jano,
wróć do szkoły, naucz się liczyć i nie pisz bzdur.
Wsiadałem w Legnicy i w pociągu było kilkanaście osób. Zresztą, to dopiero początki kursowania tego pociągu.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
No cóż, jak z Wrocłąwia do Kudowy jedzie dwu lub jednoczłonowy szynobus, a tylko do Kłodzka EN57, to nie ma się co dziwić, że takie sytuacje mają miejsce.
Problemem jest źle ułożony rozkład. Szczeliniec odjeżdża z Wrocławia o 13:08, a wcześniejszy pociąg jest o 9:58 (pociąg o 12:30 kończy bieg w Ziębicach), więc mamy ponad 3-godzinną dziurę w odjazdach do Kłodzka i siłą rzeczy pociąg ten będzie miał zwiększoną frekwencję. Gdyby pociąg o 12:30 jechał do Kłodzka, to zebrałby pasażerów tam jadących, a w Szczelińcem jechaliby głównie do uzdrowisk i jakieś niedobitki do stacji pośrednich. Należy mieć nadzieję, że od grudnia, gdy będą tu jeździć KD, takich kwiatków nie będzie.
PS. Na Konopnicką PKP IC powinny wprowadzić jakąś promocję podobną do tej na linii do Jeleniej Góry, wtedy pociąg może liczyć na pasażerów lokalnych.
Wczoraj jechałam pociągiem z Jeleniej Góry o 17:53 do Zgorzelca. Mały szynobus, frekwencja na starcie ok. 90 proc. Za Lubaniem ok. 60 proc.
Niedziela, piękna pogoda, pora powrotów z weekendu... Pytanie mam do jeleniogórskich mikoli: gdzie te mityczne tłumy Niemców okupujące polskie Karkonosze? Liczba Niemców w pociągu – okrągłe zero.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema Te pociągi zamiast do Gorlitz powinny jak kiedyś jeździć do Żar i Zielonej Góry. Jeleniogórscy mikole zaczadzeni KDencją trollują chyba na wszystkich. To wrogowie nr 1 moi i tego forum.
11 czerwca (niedziela), wieczorny pociąg Drezno - Wrocław, podwójne Desiro. Frekwencja od Zgorzelca 80%, od Węglińca 100%, od Bolesławca 150%, dalej przysłowiowe sardynki w puszce.
Widziałem Konopnicką wczoraj w Bolesławcu . Około 40 do 50 osób opuściło skład . Frekwencja całkiem niezła jak na pierwszy dzień . Było sporo kibiców wracających z meczu w Warszawie . Nagrałem filmik z przyjazdu ale niestety słabej jakości bo komórką i skupiłem się głównie na składzie . Pociąg miał 10 min. opóźnienia .
pawelW, 40-50 osób w Bolesławcu to zajebista frekwencja jak na IC. Jelenia Góra może pozazdrościć takiego wyniku. Generalnie Bolesławiec generuje duży ruch pasażerski – kolej jest tam popularna. Władze miasta są na tym polu bardzo aktywne. Region nieturystyczny, a potok podróżnych duży.
A propos turystów, wczoraj jechałam z Janowic Wielkich o 15:54 do Jeleniej Góry pociągiem z Trutnova. Frekwencja mizerniutka, w sumie więcej ludzi wsiadło w Janowicach niż już było w pociągu. Być może wieczorny kurs z Trutnova ma lepsze obłożenie...
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jeśli chodzi o Trutnov, to największym powodzeniem cieszą się poranny z Jeleniej i wieczorny z Trutnova. Środkowa para nigdy frekwencji dobrej nie miała, bo godziny są "ni z gruchy, ni z pietruchy".
Światowid, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Ze Szklarskiej się jedzie w zupełnie inne rejony Czech. Z połączeniem do Trutnova bardziej konkuruje autobus z Karpacza do Pecu, łącząc bezpośrednio kurorty po obu stronach Śnieżki.
Światowid, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Ze Szklarskiej się jedzie w zupełnie inne rejony Czech. Z połączeniem do Trutnova bardziej konkuruje autobus z Karpacza do Pecu, łącząc bezpośrednio kurorty po obu stronach Śnieżki.
W przypadku Jeleniej Góry to akurat ma znaczenie i nie ma co ukrywać, że połączenie do Czech przez Szklarską zabrało nieco pasażerów w kierunku Trutnova. Jednak pociągi do Trutnova są przede wszystkim dla mieszkańców Kamiennej Góry i Lubawki, które poza tym nie mają żadnych innych połączeń kolejowych. Zwłaszcza dla Lubawki, do której w niedziele i święta transportem zbiorem dojechać i wyjechać nie sposób. Te pociągi przynajmniej w okresie wakacyjnym zapełniają tę lukę.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Wczorajsza IC Konopnicka w Bolesławcu. W zapowiedzi 40 min opóźnienia ale przyjechał po 30 min. Frekwencja tak na oko 25 do 30 osób opuściło skład, dalej do Węglińca pojedyncze osoby może około 10.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-06-2017, 14:18
KrzysiekkG napisał/a:
W przypadku Jeleniej Góry to akurat ma znaczenie i nie ma co ukrywać, że połączenie do Czech przez Szklarską zabrało nieco pasażerów w kierunku Trutnova
A ja dalej nie wiem co jedno z drugim ma wspólnego. Chyba mi nie powiesz że ludzie chcący jechać do Trutnova jeżdżą przez Harrachov. To prawie tak, jakbyś stwierdził że pociągi z Jeleniej Góry do Zgorzelca zabierają pasażerów pociągom do Wrocławia.
Tak jak wspomniałem, temu połączeniu bardziej zaszkodziło połączenie z Karpacza do Pecu, przynajmniej dla turystów. To Karpacz, a nie Jelenia Góra jest bazą turystyczną. Przykładowo turysta zakwaterowany w Karpaczu robi sobie wycieczkę na Śnieżkę, schodząc na czeską stronę i stamtąd ma bezpośrednie połączenie z powrotem do Karpacza. Wychodzi szybciej, taniej i mniej uciążliwie. Nawet z Karpacza do Trutnowa wychodzi szybciej autobusem do Pecu i tam przesiadka na autobus do Trutnova, niż przez Jelenią Górę i pociągiem. Dodatkowo dla turystów sticte kolejowych, dodatkowym minusem jest to, że GW Train Regio zaprzestało honorować naszego turystyka + Czechy, przez co posiadacze takowego biletu muszą kupić dodatkowo bilet z Kralovca. Koszt co prawda niewielki, ale jednak...
KrzysiekkG napisał/a:
Jednak pociągi do Trutnova są przede wszystkim dla mieszkańców Kamiennej Góry i Lubawki, które poza tym nie mają żadnych innych połączeń kolejowych. Zwłaszcza dla Lubawki, do której w niedziele i święta transportem zbiorem dojechać i wyjechać nie sposób. Te pociągi przynajmniej w okresie wakacyjnym zapełniają tę lukę
Co do Kamiennej Góry i Lubawki, to się zgodzę, bo stamtąd się dostać wieczorem gdziekolwiek indziej niż Wałbrzych, graniczy z cudem i to nie tylko w weekendy, ale także w dni powszednie.
17.06 IC Konponicka
od Łodzi do Wrocławia sardynki w puszcze
Z Wrocławia do Legnicy kilkadziesiąt osób
w Bolesławcu wysiadło 16 osób
do Węglińca dojechało 7, z czego 3 przesiadły się na KD w stronę Lubania o 23:10, po drodze mijaliśmy też KD do Węglińca wyjeżdżające o 21:04 i opóźnione 20 minut przez skomunikowania, na stacji Chojnów gdzie go mijaliśmy około 10-15 osób, w Węglińcu może 5 osób się dosiadło do szynobusu do Lubania. Do Lubania dojechały 2 osoby.
jano,
wróć do szkoły, naucz się liczyć i nie pisz bzdur.
Wsiadałem w Legnicy i w pociągu było kilkanaście osób. Zresztą, to dopiero początki kursowania tego pociągu.
to faktycznie pomyliłem się w obliczeniach o dziesiątki osób...
Ale żeby nie było, że sieję zamęt i próbuje jakoś pod tym pociągiem "kopać":
frekwencja IC Konopnicka na przyjeździe z Węglińca do Wrocławia Gł (godz.6.33)
- 20.06.2017 r. - około 25-30 osób,
- 21.06.2017 r. - około 15 osób.
Obserwacje z poziomu peronu nr 2, na który wjeżdżał pociąg.
Oczywiście, że to dopiero początki kursowania pociągu i nie ma co wyciągać dalekich wniosków. Za chwilę sezon letnio-wakacyjny to z pewnością pociąg będzie cieszył się większą popularnością.
Ten pociąg tak naprawdę przesądzi, czy i jaki jest popyt na połączenia dalekobieżne na linii zgorzeleckiej. Puszczony w godzinach dawnego Wrocławianina powinien zdać egzamin. Jeżeli tu nie wypali to o połączeniach w innych kierunkach (do Przemyśla czy Gdyni) będzie można sobie na zgorzeleckiej pomarzyć bo PIC już wycofa się całkowicie. W przyszłorocznym rozkładzie jazdy tym z marca planowany był jeszcze IC Karkonosze z Jeleniej Góry przez zgorzelecką do Białegostoku. Czy ktoś wie czy coś w tej sprawie się zmieniło, czy nadal ta propozycją pozostanie? Pytam bo to połączenie na zgorzeleckiej może okazać się bardzo frekwencyjnym. Swoją drogą błąd PICu polega na tym, że aby odzyskać pasażerów na danej linii kolejowej po paru latach przerwy powinno się uruchomić min trzy pary połączeń całorocznych w różnych kierunkach, tak aby pasażer miał wybór a nie bazował tylko na jednym połączeniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum