Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
Kolej na Pyrzowice
Autor Wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 02-03-2011, 23:13    Odpowiedz z cytatem

Pal licho jakby to była tylko linia kolejowa, ale mądre głowy zamiast jednocześnie wytyczyć przebieg A1 i linii kolejowej robią to na raty. Też nie chciałbym mieszkać w pasie lądu, gdzie 500m na zachód jest A1 a 500m na wschód linia kolejowa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-04-2011, 13:33   

Co prawda nie wiele ma to wspólnego z koleją do Pyrzowic, niemniej jednak na jednym ze schematów widoczne jest "rozważane połączenie Zawiercia z lotniskiem w Pyrzowicach": http://www.rynek-kolejowy.pl/22784/Jak_modernizowac_E65_Poludnie.htm

Myślę, że pomysł niegłupi. Zachodnia i północna część GOP-u uzyskałaby w ten sposób świetne połączenie z CMK. Dzięki takiemu rozwiązaniu można by stworzyć na prawdę szybkie połączenia IC między Wrocławiem, lotniskiem w Pyrzowicach i Warszawą. Gra jest warta świeczki moim zdaniem.

Czy ktoś może mi powiedzieć, ile jest kilometrów między lotniskiem w Pyrzowicach, a Zawierciem? Czy dobrze kojarzę, że między tymi dwoma miejscami istnieje (istniała) linia kolejowa?

Edit:

Na www.ic.rail.pl całkiem przypadkiem znalazłem bardzo ciekawy komentarz użytkownika @Mathew z, myślę całkiem sensowną propozycją przebiegu linii do Pyrzowic, a także KDP między GOP-em, a Krakowem i Warszawą. Warto przeczytać:

Mathew napisał/a:
Modernizacja E-65 południe (część KDP), echa spotkania 16 marca 2011 UM Katowice

Spotkanie informacyjne, a właściwie konsultacje społeczne w których miałem okazję uczestniczyć, miały nieco żywszy, miejscami sensacyjny, czasem kabaretowy, ale i bardziej merytoryczny charakter niż relacjonuje to nam Rynek Kolejowy.

Zacznijmy od tego, że małe fo-pa nastąpiło, gdy zapomniano powitać przedstawiciela… Urzędu Marszałkowskiego, jakoś to potem na szczęście to naprawiono. Same prelekcje Z-cy Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości PKP PLK S.A. Pana Kondrada Gawłowskiego jak i Kierownika Kontraktu w/w działu spółki Pana Andrzeja Białego miało spokojny charakter, dość ogóle liczby, kolorowe mapy, słupki, które przemawiały ekonomicznie i społecznie za budową KDP w Polsce w ogóle.

Niestety zaprezentowano chyba za wiele map, które oprócz różnych wariantów przebiegu KDP, miały naniesione plany modernizacji czy budowy innych linii w ramach kompletnie innych projektów i różnych funduszy. Choć wiem, że chciano pokazać jak docelowo ma wyglądać sieć połączeń kolejowych do 2030 roku. Niestety taka wielowątkowość, całokształt, wprowadził tylko potem wiele niezrozumienia i zamieszania, szczególnie wśród przedstawicieli samorządów jak i mieszkańców czy ekologów. Zaś wystąpienie jednego w czterech wykonawców Pana Tomasza Jerczyńskiego w firmy Scott Wilson miało zbyt ogólny i chaotyczny charakter do tego najważniejsza mapa, a więc ta dotycząca omówienia różnych wariantów przebiegu KDP przez Śląsk nie została potraktowana z należytą uwagą i precyzją. A szkoda, bo to potem wzbudziło najwięcej kontrowersji.

Potem zaczęła się bardzo „ożywiona dyskusja”. Zacznijmy może od zwykłych mieszkańców Mierzęcic, Ożarowic, a zwłaszcza Bobrowników, ich wójtów czy sympatyzujących z nimi ekologami. Wielu z nich było wyraźnie rozgoryczonych oraz zdenerwowanych tym, że PKP PLK nie informują ich właściwie o swoich planach, a w ogóle to raz słyszą gdzieś o jakiejś szybkiej kolejce z Katowic do Pyrzowic na lotnisko, potem o KDP i mają mętlik w głowie. Podobny żal był też skierowany do wykonawcy.

Powodem narzekań i agresji wójtów czy mieszkańców było to, że… GDDKiA nie informowała właściwie, kilka(!) lat wcześniej, rolników i samorządów lokalnych o przebiegu autostrady A4, głównie przez Bobrowniki. Z czasem okazało się, że A4 będzie poprowadzona nieco inaczej, na terenach leśnych, na dużo wyższej i szerszej niż zapowiadano skarpie, co doprowadziło do… zachwiania stosunków wodnych w obszarze Rezerwatu i Zbiornika Wodnego Świerklaniec(!) oraz podtapiania wielu gospodarstw rolnych, ale i domowych w w/w gminach. Do tego zachwianie ekosystemu, lasu, rzek i Rezerwatu Świerklaniec, jak zauważył jeden z ekologów, może mieć bardzo zły skutki dla GDDKiA. Nic więc dziwnego, że mieszkańcy i wójtowie Bobrowników oraz innych gmin bardzo nerwowo reagują na wszelkie pomysły budowania jeszcze czegokolwiek nowego prócz A4, przez którą mają dość zmartwień.

Szybka kolejka na lotnisko, która z Bytomia miałby biec po bliżej nieokreślonej(!) trajektorii do Pyrzowic, ma się nijak do A4, podobnie jak KDP do tych dwóch korytarzy, nie mówiąc o mieszkańcach. Wygląda na to, że nawet jakby komuś udało się jakoś fizycznie poprowadzić obok siebie, na wspomnianym obszarze: A4, Szybką Kolejkę na lotnisko i KDP to powstał by ogromny, bo szeroki na 1,5-2,5 km pas infrastruktury z wieloma ciągami komunikacyjnymi, który praktycznie oznaczałby likwidację Bobrownik jako całej gminy i licznych wsi. Do tego jeszcze ekologia i jej dewastacja. Poruszony temat odszkodowań za ziemie czy wysiedlenie lub przeprowadzkę w inne miejsce spełzł na niczym… Nikt nic nie wie. Zero konkretów. Właściwie przedstawiciele PKP PLK mówili, że przebieg przez Bobrowniki KDP to jedna, do tego mało prawdopodobna(!), opcja no i nie poczuwali się podjąć na poważnie dyskusji o wysiedleniach czy odszkodowaniach. Nawet wykonawca nie miał szans obronić opcji przebiegu KDP na odcinku od Pyrzowic do Bytomia. Myślę, że nawet Szybka Kolejka z Bytomia do Pyrzowic nie ma szans tam powstać. Arogancja GDDKiA jak i dewastacja środowiska połączona z zalewaniem czy braku planów wysiedlania ludzi, nie mówiąc już o groźbie rozbicia, a nawet możliwości likwidacji całych wsi - skutecznie i bardzo realnie niemal całkowicie przekreśla budowanie czegokolwiek pomiędzy Pyrzowicami a Bytomiem. Opór i społeczny przeciw jest ogromny. Mieszkańcy i wójtowie Bobrownik, Ożarowic i Mierzęcic bardzo skutecznie i trafnie przedstawiali argumenty oraz liczne dowody. Wykonawca wypadł bardzo blado, w tej konfrontacji, a Szefowie PKP PLK ratowali sytuację, że to tylko jedna z opcji, mało realna.

Pozwoliłem sobie poprosić przedstawicieli PKP PLK, aby chętniej, częściej i bardziej życzliwie no i dokładniej(!) informowali okoliczną społeczność nawet o planach, które mają nikłe szanse powodzenia. A jak ów opcja ma szanse zerowe, to wręcz w ogóle jej nigdzie najlepiej nie nanosili, nie brali pod uwagę, usunęli ją! To też sposób. Konsultacje społeczne, umiejętność słuchania, odparcia argumentów, rzeczowa krytyka, jeszcze kolei nie wychodzą, choć widać, że ktoś stara się coś robić (…).

Gwoździem do trumny dla w sumie trzech różnych opcji „zawierciańsko-pyrzowickaich” było moje wystąpienie jak i kilku przedstawicieli śląskich miast oraz Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego. Otóż bardzo dobitnie i precyzyjnie wykazaliśmy włodarzom kolei i wykonawcy, że jakakolwiek opcja „wbicia” się KDP od północy pomiędzy Bytomiem a Sosnowcem jest niemal całkowicie niemożliwa i to niezależnie czy KDP do samego nowego dworca w Katowicach szła by po ziemi, estakadą, czy pod ziemią. Z jednej strony puszczenie KDP po istniejącym torze Bytom – Chorzów Batory – Katowice nie jest możliwe, ze względu na brak miejsca, łuki, archaiczne wiadukty, zabudowania, szkody, zaś puszczenie nowej linii obok obecnego śladu w/w odcinka czy linii Katowice – Sosnowiec – Zawiercie, to również brak miejsca, łuki, infrastruktura przemysłowa, DK, A4, zabudowania, jeziora, stawy, rzeka, czy w końcu szkody górnicze! W jednym i drugim przypadku trzeba by połowę Śląska rozkopać budować estakady, mosty, wiadukty i mnóstwo budynków burzyć… cuda! W opcji „podziemnej” szkody górnicze, jak i niewiadoma ilość starych chodników, tąpnięć - całkowicie przekreślają te opcje. Z resztą z ekonomicznego punktu widzenia powyższe opcje są szalenie kosztowne i bardzo czasochłonne pod kątem budowlanym i nierentowne pod kątem obsługi pasażerów wielu śląskich miast, przez które tylko przelatywała by KDP, albowiem zabieranie na samolot ludzi tylko z Katowic, Chorzowa czy Bytomia to połowiczne rozwiązanie.

Patrząc z kolei na Zagłębie, widać, iż obecny ślad linii kolejowej z Katowic przez Sosnowiec, Będzin, DG, Łazy do Zawiercia będzie mógł być max na 120 km/h, może jakimś cudem 140 km/h, a i Zawiercia po obecnym śladzie do Góry Włodowskiej już na CMK max. 140 km/h, może jakimś cudem 160 km/h. Widzimy więc, że dopiero od Góry Włodowskiej do Psar mamy realnie szanse na 200 czy 250 km/h. A, że na CMK jako KDP ma być na 300 km/h, toteż, dopiero od Psar byłoby te 300 km/h… Jak dodamy do tego przeszkody natury ekologicznej, ludnościowej, górniczej (szkody) czy w końcu geologicznej, połączonej w urbanistyką aglomeracji, widzimy, że jeśli jakakolwiek linia KDP wychodziła by, od Psar do Góry Włodowskiej i dalej na zachód, to tylko jako linia prosta, mogła by iść wyłącznie do portu lotniczego w Pyrzowicach i… tam się kończyć z powodu w/w przeszkód! Jaki więc wariant wybrać?

Drogą eliminacji pozwoliłem sobie przy wsparciu przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego zaproponować, nie tylko moim zdaniem, najlepszą opcję czyli przez Olkusz (później, poniżej napiszę jak zaproponowałem rozwiązać kwestię sprawnego dojazdu z Katowic przez Bytom do Pyrzowic i dalej do Zawiercia no i Warszawy, tak aby też nie lekceważyć mieszkańców Zagłębia).

Prosta linia z Psar do Olkusza w rozgałęzieniem na Katowice przez miasta Zagłębia oraz na Kraków już dziś jest nazywana przez kolejarzy „małym Y”, jak zauważył dyrektor Gawłowski no i ma bradzo solidne podstawy powodzenia.

Pozwoliłem sobie zwrócić uwagę, że co prawda przebicie się przez Jurę między Psarami a Olkuszem będzie trudne, a przez kopalnie pisaku w Bukownie czy Sosnowcu na odc. Olkusz – Katowice, bardzo trudne, to jednak taki wariant ma głęboki i logiczny sens. Po pierwsze są to obszary słabo zamieszkałe lub zdegradowane przemysłowo i opuszczone jak niegdzie indziej! Po za tym mieszkańcy Śląska, Zagłębia południowego, czy Krakowa no i Olkusza oraz okolic zyskali by nie tylko bardzo sprawne połączenie z Warszawą, ale i… między sobą! 15 min z Katowic do Olkusza i 30 min z Katowic do Krakowa brzmi jak s-f, ale tak to by wyglądało! Taki czas przejazdu pomiędzy tak potężnym ośrodkiem przemysłowym, jak GOP i tak dużym, turystycznym i akademickim, ale i po prostu znacząco rozwijającym się miastem jakim jest Kraków - jest bezcenne! Co prawda obecna magistrala E30 przez Trzebinię będzie na 160 km/h, ale możliwość podróżowania również KDP w czasie 30 min może być rewolucją w ogóle, a jak policzymy czas przejazdu z Wrocławia do Rzeszowa, poprzez KPD na odc. Katowice – Olkusz - Kraków, to mamy także bardzo poważny argument za budową KDP przez Olkusz. To najlepszy, najsprawiedliwszy (dla Śląska, Małopolski i Mazowsza) i generujący najwięcej zysków (pasażerów) wariant. Czysta ekonomia. Oczywiście dodam, że można by wtedy sprawie dostać się z krakowskich Balic do Katowic, no właśnie, ale co z Pyrzowicami?

Pan kierownik Biały wspomniał o tzw. „Pętli Śląskiej”. Zauważyłem na spotkaniu, że wariant ten jest znany profesorom na Politechnice Śląskiej na Wydz. Transportu od 1975 roku…
Wspomniana „Pętla Śląska” stała by się zalążkiem ŚKA – Śląskiej Kolei Aglomeracyjnej. Jak w praktyce mogło by to wyglądać i jak to pożenić z KDP? Ano modernizujemy jak się tylko da na… 80 czy 100 km/h (szkody, zabudowa, łuki) obecną linię z Katowic przez Chorzów Batory i Miasto, Bytom, Piekary Śl., Radzionków i Tarnowskie Góry. Z Tarnowskich Gór, a potem okolic Miasteczka Śl. można rozbudować istniejącą(!) skarpę z obecnie jedną parą zdezelowanych torów, bodaj nie zelektryfikowanej(?) linii (T. Góry – Zawiercie/Łazy) na 120/140, a może i 160 km/h po obecnym śladzie przez Pyrzowice, Siewierz i dalej całkowicie nowy kawałek linii „nad Porębą”, który łączył by się za Zawierciem od północnego zachodu z liniami CMK i tą z Częstochowy. Dalej na 120/140 km/h świetnie nam już znaną linią, czyli przez Łazy, DG, Będzin, Sosnowiec do Katowic. I koło, nasza pętla nam się zamyka…

Wiem, że ilość i trudność przy takiej budowie i przebudowie byłaby także ogromna. Koordynacja pociągów wszelkiego rodzaju pociągów na linii z Katowic: do Zawiercia, Gliwic, Lublińca musiała by współgrać z pociągami ŚKA (te same tory). Natomiast w takim wariancie, mamy praktycznie zerowe(!) sprzeciwy mieszkańców, ekologów, opóźnienia, dziwaczne kolizje budowlane czy przeszkody górnicze. Jednocześnie docieramy do ogromnej ilości śląskich i zagłębiowskich miast z przepotężną ilością pasażerów – klientów z pieniędzmi! Oczywiście ruch ŚKA odbywał się w obu kierunkach w/w pętli co 15 minut (w szczycie, poza szczytem co 30 minut). Do tego pasażerowie samolotów z Pyrzowic mieli by tylko jedną przesiadkę, aby dostać się do Warszawy - w Zawierciu do EIC, których część ze względu na ludność DG, Zawiercia, ale i Częstochowy, nie będzie jeździć przez Olkusz, a przez „starą” CMK lub TLK przez Częstochowę (także do Łodzi) czy też od Góry Włodowskiej przez Pyrzowice, Bytom do Katowic. Z kolei pasażerowie z Pyrzowic do Balic, też najpierw pojechali by ŚKA przez Bytom i dalej do Katowic, a ze stolicy Górnego Śląska do Krakowa już EIC. Da się? Jasne, że się da! W końcu mieszkańcy Częstochowy, Rybnika czy Gliwic dzięki ŚKA wsiadając z Zawierciu, Bytomiu i Katowicach mogliby się dostać do Pyrzowic.

Taka aglomeracja jak GOP to skarb, a potencjał kolejowy, pasażerki, nawet przy przyszłych, niekorzystnych, procesach demograficznych na Śląsku, jest ogromny! Istniejące już linie, szlaki kolejowe nie zostały zrobione przypadkowo. Śląska Kolej Aglomeracyjna realizowana w obu kierunkach opisanej wyżej pętli ma sens. Kto ją sfinansuje? Ano PKP PLK S.A. Fundusz Kolejowy, Budżet Państwa no i Samorząd Regionu.


Po torach ŚKA mogły jeździć nowoczesne pociągi, szynobusy np. Kolei Śląskich.
Warto wspomnieć na koniec o kilku zabawnych sytuacjach, jak jeden z dyrektorów PKP PLK pytał się Szefa GTL Portu Lotniczego w Pyrzowicach, czy on wozi jeszcze po jego(!) linii paliwo do samolotów… Tragikomiczne i retoryczne było też pytanie Szefa Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, który stwierdził, że w sumie nic nie o tym, że jakaś opcja przebiegu KDP ma przebiegać… pod obecnym pasem startowym i nowym, wydłużonym!!! Jednak naszego Awiatora to już nie dziwi, bo okazało się, że nikt z GDDKiA nie poinformował go, że może dojść do… kolizji nowego pasa z A1, i że nie ma zjazdu na drogę do lotniska, jak i węzła A1 z S1… a, i że nie wiadomo czy nie dojedzie do kolizji nowego pasa z KDP z A1 i z S1, ale to takie drobiazgi…

I tu ukłony dla Ministerstwa Infrastruktury, ale i dla Resortu Rozwoju Regionalnego laury też się należą! A jakże! . Przydałaby się koordynacja…

Na pewno na Śląsk w sprawie ŚKA i „Pętli Śląskiej” przyjadą do Urzędu Marszałkowskiego i licznych miast oraz wsi Szefowie Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK S.A. Oby!


Źródło: http://ic.rail.pl/viewtopic.php?f=30&t=8347&p=133102&hilit=Bytom#p133102

Czy @Mathew nie jest przypadkiem użytkownikiem naszego forum?
Powrót do góry

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 07-11-2011, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Wiadomo już, że połączenie Katowic z Pyrzowicami nie powstanie do 2014 roku, bo nie udało się skompletować całej koniecznej dokumentacji. - Inwestycja wywołuje duży opór społeczny. Wpłynęło kilka tysięcy skarg od mieszkańców - mówią przedstawiciele PKP PLK. - Ta kolej to bubel - odpowiadają samorządowcy.

Więcej:
http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,35019,10604923,Koniec_marzen_o_szybkiej_kolei_do_Pyrzowic.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-03-2012, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Pod koniec marca ma zostać rozpatrzony wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dotyczący projektu linii kolejowej łączącej aglomerację górnośląską z portem lotniczym w Pyrzowicach. Równolegle trwają prace projektowe związane z inwestycją.

Jak mówi Dorota Morawska z PKP Polskich Linii Kolejowych, 15 września 2011 roku został złożony w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. 14 listopada odbyła się rozprawa administracyjna w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim w Katowicach. Wniosek został następnie przekazany do Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z prośbą o zaopiniowanie przez Krajową Komisję do Spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko.

19 marca tego roku planowane jest posiedzenie zespołu roboczego Krajowej Komisji do spraw Ocen Oddziaływania na Środowisko. Termin rozpatrzenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej wyznaczono na 31 marca – wyjaśnia Morawska.

Jak dodaje, równolegle prowadzone są prace projektowe związane z realizacją projektu wykonawczego oraz przygotowaniem materiałów do wniosku o wydanie decyzji
o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.


źródło: Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

woland Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Lis 2008

PostWysłany: 07-08-2012, 15:02    Odpowiedz z cytatem

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,94901,12266889,Szybka_kolej_na_lotnisko_nam_odjezdza.html
Dalsze info na temat linii na Pyrzowice

_________________
SZTUKATERIA ELEWACYJNA- www.wmb.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 15-05-2013, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Zmiana przebiegu trasy linii kolejowej do lotniska.

Polskie Linie Kolejowe ugięły się pod presją protestujących mieszkańców Ożarowic, którzy nie zgadzali się na proponowany przebieg trasy kolejowej do lotniska w Pyrzowicach – informuje „Dziennik Zachodni”.

Do całości tego ciekawego artykułu odsyłam:

http://www.rynek-kolejowy.pl/38740/_Pyrzowice_Zmiana_przebiegu_trasy_linii_kolejowej_dolotniska_.htm


Dojazd na lotnisko koleją? Marszałek chce aż trzech linii!

Marszałek Mirosław Sekuła chce, aby w przyszłości linie kolejowe docierały do katowickiego lotniska w Pyrzowicach z trzech stron - od Bytomia i Piekar, od Tarnowskich Gór i od Zawiercia. Ma to wpisywać się w koncepcję rozwoju lotniska, jako centrum usług cargo.
Od 2009 r. PKP PLK prowadzą warty 52 mln zł unijny projekt obejmujący prace przedprojektowe dla kolei z Katowic do Pyrzowic. Projekt, który zakłada m.in. uzyskanie decyzji środowiskowej (potwierdzającej lokalizację) oraz pozwolenia na budowę, powinien zostać zakończony do końca tego roku. Wstępnie wybrany wariant trasy - z budową nowego odcinka torów z Bytomia przez Piekary Śląskie do Pyrzowic - budzi jednak protesty, zwłaszcza mieszkańców Bobrownik i Ożarowic, które kolej ma przeciąć. Wykorzystują to inne samorządy, zainteresowane budową połączenia na swoim terenie. Ostatnio głośną akcję lobbingową prowadziły Tarnowskie Góry.

Tymczasem marszałek Mirosław Sekuła zapowiada, że chce zakończyć spór, którędy ma jechać pociąg do Pyrzowic. - Jedni mówią, że tylko od strony Zawiercia, bo wtedy wchodzimy na Centralną Magistralę Kolejową. Drudzy mówią, że tylko od Tarnowskich Gór, bo to będzie najtańsze. Trzeci mówią, przez Bytom i Piekary, bo to będzie najszybciej. Wszyscy mają rację - mówi. Dodał, że podczas rozmów z PKP PLK podjęto decyzję, że wszystkie trzy rozwiązania znajdą się na liście linii do modernizacji albo do budowy. - Nie ma tu hierarchii, ustalenie jest tylko takie, która z tych inicjatyw będzie najszybciej możliwa do realizacji, ta będzie realizowana w pierwszej kolejności. Ale wszystkie trzy muszą być realizowane - podkreślił marszałek.

Przyznał jednak, że najbardziej zaawansowany pod względem przygotowań jest wariant przez Piekary. Dlatego niedawno spotykał się z samorządowcami z Ożarowic i Bobrownik, gdzie uzgodniono zawarcie trójstronnego porozumienia - wraz z PLK. Ma ono zawierać rozwiązania zmniejszające niedogodności dla mieszkańców, m.in. budowę przystanku Ożarowice i skomunikowanie go z siecią dróg.

Sekuła przekonuje, że dopiero realizacja wszystkich trzech połączeń do Pyrzowic da efekt obwodnicy kolejowej. To z kolei jest potrzebne lotnisku aspirującemu do stania się wielkim centrum logistycznym dla całej południowej Polski. Warunkiem jest dojazd do lotniska autostradą (obecnie A1 dociera od południa) i koleją (nie istnieje).

http://katowice.gazeta.pl/katowice/1,72935,13911119,Dojazd_na_lotnisko_koleja__Marszalek_chce_az_trzech.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

local Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2012

PostWysłany: 16-05-2013, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Hej.

Po co kręcić lody tylko na jednej budowie skoro można na trzech.

Ciekawe czy KŚ będą jeszcze istniały jak nastąpi połączenie Katowic z Pyrzowicami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 25-03-2014, 20:10    Odpowiedz z cytatem

Czy środki finansowe z nowej perspektywy unijnej do 2020 roku mogą przyczynić się do uruchomienia długo zapowiadanych połączeń?
Projekt znajduje się na liście śląskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, jednak jego realizacja zależna jest od oszczędności poczynionych przez województwo.
W ramach projektu Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020, przyjętego przez Zarząd Województwa Śląskiego w dniu 22 października 2013 r., przewidziano na realizację kolejowych projektów infrastrukturalnych alokację środków finansowych w wysokości 75 mln euro.
W związku z tym, województwo śląskie przygotowało listę rankingową projektów (zawarta w „Mandacie Negocjacyjnym Województwa Śląskiego; Propozycje przedsięwzięć strategicznych do Kontraktu Terytorialnego”, z grudnia 2013 r.) z zakresu modernizacji linii kolejowych przewidzianych do realizacji w ramach RPO WSL 2014-2020, dla których beneficjentem (wykonawcą) będą PKP Polskie Linie Kolejowe.
Wśród projektów dotyczących linii kolejowych zaproponowano listę, na której znajduje się m.in. rewitalizacja i odbudowa częściowo nieczynnej linii kolejowej nr 182 Tarnowskie Góry – Zawiercie

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/51499/co_dalej_z_polaczeniem_tychy_oswiecim.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-04-2014, 15:15    Odpowiedz z cytatem

Koleją z Częstochowy na lotnisko w Pyrzowicach. Przez Zawiercie

Katowicom to się nie podoba, ale decyzja PKP PLK może być na rękę częstochowianom.

PKP PLK zerwały umowę z firmą, która miała zaprojektować zupełnie nową szybką kolej z Katowic do Pyrzowic, i ogłosiło nową strategię: na lotnisko dojedziemy pociągiem od strony Zawiercia.

Cały tekst: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochowa/1,35271,15835019,Koleja_z_Czestochowy_na_lotnisko_w_Pyrzowicach__Przez.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 01-08-2014, 09:03    Odpowiedz z cytatem

Kolej dojedzie do lotniska w Pyrzowicach.

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dokumentację potrzebną do rewitalizacji i odbudowy linii kolejowej z Tarnowskich Gór do Zawiercia. Inwestycja pozwoli na dojazd koleją do lotniska w Pyrzowicach.

Więcej:
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20561/Kolej-dojedzie-do-lotniska-w-Pyrzowicach.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 22-12-2014, 16:25    Odpowiedz z cytatem

Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju rozumie konieczność oraz potrzebę budowy połączenia kolejowego na trasie Katowice - Pyrzowice lotnisko. Tym bardziej, że inwestycja dotyczy tak mocno zurbanizowanego obszaru, jakim jest aglomeracja górnośląska, mającego istotny wpływ na sytuację społeczno-ekonomiczną regionu, jak i kraju. Dlatego też pomimo wystąpienia trudności, które odnoszą się m.in. do kwestii przygotowania dokumentacji pod realizację projektu, prace zmierzające do zapewnienia dostępu kolejowego aglomeracji górnośląskiej do MPL w Pyrzowicach są w dalszym ciągu kontynuowane.

Więcej:
http://inforail.pl/text.php?id=68467

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

tomcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2010
Skąd: tomcio

PostWysłany: 02-01-2015, 14:44    Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie, czy przy okazji budowy linii kolejowej do Pyrzowic, będzie planowany powrót połączeń pasażerskich na odcinku Tarnowskie Góry-Zawadzkie-Opole Gł. Opolszczyzna uzyskała by wtedy połączenie z lotniskiem, mając na względzie przesiadkę w Tarnowskich Górach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 07-01-2015, 14:53    Odpowiedz z cytatem

Nie ma szans na powrót pociągów Tarnowskie Góry-Zawadzkie-Opole.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 07-01-2015, 15:05    Odpowiedz z cytatem

Kolej na Sląsku jest ograniczana niż rozwijana,więc o nowych liniach niema co marzyć

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-07-2015, 18:05    Odpowiedz z cytatem

Tauron i PKP PLK przygotują dokumentację odbudowy linii kolejowej do Pyrzowic.

PKP PLK będą współpracować z firmą Tauron Dystrybucja przy opracowaniu dokumentacji przedprojektowej odbudowy linii kolejowej z Tarnowskich Gór do Zawiercia. Zadanie polega na powiązaniu trasy kolejowej i budowy linii wysokiego napięcia.

Więcej:

http://www.rynek-kolejowy.pl/58360/tauron_i_pkp_plk_przygotuja_dokumentacje_odbudowy_linii_kolejowej_do_pyrzowic.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 11 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl