Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 153, 154, 155  Następny
Wadowice - czy można uratować tę stację?
Autor Wiadomość

Dominik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lip 2007
Skąd: Polska

PostWysłany: 21-01-2010, 19:05    Odpowiedz z cytatem

W okresie zimowym szczególnie gdy występują niskie temperatury wiele składów nie jest wodowanych po to, aby zapobiec zamarznięciu wody a w konsekwencji rozerwaniu zbiorników.

Trochę zboczyliśmy chyba z tematu.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 21-01-2010, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Powracając do tematu:D dopóki nie doczekamy się kilku pociągów skomunikowanych w wadowicach na kierunki Bielsko/Kraków nie ma co mówić o popycie na linię. Prawda jest taka, że ten żenujący stan rzeczy jest utrzymywany od kilku rozkładów. I tu niewiele da pociąg jednodniowy.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lip 2009
Skąd: Chrzanów/Trzebinia

PostWysłany: 24-01-2010, 15:34    Odpowiedz z cytatem

często zaglądam do wątku o ratowaniu stacji w Wadowicach i tak się cały czas zastanawiam czy wkońcu uda nam się połączyć z Trzebinią i przywrócić ruch na 103,
czy w perspektywie kilkunastu lat będzie to pewna inwestycja czytając poniższy artykuł?
http://www.rynek-kolejowy.pl/14061/14061_PKP_PLK_CMK_nie_przez_Pyrzowice.htm
Cytat:
rozważana jest natomiast budowa przedłużenia, kończącej się obecnie w Zawierciu Centralnej Magistrali Kolejowej do Katowic i Krakowa, z rozgałęzieniem w Trzebini

co o tym sądzicie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Hamlet Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010
Skąd: Kraków

PostWysłany: 24-01-2010, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Hmm ciekawy pomysł, to razem z 103 dałoby naprawdę szybkie połączenie z Zakopanym, ale należałoby się zastanowić nad odbudową odcinka Wadowice-Skawce, szkoda tylko że to jest naprawde mało realne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 24-01-2010, 19:23    Odpowiedz z cytatem

Niestety u nas większośc rzeczy jest małorealnych. Żeby się tylko nie okazało, że to ostatki ruchu kolejowego od Kalwarii do wadowic, bowiem oferta jest sąłbiutka

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 25-01-2010, 13:51    Odpowiedz z cytatem

W Barwładzie w niedzielę wykoleił się pociąg osobowy z Kalwarii do Wadowic. Skład zjechał z torów i połamał słupy sieci trakcyjnej. W wagonach nie było pasażerów. Trwa usuwanie awarii, ale nie nastąpi to szybko. Jak informują PKP Przewozy Regionalne w Krakowie, pociągi nie będą kursować na tym odcinku do końca dnia, a może i dłużej.
"Pociąg zjechał z torów i wygląda na to, że długo tutaj pozostanie. Widać go doskonale z okien samochodu przy drodze w Barwałdzie" - informuje jeden z naszych Internautów, który wysłał zdjęcia MMS na platformę portal@wadowice24.plAdres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. .
Na miejscu kraksy do pracy przystąpiły już służby techniczne PKP. "Sprowadzamy specjalny dźwig, który postawi wagon na torach" - informują technicy PKP. Jak informują, prawdopodobną przyczyną wykolejenia się pociągu był lód na torowisku.
"W nocy doszło do uszkodzenia kanalizacji nad torami. Woda z szamba zalała szlak i przy 20 stopniowym mrozie szybko zamarzła. Rano na lód najechał pociąg i w ten sposób wypadł on z szyn" - poinformował Włodzimierz Zębol, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Nowym Sączu.

Bardzo dobrze ze to był pusty pociąg na Trasie Bielsko -Kraków i nie było ofiar
szczęście że nikomu się nic nie stało,powinni zlikwidować tą linie bo pociągi prawie wcale nie jeżdżą.
Nie ma kontroli szlaku bo się nic nie płaci ,tylko się opłaca puszczać na zagrożoną linie jeden pociąg dziennie i narażać zdrowie podróżnym .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 25-01-2010, 13:59    Odpowiedz z cytatem

Przestań jęczeć kobieto. Albo napisz co można zrobić sensownego dla poprawienia funkcjonowania kolei na tej linii, albo po prostu zniknij z tego forum raz na zawsze! Przy Twoim sposobie myślenia nie zostałaby w Polsce nawet CMK-a, tylko busiarstwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

NS Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2009
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-01-2010, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Co można by zrobić dla tej linii ? Jedynie remont trasy, w potem wprowadzenie kursów o czasie przejazdu i cenie konkurencyjnej dla busów. Ale patrząc na to co wyprawia się z tą linią to śmiem przypuszczać, że prędzej czeka ją likwidacja. Były pociągi, a pozostawili jeden i to o dziwnych porach i co ma to na celu ? całkiem zniechęcić pasażerów, bo wtedy będą mogli powiedzieć, że linia nie rentowna i całkiem zawieszą ruch pasażerski i co będzie wtedy tam jeździło ? Pociąg sieciowy z SM42 na czele celem demontażu sieci trakcyjnej, tak jak to zrobili początkowo na trasie Podłęże - Niepołomice, oraz Trzebinia - Spytkowice...
Tutaj trzeba zdecydowanych działań. Najlepiej jakaś osoba, która jest w forum, a mieszka przy tej linii: niech przeprowadzi sondaż społeczny - ile osób chce powrotu pociągów i nie zgadza się z takim stopniowym udupianiem ruchu pasażerskiego na tej linii. Potem nagłośnić sprawę w kilku stacjach telewizyjnych - przy współudziale osób protestujących (mieszkańców) przeciwko takiemu tokowi sprawy jak dotychczas. Niech betonom z PR i UW się to odbije czkawką. Na Podlasiu (temat w innym wątku) potrafili wyjść na tory, aż do skutku. Tutaj trzeba zdecydowanych działań, bo puste klepanie w klawiaturę w żaden sposób nie uratuje tej linii, jedynie pozostanie ciągle żywa pamięć po tej linii, ale jaki z tego pożytek ?... Mam nadzieję, że jest tu ktoś z rejonu tej trasy i podejmie zdecydowane działania nagłaśniając ten problem w mediach publicznych - betony tego nie lubią, gdy ich reporteży "konkretnie" za "ryj chwycą". Nie pozwólmy, by ta linia podzieliła los "niepołomiczanki", czy linii z Trzebini w kierunku Spytkowic...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Klałd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Wrz 2009
Skąd: Chicago/Wadowice

PostWysłany: 25-01-2010, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Bardzo dobrze ze to był pusty pociąg na Trasie Bielsko -Kraków
----w tym pojedynczym przypadku dobrze, ale ogolnie wcale nie tak dobrze. To wlasnie pokazuje, ze jezdza puste 2! sklady zeby generowac straty, bo wiadomo ze na pzreglad jednostki musza jezdzic do Suchej, tak jakby sie nie dalo np Zakopane - Bielsko, czy jakiegos pociagu zrobić nawet na weekend i zalatwic połączenie a jednoczesnie zapewnic obieg. Mozliwe że pasażerom nic by się nie stało, choć jakies potłuczenia mogłyby być (zobaczyłem właśnie zdjęcie) na zdjęciu widac że sa 2 składy. Czyli na dzień jedzie jedna para pojedynczych dla pasażerów, w niedziele 1,5 pary, a tutaj sobie beztrosko 2 składy jechały i tak jest pewnie co tydzień, albo częściej.

,powinni zlikwidować tą linie bo pociągi prawie wcale nie jeżdżą.
-----Powinni myśleć co robili remontując w 2004 i 2006. Nie wolno remontować za państwowe pieniądze i potem likwidowaśc, to nie PRL. Teraz nie ma odwrotu, Linia musi służyć. Czyli musi być więcej pociagów.

Nie ma kontroli szlaku bo się nic nie płaci ,tylko się opłaca puszczać na zagrożoną linie jeden pociąg dziennie i narażać zdrowie podróżnym .
---linia świeżo po remoncie nie jest zagrożoną - a tak dziwne wypadki moga się zdarzyć wszędzie. Jesli jeżdziłoby tyle samo par co do BB to by nie miało czasu może aż tak zamarznąć.

[ Dodano: 25-01-2010, 08:23 ]
Generalnie sposób prowadzenia rozliczeń i zarzadzania w PKP powoduje że nikt nie wpadł na to, czego łatwo się domyślic, że jak się szlaku w zimę nie uzywa przez wiele godzin, to wypadałoby puscic w nocy drezynę by skontrolowac przejezdność. PrzecieżTprzejazdy moga byc zasypane sniegim i zamarznietę. To powinno być wliczone w miliony dotacji. A tak wogóle, to były skoki w Zakopanem, ciekawe czemu nikt nie mógł wpaść na pomysł by puścic Ornaka i Nocny do Zakopca, żeby pasażerów przewieźć, a przy okazji szlak by sie prztarł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 25-01-2010, 19:17    Odpowiedz z cytatem

To nie był osobowy tylko testowy! O tej porze rzadnych rozkąłdowych nie ma. A poza tym to wina raczej przyrody nie torowiska.

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 25-01-2010, 20:24    Odpowiedz z cytatem

PP Przestań jęczeć kobieto. Albo napisz co można zrobić sensownego dla poprawienia funkcjonowania kolei na tej linii, albo po prostu zniknij z tego forum raz na zawsze

Droga/i Panie/i PP prawda w oczy kole nic tu nie da się zrobić aby ratować pieniądze wyrzucone w tory , nasze władze PKP mają to wszystko gdzieś to co my możemy zrobić . Widzimy rozkład jazdy prowadzi do upadku linii , pociągi o tych porach są zbędne . Mam nadzieje że Szanowna Dyrekcja nie czyta forum i też po co jak te działania są chyba celowe , aby udowodnić nam podróżnym że Pociągi na tej trasie są nieopłacalne i zbędne .
Teraz mamy problemy z zatrudnieniem nadeszła pora na redukcje etatów
http://img707.imageshack.us/img707/7181/zwolnieniepr.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 25-01-2010, 20:49    Odpowiedz z cytatem

Ilość nierzetelnych informacji w mediach mnie powaliła. Tym bardziej, że część informacji pochodzi od samego źródła.
Niemniej, TVN24 rozpisały się o zdarzeniu w Barwałdzie, informacja doszła do ludzi, taka, że pociągi nie jeżdżą między Wd a KZL. Podobnie nasz ukochany Hafas nie pokazywał bezpośredniego poł. z BB do Krakowa (nadal nie pokazuje), można dojechać tylko 34231 "tam", "z" już się nie da.
Efekt? Dzisiejszy 43430 jechał z niewiarygodnie niską frekwencją! Do Wadowic dojechały 4 (słownie: cztery) osoby 'cywilne'. W Wadowicach podstawiono autobus który dowiózł podróżnych do Kalwarii Zebrzydowskiej Lanckorony, gdzie szybciutko przesiedliśmy się do kolejnej jednostki.
Jeszcze nigdy nie widziałem tak marnej frekwencji w tym poc. w Wadowicach, zwykle ich liczba zawierała się w przedziale 30-60. A tym razem 4...
I tu warto posłać baty do przewoźnika, który zwyczajnie nie potrafi pilnować swoich interesów, wystosować komunikat o ZKA, w tym podpiąć tą informację pod Hafas. Ale przecież niedasię, UM i tak zapłaci za przejazd, a to, że nie będzie pasażerów, bo zwyczajnie się przestraszyli (co mnie nie dziwi), to PR zupełnie nie obchodzi.
I jeszcze jedno. Czas przejazdu pociągiem na odc z Wadowic do Kalwarii jest równy czasie jazdy autobusem. Nasz zastępczy autobus wcale nie jechał specjalnie wolniej, i nie zajeżdżał na żaden p.o. na tym odc. z wyj. stacji w Kalwarii Zebrzydowskiej, jechał tempem innych pojazdów.
Do Krakowa Głównego pociąg wtoczył się z opóźnieniem +5 min. co w tych warunkach (ZKA, mróz -22'C) jest i tak sukcesem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-01-2010, 08:46    Odpowiedz z cytatem

Pani anno. Jaka prawda? Pani ma monopol na tym forum na prawdę? Co się nieda? Co???? Już na tym forum o tym przeklętym "niedasie" pisałem (i nie tylko ja) nie raz i nie dwa. Gdyby tak jak Pani myślano w Opolskim, to tam by nic nie jeździło. Pani recepta na uzdrowienie kolei to zaorać i zalać wodą. Bo sie nie opłaca, bo sie nieda. Tylko jęczeć i płakać Pani umie.
Jakoś nie boli Pani przerost zatrudnienia w dyrekcji, nie boli Pani nadmiar naczelników i dyerktorów. Pensja na tych stanowiskach to wielokrotność pensji na stanowiskachj robotniczych. I co dadzą redukcje które Pani proponuje? Nic! Bo Pani nie wie, albo Pani nie chce wiedzieć, że największe koszty na kolei to są koszty źle podjętych decyzji! A te decyzje to podejmuje wierchuszka - naczelnicy, dyrektorzy, prezesi, itp. To oni, razem z UM, są odpowiedzialni za źle ułożony rozkład. A Pani chce redukować etaty na linii zamiast podpowiedzieć co trzeba i warto zrobić dla jej uratowania tak, aby służyła mieszkańcom.
Pociąg Regio (osobówka) jedzie z Krakowa do Wadowic 1,5 godziny, przyspieszony - 1h 15 minut. Autobus pospieszny PKS: 1h 15 minut. Przewoźników prywatnych pokazujących czas pzrejazdu 57 minut na trasie 56 km nie biorę pod uwagę, bo taki czas to dla mnie zwyczajne kłamstwo. Po prostu jadąc zgodnie z przepisami na tej trasie takiego czasu nie da się uzyskać. Zatem czy czas przejazdu pociagu jest taki tragiczny? Nie! W czym problem? W ofercie. Poprawić rozkład jazdy, porawić taryfę i dać snsowny tabor. Jeśli nie da się wydłużyć kursów z Bielska, to skomunikować je w Wadowicach. Nie jeden, dwa, ale najlepiej pięć-sześć. Tabor - może w końcu UM dałby łaskawie tutaj EN81. Na tą krótką trasę byłby lepszy niż kible. Choć komfort (siedzenia) nie jest cudowny, ale pojemność ma ten pojazd właśnie na trasę do Wadowic. Nie wspominając o parametrach technicznych typu przyspieszenie i ciężar (oddziaływanie na tor).

Jeżeli mieszka Pani przy tej linii i Pani na jej zależy, proszę napiasć wniosek do Urzędu Marszałkowskiego z proponowanym przez Panią rozkładem jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 26-01-2010, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Droga/i Panie/i PP
O czym ja tu pisze o błędach w dyrekcji i teraz nic nie zrobimy tylko musimy oglądać nie przemyślane decyzje które jak widać są do niczego . Teraz właśnie konkurencja ma pole do popisu , kto pojedzie jedynym pociągiem z Krakowa do Bielska gdzie często jest podstawiony skład z lat 70 XX wieku z plastykowymi siedzeniami , można takim składem przejechać 10 -20 Km ale nie ponad 100 km .
Nikt tu nie niszczy tej linii tylko każdy ma prawo się wypowiedzieć i przedstawić prawdziwe zaniedbania
Jeśli chodzi o dyrekcje to nic nie zrobimy ich się nie redukować ,zawsze tak było i będzie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 26-01-2010, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Pani Anno, dyrekcję da się zredukować. Wystarczy że na linię wejdzie inny przewoźnik. On przejmie szeregowych pracowników do obsługi przewozów. Jemu biurokraci z PR-u nie będą do niczego potrzebni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 28 z 155 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 153, 154, 155  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRejestracjaLogowanieRegulaminFAQAdministracjaUżytkownicyOstrzeżeniaStatystykiSzukajAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2022 infokolej.pl