Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

kojotsk8 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: Księginice

PostWysłany: 20-12-2008, 21:07    Odpowiedz z cytatem

Dziś miałem wątpliwą przyjemność powrotu z Wrocławia popołudniowym osobowym R-6733 do Rzepina. I chyba każdy pasażer tego pociągu zgodzi się ze mną, że 1x EN57 to za mało na obsługę tego popularnego połączenia. Już od samego Głównego frekwencja wynosiła jakieś 130%, po dołączeniu pasażerów z pozostałych wrocławskich dworców doszła nawet do ok. 140%. Ludzie stali w okropnym ścisku dosłownie wszędzie: na korytarzach, w przedziałach między siedzeniami, nawet w "służbówce". Naprawdę dziwi mnie ta bezmyślność betonu DZPR: jak w poprzednim rozkładzie o tej porze był kurs tylko do Ścinawy, to jeździły dwa "kibelki", a mimo to na frekwencję nie można było specjalnie narzekać. Wraz z nowym RJ wydłużono relację do Rzepina, ale za to "odczepiono" jedną jednostkę. Skład tego pociągu MUSI być wzmocniony i to od zaraz!
Rano zaś podróżowałem osobówką R-8640 Kostrzyn - Wrocław. Tutaj frekwencja ok. 70-80%, więc myślę, że 1x EN57 raczej spokojnie wystarczy (choć nie wiem, jak ma się sprawa z zapełnieniem na wcześniejszych odcinkach jego trasy). Tylko jak można na tak długą trasę puścić kibel z plastikowymi siedzeniami?! Przecież ten pociąg ma do pokonania dokładnie 256 km, jedzie prawie 6 godzin! Może niech któryś z ludzi odpowiedzialnych za zestawienie tego pociągu przejedzie choć połowę tej trasy na tej plastikowej ławie, a zobaczymy, czy łatwo mu będzie z niej wstać? W ogóle nie powinno się puszczać tych full-plastików na połączenia o czasie przejazdu powyżej 2 h. Bo jak tak dalej pójdzie, to skrót PKP może nabrać nowego znaczenia: Poczujesz Kolego Plecy...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 20-12-2008, 21:17    Odpowiedz z cytatem

kojotsk8 napisał/a:
Dziś miałem wątpliwą przyjemność powrotu z Wrocławia popołudniowym osobowym R-6733 do Rzepina. I chyba każdy pasażer tego pociągu zgodzi się ze mną, że 1x EN57



Był 1 EN57 czy EN71?? Bo to jest jeden z tych pociągów na których powinien jeździć EN71. Jeżeli PR nie starcza EN71 to mogli by puszczać 2xEN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

kojotsk8 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Paź 2008
Skąd: Księginice

PostWysłany: 20-12-2008, 21:24    Odpowiedz z cytatem

Jechał EN57-890. Myślę, że przy dzisiejszej frekwnecji nawet EN71 by nie wystarczył...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mar-cin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2006
Skąd: Jelenia Góra

PostWysłany: 20-12-2008, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czym tak naprawdę spowodowane są takie składy pociągów a nie inne. Czy to decyzja UM żeby był 1EN57 czy po prostu PR nie ma zbyt dużo EN57 i nie było innego wyjścia?

Jeżeli to pierwsze to zawsze da się to zmienić na co niektórych pociągach. Natomiast jeżeli chodzi o to drugie to może trzeba lepiej ułożyć obiegi EZT? bo w tej chwili bardzo dużo składów ma tak jak np.
7630 Rzepin 4:53- Wrocław 10:03
6733 Wrocław 17:50 - Rzepin 22:38

Oto cały obieg jednego EN71. Może trzeba by wprowadzić nieco inne obiegi, które zwiększyły by ilość km przejechanych w ciągu dnia przez jeden skład. Jeżeli chodzi o szynobusy to już się to nieco udało. Teraz czas na EZT. No bo wydaje mi się że czym mniej składów tym mniej kosztów prawda? Rozumiem że są różne przeglądy i remonty. No i można trzymać kilka składów awaryjnie i je podmieniać co kilka dni.

No ale są takie pociągi które przyjeżdżają do Wrocławia rano a jadą dopiero popołudniu. Malo tego, jak zauważyłem to w niektórych sytuacjach próbowali zacieśnić nieco te obiegi i jest np. tak:
221 Wrocław 6:39 - Jelenia Góra 10:01
5527 Jelenia Góra 11:53 Wrocław 16:16

To jest tylko jeden przykład, że zamiast postoju 6 czy 7 godzinnego jest postój około dwugodzinny. Jest jeszcze wiele takich sytuacji. Oczywiście w niektórych sytuacjach się tak nie da. Ale powinno to być tak jak jest to z szynobusami: jedzie - wraca - jedzie - wraca. Ten postój dwugodzinny jest i tak dużo za duży. Tyle że tu się akurat inaczej chyba nie dało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ok22-17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-12-2008, 23:45    Odpowiedz z cytatem

morpheo napisał/a:
zaobserwowane przeze mnie
(kierunek -> wyświetlacz):

Bystrzyca Kłodzka Przedm. (KD) -> Kłodzko Gł.


Nie ma pociagu KD kończącego w Bystrzycy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 20-12-2008, 23:53   

Jestem przekonany, że któryś z kursów KD, w zależności od kalendarza (wyznaczone daty) kończy bieg w Bystrzycy Kłodzkiej albo Gorzanowie. Rozkład internetowy faktycznie tego nie potwierdza...
Powrót do góry

m0ke Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Lis 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2008, 07:05    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Aha, w pociągu widziałem faceta robiącego zdjęcia, jeśli to któryś z forumowiczów, proszę o kontakt, chętnie uzyskam zdjęcia


www.kw.rail.pl Smile Tam jest obszerna relacja zdjęciowa Smile

_________________
www.wgk.cal.pl

Wrocławska Galeria Kolejowa Zaprasza
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ok22-17 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lis 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-12-2008, 08:05    Odpowiedz z cytatem

morpheo napisał/a:
Jestem przekonany, że któryś z kursów KD, w zależności od kalendarza (wyznaczone daty) kończy bieg w Bystrzycy Kłodzkiej albo Gorzanowie. ..


W Bystrzycy lub Gorzanowie zależnie od kursowania ROZEWIA do Kłodzka, będzie kończył pociąg KD wyruszający z Legnicy o godzinie 5.54, ale dopiero od 5 stycznia gdy ruszą pociagi na linii Kłodzko - Wałbrzych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 21-12-2008, 11:24    Odpowiedz z cytatem

m0ke napisał/a:


www.kw.rail.pl Smile Tam jest obszerna relacja zdjęciowa Smile


DZIEKI!!! Smile

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

milek88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lis 2008
Skąd: Zgorzelec/Grabowno

PostWysłany: 21-12-2008, 11:24    Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich. Czy ktoś może wie co się wczoraj działo na torach przy Wrocławiu Głównym około godziny 6:30 ? Bo chciałem jechać na wycieczke z moją kobietą do Kudowy i mój osobowy "WILCZEK" (planowy odjazd o 6:35) był opóźniony o 70 minut. Podobnie opóźniony był pośpiech do Pragi... Swoją drogą frekwencja na odcinku do Kłodzka wynosiła około 80%. Od Kłodzka do Kudowy licząc ze mna dojechało 8 osób. W powrotnym "Kamieńczyku" (odj.14:41) na Poznań od Kudowy do Kłodzka jechały 4 osoby ale od Kłodzka już frekwencja podskoczyła do około 70%. Wjeżdżając do Wrocławia skład już był pełny (około 100%). Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomornik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2006
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 21-12-2008, 16:09    Odpowiedz z cytatem

EX Pogórze dziś- w Bolesławcu Punktualnie, frekwencja znikoma, z peronu dostrzegłem nie więcej jak 10 osób w środku. W bolesławcu tak na oko +15. Zapowiedź: "pociąg ekspresowy objęty całkowitą rezerwacją miejsc z Jeleniej góry do Warszawy ..."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 22-12-2008, 14:45    Odpowiedz z cytatem

Jechałem w ostatnią sobote pociągami: 5033 i 5032 z Legnicy do Jerzmanic i spowrotem i muszę powiedzieć że frekfencja była w obu pociągach naprawdę nie zła ! Biorąc oczywiście pod uwagę niemalże całkowitą niekonkurencyjność trasy w porównaniu do komunikacji drogowej...
W pociągu 5033 od Legnicy jechało 18os (4 os wsiadły w LG) , w kozowie +1,-1 , Złotoryja -12,+1 , Jerzmanice -6
Frekfencja w pociągu 5032 wyglądała następująco : Jerzmanice +6 , Złotoryja +11, Kozów -1 , niestety niewidzałem ile osób wysiadło w Legnicy bo wysiadając biegłem na 1 peron zobaczyć ile osób jest w 5035 - było 9.
Chciałbym dodatkowo zaznaczyć że wśród wszystkich pasażerów w obu pociągach niebyło praktycznie żadnego MK w 5033 był chyba jeden , w statystyce tej siebie jak MK nie uwzględniłem Smile Wszyscy pasażerowie wyglądali na miejscowych...
Sądze że frekfencja może się jeszcze podnieść (to dopiero pierwszy tydzień) ale tak czy siak tylko w wekenndy bo w dni robocze będzie standardowo czyli do 3os bo z takimi cenami(przedewszystkim) i czsem jazdy nie może być inaczej ! Ale tak czy siak nie jest tragicznie w porównaniu do innych tras...

[ Dodano: 22-12-2008, 15:03 ]
Tego samego dnia mój znajomy jechał poc 70121 z JG do Zgorzelca od Lubania jechało 5os , Zaręba - 2, Mikułowa +2 , Zgorzelec -5
W drugą stronę 70122 Zgorzelec + 6 do Lubania wymiana zerowa.
W sobotę w Legnicy widzałem także autobus KKS (PR-u) 44122 do Kamieńca miał na pokładzie 6 osób !

Tydzień temu w poniedziałek widziałem także w Legnicy poc 66339 (Lg-Głogów) całkowicie pusty. 44026 (Kd)(Lg-Międzylesie) pojechał z 3 osobami... 44037 (Kd)(z Międzylesia) wysiadło 8 os.

zlot1.jpg
Złotoryja. Pasażerowie oczekujący na pociąg 5032 do Wrocławia.
Plik ściągnięto 82 raz(y) 30.26 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 22-12-2008, 17:01    Odpowiedz z cytatem

A mi aż ciężko uwierzyć jak PKP PR Wrocław niszczy w ciągu 1 tygodnia coś nad czym pracowało cały rok.

Jeszcze rok temu na odcinku Linii Wrocław Siechnice (Jelcz-Laskowic) z Siechnic jeździło około 5-10 osób. Z powodu remontu ul.Krakowskiej (i dużych opóźnień komunikacji podmiejskiej) ale przede wszystkim poprawy oferty na linii Jelcz-Wrocław (12 par/dobę) ta liczba wynosiła w grudniu 40-50os/pociąg (kursy między 5-8 rano).

Było wykolejenie pociągu - trudno sytuacja losowa

ale od tego momentu PKP PR zachowuje się z absolutnym brakiem poszanowania klienta!!

Zarzuty:
-Informacja o odwołaniu linii pojawiła się na internecie 2 dni po zawieszeniu kursów i NIE WPROWADZONO POPRAWEK DO INTERENETOWEGO ROZKŁADU JAZDY DO DZIŚ - MIMO,ŻE MINĄŁ JUŻ TYDZIEŃ OD ZAWIESZENIA RUCHU DO SIECHNIC CZY KOTOWIC!
-po TYGODNIU od wypadku NADAL NIE MA INFORMACJI KIEDY NAPRAWA SIĘ ZAKOŃCZY i pociągi WRÓCĄ
-OKOŁO 200-250os DOJEŻDŻAJĄCYCH CODZIENNIE Z SIECHNIC (wielu ma bilety miesięczne) ZOSTAŁO BEZ
KOMUNIKACJI KOLEJOWEJ MIMO ŻE POCIĄGI MOGĄ DOJEŻDŻAĆ DO SIECHNIC (Kotowic-taka sytuacja kilka lat temu już miała miejsce) a komunizacja ZASTĘPCZA NIE DOJEŻDŻA do w/w Miejscowości (Dodajmy, że Siechnice liczą obecnie 5 tyś mieszkańców!! )!

WSZYSTKO TO SPRAWI, ŻE OSOBY TE W DUŻEJ CZĘŚCI PRZENIOSĄ SIĘ NA KOMUNIKACJĘ AUTOBUSOWĄ
(szczególnie, że niedługo ma zostać otwarta 1 część ulicy Krakowskiej) I SUKCES Jakim było przyciągnięcie
TAK WIELU LUDZI DO KOLEI ZOSTANIE ZMARNOWANY"


W porównaniu z informacjami,że z Jerzmanowic jedzie 10-15 osób i to jest "sukces" i zabiega się o tamtych pasażerów jak nazwać sytuację gdy 200-250os które CHCĄ korzystać z kolei zostawia się na lodzie?
pozdrawiam
senior
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał LG9 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lip 2008
Skąd: Z Legnicy

PostWysłany: 22-12-2008, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W porównaniu z informacjami,że z Jerzmanowic jedzie 10-15 osób i to jest "sukces" i zabiega się o tamtych pasażerów jak nazwać sytuację gdy 200-250os które CHCĄ korzystać z kolei zostawia się na lodzie?


A co mają Jerzmanice czy jaka kolwiek inna linia do sytuacji na twojej linii ? Gwarantuję ci że jeśli np: na linii do Jerzmanic nastąpiła by sytuacja która wymusiła by całkowite zawieszenie ruchu na trasie wszystko wyglądało by identycznie jak na twojej linii albo jeszcze gorzej ! Napisałeś o zabieganiu o pasażerów - pytam się jakim ? bo ja o żadnym zabieganiu nie słyszałem wrecz przeciwnie wszystko jest robione aby pasażerów zniechęcić i pokazać że decyzja o zawieszeniu linii przed laty była słuszna ! Ale twoje argumenty że ludzie przeżucą się na transport drogowy są słuszne !
Wystarczy spojżeć na Podsudecką trasę która biegnie przez kilkudziesięcio tysięczne miasta i na której pociągi wożą po 5 -10 osób ! Tak ją DZPR załatwił kiedy pojwiły się szynobusy - ich awarie wzasadzie były pretekstem do całkmowitego rozwalenia i zmarginalizowania tej linii ! Dezinformacja , niejednokrotnie nieuruchamianie komunikacji zasępczej były(i są) tu Chlebem Powszednim !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

senior Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Cze 2006

PostWysłany: 22-12-2008, 17:49    Odpowiedz z cytatem

Reaktywacja linii - zabieganie o NOWE POTOKI PODRÓŻNYCH.

Dlatego nie zostało napisane - że ZAMIAST JERZMANOWIC powinny jeździć pociągi do SIECHNIC- ale, że z jednej strony zabiega się o nowe POTOKI PODRÓŻNYCH (REAKTYWACJA LINII) a stałych klientów (podobna sytuacja na linii do Zgorzelca) zostawia się `na lodzie`.

Taki był kontekst tego wyciętego zdania.
pozdrawiam
senior
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl