Oczywiście, że utrzymanie linii ma sens. Walka trwa nadal; Zobaczymy co odpowiedzą, podmioty do których skierowany był apel, czyli m.in marszałkowie. Lada dzień pisma zostaną wysłane.
Chcę również powiedzieć, że nie jest jest maniakalnym przeciwnikiem transportu kołowego (usług firm przewozowych) czasami korzystam z przewoźnika, który rzetelnie wykonuje kursy. Natomiast nie ma zgody na łamanie przepisów ruchu drogowego i zasad wykonywania przewozów. Nie wahajcie się informować odpowiednich służb, gdy widzicie rażące przekroczenie norm.
Mam pytanie czy ktoś z Was zwrócił się np. do lokalnych posłów o interwencje w tej sprawie.
[ Dodano: 28-02-2013, 10:03 ]
Apel Rady Miejskiej w Kętach
podjęty na XXXIV Sesji w dniu 22 lutego 2013 r.
w sprawie funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w kolejowych przewozach pasażerskich oraz stanu infrastruktury kolejowej na linii nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała.
Rada Miejska w Kętach wnosi o dalszą modernizację i rozbudowę regionalnego układu transportowego między innymi poprzez:
- zaniechanie planu czasowego wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej,
- dalszą modernizację szlaku kolejowego i podniesienie prędkości komunikacyjnej,
- poprawę stanu technicznego zaniedbanej infrastruktury kolejowej w tym budynków dworców i stacji kolejowych,
- uruchomienie efektywnego autobusu szynowego na tej trasie
Uzasadnienie
Działając w imieniu społeczności lokalnej Gminy Kęty przekazujemy nasze zdziwienie i wzburzenie w związku z planami czasowego wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała.
Ogłoszony przez Zarządcę infrastruktury kolejowej PKP PLK S.A. oficjalny plan „Optymalizacji sieci kolejowej w Polsce”, w tym planowane od grudnia br. wyłączenie z eksploatacji ww. linii kolejowej jest decyzją zaskakującą, tym bardziej, iż niedawno poddana była ona częściowym remontom i rewitalizacji.
Widzimy konieczność utrzymania i funkcjonowania lokalnego transportu kolejowego, oraz zwiększenia jego udziału w wykonywanych przewozach. Linia Nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała wymaga unowocześnienia. Bez wątpienia duże składy wagonowe, rzadkie kursy decydują o nieefektywności przewozów. Zwiększenie atrakcyjności przewozów, zwłaszcza częstotliwości kursów i prędkości jazdy pojazdów, są bardzo oczekiwane i będą stanowić o ekonomicznym i społecznym powodzeniu.
Uruchomienie nowoczesnego i efektywnego szynobusu o niskich kosztach eksploatacji, większej prędkości komunikacyjnej i częstotliwości przewozów wzbudza ogromne zainteresowanie naszych mieszkańców. Stworzy bowiem możliwość większej dostępności kolei. Umożliwi dostosowanie rozkładu jazdy do lokalnych potrzeb, w rezultacie zwiększy liczbę pasażerów, a tym samym w pokaźnym stopniu wpłynie na poprawę efektywności ekonomicznej przewozów i zwiększy produktywność istniejącej infrastruktury.
Tak funkcjonująca linia komunikacyjna umożliwi korzystanie z kolei, dojeżdżającym do szkół, uczelni, instytucji i miejsc pracy, turystom oraz coraz liczniej odwiedzających rejon Beskidu Małego, Wadowic oraz Sanktuarium Kalwaryjskiego wpisanego na Światową Listę Zabytków UNESCO. Ponadto stworzenie nowoczesnego systemu przewozów kolejowych uatrakcyjni nasz region dla potencjalnych inwestorów, zarówno krajowych jak i zagranicznych.
Aktualna oferta PKP nie zachęca do korzystania z komunikacji kolejowej (długi czas przejazdu), dlatego też wypełniona zostaje ofertą przewoźników drogowych, gdzie alternatywą dla linii Nr 117 jest bardzo zatłoczona droga krajowa nr 52, na której dobowe natężenie ruchu dochodzi do 20 tys. pojazdów. Na drodze tej odnotowuje się ogromną ilość zdarzeń i wypadków drogowych, w tym z ofiarami śmiertelnymi. Zaznaczyć należy tu fakt, iż zwiększenie udziału transportu drogą kolejową, ma niebagatelny wpływ na poprawę poziomu bezpieczeństwa na drogach.
Doceniając dotychczasowe starania wszystkich osób, organów i instytucji odpowiedzialnych za funkcjonowanie kolejowych przewozów pasażerskich na trasie nr 117 Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Bielsko-Biała, Rada Miejska w Kętach uważa, że wszystkie przytoczone wyżej okoliczności przemawiają za rozwojem tej linii.
Zwracamy się więc do władz samorządowych Województw Małopolskiego i Śląskiego oraz do władz PKP i do przewoźników zainteresowanych obsługą tej linii o podjęcie działań zmierzających do modernizacji infrastruktury technicznej oraz uruchomienie autobusu szynowego (szynobusu) na przedmiotowej trasie.
Naszym zdaniem, co jest podnoszone również przez sąsiednie samorządy, wymienione działania są niezbędne dla przywrócenia właściwego znaczenia linii kolejowej nr 117 w życiu społeczno gospodarczym tej części regionu Małopolski i Podbeskidzia.
Bardzo ciekawy artykuł, przytoczę pewien fragment:
Wiele niepełnosprawnych osób dojeżdża z Bielska-Białej do Krakowa do szkół czy lekarzy. Dopóki na tej trasie regularnie kursowały autobusy PKS-u, problemów nie było. Odkąd obsługę tras przejęli prywatni przewoźnicy, nie wszyscy chcą honorować zniżki dla niepełnosprawnych.
Mateuszowi zdarzyło się już zostać na dworcu w Krakowie, bo nie miał pieniędzy na bilet bez ulg. Pani Małgorzata interweniowała w tej sprawie w różnych instytucjach. Wszyscy, w tym Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej potwierdzają, że wraz z otrzymaniem koncesji prywatny przewoźnik zobowiązuje się także do honorowania ustawowych zniżek. - A mimo to nadal mamy problem m.in. z Inter Palmem, który obsługuje wiele kursów na tej linii - mówi Szczeblewska. W regulaminie przewozu tej firmy faktycznie nie ma ani słowa o zniżkach dla niepełnosprawnych.
No masz Rover czy jak Ci tam swoje busy. W Janiso też nie lepiej jest. Niestety tam każda złotówka się liczy i nie ma przebacz... szefostwo musi mieć na nowe SUVy
Próbowałbym u kogoś z portalu wadowiceonline.pl,albo członków inicjatywy wolne Wadowice,skoro oni się zaangażowali w tę sprawę.No chyba że można zostawić u obsługi pociągów,ale nie wiadomo co oni z tym zrobią dalej.
Witam nie wiele czasu zostało do końca składania prośby o utrzymanie pustych pociągów na trasie 117 o linie 94 Kraków Płaszów -Oświęcim też walczyli i nic nie pomogło.
Kod:
Zwolnienia na małopolskiej kolei
Jak poinformował Roman Ciepiela -Wicemarszałek Województwa Małopolskiego, 22 osoby pożegnają się wkrótce z pracą w Małopolskim Zakładzie Przewozów Regionalnych w Krakowie. Takie dane uzyskałem w odpowiedzi na moją interpelację dotyczącą skali zwolnień w małopolskim Zakładzie. Pracownicy ,którym wręczono wypowiedzenia nie otrzymali żadnej propozycji pracy na innym stanowisku, gdyż Zakład nie posiada innych stanowisk na których można zatrudnić zwalniane osoby. Nie ulega wątpliwości, iż na ten stan wpłynęły m.in. decyzje w sprawie zawieszenia ruchu pasażerskiego na linii nr 94 (Kraków Płaszów - Skawina - Spytkowice - Oświęcim) oraz przejęcie części połączeń na linii nr 117 (Wadowice - Bielsko Biała) przez Koleje Śląskie.
Dziaj zauważyłem, że przechylony słup koło stacji Kozy Zagroda został wyłączony z eksploatacji. Po drugiej stronie postawiono nowy słup i sieć trakcyjna już zawieszona normalnie, tzn. nie trzeba puszczać pantofrafów. W Kozach na dworcu zbaczyłem informacje że podpisy przeciw likwidacji liniii można składać u dyżurnego ruchu
Tak własnie jest obserwuje sie coraz wieksze zapełnienie w pociagach . mówią o tym nawet konduktorzy. dzis ostatni dzień składania podań propozycji rozkładu mam nadzieje że wszyscy na tym forum złozyli swoje propozycje moja propozycja jest przesuniecie pierwszego pociagu z Krakowa z godziny 4 tej rano na wieczór na 22:45 dnia poprzedniego była by to jedyna mozliwość powrotu dla ludzi z 3 zmiany z Krakowa do Wadowic po wycofaniu ostatniego autobusu z Krakowa przez Pks Pszczyna który nie jezdził pusty
Witam trafi się dwa razy w miesiącu wycieczka z Wadowic to robicie wielką sensacje. Podobna sprawa była z kasami biletowymi ile to Szanowne kasjerki miały pracy dodatkowej tylko że nikt nie wie co może karierka robić jak odjeżdżają puste pociągi ze stacji. Opowiadania obsługi pociągu są raczej nie wiarygodne,robią wszytko aby utrzymać swoje miejsca pracy.
Rover twoja ignorancja jest porażająca. Przecież chyba właśnie o to chodzi żeby wycieczki których jest niemało przyjeżdżały do miasta pociągami...no chyba, że w dalszym ciągu próbujesz lansować politykę dążenia naszego kraju do standardów trzeciego świata...Nie wiem jak ty, ale ja uważam, że podróż busem może jedynie zniechęcić odwiedzających, zwłaszcza tych z zagranicy. Podobnie jest z autokarami które często wjeżdżają do centrum, błądzą, tamują ruch itd., sam byłem świadkiem jak autokar zdemolował słupki na rynku. Swoją drogą chciałem zauważyć, że ty też nie jesteś wiarygodny ratując swoje miejsce pracy takimi komentarzami...szkoda, że na tym forum...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum