Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 153, 154, 155  Następny
Wadowice - czy można uratować tę stację?
Autor Wiadomość

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 28-05-2009, 20:46   Drogi ....Krzysztof21... Odpowiedz z cytatem

Nikt tu głupot nie opowiada powtarzam każdy możne jak na każdym forum być ze i przeciw .Nikt nie likwiduje Ci pociągów tylko pisze że to wyrzucanie pieniędzy w tory . Nie jest to tylko moje zdanie bo też nie jedno forum na ten temat istnieje . Ja tu nikomu nie ubliżam jak Ty Krzysztof21nie wiem jaki masz cel w tym że nagle Likwidujesz busy . Jak mamy przyjechać w niedziele pięknym pomalowanym składem do Andrychowa z Krakowa jak kończy bieg w Wadowicach ...........
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-05-2009, 20:54   

No to właśnie piszemy i tłumaczymy, że trzeba reaktywować kilka par w relacji Wadowice-Kraków przez Kalwarię.

O busiarzach daruj sobie. Wiesz, że UM-y też do busów dopłacają?

Wiem, że małopolska mafia busiarska zrobi wszystko, by jak najmniej pociągów jeździło. Niejedno na ten temat już na tym forum napisano.
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 07-06-2009, 21:40    Odpowiedz z cytatem

Jechałem dziś pociągiem Kraków - Wadowice tym razem do końca i powiem tak: frekwencja bardzo niska, konduktor zrobił anonimową ankietę na temat komfortu podróżowania tym pociągiem(widać coś się dzieje w kierunku likwidacji tego pociągu)

Niebawem zamieszczę filmik w którym uwieczniłem fragment szlaku Kalwaria Lanckorona-Wadowice.
EDIT:Oto filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=W0sRCoeT_HA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

eurek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sty 2006
Skąd: Wrocław/Nysa

PostWysłany: 10-06-2009, 20:43    Odpowiedz z cytatem

A ta ankieta to miala kilka pytan czy tylko jedno? Mozna cosik wiecej w tym temacie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 10-06-2009, 22:47    Odpowiedz z cytatem

Ta ankieta miała kilka pytań.
Pierwsze pytanie dotyczyło tego. jak często podróżuję pociągiem
Drugie pytanie to było o moje wykształcenie - czy jestem uczniem, studentem, czy mam wyższe/średnie wykształcenie...blablabla

Trzecie pytanie to było o komfort podróży w pociągu, czy pociągi jeżdżą punktualnie, czy konduktorzy są mili i kulturalni, jak oceniam toalety, czy czuję się bezpieczny w pociągu

Czwarte pytanie było o to, w jakim celu jeżdżę pociągiem - można było wybrać między innymi do szkoły, do pracy, turystycznie...była nawet rubryka inne - można było sobie wpisać, że z czystej pasji Very Happy

Było jeszcze pytanie, czy cena biletu mi odpowiada

Wszystkie pytanie były zamknięte. Na końcu była jeszcze rubryka na podpis kierpocia i numer pociągu. Cała ankieta była anonimowa. Tyle pamiętam, więcej rzeczy w niej raczej nie było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Masny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2008

PostWysłany: 11-06-2009, 13:55    Odpowiedz z cytatem

Od 15 czerwca cena biletu jednorazowego z Wadowic do Bielska Białej będzie wynosiła 5zł, szkolny(sdudencki) 3zł15gr. Wchodzi połączenie w dobrej cenie na tej trasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 11-06-2009, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Mogliby wprowadzić od razu na całej trasie aż z Krakowa a nie tylko z Wadowic. No i jak oni będą utrzymywać takiego bubla Wadowice-Bielsko za taką niską cenę? Przecież chyba nie ma tam mega wielkiej frekwencji, ale nie jest najgorsza.

Moglby pomyśleć conieco i ratować to, co jeszcze jest do uratowania, a nie zostawiać kolei do Krakowa na tej zasadzie, jakby puścić pociąg z prędkością 100km/h bez hamulców i czekać, aż się sam zderzy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 12-06-2009, 09:01   Witam Odpowiedz z cytatem

Moi Drodzy ośmieliłam przytoczyć sobie obserwacje kolegi który korzysta jeszcze z usług Przewozów Regionalnych i po co te forum o co tu walczymy ....
Bielsko -Biała
Na peronie 3 stoi Kraków Główny. W pociągu max. 5 pasażerów + dwóch zbieraczy puszki , którzy przed odjazdem wysiedli ze składu. W ostatnim momencie do pociągu wsiada wataha Cyganów i przez to frekwencja się poprawia. Prawdę pisząc nawet nie wiem gdzie oni wysiedli, ale nie dalej niż w Andrychowie. Na całej trasie wymiana pasażerów niemal żadna. W Kozach i Kętach chyba po jednym pasażerze w obie strony. W Kozach mijanka z pociągiem do Bielska - frekwencja w pierwszym wagonie ok. 10 osób, pozostałe puste. W Wadowicach wysiadam ja i kolega, dalej jedzie ok. 5 osób. Co do prędkości, to nie jest oszałamiająca. Nie wiem jaka jest szlakowa na tej linii, ale max jechaliśmy 40km/h. Znaczne odcinki pociąg jedzie 30 km/h. Ponadto co drugi przejazd czy mostek pociąg zwalnia. WOS-ów na tej trasie dostatek. Poza tym rzuca pociągiem podczas jazdy na wszystkie strony. No ale tak widocznie musi być. Przygnębiające wrażenie robi stacja Wadowice. Puste tory, peron i budynek stacji odwalone tak, że oczy wyłażą na wierzch. Wykonane za grubą kasę przejście podziemne między peronami oczywiście zamknięte. No i wszędzie dookoła reklamy papa-trainu, którego tu już dawno nie widziano. Dla idei wpompowano tu mnóstwo kasy. Niepotrzebnie…
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

glukasz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Kwi 2009
Skąd: Polska

PostWysłany: 12-06-2009, 09:17   Śmiesznna ta Anna Odpowiedz z cytatem

Kobieto!!!puchu marny.........Przecież dążymy do tego aby zaczęto inwestować w tą i nie tylko tą linie...aby nie nie było Wosów ale zwolnień w tych wosach, aby pociągi sunęły po równych tokach a wszystkie Panny Anny były szczęśliwe i zadowolone że mogą z kolegami podróżować za przyzwoitą cenę...Tak jak to ma miejsce w kolejach mazowieckich.Bierzmy z stamtąd przykład, gdyż Kraków również ma równie duży potencjał i tu kolej może przeżyć renesans...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 12-06-2009, 09:28   

anna50: wystarczy zrobić przyzwoitą ofertę Kraków-Wadowice/Bielsko. Na dobry początek 8, 9 par pociągów. Odpowiednia promocja, odpowiednia taryfa, rozkład jazdy zadowalający uczniów, studentów, pielgrzymów, turystów itd: sukces gwarantowany.
Tylko anno50 jest mały problem. Lobby busiarskie w życiu do tego nie dopuści. Zresztą dobrze o tym wiesz.
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 12-06-2009, 11:20    Odpowiedz z cytatem

8 par ale o przyzwoitych porach. Tylko w sumie te 1:30 do Krakowa to jest za długo. Też by trzeba było nad tym popracować, ale tutaj jest ciężko, bo linia jednotorowa, ostre łuki. Ale na pewno 10 osób na pociąg(i to jeszcze koło Wadowic)to nie jest argument za likwidacją pociągu. Czechowice-Dziedzice-Trzebinia notorycznie z powodu kiepskich skomunikować z Krakowem zawsze wozi 10 osób góra, czasem trochę więcej. I jakoś minęły trzy lata i pociągi wciąż jeżdżą. Pomimo nawet jeszcze mniejszej prędkości niż do Wadowic, szczególnie koło mojego Libiąża jest katastrofalna - ale ludzie jeżdżą, pociągi jeżdżą...

Dałoby się uratować Wadowice, ale przydały by się szynobusy Kalwaria Lanckorona - Bielsko-Biała. Nie ma sensu puszczać dużej ilości połączeń Kraków - Bielsko bo za długi czas przejazdu i cena zbyt wysoka - kto tym będzie jeździł. Trzeba zrobić dobre skomunikowania z Krakowem i wszędzie gdzie to jest możliwe na dworcach zapowiadaczkami ogłaszać, że jest skomunikowanie do Wadowic, bo tak to ludzie nigdy nie pojadą. Kto w takim Barwałdzie Średni ma dostęp do Internetu i sprawdziłby wtedy, czy jest skomunikowanie czy nie?

Można by spróbować więcej połączeń bezpośrednich do Wadowic, ale to jest bardzo ryzykowne. Przede wszystkim trzeba najpierw uwalić Pociąg Papieski, bo będą środki na uruchomienie pociągów. Tylko nie wiem co jest tańsze - kibel, szynobus, czy papakibel?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

anna50 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 06 Gru 2007

PostWysłany: 14-06-2009, 12:25   Witam Odpowiedz z cytatem

Drogi Krzysztof21 nie zapominaj mamy XI wiek i wkraczają nowości i praktycznie przewozy PKP tracą na popularności .Takie krótkie odcinki to nie warto uruchomić drogich składów PKP ,zobaczymy może to te wspomniane promocje pomogą oby tak było . Ale myślę że i Busy poradzą sobie z tym problemem .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-06-2009, 12:56   

Anna50: mamy XXIw, a nie XI. Wtedy ani busów nie było, ani kolei. Przewozy kolejowe tracą w Małopolsce ze względu na potężne lobby busiarskie. Kolej jest niszczona celowo, od wielu lat. A busy poziomem usług i sposobem działania kwalifikują się do Bangladeszu, a nie do cywilizowanego kraju, jakim jest Polska.


Ostatnio zmieniony przez anna50 dnia 14-06-2009, 16:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry

zawias Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2008
Skąd: z kibla osobowego

PostWysłany: 14-06-2009, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Powinno być tak, że wszystkie środki transportu się nawzajem uzupełniają, a nie konkurują i zwalczają tak jak jest dziś. Bo widać busom o nie chodzi o klienta, tylko o pieniądze - oni nawet w Krakowie jeżdżą nielegalnie w niektórych miejscach:

http://forum-krakow.mojeosiedle.pl/viewtopic.php?t=30381&sid=c250868f5125b33ae856b57c7aa999a9

http://forum.interia.pl/watek-chronologicznie/najgorsi-sa-kierowcy-busow,6,375291,0,c,14,466,0,0
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 15-06-2009, 09:07    Odpowiedz z cytatem

Inwestycje pochłonęły dziesiątki milionów złotych. Dziś kolejarze i zwykli mieszkańcy pytają: dla kogo to wszystko?

Około 30 mln zł kosztował kilka lat temu kapitalny remont dworca kolejowego w Wadowicach i torowiska w kierunku Kalwarii. Dziś nowiutki dworzec to jedno z najbardziej bezludnych miejsc w Wadowicach. Sami pracownicy PKP dziwią się (i pukają przy okazji w czoło), jak można tak marnotrawić publiczne pieniądze.

Ruch na dworcu w Wadowicach jest śladowy. Wydaje się to niepojęte nawet dla samych kolejarzy.

Ostatnio sprawdziłem rozkłady jazdy na przystankach autobusowych i okazało się, że codziennie z Wadowic do Krakowa wyjeżdża ok. 100 busów i autobusów. Zakładając, że każdy na tej trasie przewozi 30 osób, to wychodzi na to, że codziennie pomiędzy Wadowicami a Krakowem jest do przewiezienia ok. 3 tys. osób. To olbrzymi rynek, którego PKP nie potrafi wykorzystać - mówi kolejarz z Wadowic.

Stację wadowicką remontowano kilka lat temu przy okazji uruchomienia "pociągu papieskiego". - Można powiedzieć, że miejscowa kolej zrobiła skok w XXI wiek - przyznaje Wiesław Pająk, dyżurny ruchu i członek kolejarskiej "Solidarności".

Remont polegał nie tylko na odrestaurowaniu zabytkowego budynku dworca. Odnowione zostały także trzy niewielkie perony, wybudowano przejście podziemne z windami dla osób niepełnosprawnych na każdym z nich. Powstała nowa nastawnia, w której zamontowano nowoczesne urządzenia sterowania ruchem. Jest punkt obsługi pociągów rozpoczynających bieg. Dziś kolejarze i zwykli mieszkańcy pytają: dla kogo to wszystko?

Pociąg papieski okazał się przebojem tylko przez kilka pierwszych miesięcy działalności. Wtedy rzeczywiście wadowicki dworzec tętnił życiem. Później - z miesiąca na miesiąc - było już tylko gorzej. Z rozkładu wypadały kolejne połączenia pomiędzy Krakowem a Wadowicami. Kilka miesięcy temu kursy papieskiego szynobusu zostały w ogóle zawieszone z braku chętnych. Dopiero kilka dni temu kolejarze wybłagali u swojej dyrekcji zmianę decyzji. "Papieski" wróci na tory ponownie 20 czerwca. Ma kursować do końca wakacji. Co dalej?

- Według mnie zawiódł marketing. Nie zostały wykorzystane wszystkie możliwości pozyskania pasażerów. Niezrozumiałe jest, że w Wielki Piątek, kiedy sąsiednią Kalwarię odwiedza 100 tys. pielgrzymów, pociąg papieski nie kursuje. A tak było ostatnio! - mówi Wiesław Pająk.

Nowoczesna infrastruktura wykorzystana jest w minimalnym stopniu, a centrala PKP nie ma pomysłu, jak to zmienić. Szeregowi pracownicy kolei nie ukrywają rozczarowania. - Wystarczy pomiędzy Wadowicami a Krakowem uruchomić szynobus i wprowadzić promocyjne ceny biletów. Od razu znajdą się pasażerowie. Bo jeśli podróżny, który chce dojechać do centrum Krakowa, miałby wybór pomiędzy ciasnym, zatłoczonym busem a wygodnym szynobusem za taką samą cenę, to na pewno postawiłby na szynobus - przekonują.

Apele samorządowców o szynobus do obsługi połączeń kolejowych między Bielskiem a Krakowem od lat nie przynoszą jednak rezultatów. Pomiędzy Wadowicami a Krakowem kursuje tylko jeden pociąg: wyjeżdża rano, a wraca po południu. Zabiera kilkudziesięciu pasażerów. Ułamek procenta tych, którzy codziennie kursują na tej trasie.

Teraz PKP przymierza się do likwidacji kas biletowych w Andrychowie i Kętach. To zdaniem szeregowych pracowników PKP kolejny cios wymierzony w pasażerów. Interwencję zapowiedział poseł Marek Polak. Ale "ciosów" jest więcej.

Od 20 czerwca przez powiat wadowicki ponownie ma przejeżdżać pośpieszny relacji Zakopane - Szczecin - Zakopane. Mieszkańcy Andrychowa, największego miasta w powiecie wadowickim, nie będą mieli z niego żadnego pożytku, bo pociąg nie zabierze z andrychowskiej stacji nikogo. Na andrychowskim dworcu zatrzymywał się będzie tylko na... sześciominutowy postój techniczny.

- Przecież to kuriozalna sytuacja! Pociąg staje na 6 minut, a nie ma go w rozkładzie jazdy. Czy to jest mądre? Kto to wymyślił? - pyta andrychowski kolejarz.

Nie tylko jemu czasem się wydaje, że kolej, zamiast wykorzystywać liczne szanse, popełnia samobójstwo.

Gdzie kucharek sześć...

Po reformie w latach 90. Polskie Koleje Państwowe zostały podzielone na kilka spółek. Budynki dworców kolejowych należą do krakowskiej spółki Zakład Nieruchomości PKP. Dyżurką kolejarzy, torami, peronami i urządzeniami sterującymi ruchem zarządza Zakład Linii Kolejowych. Kasy biletowe, poczekalnia, pociągi regionalne - to z kolei obszar działalności spółki Zakład Przewozów Regionalnych. Pociągami pospiesznymi i ekspresami zarządza głównie spółka "InterCity", a towarowymi - Zakład Kolejowy "Cargo". Łączność (światłowody itp.) zapewnia Zakład Telekomunikacji Kolejowej. Wszystkie kolejowe spółki płacą sobie nawzajem za dzierżawę wykorzystywanych w działalności urządzeń i nieruchomości.

Źródło: Dziennik Polski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 155 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 153, 154, 155  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl