Wróbelki z PICu ćwierkają że od najbliższej soboty tj. 23.05.15 TLK Oleńka do/z Krakowa (w jedną i w drugą stronę) będzie gonić na składzie wagonowym (EU07 + 3B + A)!
Wczoraj wracałem regio o 19.13 z Bielska do Kęt, zapłaciłem za bilet z ulgą studencką 1,22 zł - coś pięknego; tylko połączeń nikła ilość; w przeciwną stronę bus InterPalm kosztował 3,50 zł...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-05-2015, 10:14
Uważam podobnie. Gdyby pociągi jeździły np co dwie godziny, w szczycie co godzinę, frekwencja wzrosłaby nieproporcjonalnie bardziej. Kiedy mogę, jadę pociągiem, ale często-gęsto z powodów czasowych zmuszony jestem korzystać z Interpalm czy Traf-Line
Przeglądałem plakatowy rozkład jazdy dla stacji Kęty i znalazłem świetne informacje: linią 117 pojadą Music regio czyli pociągi woodstockowe - jeden ze składów pojedzie z/do Rzeszowa.
W takim wypadku poważnie się zastanawiam czy jechać tak jak w zeszłym roku motocyklem na woodstock czy pociągiem:)
Jak możecie to rozgłaszajcie to info swoim znajomym, szczególnie tym, którzy z tych stron pojadą na woodstock.
Pojawił się projekt uchwały ws Krajowego programu kolejowego - na str 53 i 54 są informację o zadaniu dotyczącym rewitalizacji linii nr 117 - w małopolsce lista podstawowa, śląsk - rezerwowa; do 11.08 można zgłszać uwagi do tego dokumentu
A zwłaszcza w wagonie silnikowym siedzenia są na tyle daleko od okien, że jeśli ktoś specjalnie nie wygląda przez okno, to go nie widać. A tam często siedzi najwięcej osób bo jest najwięcej miejsca na nogi.
Ja w ciągu ostatniego miesiąca jechałem kilka razy na trasie Wadowice-Kraków, i zauważam poprawę frekwencji. Jeszcze kilka lat temu, gdy jedyny pociąg wyjeżdżał z Krk chwilę po 10 do Wadowic dojeżdżałem tylko ja... po przesunięciu kursu na 14:30 była poprawa, ale dopiero ostatnio, gdy jeździ kilka par pociągów widać, że ludzie chcą jeździć, tylko trzeba im dać dobry rozkład. Rano, gdy w Wd mijają się pociągi do Bielska i do Krakowa ludzie wsiadają w obie strony, czegoś takiego nie było na tej stacji od lat.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-07-2015, 14:10
Moje odczucia są podobne - chętnych jest więcej. Tylko pociągów wciąż mało. Wprawdzie wg nowego rozkładu mają być wreszcie pociągi wieczorne do Krakowa i powrotny, ale brakuje jeszcze połączeń w ciągu dnia - nic nie ma siej materii zmienić od grudnia.
[ Dodano: 27-07-2015, 16:15 ]
Pewien użytkownik, który potrafi widzieć przez ściany zapewne w wyniku nie ogarnięcia własnego komputera miast odpowiedzieć tutaj, wysłał mi wiadomość prywatną. Przytaczam treść wysłaną przez użytkownika Rover:
Cytat:
Wybacz Panie/i ale przy szybkości 20 km/godz nie trudno jest policzyć osoby w pociągu jechała tylko jedna młoda blondyneczka w drugim członie a pierwszym za przedziałem służbowym był szef czy jak to nazywają tego pustego pociągu.Jeśli masz problemy z policzeniem frekwencji w prawie stojącym składzie to proponuje konsultacja w poradni okulistycznej POZDRAWIAM
Komentarz jest właściwie zbyteczny. Ja rozumiem, że biznes się gorzej kręci, ale proponuję nie naginać faktów do swoich potrzeb.
Psy szczekają, tymczasem karawana jedzie dalej:
Ponad 67 mld zł zaplanowano na inwestycje kolejowe do 2023 roku w Krajowym Programie Kolejowym. Wśród nich jest m.in. rewitalizacja linii kolejowej nr 117 między Kalwarią Zebrzydowską Lanckoroną a Wadowicami.
Do 11 sierpnia trwają konsultacje społeczne Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku. Dotyczy on infrastruktury zarządzanej przez PKP PLK i będzie podstawą do opracowania planu wydatków budżetu państwa na inwestycje kolejowe.
Na podstawie programu opracowany zostanie szczegółowy plan realizacji inwestycji kolejowych, który będzie zatwierdzany przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, Ministerstwo Finansów i w przypadku realizacji programów regionalnych przez ministra odpowiedzialnego za rozwój regionalny.
Łącznie Krajowego Program Kolejowy zakłada wydanie na inwestycje w infrastrukturę kolejową ponad 67 mld złotych. Dokument zakłada maksymalne wykorzystanie środków Unii Europejskiej na sfinansowanie projektów. Oprócz pieniędzy unijnych, na sfinansowanie programu zostaną przeznaczone również środki własne PKP PLK SA a także publiczne środki krajowe.
Planowane inwestycje zostały podzielone na listę podstawową i rezerwową. Jak wskazano w pierwszej kolejności będą realizowane inwestycje z listy podstawowej, zaś w przypadku oszczędności zadania z listy rezerwowej.
Wśród planów rezerwowych jest rewitalizacja linii kolejowej nr 117 na odcinku Wadowice - Kalwaria Zebrzydowską Lanckoroną, do granic województwa.
Przypomnijmy, że ruch pasażerski na linii kolejowej nr 117 udało się uratować kilka lat temu dzięki petycji podróżnych i mieszkańców powiatu. PKP PLK S.A. nie planuje na razie wyłączenia z ruchu linii ze względu na zainteresowanie nią zarówno samorządów, jak również Przewozów Regionalnych. Wszystko jest jednak uzależnione od potoków podróżnych, które są cały czas monitorowane.
Jedni linię kolejową nr 117 Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko-Biała spisali już na straty. Są i tacy, którzy wierzą, że linię uda się jeszcze uratować, porządnie wyremontować i stanie się ona alternatywą dla transportu drogowego.
Ostatnio o terminy modernizacji linii nr 117 dopytywał radny wojewódzki Rafał Stuglik. Złożył w tej sprawie interpelację podczas obrad Sejmiku Małopolskiego.
W odpowiedzi dowiedział się, że rewitalizacja linii kolejowej 117 ujęta jest w Kontrakcie Terytorialnym dla Województwa Małopolskiego, jako przedsięwzięcie podstawowe.
Rafałowi Stuglikowi przedstawiono nawet dokładny harmonogram realizacji tej inwestycji. Plan przedstawia się tak:
1. Studium wykonalności - podpisanie umowy - IV kwartał 2015,
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej - II kwartał 2017,
3. Przetarg na roboty budowlane - III kwartał 2017,
4. Pozwolenie na budowę przy założeniu, że roboty będą wykonywane na zgłoszenie - II kwartał 2019,
5. Planowany termin zakończenia robót budowlanych - II kwartał 2021.
Remont może kosztować co najmniej kilkadziesiąt milionów zł. Po remoncie powinny skrócić się czasy przejazdu pociągów.
Teraz przez te zamknięcia i komunikacje zastępcza do roku 2012 w czasie modernizacji linii nr 117 można dobić resztę podróżnych,tych co jeszcze są miłośnikami Przewozów Regionalnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum