Niestety, kiepskie ustawienie pierwszego REGIO do Jeleniej Góry na 07:50 powoduje, że z Wrocławia wyjeżdża skład wypełniony w maksymalnie 50%, a do Jeleniej Góry dojeżdża garstka. Gdy jeździł wcześniej- o 05:36- to do samej Jeleniej Góry jechało najmniej 70% składu, zwłaszcza w weekendy- turyści, zwłaszcza akademicy, robili gigantyczną frekwencję. Ale oczywiście nikt tego NIE CHCIAŁ zobaczyć i pociąg wyleciał. Nie wiem, czy PIC-owym TeeLKiem z 06:01 z Wrocławia komuś chce się jeździć za (zbyt) wysoką cenę..
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Niestety, kiepskie ustawienie pierwszego REGIO do Jeleniej Góry na 07:50 powoduje, że z Wrocławia wyjeżdża skład wypełniony w maksymalnie 50%, a do Jeleniej Góry dojeżdża garstka. Gdy jeździł wcześniej- o 05:36- to do samej Jeleniej Góry jechało najmniej 70% składu, zwłaszcza w weekendy- turyści, zwłaszcza akademicy, robili gigantyczną frekwencję
Zgadza się jechałem tym składem kiedyś z Jaworzyny Śląskiej jakieś 30 osób przesiadło się w Jeleniej na skład do Harrachova
Coraz więcej pasażerów na linii Wrocław – Trzebnica
Jak powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Magdalena Szulecka, rzecznika prasowy Kolei Dolnośląskich, systematycznie rośnie liczba podróżnych korzystających z połączeń kolejowych na trasie Wrocław – Trzebnica.
- W statystykach przewozowych notujemy systematyczny wzrost liczby pasażerów – zaznaczyła Szulecka. Z danym przedstawionych przez spółkę wynika, że w styczniu 2011 r. przewieziono o 11% więcej pasażerów, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. W lutym bieżącego roku nastąpił z kolei wzrost liczby przewiezionych podróżnych o 25% w stosunku do lutego 2010 r.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
17.03.2011
R-66227, relacja Wrocław- Jelenia Góra, odjazd z Wrocławia o 07:50. Stacja Wrocław Zachodni (tam wsiadłem)- nawet nie było 50% składu (konkretnie EN57-1938). Odcinek Wałbrzych Miasto- Marciszów: z maszynistą i drużyną konduktorską 9 osób. Odcinek Marciszów- Jelenia Góra: 15 osób z obsługą pociągu. Czy nikt w UMWD nie widzi, że pociąg o tej porze nie ma racji bytu? Bardziej opłaca się puścić SA134 niż EN57. Pociąg do Jeleniej powinien odjeżdżać z Wrocławia najpóźniej o 06:45.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jerry, wiem sprawdziłem w rozkładzie i pamiętam już takie połączenie w jedną strone z wcześniejszych rozkładów ,ale zastanawia mnie fakt czemu nie dało się tego rozkładu ułożyć tak żeby pociąg jechał też do Zielonej Góry z Legnicy ... Z drugiej strony widuje też inne głupoty jak np. EC WAWEL którego czoło to EP08 a nawet częściej od niego EP09.. To absurd bo choć teoretycznie tory są przystosowane na 160 szczególnie Legnica -Węgliniec i Wrocław -Opole i tak nie rozwija tam takiej prędkości .. W dodatku przetrasowany od nowego rozkładu nie przez Żagań a przez Bolesławiec i Węgliniec żeby było szybciej i dają mu 8 a nawet 9 i i tak nie jadą więcej niż 120km/h .. O co w tym chodzi i po co taka bzdurna polityka ? Ostatnio widywałem go z frekfą ok 40% max na 5 wagonów 2 PKP i 2 DB w tym jeden barowy PKP .
pawelW dla mnie to jest idiotyczne. Szynobus do Żar przez Rokitki, Żagań jedzie 1:33 max 1:40 a EC WAWEL 2:01 h
A jeśli chodzi o ceny to Wawel na trasie Legnica - Żary kosztuje 64,60 zł a szynobus 16,60 PARANOJA!
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
17.03.2011
R-66227, relacja Wrocław- Jelenia Góra, odjazd z Wrocławia o 07:50. Stacja Wrocław Zachodni (tam wsiadłem)- nawet nie było 50% składu (konkretnie EN57-1938). Odcinek Wałbrzych Miasto- Marciszów: z maszynistą i drużyną konduktorską 9 osób. Odcinek Marciszów- Jelenia Góra: 15 osób z obsługą pociągu. Czy nikt w UMWD nie widzi, że pociąg o tej porze nie ma racji bytu? Bardziej opłaca się puścić SA134 niż EN57. Pociąg do Jeleniej powinien odjeżdżać z Wrocławia najpóźniej o 06:45.
Osobiście byłbym za tym, ażeby przywrócili pociąg z 05:39, który - obecnie - kończy bieg w Wałbrzychu. Przy okazji - przyspieszyłbym godzinę odjazdu tego pociągu z 05:39 na 05:15
_________________ "Myśmy się na władzę nie zamachiwali. Myśmy ino kradli"
pawelW dla mnie to jest idiotyczne. Szynobus do Żar przez Rokitki, Żagań jedzie 1:33 max 1:40 a EC WAWEL 2:01 h
A jeśli chodzi o ceny to Wawel na trasie Legnica - Żary kosztuje 64,60 zł a szynobus 16,60 PARANOJA!
No dobra, ale pociąg ten nie jest do obsługi relacji Legnica-Żary tylko Kraków-Hamburg i nikt nie zwróci uwagi czy pociąg toczy się do Żar 15-20min szybciej czy wolniej (zmiana czoła w Węglińcu - też weź pod uwagę). Oczywiście po przetrasowaniu nie jedzie wcale o wiele szybciej biorąc pod uwagę całą trasę, ale przetrasowanie i tak chyba się opłaciło. Według mnie Waflem nie opłaca się jeździć na takich trasach jak wymieniłeś. Dokładasz do tych 64 jeszcze 15zł i masz już na Waflu bilet do Berlina
Dziś REGIO Wrocław - Jelenia Góra przez Legnicę frekwencja w Chojnowie (odj. 15:01) ok. 80%. REGIOekspres Dresden Hbf. - Wrocław na odcinku Bolesławiec (odj. 15:28) - Legnica 110%. REGIO Wrocław - Węgliniec w Legnicy (odj. 16:34) po wymianie podróżnych 80%.
Dolnośląskie robi zakupy, a sądząc po zapowiedziach, że nowe wozy będą jeździć do Kořenova, to będą ich używać Przewozy Regionalne, nie tylko Koleje Dolnośląskie. A w 2006 na kursie o 05:05 prawie zawsze jeździł SA134 i jakoś nikt nie marudził, że spalina pod drutem. W ogóle na tą trasę poza weekendem starczyłby EN81... Czemu dolnośląskie nie pomyśli o zakupie takiego wozu na tą linię tylko zmuszają PR do puszczania zbyt dużych EN57...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum