Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 172, 173, 174  Następny
Frekwencja w dolnośląskich pociągach
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-06-2017, 12:38    Odpowiedz z cytatem

Światowid, a jak tam frekwencja w pociągach PKP IC do/z Jeleniej Góry, ze szczególnym uwzględnieniem Pendolino? Nic o tym na forum nie piszecie. Temat tabu?

Z tego co kiedyś pisała Noema po pobycie na jeleniogórskim dworcu, frekwencja w Dartach nie powalała (kilkanaście osób na skład). Biorąc pod uwagę, że IC "Konopnicka" kursuje dopiero od kilku dni i obsługuje region nieturystyczny (2-tysięczny Węgliniec w środku lasu to nie 80-tysięczna Jelenia Góra u podnóża Karkonoszy), frekwencja w tym pociągu jest zadowalająca. Zwłaszcza, że nie ma biletów promocyjnych, jak na linii jeleniogórskiej.

Ceny biletów na pociąg IC:

Wrocław - Jelenia Góra (127 km): 29,90 zł
----------------------------------------------------
Wrocław - Bolesławiec (111 km): 32,00 zł
Wrocław - Węgliniec (136 km): 37,00 zł

Jest różnica? Jest. Więc nie oczekujcie cudów.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 21-06-2017, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Frekwencja w Pendolino na odcinku Wrocław- Jelenia Góra w zależności od dnia tygodnia 50-100 najwięcej wysiada w Wałbrzychu do Jeleniej Góry- średnio 40 osób w piątki i niedziele do 60. Tutaj procentuje SuperPromo. Co do Dartów największą frekwencję ma Orzeszkowa i Mehoffer tutaj na odcinku Wrocław- Jelenia Góra ok 100 osób do Jeleniej Góry dojeżdża jakieś 40 średnio. Nie liczę pociągu nocnego do Gdyni bo tutaj frekwencja jest stała na wysokim poziomie. Całkowicie pusty jeździ EIC który jest kompletnie nie potrzebny i nie wiem po co PIC go puszcza. Nie ocenisz frekwencji na podstawie jednorazowej wizyty. Frekwencja na linii 274 systematycznie rośnie. Średnio 30-50 osób na każdym składzie do samego końca do Jeleniej dojeżdża, gdzie Wałbrzych zasila je w proporcjach około 1,5 razy większych od Jeleniej. Zresztą osoby, które na codzień mieszkają wzdłuż 274 i udzielają się na tym forum mogą to potwierdzić. Ja cały czas powtarzam i optuję, że zgorzelecka powinna mieć więcej pociągów niż tylko jeden dwa do Warszawy rano i wieczorem i po jednym do Przemyśla i Gdyni. Konopnicka jest dobrą propozycją na zgorzeleckiej i sami optowaliśmy o IC na tej linii w kierunku Warszawy. Trzeba optować o taniomiastowy również na zgorzeleckiej bo jak od grudnia pojedzie IC Karkonosze na trasie to promocja będzie strzałem w dziesiątkę.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-06-2017, 13:22    Odpowiedz z cytatem

Światowid, no to szału nie ma, biorąc pod uwagę, że na linii jeleniogórskiej frekwencję robią głównie turyści z całej Polski. Na linii zgorzeleckiej frekwencję robią tylko tubylcy.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 21-06-2017, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
no to szału nie ma, biorąc pod uwagę, że na linii jeleniogórskiej frekwencję robią głównie turyści z całej Polski.

Tylko ruch turystyczny jest typowo sezonowy. Taki IC Asnyk na co dzień jeździ mocno pustawy, ale w weekend ma przyzwoitą frekwencję. W tym roku widziałem ten pociąg 29 kwietnia (początek długiego weekendu) i frekwencja była ogromna. Poza tym nie ma co się oszukiwać, Jelenia Góra centrum turystycznym nie jest, a poza Sudetami pociągi PKP IC do Szklarskiej Poręby nie jeżdżą. Pewną nadzieją było wydłużenie EIC Śnieżka do SzPG z bardzo dobrym czasem przejazdu, ale przy takich cenach ( nie ma stałej promocji) sukcesu frekwencyjnego nie wróżę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 22-06-2017, 00:50    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
Całkowicie pusty jeździ EIC który jest kompletnie nie potrzebny i nie wiem po co PIC go puszcza.

Też mnie to zastanawia. Pociągi EIC jadące poza Wrocław na niezamożną prowincję to absurd. Przy czym zdaje się, że tylko Dolny Śląsk dostępuje tego „zaszczytu”. No cóż, od dawna powtarzam, że Warszawka jest oderwana od rzeczywistości.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 22-06-2017, 15:25    Odpowiedz z cytatem

PIC powinien to dla Dolnego Śląska rozwiązać tak:
linia zgorzelecka:
rano ic Konopnicka do Białegostoku p. Wrocław, łódź, Warszawę
w południe TLK Piast do Gdyni p. Wrocław, Poznań
po południu IC Kosak do Krakowa (Przemyśla)
wieczorem IC Karkonosze JG- Lublin p. Wrocław, Łódź, Warszawę

linia jeleniogórska
po 5 rano Pendolino do Warszawy
po 9:00 IC Słowacki do Białegostoku p. Wrocław, Łódź, Warszawę
po 12:00 Matejko do Przemyśla
po 16:00 IC Szklarska do Szczecina
po 21:00 Rozewie do Gdyni z Wagonami do Białegostoku p. Olsztyn
koło 22:00 IC Karkonosze do Lublina p. Węgliniec, Wrocław i dalej na łódź, Warszawę.

Likwidacja Śnieżki i Asnyka- w przypadku dobrego i szybkiego nocnego połączenia Karkonoszy z Warszawą oraz porannego Pendolino ten pociąg nie będzie miał racji bytu. W zamian za to wcześniej można byłoby puścić Szklarkę po 16 i wydłużyć jej relację do Szczecina zamiast kończyć absurdalnie w Poznaniu tak jak jest to planowane.
W zamian za to dołączanie nocnych wagonów do Białegostoku p. Olsztyn do nocnego Rozewia- potrzebne jest nocne połączenie Dolnego Śląska z Mazurami. Jeden pociąg na dobę to stanowczo za mało! Ani Wrocław ani Poznań nie ma nocnego na Mazury a sporo ludzi przesiada się z Rozewia do Biebrzy w Tczewie.

linia kłodzka:
po południu Asnyk do Warszawy z Międzylesia
wieczorem TLK Kudowa- Gdynia codziennie a w sezonie (ferie, wakacje, dłuższe weekendy, święta) może mieć obieg z jakimś dziennym pociągiem do Krakowa p. Podsudecką.

Linia 273, tak jak obecnie planowany jest rozkład 17/18 - to tam wystarczy.

Można ułożyć rozkład dobry, tylko trzeba chcieć.

[ Dodano: 22-06-2017, 15:29 ]
Obowiązkowo na zgorzeleckiej i kłodzkiej zarówno do JG jaki i Kudowy i Międzylesia bilet taniomiastowy jak jest to w przypadku linii 274 za 29,90.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rozkładowiec
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 22-06-2017, 17:11   

Noema napisał/a:
Światowid napisał/a:
Całkowicie pusty jeździ EIC który jest kompletnie nie potrzebny i nie wiem po co PIC go puszcza.

Też mnie to zastanawia. Pociągi EIC jadące poza Wrocław na niezamożną prowincję to absurd. Przy czym zdaje się, że tylko Dolny Śląsk dostępuje tego „zaszczytu”. No cóż, od dawna powtarzam, że Warszawka jest oderwana od rzeczywistości.

Nie tylko na Dolnym Śląsku, ale w skali całego kraju pociągi kategorii EIC/EIP z miast innych niż wojewódzkie powinny zostać zastępowane pociągami IC/TLK. Ja jestem zwolennikiem tego, aby pociągi najwyższych kategorii łączyły duże aglomeracje z Warszawą, z jak najmniejszą liczby postoi. W Zakopanem, Kołobrzegu, Helu, czy Jeleniej Górze tego typu pociągi się nie sprawdzają. Nawet Pendolino do wojewódzkiego Rzeszowa stał się niewypałem.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-06-2017, 22:29    Odpowiedz z cytatem

Rozkładowiec napisał/a:
W Zakopanem, Kołobrzegu, Helu, czy Jeleniej Górze tego typu pociągi się nie sprawdzają.

Kolega się chyba nieco zagalopował. Pociągi EIC z Warszawy do Helu czy Zakopanego zawsze miały dobrą frekwencję. A skoro mieszkańcy stolicy są w stanie zapłacić więcej za szybszą podróż w góry czy nad morze, to dlaczego im tego nie umożliwić, zwłaszcza że te pociągi nie są dotowane. Poza tym przynajmniej w teorii pociągi EIC powinny mieć wyższy standard, a nie każdy chce się gnieździć w 8 osobowym przedziale (wiem, wiem, w EIC też zdarzają się strupiałe wagony).
Światowid napisał/a:
Likwidacja Śnieżki i Asnyka- w przypadku dobrego i szybkiego nocnego połączenia Karkonoszy z Warszawą oraz porannego Pendolino ten pociąg nie będzie miał racji bytu.

Asnyk to jedyny dzienny pociąg, który przynajmniej w weekendy ze względu na turystów ma bardzo dobrą frekwencję, a Ty chcesz go uwalić. Brawo. Przy obecnych dobrych czasach przejazdu (możliwe do wykręcenia 8 godzin z Warszawy, 6:45 z Łodzi) Asnyk powinien w weekendy jeździć do Szklarskiej Poręby zamiast EIC Śnieżka.

Co do reszty, to zwłaszcza linia kłodzka mnie dziwi, bo każdy pociąg dalekobieżny będzie tam pustakiem. Wczoraj widziałem Wilczkę jadącą raz w jedną, potem w drugą stronę i byłem przerażony fatalną frekwencją. W ogóle linia kłodzka strasznie zeszła na psy. Rano jechałem do Kłodzka pierwszym pociągiem do Kudowy (odj. 5:26) i na starcie w 36WE było może z 30 osób. Potem frekwencję poprawili kolejarze, ale w Kłodzku wysiadło niewiele więcej, na KKA do Kudowy przesiadło się może ze 20 osób. Wracałem przedostatnim pociągiem z Międzylesia (przyj. do Wrocławia o 20:45) i w EN57 do Wrocławia dojechało z 50-60 osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 23-06-2017, 22:42    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Kolega się chyba nieco zagalopował. Pociągi EIC z Warszawy do Helu czy Zakopanego zawsze miały dobrą frekwencję. A skoro mieszkańcy stolicy są w stanie zapłacić więcej za szybszą podróż w góry czy nad morze, to dlaczego im tego nie umożliwić, zwłaszcza że te pociągi nie są dotowane. Poza tym przynajmniej w teorii pociągi EIC powinny mieć wyższy standard, a nie każdy chce się gnieździć w 8 osobowym przedziale (wiem, wiem, w EIC też zdarzają się strupiałe wagony).

Ponadto na liniach po których kursują EIP jest większa presja na bieżące utrzymanie co jest bardzo korzystne dla wszystkich pasażerów danej trasy, także tych którzy jeżdżą osobówkami czy TLK.
Natomiast co do Asnyka to potwierdzam co napisał Bystrzak. Tydzień temu jak nim wracałem do Wrocławia to już w Sędzisławiu było (70-80)%,w tym sporo osób z biletami bez miejsca siedzącego. Do Wrocławia było ponad 100%, a przecież Dart krótkim pociągiem nie jest. Oczywiście był to koniec długiego weekendu, ale w zwykłe niedziele także jest całkiem niezłe zapełnienie. Zresztą w ciągu godziny przed Asnykiem pojechały dwa pociągi KD do Wrocłąwia także pełne, co pokazuje jaki potencjał ma linia do JG i jak odbudowują się na niej potoki.

_________________
www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 23-06-2017, 23:56    Odpowiedz z cytatem

KrzysiekkG, pociągi na linii jeleniogórskiej bywają oblegane, bo coraz więcej Polaków spędza urlop w kraju, a nie za granicą. Na to nakłada się efekt 500+ skutkujący tym, że polskie rodziny stać na aktywny wypoczynek. Często jeżdżę w Karkonosze i obserwuję, że na szlakach jest coraz więcej ludzi...

PKP IC zamiast puszczać najdroższy pociąg EIC do Szklarskiej Poręby dla warszawskich korpoludków (same korpoludki nie zapełnią składu, zresztą mają bliżej w Tatry i raczej tam jeżdżą), powinno puścić tańszy IC. Teraz trzeba przesiadać się w Jeleniej Górze, co bywa kłopotliwe i generuje dodatkowy koszt w postaci drugiego biletu na pociąg KD. To tak jakby pociąg PKP IC dojeżdżał tylko do Nowego Targu i tam trzeba było się przesiadać na pociąg PR do Zakopanego.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-06-2017, 00:42    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Asnyk to jedyny dzienny pociąg, który przynajmniej w weekendy ze względu na turystów ma bardzo dobrą frekwencję, a Ty chcesz go uwalić. Brawo. Przy obecnych dobrych czasach przejazdu (możliwe do wykręcenia 8 godzin z Warszawy, 6:45 z Łodzi) Asnyk powinien w weekendy jeździć do Szklarskiej Poręby zamiast EIC Śnieżka.

Mylisz się. Widzę te pociągi na co dzień w Jeleniej Górze i Asnyk w porównaniu z Orzeszkową ma się o wiele słabiej. Podobnie jest z Mehofferem, który ma dobrą frekwencję w porównaniu z Asnykiem. W przypadku połączeń o stałym kursowaniu O frekwencyjności danego połączenia decydują dni powszednie, a nie sezon czy weekendy W przyszłym rozkładzie jazdy będą nocne Karkonosze * na dzień dzisiejszy jechały do Warszawy podobną relacją z atrakcyjnym czasem przejazdu. Frekwencja w tym pociągu będzie o wiele lepsza niż w obecnych nocnych wagonach do Wawy ze względu na krótszy czas przejazdu. Dane z frekwencji w JG to nie tylko obserwacja nasza na Stacji w Jeleniej Górze ale również statystyki udostępniane nam przez pracowników IC i kas biletowych w Jeleniej Górze.
Zamiana w przyszłym rozkładzie połączenia z Przemyślem i Warszawą na IC Słowacki i IC Matejko to też dobra propozycja. Większość ludzi jadąc w stronę Krakowa wybiera połączenie południowe lub popołudniowe. Z Warszawą jest na odwrót0 ludzie wolą jechać rano lub wieczorem. Za porannego Mehoffera przynajmniej 50% osób przesiada się na Słowackiego we Wrocławiu. Podobnie jest po południu z Orzeszkową- większa połowa we Wrocławiu wybiera połączenie z Krakowem, Przemyślem.

Co do IC Konopnicka- obserwacje które prowadzimy regularnie na odcinku Wrocław- Węgliniec są optymistyczne. Średnio od 40 do 60 osób jadących z miast położonych poza Wrocławiem na sam początek dobrze wróży. Także jest dobrze i miejmy nadzieję, że będzie coraz lepiej.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/


Ostatnio zmieniony przez Światowid dnia 24-06-2017, 01:03, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2015

PostWysłany: 24-06-2017, 00:53    Odpowiedz z cytatem

Światowid napisał/a:
W przyszłym rozkładzie jazdy będą nocne Karkonosze * na dzień dzisiejszy jechały do Warszawy podobną relacją z atrakcyjnym czasem przejazdu. Frekwencja w tym pociągu będzie o wiele lepsza niż w obecnych nocnych wagonach do Wawy ze względu na krótszy czas przejazdu.

Co proszę? Jaki wpływ na zapełnienie w nocnym pociągu ma czas przejazdu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Światowid Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2009
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 24-06-2017, 00:58    Odpowiedz z cytatem

A no taki, że obecny pociąg nocny jedzie kuriozalną trasą przez Poznań i jeszcze dodatkowo Gniezno . Dodatkowo stoi jeszcze bardzo długo w Poznaniu. Bardzo wielu pasażerów z tego powodu narzeka. Od momentu kiedy nocny pociąg do Warszawy wytrasowano przez Poznań frekwencja w tych wagonach jeżeli chodzi o Dolny Śląsk znacząco spadła. Nocne pociągi jak najbardziej mogą wężykować ale w tym wypadku też trzeba zastosować pewien umiar. Zapomnieli go jeszcze puścić przez Szczecin i Białystok. Trasa przez Węgliniec i Łódź będzie o wiele bardziej atrakcyjna.

_________________
Zapraszam
www.facebook.com/Komitet-Obrony-Dolno%C5%9Bl%C4%85skich-Linii-Kolejowych-108483915900559/


Ostatnio zmieniony przez Światowid dnia 24-06-2017, 01:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-06-2017, 01:02    Odpowiedz z cytatem

nd, a taki, że jak pociąg przyspieszy i do stacji docelowej przybędzie bladym świtem (latem), lub w środku nocy (zimą) to pies z kulawą nogą takim pociągiem nie pojedzie (co turysta miałby robić np. w Łebie o 5-ej rano?). Nie bez powodu nocne pociągi wężykują, zamiast jechać najkrótszą/najszybszą trasą...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

nd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2015

PostWysłany: 24-06-2017, 10:03    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
nd, a taki, że jak pociąg przyspieszy i do stacji docelowej przybędzie bladym świtem (latem), lub w środku nocy (zimą) to pies z kulawą nogą takim pociągiem nie pojedzie (co turysta miałby robić np. w Łebie o 5-ej rano?). Nie bez powodu nocne pociągi wężykują, zamiast jechać najkrótszą/najszybszą trasą...

Źle pytanie zadałem, mój błąd. W domyśle chodziło mi o to jak skrócenie czasu jazdy o którym pisał Światowid może pozytywnie wpłynąć na zapełnienie pociągu nocnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 138 z 174 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 137, 138, 139 ... 172, 173, 174  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl