W Sędzisławiu prace remontowe idą pełną parą. Aktualnie rozebrano tor nr 4 stacji Sędzisław na którym ( po jego remoncie) będą się zatrzymywać i z niego odjeżdżać pociągi w kierunku Kamiennej Góry i Lubawki. Poza tym rozpoczął się remont placu znajdującego się przed dworcem w Sędzisławiu i terenów wokół dworca.
A czy ktoś wie coś więcej na temat remontu wiaty na dworcu w Lubawce? Tak na stronie http://lubawka.info/ napisał pan poseł Henryk: NIEDŁUGO RUSZA PRZETARG NA REMONT WIATY NAD PERONEM KOLEJOWYM W LUBAWCE !!!! PLK PKP wyremontuje wiatę na lubawskim dworcu. Czy to jest prawda?
Szybki strzał z soboty (12.08.2018), jedno przęsło mostu jest już odnowione. Prace koncentrują się obecnie na piaskowaniu drugiego przęsła. Ponadto na dworcu w Kamiennej Górze na peronie 1 wycięto sąsiadujące z wiatą drzewa. Wiata peronowa wg informacji RTI ma być w przyszłym roku remontowana.
20180811_112736.jpg Most nad rzeką Bóbr - linia kolejowa nr 298 Sędzisław - Kamienna Góra
Poniżej kilka aktualnych zdjęć przedstawiających remontowany obecnie most w Dębrzniku, remontowany tor nr 4 Sędzisławiu oraz obecny wygląd peronu w Kamiennej Górze po wycięciu znajdującego się tam wysokiego drzewa.
Na południowej głowicy stacji Kamienna Góra wycięto kilkunastometrowy kikut toru od rozjazdu krzyżowego nr 45 w kierunku Krzeszowa do miejsca od którego PKP S.A. przeprowadziła rozbiórkę linii nr 330 Kamienna Góra - Krzeszów. W pobliżu rozjazdu pojawiły się nowe podrozjazdnice, więc prawdopodobnie dojdzie do jego przebudowy na rozjazd zwyczajny, podobnie jak to miało miejsce przy rozjeździe nr 43.
Na trasie do Trutnova jeździ obecnie motorak w malowaniu GWTR (zielono-pomarańczowym).
kamienna_gora.jpg Kamienna Góra - widok na peron
Plik ściągnięto 56 raz(y) 124.77 KB
rozjazd_nr45.jpg Rozjazd nr 45 - południowa głowica stacji Kamienna Góra
Plik ściągnięto 51 raz(y) 135.5 KB
tor_nr4_(2).jpg Tor nr 4 stacja Sędzisław
Plik ściągnięto 42 raz(y) 176.04 KB
tor_nr4.jpg Tor nr 4 stacja Sędzisław
Plik ściągnięto 45 raz(y) 145.76 KB
remontowane_przesło.jpg Obecnie remontowane przęsło mostu nad Bobrem w ciągu linii nr 298
Plik ściągnięto 25 raz(y) 167.84 KB
wyremontowane_przesło_z_boku.jpg Wyremontowane przęsło mostu nad Bobrem w ciągu linii nr 298
Plik ściągnięto 15 raz(y) 155.72 KB
wyremontowane_przesło.jpg Wyremontowane przęsło mostu nad Bobrem w ciągu linii nr 298
Plik ściągnięto 32 raz(y) 154.13 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
A czy ktoś wie coś więcej na temat remontu wiaty na dworcu w Lubawce? Tak na stronie http://lubawka.info/ napisał pan poseł Henryk: NIEDŁUGO RUSZA PRZETARG NA REMONT WIATY NAD PERONEM KOLEJOWYM W LUBAWCE !!!! PLK PKP wyremontuje wiatę na lubawskim dworcu. Czy to jest prawda?
PKP PLK ogłosiła ostatnio przetarg na Wykonanie ekspertyzy, projektu budowlanego naprawczego wiaty peronowej w Lubawce na linii kolejowej nr 299 Kamienna Góra - Lubawka na terenie PKP PLK S. A. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, źródło:
W opisie zamówienia podany jest zakres zadania, który jest przedstawiony w zrzucie ekranu załączonym do niniejszego posta.
Na stronie byłego posła p. Henryka Kmiecika ( http://lubawka.info/ ) pojawił się wpis dnia 29 lipca 2018 r. pt. "CZY BĘDZIE SZANSA NA STAŁE POŁĄCZENIE KOLEJOWE Z LUBAWKI ????? NIEDŁUGO RUSZA PRZETARG NA REMONT WIATY NAD PERONEM KOLEJOWYM W LUBAWCE !!!!". W treści tego wpisu pojawia się takie stwierdzenie:
Cytat:
Jeden z mieszkańców Lubawki pracujący na kolei pilotował ta sprawę i obecnie powiadomił,
że zaświeciło się zielone światło na wykonanie remontu tej wiaty. Na remont konstrukcji
i wykonanie nowego pokrycia na niej przygotowano dość sporą kwotę pieniędzy.
Wkrótce rusza procedura przetargowa i sam remont do zimy powinien zostać wykonany
w całości. Być może jest to wstęp do tego, że może zostanie przywrócone całoroczne
połączenie Lubawki ze światem.
Jest to bardzo dyskusyjne sformułowanie, ponieważ jeszcze kilka miesięcy temu ZLK w Wałbrzychu chciał rozebrać całą wiatę w Lubawce i zgłaszał się w tej sprawie do Konserwatora Zabytków. Na szczęście Konserwator Zabytków jak i Nadzór Budowlany zablokowali tą procedurę, dzięki czemu mamy przetarg na projekt remontu wiaty peronowej w Lubawce. Tutaj należą się brawa dla Konserwatora Zabytków i Wojewódzkiego Nadzoru Budowlanego za zablokowanie rozbiórki tego cennego obiektu.
PKP PLK obecnie prowadzi wymianę szyn na linii nr 298 w okolicach semaforów wjazdowych do stacji Sędzisław. Warto tutaj podkreślić, że zabudowywane są nowe szyny ( S49 z 2018 r.).
Poza tym wybrany został już wykonawca dla opracowania ekspertyzy,projektu budowlanego naprawczego wiaty peronowej Lubawka linia 299 ( numer postępowania: 0663/IZ23GM/17002/05113/18/P). Wartość zamówienia wynosi 39 852 zł. Szczegółowe informacje o rozstrzygnięciu tego postępowania można znaleźć tutaj:
Na portalu Regionalnego Tygodnika Informacyjnego pojawił się krótki artykuł dotyczący zamówienia na opracowanie ekspertyzy, projektu budowlanego naprawczego wiaty peronowej w Lubawce przez spółkę PKP PLK. Spółka wybrała już wykonawcę z Wrocławia, który ma wykonać ww. ekspertyzę. Jest to bardzo dobra wiadomość, która daje nadzieję na to, że zabytkowa wiata w Lubawce ma szanse na odzyskanie dawnego blasku. Więcej info tutaj:
Bardzo szybko zmieniane są decyzje w tej sprawie. Nam UMWD jeszcze dwa tygodnie temu potwierdziło że pociągi pojadą od lutego. Czekamy na obecne stanowisko i ustalenie ostatecznych konkretów. Jedno jest pewne. Pociągi w pierwszym kwartale nowego rozkładu pojadą na pewno.
Bardzo szybko zmieniane są decyzje w tej sprawie. Nam UMWD jeszcze dwa tygodnie temu potwierdziło że pociągi pojadą od lutego. Czekamy na obecne stanowisko i ustalenie ostatecznych konkretów. Jedno jest pewne. Pociągi w pierwszym kwartale nowego rozkładu pojadą na pewno.
Tu już było podawane wiele terminów. Czerwiec 2019, kwiecień 2019, luty 2019, a teraz grudzień 2018. Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce, aczkolwiek bardzo dobrze, że w końcu ruszy to połączenie i Kamiennej Góra, (a w szczególności Lubawka) nie będą już wykluczone komunikacyjnie. Będzie to także impuls do dalszych prac utrzymaniowych PKP PLK na liniach 298 i 299, które i tak w ostatnich latach były znacznie większe niż wcześniej. Problemem jest niestety zabytkowy budynek dworca w Kamiennej Górze, którego stan jest coraz gorszy i zaczyna być także zagrożeniem dla osób przebywających na peronie.
Natomiast co do artykułu w RK to niestety jest on pełen nieścisłości i półprawd. Jako przykład mogę podać kwestie porozumienia z PKP PLK. W artykule jest opisane to jako precedens, a sam RK opisywał remont linii do Murowa, który był poprzedzony analogiczną umową:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/opolskie-tiry-na-tory-w-realizacji-trwa-odbudowa-linii-jelowa--murow-80735.html [...]Inwestycja poprzedzona została umową pomiędzy PKP PLK a Storą Enso. Zarządca infrastruktury, który właśnie odbudowuje szlak, zawarł umowę z firmą na wykorzystywanie wyremontowanej trasy. W sytuacji rezygnacji z przewozów przewidywane jest odpowiednie pokrycie kosztów prac. [...]
Nieprawdą są też informację, że KKA która kursowała z Kamiennej Góry do Sędzisławia była spowodowana złym stanem obiektów inżynieryjnych, i peronu (!) w Kamiennej Górze. Pociągi towarowe kursowały i kursują do Kamiennej Góry cały czas, a podczas remontu toru nad Bobrem ruch prowadzony jest dwukierunkowo po jednym torze. Zresztą KD samo uruchomiło pociąg specjalny do KG dwa tygodnie temu o czym był materiał w telewizji Dami Wałbrzych.
http://daminfo.pl/spoleczenstwo-3/item/21604-koleja-szybciej-a-tras-coraz-wiecej
KKA wynikała z opóźnień w przygotowaniu wyceny ryzyka dla pojazdów serii 810, a to nie było winą PKP PLK.
KG1.jpg Zły stan budynku dworca kolejowego w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 18 raz(y) 170.02 KB
KG.jpg Wyłączony fragment peronu w Kamiennej Górze
Plik ściągnięto 21 raz(y) 218.26 KB
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Umowa z Enso dotyczyła gwarancji prowadzenia przewozów przez przewoźnika, co nie jest niczym dziwnym. Natomiast tutaj PKP PLK chciały dodatkowo uzyskania gwarancji finansowych na sam remont:
PLK proponowało przewoźnikowi, by w formie aktu notarialnego poddał się egzekucji finansowej lub wystawił weksel in blanco, dzięki któremu PLK mogłaby uzyskać pieniądze zainwestowane w remont. PLK proponowała też takie rozwiązania jak cesja wierzytelności, zastaw w postaci kaucji, czy gwarancji bankowych, skutkujących finansowo tak samo jak… zaciągnięcie kredytu.
Umowa z Enso dotyczyła gwarancji prowadzenia przewozów przez przewoźnika, co nie jest niczym dziwnym. Natomiast tutaj PKP PLK chciały dodatkowo uzyskania gwarancji finansowych na sam remont:
PLK proponowało przewoźnikowi, by w formie aktu notarialnego poddał się egzekucji finansowej lub wystawił weksel in blanco, dzięki któremu PLK mogłaby uzyskać pieniądze zainwestowane w remont. PLK proponowała też takie rozwiązania jak cesja wierzytelności, zastaw w postaci kaucji, czy gwarancji bankowych, skutkujących finansowo tak samo jak… zaciągnięcie kredytu.
Tutaj także chodziło o gwarancję prowadzenia ruchu przez okres 6 lat w liczbie 7 par pociągów. Początkowo PKP PLK uzależniała rozpoczęcie robót od podpisania porozumienia z KD, ale mimo tego że porozumienia nie podpisano to PKP PLK remont toru nr 4 w Sędzisławiu wykonała. Natomiast prace z urządzeniami srk są w toku i być może zostaną nawet zakończone w tym miesiącu. Polecam posłuchać wywiadu z Dyrektorem ZLK Wałbrzych:
http://dami.walbrzych.pl/rozmowy-3/item/21614-linie-kolejowe-powinny-zostac-w-rekach-pkp
Natomiast co do gwarancji bankowych to były to propozycje przedstawione jako alternatywa wobec porozumienia o którym KD już wiedziało od dawna (a nie od lipca jak jest w artykule). W artykule na RK o tym nie wspomniano i zaraz zablokowano możliwość komentowania, aby nie było możliwe wypunktowanie nieprawdziwych informacji w nim zawartych. Zresztą sam tytuł jest tendencyjny, gdyż wskazuje na to, że PKP PLK chce gwarancji na modernizacje całej linii Sędzisław - Lubawka. Linie kolejowe nr 298 i 299 są cały czas utrzymywane w niezłym stanie przez PKP PLK bez żadnych dodatkowych porozumień. Co więcej inwestycje na tych trasach przeprowadzone przez PKP PLK na linii do Lubawki w ciągu ostatnich dwóch lat znacznie przekroczyły milion złotych o którym jest mowa w artykule i peelka żadnych gwarancji za ich wykonanie nie chce. Natomiast jest jak najbardziej logiczne, aby PKP PLK miały gwarancje prowadzenia ruchu po torze nr 4 w Sędzisławiu, ponieważ ten tor jest potrzebny tylko i wyłącznie KD. Pozwala on wyjechać tylko w stronę Kamiennej Góry, jest niezelektryfikowany, a załadunek kruszywa czy innych towarów jest już w zasadzie nie możliwy. Dlatego skoro PKP PLK wykonała remont dedykowany tylko i wyłącznie dla KD to takie porozumienie jest swego rodzaju dupochronem dla peelki, że te pieniądze nie zostały wyrzucone w błoto (dosłownie i w przenośni). Poza tym nie jest ono bezzasadne patrząc na to, że Lubawka i Kamienna Góra pomimo tego że linie kolejowe nr 298 i 299 są w dobrym stanie przez tyle lat nie mogły się doprosić całorocznych (chociażby weekendowych) pociągów. Natomiast przedstawione w artykule porównania do remontów w Szklarskiej Porębie czy też Kłodzku są kompletnie nie na miejscu. Inny ruch pociągów, inne uwarunkowania. To jakby porównywać sensowność zabudowy urządzeń ssp np. kat. B na jakimś przejeździe na linii nr 274 pomiędzy Wrocławiem i Jelenią Górą, a zabudową ssp na linii Marciszów - Wojcieszów Górny.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum