Poprzednik ma 100% rację. 2 ryflaki stoją w bazie KD bez użytecznie, tylko te wagony nie są ponoć dopuszczone do ruchu
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-12-2011, 11:28
BARUK552, przede wszystkim, te wagony nie należą do KD. Na "Rynku Kolejowym" padło kiedyś stwierdzenie, że właściciel zażyczył sobie ich odstawienia, zabezpieczenia i ochrony do wygaśnięcia umowy w 2013 r.
Wieczorne pociągi w Sylwestra, na legnickiej stacji
KD z Kłodzka M.(13:51) do Legnicy(16:59), SA135, do Legnicy 40 osób.
KD z Żar(15:26) do Wrocław Gł.(18:18), frekwencji w tym pociągu nikt dokładnie nie liczył bo się nie dało, wchodzili na siłę, od Legnicy frekwencja wynosiła ok. 400 osób. Oczywiście pociąg był tylko na jednym SA134.
W Legnicy wsiadło ponad 200 osób.
KD z Jeleniej Góry(15:40)(p.Zgorzelec i Legnicę) do Wrocław Gł.(20:03). Jedno SA134, frekwencja ok.50% od Legnicy.
RE z Drezna Hbf(17:31) do Wrocławia Gł.(20:51) na 2 Desiro, frekwencja ok.40%.
Ostatni w 2011r. z Legnicy do Wrocławia pociąg, Regio(66558) Legnica(21:11)-Wrocław Gł.(22:17)
2 jednostki EN57(nie wiadomo poco), frekwencja od Legnicy 15 osób, do Wrocławia dojechał z 20 osobami.
KD z Wrocławia Gł.(19:35) do Zgorzelca(21:57), frekwencja od Wrocławia ok.60 osób. Legnica: -25/+15.
KD z Jeleniej Góry(17:43) do Legnicy(20:57), SA134. W Legnicy wysiadło 9 osób.
KD z Kłodzka M.(18:09) do Legnicy(21:05), SA135. W Legnicy wysiadło 5 osób.
PR z Żar(19:16) do Legnicy(21:02), SA105, w Legnicy wysiadły 2 osoby. PR do Żar z Legnicy(21:12)-na starcie 4 osoby.
KD z Wrocławia Gł.(20:35) do Legnicy(21:35). 2*SA135. W Legnicy 10 osób.
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-01-2012, 12:54
Ładne obserwacje. Sylwester, jak widzę, spędzony na stacji i szlaku Legnica - Wrocław
Sądzę, że ktoś wyciągnął wnioski z krytycznego zatłoczenia (do granic możliwości) jednego Desiro na IR o 19:55 w sylwestra 2010. Pociągiem tym zmierzała masa ludzi na wrocławskiego sylwestra w Rynku i może sytuacja powtórzyłaby się w tym roku, gdyby nie podwójny skład.
KD-76146 (Kwisa) - znów wychodzą zgubne skutki uporu UMWL na bezpośrednie połączenie Żar z Wrocławiem na szynobusie. Zaczynam się zastanawiać, czy nie lepiej byłoby, gdyby obsługę Kwisy i Bobra przejęły PR składem wagonowym IR z Żar, przez Legnicę i Wrocław wgłąb kraju (od Legnicy w taryfie Regio), zaś KD - obecnych trzech par PR, na których jest frekwencja odpowiednia na szynobus. Pytanie, czy w takim układzie da się sensownie ułożyć obiegi dolnośląskich szynobusów. Inne rozwiązanie to wynajęcie od PR wagonu piętrowego i podpięcie pod SA106, jak swego czasu czyniła u siebie Arriva.
Tłok mógł być również spotęgowany tym, że w sylwestra nie było późniejszego KD-69528 do Wrocławia (18:04).
Regio 66558 pojechał w podwójnym zestawieniu, ponieważ dziś druga jednostka wróci jako wzmocnienie któregoś z noworocznych kursów.
Dziś st. Legnica spory ruch i wymiana pasażerów w poc WR- ZG o 20:40 SA 134 124 ok 180% do Legnicy i 150& na ZG odjechało część wysiadła na poc do Żar na Dworcu bardzo dużo ludzi ! Pierwszy raz o tej poże od dawna widziałem taki ruch ludzi na Dworcu w Legnicy Miło Sporo to młodzi ludzie zapewne studenci .
W Żarach frekwencja około 90%, w Żaganiu już większość osób musiała zająć miejsca stojące i frekwencja wynosiła mniej więcej 150%. Kolejne stacje: Małomice i Leszno Górne to kilkadziesiąt dodatkowych osób. Było już bardzo ciasno, tak, że na kolejnych stacjach, pojedyncze osoby miały już problem z wejściem do pojazdu.
W Legnicy natomiat na owy pociąg czekało kilkadziesiąt osób i zaczęło się wpychanie, upychanie niczym w "najlepszych" czasach "Drezna"... Konduktor oczywiście już z kabiny maszynisty nie wyszedł do samego Wrocławia, gdyż nie było to w sumie możliwe. Postój na tej stacji trwał przez to kilka ładnych minut, zanim pasażerowie między sobą wykłucili "przesuwanie się" i inne formy upychania.
Swoją drogą ciekawe ile osób w takich warunkach ma "darmowy przejazd"? Ogólnie trzeba stwierdzić że nic się nie zmienia w przeładowanych pociągach KD. O ile w tygodniu szynobus raczej wystarcza, o tyle w piątki i niedziele jest to już istna parodia.
KD nie ma żadnej rezerwy, żeby dołączyć jeszcze jakiś szynobusik do SA134? Cały tabor jest ciągle w użytkowaniu codziennie?
morpheo -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-02-2012, 09:28
Nie chcę tu przesadnie bronić KD, ale jakaś reakcja jest. W piątki i niedziele na wieczornych pociągach zgorzeleckich (ze Zgorzelca i do Zgorzelca) widuję regularnie dwa złączone SA134. Nie wiem czy jadą do końca, na pewno kursują dalej niż do Legnicy. I takie rozwiązanie wydaje się zdawać egzamin.
Skoro jest popyt na bezpośrednie pociągi do Żar i Zgorzelca, może w UMWD powinno się przemyśleć zakup dwóch-trzech SA136? W zachodniopomorskiem rozwiązało to podobny problem, gdy dwa sczepione SA103 nie wystarczały.
Nie chcę tu przesadnie bronić KD, ale jakaś reakcja jest. W piątki i niedziele na wieczornych pociągach zgorzeleckich (ze Zgorzelca i do Zgorzelca) widuję regularnie dwa złączone SA134. Nie wiem czy jadą do końca, na pewno kursują dalej niż do Legnicy. I takie rozwiązanie wydaje się zdawać egzamin.
W takim razie może jest to kwestia obiegów pojazdów na lini do Żar? Z tego co wiem to niektóre SZT przyjeżdżających z Wrocławia/Legnicy nie wraca tą samą trasą (nawet do Legnicy) tylko jedzie np. na Węgliniec i może obsługują później inne trasy? Ten drugi szynobus musiałby może np. zostać w Węglińcu? Nie wiem nie interesuje się aż tak obiegami dolnośląskich szynobusów. Niemniej chyba, skoro na Zgorzelec się da to na Żary musi być jakiś powód nie zrobienia tego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum