Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 47, 48, 49  Następny
Pociągiem do Trutnova
Autor Wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-12-2018, 13:54    Odpowiedz z cytatem

W wyszukiwarkach połączeń na stronie PLK ( Portal Pasażera) i Koleo pojawiły się codzienne, całoroczne połączenia Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka - Kralovec. Tabele rozkładu dla tych pociągów w formie PDF zamieściły również Koleje Dolnośląskie na swojej stronie, które będą obsługiwać to połączenie pojazdami serii 810 przy współpracy z GWTR. Link do rozkładu na stronie KD:

https://www.kolejedolnoslaskie.pl/wp-content/uploads/2018/06/Z1-D26-S%C4%99dzis%C5%82aw-Trutnov-BG-r-1.pdf

Nie licząc weekendowych sezonowców uruchamianych od 2008 roku wreszcie po ponad 14 latach nieobecności codzienne, całoroczne pociągi pasażerskie wracają do Kamiennej Góry i Lubawki Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KraxWRO Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Cze 2015

PostWysłany: 06-12-2018, 21:52    Odpowiedz z cytatem

Już w niedzielę, po 14 latach, wracają codziennie połączenia kolejowe do Kamiennej Góry, Błażkowej i Lubawki!

KD wprowadza na tej linii dobry bilet Very Happy

https://www.facebook.com/KolejeDolnoslaskieSA/photos/a.237957196301559/1837913936305869/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 09-12-2018, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Pierwsze wrzutki z lokalnych mediów:

http://www.powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/20130-wrocil-pociag
http://rti24.pl/aktualnosci/nieczynna-wiata/15279

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-12-2018, 05:18    Odpowiedz z cytatem

Pojawił się również film na You Tube z pierwszego dnia kursowania codziennych połączeń Sędzisław - Kamienna Góra - Lubawka - Kralovec. Poniżej link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=Bn5TKaxk7JE&feature=youtu.be&fbclid=IwAR23yNjEGg2UAXNSsZ-OEQ0HRbtms5OphOOSdluX6kwvzpia3A-rzucydSc
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 11-12-2018, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Pociągi ruszyły, więc warto napisać kilka słów komentarza. Po pierwsze mamy do czynienia po raz pierwszy od kilkudziesięciu lat z najlepszą ofertą kolejową dla Kamiennej Góry i Lubawki jeśli chodzi połączenia w kierunku Jeleniej Góry i Wrocławia. Sprawdziłem sobie kilka rozkładów (m.in. z lat 90-tych) i generalnie mimo podobnej liczby pociągów (początek lat 90-tych) ich godziny kursowania oraz skomunikowania pozostawiały wiele do życzenia. Np. w lecie 1993 roku poranny (około 7:21) pociąg z Kamiennej Góry do Marciszowa miał godzinne (!) "skomunikowanie" z pociągiem nr 218 do Wrocławia. Teraz wszystkie pociągi są dobrze skomunikowane w Sędzisławiu i czas jazdy w relacjach do JG i Wrocławia też bije osiągi z lat 90-tych i sprzed II WŚ.

Śmiech mnie ogarnia jak czytam mikolski bełkot "specjalistów" o tym, że nie ma łącznicy Krużyn - Marciszów Górny, że pociąg powinien jeździć do Marciszowa itp. Obecnie ta łącznica nie jest w ogóle nikomu potrzebna. Przesiadki w Sędzisławiu są DUŻO wygodniejsze i bezpieczniejsze niż w Marciszowie. Po pierwsze odbywają się door to door, i są bezproblemowe dla osób niepełnosprawnych, z wózkami czy też dla ludzi starszych, bo nie trzeba korzystać z przejścia podziemnego i odległości są nieduże. Poza tym jest blisko do schludnej poczekalni, a w budynku dworca urzęduje dyżurny ruchu co także pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo podróżnych.

Wracając do głównego tematu to warto wspomnieć, że przed uruchomieniem przewozów PLK dokonała sporej wycinki krzaków i drzewek wzdłuż linii kolejowych nr 298 i 299, m.in. w Lubawce na nasypie w pobliżu DK5. Niestety pojawiły się także dwa ograniczenia doraźne do 30 km/h. Jedno na przęśle mostu nad Leskiem w torze nr 1, a drugie w pobliżu Błażkowej. Obydwa ograniczenia są na szczęście w miarę krótkie.

Z kolei KD obniżyła ceny biletów w niektórych relacjach z KG i Lubawki do poziomu znacznie niższego niż obecnie oferuje PKS Kamienna Góra, co z pewnością przyczyni się pozytywnie do obłożenia pociągów.
Wypada mieć nadzieję, że nowe codzienne połączenie do Kralovca na dobre przyjmie się wśród pasażerów i będzie dalej rozwijane. Póki co duży plus dla KD i PKP PLK za to, że całe przedsięwzięcie zostało doprowadzone z sukcesem do końca.

motorak_Sedzislaw.jpg
810 543-9 już jako pierwszy w historii pociąg nr 25411 do Kralovca na stacji Sędzisław
Plik ściągnięto 64 raz(y) 187.85 KB

motorak_Kralovec.jpg
810 543-9 już jako pociąg nr 25412 do Sędzisławia na stacji Kralovec
Plik ściągnięto 56 raz(y) 146.34 KB

most_Lesk.jpg
Most nad Leskiem, widoczne ograniczenie doraźne do 30 km/h
Plik ściągnięto 41 raz(y) 199.3 KB


_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 12-12-2018, 05:41    Odpowiedz z cytatem

Z jednej strony racja że skomunikowanie w Sędzisławiu jest w jakimś stopniu prostsze niź w Marciszowie. Niemniej dotyczy to głównie peronu 1, przejście z "dwójki" jest bardziej skomplikowane (przejście przez tory z tego co pamiętam jest tylko w jednym miejscu, w dodatku na całej długości peronu 2 poza rzeczonym przejściem jest lub był płot. Niemniej i tak obecnie to prostsze od Marciszowa, choć z drugiej strony odpowiednia infrastruktura na tej nieco większej stacji (myślę tu o wyciągach dla wózków wzdłuż poręczy schodów) i remont poczekalni załatwiłyby temat

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-12-2018, 16:12    Odpowiedz z cytatem

@EU07-469: Nie ma już płotu w Sędzisławiu.

A odbudowa łącznicy Marciszów Górny - Krużyn miała by sens w przypadku bezpośrednich połączeń do Jeleniej Góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wedkarz237 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Paź 2013
Skąd: Lubawka

PostWysłany: 12-12-2018, 20:56    Odpowiedz z cytatem

http://lubawka.info/trzy-dni-juz-jezdza-pociagi-na-trasie-kralovec-lubawka-kamienna-gora-sedzislaw-wszedzie-latwo-dojsc-do-pociagu-tylko-nie-w-lubawce/

Powraca tema dojścia do peronu w Lubawce. Tylko autora trochę poniosło co do kosztów. Za 20 tys zł się tej drogi nie wykona, ale już za 80 tys z oświetleniem, korytowaniem, krawężnikami, odwodnieniem, i nową nawierzchnią myślę że się uda ją zrobić. Widać na zdjęciach katastrofalny stan nawierzchni. Będzie wstyd przed turystami oraz dla samych mieszkańców dojście na pociąg stanowi problem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 12-12-2018, 23:14    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 racja, jakby były pociągi Kralovec - JG to ta łącznica właściwie byłaby nieodzowna. Skomunikowania na Wro trzeba by wówczas było przestawić na peron 3 w Marciszowie.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 13-12-2018, 06:47    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
bystrzak2000 racja, jakby były pociągi Kralovec - JG to ta łącznica właściwie byłaby nieodzowna. Skomunikowania na Wro trzeba by wówczas było przestawić na peron 3 w Marciszowie.

Nawet w przypadku uruchomienia pociągów do JG obudowa łącznicy byłaby bez sensu. Za pieniądze które należałoby włożyć w remont toru + srk można by spokojnie zrobić wszystkie przejazdy (ssp) na LK298 i 299 gdzie obecnie jest 20 km/h ze względu na widoczność. Co więcej może starczyłoby jeszcze kasy na jakiś remont na 298 celem podniesienia prędkości do 80 km/h. Uzyskano by skrócenie czasu przejazdu i co najważniejsze poprawę bezpieczeństwa na przejazdach. Natomiast łącznica dała by tylko zysk czasowy do JG i jednocześnie pogorszyła ofertę na Wrocław. Nie mówiąc już o tym, że Marciszów wśród mieszkańców zawsze cieszył się złą sławą jeśli chodzi o bezpieczeństwo na dworcu. Obecne rozwiązanie jest najlepsze przy obecnych uwarunkowaniach.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-12-2018, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Pytanie zasadnicze brzmi: czy dla mieszkańców Kamiennej Góry i Lubawki ważniejsze jest połączenie do Wrocławia, czy Jeleniej Góry? I dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe należałoby podjąć jakiekolwiek działania inwestycyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 14-12-2018, 15:54    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Pytanie zasadnicze brzmi: czy dla mieszkańców Kamiennej Góry i Lubawki ważniejsze jest połączenie do Wrocławia, czy Jeleniej Góry? I dopiero po uzyskaniu odpowiedzi na powyższe należałoby podjąć jakiekolwiek działania inwestycyjne.

To akurat nie ma żadnego znaczenia. Reaktywacja łącznicy pozwoli tylko i wyłącznie na skrócenie czasu jazdy do JG, jednocześnie pogarszając ofertę do Wrocławia i Wałbrzycha. Natomiast poprawianie stanu linii do Lubawki (m.in. zabudowa ssp, likwidacja ograniczeń doraźnych) poprawia ofertę i bezpieczeństwo dla obu kierunków i jest również korzystna dla ruchu pociągów towarowych. Dla motoraka zwolnienie na przejeździe do 20 km/h to nie jest jakiś wielki problem, jednak dla pociągu towarowego zwolnienie do 20 km/h i później rozpędzanie się do prędkości szlakowej (zwłaszcza jak jest pod górkę i są niekorzystne warunki atmosferyczne) może skończyć się utknięciem. A należy pamiętać, że do Kamiennej Góry prowadzony jest dość intensywny ruch pociągów towarowych z kruszywem, który wobec budowy drogi S3 na odcinku Bolków - Kamienna Góra - Lubawka (umowa podpisana w październiku b.r.) może tylko rosnąć.

Z innej beczki to dziś w wiadukt kolejowy zlokalizowany w km 4,89 linii kolejowej nr 298 uderzył samochód ciężarowy.
http://www.powiatowa.info/wiadomosci/aktualnosci/20176-uderzyl-w-most

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-12-2018, 16:55    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
To akurat nie ma żadnego znaczenia. Reaktywacja łącznicy pozwoli tylko i wyłącznie na skrócenie czasu jazdy do JG, jednocześnie pogarszając ofertę do Wrocławia i Wałbrzycha.

Jak nie ma znaczenia? Jeżeli dla mieszkańców powiatu kamiennogórskiego ważniejsze byłyby codzienne dojazdy do Jeleniej Góry i pasażerów w takiej relacji byłoby na co dzień więcej niż chętnych na przesiadkę do Wrocławia, to jest to ważniejsza relacja i powinno się dążyć do poprawy warunków na tej trasie. Dlatego napisałem, że zanim rozpocznie się jakiekolwiek inwestycje, trzeba zbadać skąd i dokąd jeżdżą ludzie, czyli przekładając na prostszy język: jeśli nie ma potoku w relacji Lubawka - Kamienna Góra - Jelena Góra, to uruchamianie pociągów w takiej relacji nie ma sensu, a co za tym idzie łącznica Marciszów Górny - Krużyn potrzeba nie jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 14-12-2018, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Nawet jeśli ważniejsze są codzienne dojazdy do Jeleniej Góry to jaki jest sens reaktywacji łącznicy, skoro skrócenie czasu jazdy (także do Jeleniej Góry) jest możliwe przez inwestycje na liniach 298 i 299 z których skorzystają wszyscy pasażerowie oraz przewoźnicy towarowi. Przecież i tak nierealne jest uruchomienie bezpośrednich pociągów Lubawka - JG ze względów taborowych, zresztą zaraz pojawiłyby się pytania czy ci pasażerowie jadą na dworzec główny, a może na Zabobrze, a może do Cieplic gdzie jest ZOD Politechniki Wrocławskiej? Obecnie przesiadki na Jelenią Górę są dobrze zrealizowane i umożliwiają dostęp do wszystkich stacji w JG, ponieważ skomunikowane pociągi jadą do Szklarskiej Poręby. Dlatego powtarzam i będę powtarzać do skutku, że obecnie odbudowa łącznicy podg. Krużyn - podg. Marciszów Górny byłaby tylko wyrzucaniem publicznych pieniędzy w błoto zarówno dosłownie jak i w przenośni. Natomiast równoważne pieniądze należałoby zainwestować w LK298 i 299 z pozytywnym skutkiem dla wszystkich pasażerów niezależnie w jakiej relacji będą podróżować.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 14-12-2018, 18:30    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG napisał/a:
Nawet jeśli ważniejsze są codzienne dojazdy do Jeleniej Góry to jaki jest sens reaktywacji łącznicy, skoro skrócenie czasu jazdy (także do Jeleniej Góry) jest możliwe przez inwestycje na liniach 298 i 299 z których skorzystają wszyscy pasażerowie oraz przewoźnicy towarowi.

A dlaczego zakładasz od razu, że te inwestycje mają się wykluczać.
KrzysiekkG napisał/a:
Przecież i tak nierealne jest uruchomienie bezpośrednich pociągów Lubawka - JG ze względów taborowych

Dziś tak, ale jeżeli GWTR dopnie swego i odkupi SA109 od Kolei Śląskich, to problem ten zniknie.
KrzysiekkG napisał/a:
, zresztą zaraz pojawiłyby się pytania czy ci pasażerowie jadą na dworzec główny, a może na Zabobrze, a może do Cieplic gdzie jest ZOD Politechniki Wrocławskiej?

To akurat byłby najmniejszy problem.
KrzysiekkG napisał/a:
Obecnie przesiadki na Jelenią Górę są dobrze zrealizowane i umożliwiają dostęp do wszystkich stacji w JG, ponieważ skomunikowane pociągi jadą do Szklarskiej Poręby.

Na papierze tak. W rzeczywistości przesiadać się będą pojedyncze osoby, bo 5-minutowa przesiadka jest dość ryzykowna, a pociągi z Wrocławia często niepunktualne. I to mimo, że pociąg jedzie 20 minut szybciej niż autobus PKS prze Kowary.
KrzysiekkG napisał/a:
Dlatego powtarzam i będę powtarzać do skutku, że obecnie odbudowa łącznicy podg. Krużyn - podg. Marciszów Górny byłaby tylko wyrzucaniem publicznych pieniędzy w błoto zarówno dosłownie jak i w przenośni. Natomiast równoważne pieniądze należałoby zainwestować w LK298 i 299 z pozytywnym skutkiem dla wszystkich pasażerów niezależnie w jakiej relacji będą podróżować.

Dla przeciętnego pasażera ważniejsze byłoby bezpośrednie połączenie, niż urwanie kilku minut, które straci na przesiadkę. Tym bardziej, że mówimy o dużych sąsiednich miastach powiatowych oddalonych 30 km od siebie. A odbudowa łącznicy skraca podróż z KG do JG o ok. 10 minut, czyli o ok. 25%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 44 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 43, 44, 45 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl