R-1914 "Glacensis" (odj. 15:59) do Usti Nad Orlici (przyj. 20:19) zestawiony z dwóch zdekl. wag. kl. 1 PR oraz czeskiej kl. 2 i wagonu kl. 2/bag. Przy piątku była piękna frekwencja, ze stacji początkowej wyjechało około 270 osób, kilkadziesiąt osób stojących w korytarzach, co daje zapełnienie blisko 120%.
KD 69827 (odj. 16:37) do Świdnicy (przyj. 17:35) zestawiony z SA134 miał frekwencję na poziomie 85-90%.
R-66736 (odj. 16:50) do Jelcza Laskowic (przyj. 17:25) kibelek zapełniony na 47%
Witam, orientuje się ktoś jak wygląda frekwencja w pociągach Lubań - Wrocław? Interesuje mnie zwłaszcza sytuacja na linii 279. W grudniu miałem okazję przejechać się tym pociągiem i ku mojemu zdziwieniu frekwencja do samego Lubania była spora, ale obawiam się, że mogło to mieć związek z okresem przedświątecznym. Mam nadzieję, że te pociągi nie wożą jedynie powietrza na 279...
Ciekawostką jest fakt, że lubański PKS Voyager obsługujący trasę do z Lubania do Wrocławia (m.in. przez Złotoryję) wprowadził świetną promocję dla podróżnych ze Złotoryi (bilet za 12,10 zł zamiast 31 zł, a studencki 10,20 zamiast 18 zł). Ciekaw właśnie jestem, czy nie jest to spowodowane konkurencją ze strony kolei w Lubaniu.
iploxi,
Wsiada i liczy liczbę osób, ewentualnie: liczba miejsc wszystkich minus liczba wszystkich zajętych plus liczba osób stojących/ liczba maksymalna osób siedzących i stojących. tak mi się wydaje
Wysłany: 04-02-2014, 10:47 interREGIO GALICJA - obłożenie i tabor
Cześć,
planuję wybrać się w maju tego roku w Kotlinę Kłodzką z rowerem. Do celu chciałbym pojechać IR Galicja, wsiadając w Opolu w piątek (odjazd koło 17:46) w kierunku Międzylesia.
Czy mam się spodziewać kłopotów z załadunkiem? Mam na myśli:
- tłok; pociąg jedzie z Krakowa w Sudety w piątek po południu. NIE chodzi o weekend majowy, ale któryś inny w maju;
- skład; w rozkładzie ma oznaczenie o ograniczeniach w przewozie rowerów. Zwykle oznacza to autobus szynowy. Natomiast w Youtube oglądałem nagrania tego pociągu, to jeździły stare EZT, gdzie raczej nie ma kłopotów z rowerami...
Grigorij, Jeśli po marcowej korekcie nadal będzie jeździć w kotlinę kłodzką to myślę że bez obaw możesz się wybrać. jednak że jeśli na odcinku Wrocław - Międzylesie frekwa będzie słaba to może wrócić na linię Jeleniogórską gdzie w ubiegłym rozkładzie radziła sobie świetnie. Może koś wie jak Galicja radzi sobie na powyższym odcinku.
Iploxi sądzę, że gdybym podawał szacunkową frekwencję jak wszyscy z dokładnością co 5% to by nikt nawet nie zwrócił na to uwagi
Mateusz123 byłeś blisko, tak jak zauważyłeś, przede wszystkim liczę podróżnych. Przy mniejszym napełnieniu wystarczy zliczyć pasażerów, przy nieco większym liczę liczbę miejsc wolnych, mając jednocześnie obcykaną ilość siedzeń w wagonie/członie/przedziale plus liczbę osób stojących i podzielić przez liczbę miejsc siedzących Nie zawsze konieczne jest wsiadanie do składu albo przynajmniej do każdego wagonu, jeśli są dobrze umyte okna i zapalone światła to wszystko dokładnie widać z linii na krawędzi peronu Otrzymany wynik zaokrąglam w górę do pełnego procentu, uwzględniam przy tym minimalny margines błędu, zawsze na korzyść. Część ludzi się wierci i przesiada z wagonu do wagonu albo wychodzi na peron tuż przed odjazdem, żeby wyrzucić śmieci do kosza i czasami, gdy przypadkowi przechodnie zasłaniają widoczność mam wątpliwości, czy to nowy podróżny wsiadł czy jeden z tych, co mają "owsiki w tyłku"
Pomimo, że czytam z uwagą wszystkie szacunki podawane na forum to jednak nie zawsze mi one wystarczają dlatego pokusiłem się o dokładniejsze sprawdzenie niektórych kursów Frekwencję w niektórych pociągach porównuje ze źródłami pochodzącymi od przewoźnika.
A przy okazji:
Stacja Wrocław Główny, 31.01.2014 r.
R-66829 (odj. 13:56) do Wałbrzycha (przyj. 15:23), EN57, frekwencja 88%
R-66429 (odj. 14:15) do Głogowa (przyj. 16:21), EN57 SPOT, frekwencja 102%
R-67411(odj. 14:55) do Zielonej Góry (przyj. 18:18), EN57, zapełnienie 89%
RE 5793 Drezno (12:08) - Wrocław, między Zgorzelcem a Węglińcem frekwencja w pierwszym desiro ~50%
KD 67622 Zgorzelec - Żary, od Węglińca (14:35) frekwencja w dwuczłonowym SA134-025 ~60%, bardzo dużo ludzi przesiadło się do tego pociągu z Impulsa z Wrocławia
KD 76334 Żary - Węgliniec, od Iłowej (17:09) do Węglińca w dwuczłonowym SA134 ~50% po tym jak dosiedli się pasażerowie z Ruszowa. Trzeba przyznać, że odkąd relacja tego pociągu została skrócona z J.G. do Węglińca obniżyła się w nim frekwencja. I tak większość przesiadających się czekała w Węglińcu na opóźniony tego dnia pociąg do Jeleniej Góry prawie pół godziny... -,-
RE 5794 Wrocław - Drezno, między Zgorzelcem Miasto (20:23) a Goerlitz w pierwszym desiro ~10%. Do tego dziwny postój na stacji Zgorzelec, gdzie przy prawie pustym pociągu kierownik wyszedł sobie na peron na papieroska. -,-
Dzisiaj zaobserwowane na dworcu w Jeleniej Górze:
1) KD 69873 do Lwówka Śląskiego odjazd 9:40 blisko 100 % wypełnienie szynobusu jeśli chodzi o miejsca siedzące
2) R/IR Mamry 65110 ze Szklarskiej Poręby do Olsztyna. Przyjazd ze Szklarskiej z niewielkim obłożeniem. Nie zauważyłem, żeby ktoś wysiadał. Natomiast w Jeleniej Górze wsiadło około 50 osób. Przede mną w kasie dziewczyny kupowały bilety do samego Olsztyna, kilka osób do Wrocławia i Wałbrzycha. Ja jechałem tylko do Trzcińska, na tym krótkim odcinku zerowa wymiana w Wojanowie, w Trzcińsku -4, nikt nie wsiadał.
Jak byłem na Sokoliku to z góry widziałem Kamieńczyka, z którego w Trzcińsku wysiadła grupka osób (kilka, może kilkanaście)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum