB przewoźnika można przeczytać o wielu różnych rzeczach, niekoniecznie związanych z koleją, ale o pociągach do Trutnova prawie w ogóle nie piszą. A szkoda, bo wprowadzili całkiem niezłą ofertę jaką jest Bilet Sudecki na którym można dojechać do Svobody i porządna kampania tej oferty (prowadzona także z wykorzystaniem prasy lokalnej) na pewno poprawiłaby frekwencje nie tylko połączeń trutnovskich. Obecnie największą promocję tych połączeń to wykonuje Regionalny Tygodnik Informacyjny, który nawet informował o modyfikacji rozkładu przy nowej korekcie.
http://rti24.pl/aktualnosci/korekta-rozkladu-szynobusow/12351
Z powodu, że połączenie Jelenia Góra - Trutnov jest sezonowe to nie ma odzwierciedlenia w przyzwyczajeniach ludzi do korzystania z pociągu na trasie do Sędzisławia. Przykładowo w ostatnią niedziele z pociągu 25404 na Wrocław przesiadło się w Sędzisławiu 14 osób, a drugie tyle zostało dowiezione samochodami. Jadąca pół godziny później Szrenica zabrała z Sędzisławia kolejne 20 osób, a Asynk jeszcze około 12. Oczywiście było to szczyt w kierunku Wrocławia, ale pokazujący, że potencjał jest. Nikt mi nie wmówi, że Sędzisław jako miejscowość byłaby w stanie wygenerować w ciągu godziny 60 osób w kierunku Wrocławia (w tym na poc IC), nawet w szczycie przewozowym. Pamiętam sprzed kilku lat sytuacje,
w której przyjechałem pociągiem z Lubawki do Sędzisławia i przesiadałem się na Kamieńczyka,a ludzie, którzy do Sędzisławia zostali dowiezieni samochodami i czekali już na peronie byli wielce zdziwieni, że przyjechał pociąg z Kamiennej Góry.
I jeszcze wracając do pierwszego pociągu Trutnov - Jelenia Góra, to on nawet mimo braku skomunikowania w kierunku Wrocławiu, zazwyczaj ma lepszą frekwencje niż ta obserwowana w maju. Oprócz ewentualnych podróżnych (turystów) z Czech korzystają z niego mieszkańcy Lubawki, ponieważ w niedziele jest to pierwsze jakiekolwiek połączenie komunikacji publicznej z tego miasteczka. Pierwszy PKS jedzie dopiero po 13.

Zmieniając temat to niedawno wrzuciłem na stronę kilkanaście zdjęć z przejazdów pociągów specjalnych jakie miały miejsce w tym roku na linii lubawskiej. Zapraszam do obejrzenia na: www.kolkry.eu/G8

Ponadto zakończył się już wreszcie remont nawierzchni przy przejeździe kolejowym w ciągu ulicy Towarowej w Kamiennej Górze. Zdjęcie można zobaczyć na: http://rti24.pl/rozne/przejazd-skonczony/12450

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 22-06-2017, 09:18    Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem jaka będzie oferta przewozowa po wprowadzeniu pociągów Wrocław-Trutnov przez Mieroszów, mam nadzieję, ze KD nie wycofa się z tej linii podpierając się brakiem taboru, pokrywającą się relacją i mniejszą atrakcyjnością turystyczną. http://walbrzych.dlawas.info/wiadomosci/wa-brzych-poci-g-do-czech-ju-wiadomo-dok-d-i-kiedy/cid,12112,a
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-06-2017, 11:08   

W artykule jest informacja, jak będzie oferta - 4 pary pociągów w tym pierwszy z Wrocławia, ostatni do Wrocławia, poza tym Wałbrzych. Z punktu widzenia polskiego turysty nie wiem czy jest sens ciągnąć pociąg aż do Trutnova, Adrspach wystarczy. Chyba, że taka będzie wola (i pieniądze) strony czeskiej, by dopłacić za pociągi do Trutnova i tym samym zwolnić swój skład.
Powrót do góry

emele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Paź 2011
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 23-06-2017, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Co do frekwencji (a racze jej braku): 16.06 jechałem "pierwszym" Trutnoven (SA134-007) z Marciszowa do Truntova. W pociągu poza mną i drużyną: w Kamiennej Górze wysiadła 1 osoba jadąca z Marciszowa i wsiadła 1 osoba do Trutnova, w Błażkowej wsiadła 1 osoba do Lubawki i tyle. Nie napawa optymizmem.
Wracałem przez Tanvald, Szklarską Porębę. Do Harrachova dojechało 7 osób a w Harrachovie i Jakuszycach wsiadało po kilkanaście osób więc pojedynczy motorak 840 zapełnił się przyzwoicie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-06-2017, 21:45    Odpowiedz z cytatem

Docelowo sezonowe pociągi do Trutnova się nie utrzymają. Trzeba dążyć do uruchomienia kilku (tak z 7-8 par na dobry początek) codziennych pociągów na trasie Jelenia Góra - Lubawka, których część w sezonie jechałyby do Czech. Już dzisiaj ze zmianą czoła w Sędzisławiu pociąg jedzie z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry ponad 15 minut szybciej od autobusu PKS i jest 60 gr tańszy. Dodatkowo gdyby udało się odpowiednio skomunikować pociągi w Sędzisławiu, to byłby w miarę dobry dojazd do Wrocławia. Oczywiście najlepiej by było odbudować łącznicę Marciszów Górny - Krużyn, a jeśli nie, to przynajmniej przebudować nieco układ torowy w Sędzisławiu, była możliwość wjazdu z obu torów szlakowych linii 274 na tor nr 4, by zmianą czoła nie blokować torów głównych zasadniczych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-06-2017, 21:24   

Z jednej strony walczy się o remont torów i przedłużenie pociągów do Bielawy, z drugiej strony pomija się Kamienną Górę i Lubawkę, traktując te miejscowości tylko jako atrakcje turystyczne - działanie cokolwiek dziwne...
Co do powyższej propozycji - jest większe ciążenie mieszkańców K.G i Lubawki do Jeleniej Góry czy jednak Wałbrzycha? Wydaje mi się, że połączenie z Wałbrzychem nie byłoby złym rozwiązaniem. Raz, że pomijamy zmianę kierunku, dwa - obsługujemy dodatkowo Boguszów Gorce. I jest jeszcze "trzy" (chociaż trochę naciągane): przy odpowiednim zobiegowaniu, można przyoszczędzić na szynobusie, wydłużając te jadące od Kłodzka:)
Powrót do góry

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 26-06-2017, 05:28    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Docelowo sezonowe pociągi do Trutnova się nie utrzymają. Trzeba dążyć do uruchomienia kilku (tak z 7-8 par na dobry początek) codziennych pociągów na trasie Jelenia Góra - Lubawka, których część w sezonie jechałyby do Czech. Już dzisiaj ze zmianą czoła w Sędzisławiu pociąg jedzie z Kamiennej Góry do Jeleniej Góry ponad 15 minut szybciej od autobusu PKS i jest 60 gr tańszy. Dodatkowo gdyby udało się odpowiednio skomunikować pociągi w Sędzisławiu, to byłby w miarę dobry dojazd do Wrocławia. Oczywiście najlepiej by było odbudować łącznicę Marciszów Górny - Krużyn, a jeśli nie, to przynajmniej przebudować nieco układ torowy w Sędzisławiu, była możliwość wjazdu z obu torów szlakowych linii 274 na tor nr 4, by zmianą czoła nie blokować torów głównych zasadniczych.


Pomysł może i dobry, ale kompletnie nierealny. Realizacja odpowiedniej (7-8 par) liczby pociągów JG - Lubawka wymagałaby zapewniania 2 pojazdów. Skąd je weźmiesz skoro teraz KD raczej nie narzeka na nadmiar szt, a przewozy będą przecież rosły (Sobóka, Bielawa). Po elektryfikacji Zgorzelca też nie wiadomo ile pojazdów się odzyska, ponieważ relacje typu JG-ZG i tak będą musiałby być realizowane z użyciem pojazdów spalinowych. Przebudowa głowicy w Sędzisławiu to kolejne s-f, które pochłonęłoby spokojnie kilka milionów zł (zabudowa rozjazdów, przebudowa srk, powiązania z SSP), a tak naprawdę nie wiele by to przyniosło pożytku. Gdyby jakieś pieniądze na tę trasę się pojawiły to zdecydowanie lepiej byłoby je wykorzystać na odbudowę pomiędzy KG i Lubawką rozebranych SSP lub elektryfikacje linii Sędzisław - KG. Usprawniłoby to ruch towarowy i umożliwiłoby przedłużenie pociągów Wch - Wrocław do KG, poprawiając przy okazji ofertę dla Boguszowa-Gorc. Ale póki co to także obecnie jest nierealne.

Jedyne sensowe rozwiązanie to motoraki z Kralovca do Sędzisławia skomunikowane z JG i Wrocławiem, które kończyłyby bieg na torze nr 4 w Sędzisławiu. Najpierw to należałoby ten tor otworzyć, bo póki co jest zamknięty.
W kwestii frekwencji jak to na sezonowym połączeniu turystycznym bywa raz jest lepiej raz gorzej. Wspomniany wyżej środek długiego weekendu był słaby, ale za to wczorajsza niedziela już całkiem niezła. Do południowego pociągu 25404 wsiadły w Lubawce 33 osoby (trochę turystów, trochę słojów). Do Szklarskiej ciężko jest równać Trutnov, skoro tam pociągi jeżdżą przez cały rok, oferta jest dużo lepsza i KD tamte połączenia promuje. Tutaj wszystko się samo musi wypromować i tak najczęściej jest, że dwa pierwsze miesiące są rozruchowe, a później jak się zaczynają wakacje to jest już lepiej. Aczkolwiek tak być nie powinno, bo dobra promocja i skomunikowania na pewno poprawiłyby frekwencje w maju i czerwcu, zwłaszcza jak w pogodne dni. Z innej beczki to w ubiegłym tygodniu posadowiono już dwa ostatnie semafory na północnej głowicy stacji Kamienna Góra i obecnie jest już komplet 5 zregenerowanych sygnalizatorów.

glowica_KG.jpg
Semafory na północnej głowicy stacji Kamienna Góra.
Plik ściągnięto 39 raz(y) 171.71 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 36 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl