Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Kolej na Pyrzowice
Autor Wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 30-09-2009, 19:37   

Oto nowe informacje na temat "Szybkiej Kolei do Pyrzowic": CLICK.
Przejdź na dół

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 09-10-2009, 18:48   

Jakoś nie wierzę, że to wszystko powstanie.To znaczy: kiedyś może i tak. Tylko właśnie pytanie: kiedy? Za ile lat? To jest najbardziej kluczowa kwestia.
Powrót do góry

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 10-12-2009, 08:20   

Jak można było przewidzieć nowa linia na lotnisko nie będzie miała łatwo. Dopiero ja planują, a już są protesty- http://katowice.naszemiasto.pl/artykul/257195,swierklaniec-jest-pomysl-by-przez-zabytkowy-park-jechala,id,t.html?kategoria=678

W takim tempie i przy wielu protestach ta linia szybko nie powstanie- warto by było w pierwszej kolejności odbudować istniejącą linię Zawiercie-Miasteczko Śl.- byłoby taniej i szybciej bez obawy, że będą protesty i problemy z wykupem gruntów.
Powrót do góry

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 10-12-2009, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Z tego co wiem to przy tworzeniu studium wykonalności trzeba wziąć pod uwagę także trasy nierealne lub mało realne i napisać dlaczego są nierealne (uzasadnić). I taką nierealną trasą jest trasa przez świerklaniec (m. in. z powodu, parku, pagórków itp.). No i wykonawca zapytał czy gmina jest przeciwko. No i jest. I tyle. Wink

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gajdzik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Wrz 2009

PostWysłany: 10-12-2009, 16:12    Odpowiedz z cytatem

Nie ma nierealnych tras kolejowych pod względem technicznym. Skoro w XIX wieku można było budować kolej w górach to nie widzę powodu, alby się nie dało teraz na terenie wyżynnym. Trzeba sobie jedynie zadawać pytanie o sens ze względu na wysokość kosztów. Tylko od ilości pieniędzy zależy realność tej czy innej trasy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 10-12-2009, 16:27    Odpowiedz z cytatem

No właśnie w tym znaczeniu chodziło mi o nierealność Wink Technicznie to można zrobić bardzo dużo. Tylko trzeba też patrzeć na koszty. No i takie byłyby o wiele większe ze strony Świerklańca. Więc trzeba w studium wskazać o ile...

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 12-12-2009, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Już nawet w Teleexpresie powtórzyli te bzdury, szkoda gadać. Teraz mediom można wcisnąć każdy kit, łykaja wszystko. Tylko czekać aż zaczną alarmować że trasa "igreka" ma prawadzić przez Zamek Królewski i Stare Miasto
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darek
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-12-2009, 17:32   

Niby bzdury ale jak się władza uprze... drogę przez dolinę Rozpudy też mało co a by zbudowali, o peronie we Włoszczowej nie wspomnę. Jak ma ktoś w czymś duży interes to różnie bywa.
Powrót do góry

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 21-12-2009, 23:36   

Pytanie roku: Którędy pojedzie szybka kolej?

Pociągiem z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach mamy pojechać za ponad cztery lata. Na razie zabezpieczone są 52 mln złotych na przygotowanie pełnej dokumentacji tego projektu.
Razem z jedną z niemieckich firm zajmuje się tym spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Są już jednak opóźnienia. Najpierw czekaliśmy na wyłonienie firmy, która dokumentację przygotuje. Teraz PKP PLK, przedstawiając kolejne warianty tras, musi zmagać się z protestami mieszkańców z gmin Bobrowniki i Ożarowice. Podróż koleją z Katowic na lotnisko ma trwać od 28 do ok. 34 minut

A przecież jeden z wielu wariantów trasy szybkiej kolei miał być wybrany do końca tego roku. Teraz Zbigniew Młokosiewicz, kierownik kontraktu z PKP PLK mówi, że ten wariant będzie znany pod koniec stycznia 2010 roku.

- Mieszkańcy Bobrownik nie zgadzają się na żaden wariant linii kolejowej, przecinającej teren gminy - mówi Zofia Krzykawska ze wsi Siemonia w gminie Bobrowniki. Krzykawska przedstawiła to stanowisko w ubiegłym tygodniu na zebraniu we wsi Tąpkowice w gminie Ożarowice. Ich mieszkańcy też negatywnie oceniają plany budowy kolei.

Przypomnijmy, że pociąg musi zatrzymywać się na stacjach w Katowicach, Chorzowie Batorym, Bytomiu, Piekarach Śląskich, by w końcu dojechać na lotnisko. Ma to trwać ok. 30 minut. Na końcowym odcinku trasa kolejowa musi przebiegać przez gminy Bobrowniki i Ożarowice. Chociaż były także brane pod uwagę dwie koncepcje przebiegu linii przez Świerklaniec z pominięciem gminy Bobrowniki. - Wariant przez Świerklaniec nie jest już właściwie brany pod uwagę, dlatego, że na przeszkodzie stoi zabytkowy park i szkody górnicze - mówi Młokosiewicz.

Na spotkaniu w Tąpkowicach mieszkańcy poznali co najmniej sześć tras, oznaczonych różnymi kolorami. Większość z nich zakłada, że skład pociągu ma rozwijać prędkość do 160 km/h. Te najbardziej jednak ingerują w zabudowę mieszkaniową. - Zielona trasa przebiega centralnie przez moją nieruchomość. Trzy miesiące temu skończyliśmy budować dom. Szukaliśmy tej działki trzy lata. Podoba nam się otoczenie i sąsiedzi - mówił Zbigniew Mastalerz z Tąpkowic.

Młokosiewicz w Tąpkowicach zaprezentował też na mapach linię w kolorze niebieskim. To jest propozycja przebiegu trasy władz Ożarowic i tarnogórskiego starostwa. Według tej koncepcji, linia prowadzona jest po terenach, które należały do byłej kolei piaskowej lub są własnością Skarbu Państwa. Pociąg tą trasą jechałby z prędkością 120 km/h w czasie 34,5 minuty. To około 6,5 minuty więcej od najkrótszej trasy. Linia biegłaby między wsią Niezdara i zbiornikiem Kozłowa Góra, a następnie wpadała do Wymysłowa.

Koncepcja na mapie nie ingeruje w zabudowę na terenie powiatu tarnogórskiego. Stanisława Nowak z Niezdary dopytywała jednak, jaka ma być odległość skrajnego toru od zabudowań. Dowiedziała się, że 30 metrów, a szerokość pasa kolejowego to 90 metrów. To może oznaczać, że trzeba będzie wyburzyć jej dom. Młokosiewicz podkreślał jednak, że na podstawie wycen rzeczoznawców właściciele nieruchomości dostaną odszkodowania. Ale w Tąpkowicach nie brakowało głosów, które w ogóle negowały sens budowania szybkiej kolei. - Dlaczego ta kolei ma iść przez Ożarowice? - pytali ludzie. - Bo tutaj jest lotnisko - odpowiadał Józef Piernikarz, przewodniczący Rady Gminy.

Źródło: POLSKA Dziennik Zachodni
Powrót do góry

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 22-12-2009, 10:42    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem tych ludzi. Zamiast się cieszyć, że będzie kolej w wiosce, to protestują. Powinni walczyć o to, żeby w ich wsi też była stacja, a nie o to, żeby się pozbyć kolei. Tym bardziej, że przykłady autostradowe pokazują, że tym wyburzonym wcale się źle nie dzieje. Po fakcie zazdrości im cała wieś, bo dostają tyle kasy, że mogą sobie 100 metrów dalej postawić dwa razy większy dom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

psz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Gru 2009
Skąd: Katowice

PostWysłany: 22-12-2009, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Nie bardzo rozumiem, czemu tę linię mają budować PKP PLK, które na normalne utrzymanie linii magistralnych nie mają pieniędzy...

Żeby nie było nieporozumienia, ja jestem za kolejką na lotnisko ale... Myślę, że nie byłoby złym rozwiązaniem, gdyby samorząd wojewódzki przejął linię Tarnowskie Góry-Zawiercie i ją odbudował a PLK skupiłyby się na modernizacji torowisk na odcinku Chorzów Batory-Tarnowskie Góry. Wtedy można puścić pociągi i z Gliwic i z Bytomia i z Katowic od wschodu oraz dla części zagłębiowsko-częstochowskiej od zachodu. A dodatkowo Tarnowskie-Góry, Lubliniec czy Kluczbork, znacznie szybciej dojada do Katowic.

Oczywiście czas podróży z Katowic do lotniska na pewno nie zejdzie wtedy poniżej trzech kwadransów ale w godzinach szczytu będzie on absolutnie konkurencyjny względem autobusów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 12:32    Odpowiedz z cytatem

A ja rozumiem doskonale mieszkańców. Bo w założeniu kolej na lotnisko ma być koleją szybką, czyli w domyśle nie będzie się zatrzymywać na wsi. Poza tym mieszkańcy tych gmin dopiero co zmagali się z planami budowy autostrady A1 przez ich gminy i zapewne z tej okazji już kilkanaście osób musi myśleć o przeprowadzce. A teraz te same emocje od początku. A jak kolej powstanie to będą mogli co najwyżej pooglądać sobie pociągi. O ile z kasy za odszkodowanie będą sobie mogli coś nowego wybudować (odszkodowania są ustalane w oparciu o aktualną wartość nieruchomości a nie o koszt budowy nowej o zbliżonym standardzie, jako, że pewnie większość z domów ma co najmniej 30 lat to na pewno nic sobie za to nie wybudują)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 12:58    Odpowiedz z cytatem

Tam powinno się walczyć o przystanek kolejowy (z parkingiem oraz jakimiś dowozowymi liniami z innych wsi). Gminie taki przystanek by dał kopa inwestycyjnego (osoby chcące mieszkać na wsi a pracować w mieście miałyby świetny dojazd go Katowic czy Gliwic).

Tylko trzeba chcieć o to powalczyć (a jeden przystanek pomiedzy Piekarami a Pyrzowicami jakiegoś wielkiego zwiększenia czasu przejazdu by nie stworzył...).

_________________
adas.jogger.pl / Warsztat Napraw KZK GOP
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

m966 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Gru 2009
Skąd: Gliwice

PostWysłany: 22-12-2009, 20:15    Odpowiedz z cytatem

mike_sc3 napisał/a:
A ja rozumiem doskonale mieszkańców. Bo w założeniu kolej na lotnisko ma być koleją szybką, czyli w domyśle nie będzie się zatrzymywać na wsi.


Jeden dodatkowy przystanek bardzo by tej kolei nie spowolnił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 22-12-2009, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Jeśliby się udało mieszkańcom wywalczyć ten przystanek to oczywiście. Ale to jest na pewno słaby argument, bo to są jednak bliskie przedmieścia aglomeracji i zakładam, że duża część mieszkańców to osby, które miały dosyć wielkomiejskiego zgiełku, ale nie chciały rezygnować z dobrodziejstw metropolii (bliskość specjalistycznych szpitali, centrów handlowych).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl