Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 96, 97, 98  Następny
Frekwencja w małopolskich pociągach
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 13:14    Odpowiedz z cytatem

Jest jednak bardzo źle. Ludzie także przez kolej zostali przyzwyczajeni do busów, przed tym ostrzegałem kilka miesięcy temu, jednak wtedy tych uwag raczej nie docenialiście. Oby życie nie przyznało mi racji....Mam nadzieję, że od Sącza do Krynicy zaczną w końcu jeździć szynobusy. Tam EZT to marnotrawstwo. Już nawet skład Papieski bardziej by się nadawał.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 24-01-2011, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Ludzie pewnie wrócą. No chyba, że znowu jakieś cyrki zrobią.
Co poradzić. A tak z ciekawości Pułtus Ty liczysz osoby tylko na przystanku NS?
Bo może się okazać że wymiana byla także na innych stacjach

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 24-01-2011, 14:35    Odpowiedz z cytatem

kris123, ale kto tam ma niby wrócić. Tam zawsze frekwencja dochodziła do max. 20 osób nie licząc grup zorganizowanych. 90% pażerów na trasie Nowy Sącz - Rytro - Piwniczna przewozi PKS i na zmianę się nie zapowiada tym bardziej, że PKS planuje zakupić autobus przegubowy do obsługi NS - Piwniczna.
Tak to jest jak się MZPR bawił w jakieś Biecze zamiast stworzyć porządną ofertę na Nowy Sącz - Piwniczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 14:43    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ludzie pewnie wrócą. No chyba, że znowu jakieś cyrki zrobią.


Niby dlaczego tak uważasz? Jakie ma instrumenty obecnie kolej przeciwko busiarzom?


Cytat:
Tak to jest jak się MZPR bawił w jakieś Biecze zamiast stworzyć porządną ofertę na Nowy Sącz - Piwniczna.


I niestety sprawa Biecza przysłoniła inne znacznie ważniejsze. Obecnie kryniczance grozi upadek, dlatego tak ważne jest by relację Krynica- Nowy Sącz obsługiwały tańsze i znacznie bardziej efektywne szynobusy. I kolejna sprawa to rozkład jazdy, ten na kryniczance jest często kuriozalny, czas najwyższy dostosować go do potrzeb pasażerów a nie kolejarzy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 15:07   

@Burdzio- masz racje, chociaz nie do konca. W zwykłym okresie owszem, są pustki, ale w sezonie bywało niezle i to już w erze busów i kolejowego upadku i wielkich błędów. 3 lata temu, jeszcze przed wprowadzeniem Polaczenia w Dobrej Cenie, jechałem osobówką Krynica-Kraków i w Piwnicznej panowała w pociagu wakacyjna atmosfera, duzo rodzin, wycieczki, kuracjusze, juz w Piwnicznej było jakieś 60% zapełnienia. Sprawa się ma tak, że w wakacje powinien obowiazywac ZUPEŁNIE inny rozkład niż w roku bieżącym, dotyczy to także ferii. Jaworzyną, jak była przyspieszona, tez jezdzily tłumy, właściwie to był jedyny pociag ktory na odcinku Krynica-Sacz woził duże ilosci chetnych. Niestety, Jaworzyna została zaorana. A w niedziele w Piwnicznej czy Rytrze wsiadalo po 25-30 osób Shocked wiem, dzis to nie pojęte, ale tak było. To nie jest tak że kolej nie ma potencjału na tej linii. Wiadomo, Sacz jest stracony, ale nie powiedziałbym, że na podróż z Krakowa do Krynicy trwającą cztery godziny nie byłoby chętnych, a i nie na EN57, tylko na wygodniejszym i wzglednie cichym ED72.

Niestety, nadszedł tragiczny dzień, kiedy z Jaworzyny zrobiono pociag nie wieczorny, ale popoludniowy i zamiast wyjezdzac z Krynicy 16:15, wyjezdzała 14:54.... To był koniec.

A ludzie teraz nie wrócą, bo nie ma kto wracać, stałej klienteli nie było praktycznie nigdy (mowie o tych z biletami miesiecznymi). Moja rada to zrobić lepsze pory z pociagow ktore mamy obecnie. Do tego, gdybysmy polaczyli realcje i stworzyli pociagi REGIO np. Kielce-Krynica, albo Gliwice-Krynica, czyż nie byłoby wiecej chetnych ? Zawsze lepsze to niż Stroże-Krynica...
Powrót do góry

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 15:09   

Właśnie jadę dawną Jaworzyną z Krynicy do Nowego Sącza. Przed Powrożnikiem jadę sam. I pokaz PR EN71! Ludzie chore wpadamy w taryfę 150-300 ton za dostęp!
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 24-01-2011, 15:19    Odpowiedz z cytatem

Pułtuś, generalnie chodzi mi o okres ostatniego RJ przed powodzią - kursów autobusowych przybywało, a pasażerów kolejowych co raz więcej odpływało. Standardem było chyba (bynajmniej z moich obserwacji), że z NS wyjeżdżało max. 5-6 nie wąsatych. Teraz jeszcze PKS ma kurs Piwniczna - Kraków ze zniżką 50% dla studentów, więc sporo osób pewnie na to też się przerzuciło.

A co do Jaworzyny - czy ja wiem, kurs Krynica - Kraków z godziny 15:10 po ostatnim długim weekendzie był obsługiwany potrójnie (Mercedes i 2x Jelcz T120), więc godzina taka zła nie jest. W piątki i niedziele frekwencja w granicach 100%, a w tygodniu koło 50%, więc nawet dobra ta godzina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 15:42   

Kolejny pokaz "oszczędnośći" na Kraków - Krynica mijanym w Muszynie też EN71... Brak słów. Około 10 osób nie kolejowych na pokładzie.Jeśli EN57 to za mało na Kraków - Tarnów rozbijcie te połączenia w Tarnowie! I dawajcie EN57!

kns, Tak się składa że okres przed powodzią od Grudnia to był mój największy jeśli chodzi o częstotliwość jeżdzenia okres jazdy pociągiem Nowy Sącz - Krynica i owszem były przypadki 5 wąsaczy od Sącza np. o 5 rano ale regularne przypadki 50% a nawet 60 frekwy ( piątek w ferie) za Sączem w Piątki na ostatnim do Krynicy.A stojąc na dworcu w taki dzień w Sączu nawet po 50 osób kupowało bilety. Oczywiście do Krynicy rekordem było około 30 osób.

Teraz jestem w Żegiestowie 5 osób na składzie.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 24-01-2011, 15:51    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, no to przecież pisałem, że bez grup zorganizowanych bo to nie jest stały pieniądz. Nie ma śniegu, pada deszcz i już nie ma komu jeździć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 24-01-2011, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Niestety, Jaworzyna została zaorana.


Bez przesady. Do obecnej osobowej w niedzielę ciężko wsiąść, gdy brać studencka wraca na uczelnie z domów.


Cytat:
Do tego, gdybysmy polaczyli realcje i stworzyli pociagi REGIO np. Kielce-Krynica, albo Gliwice-Krynica, czyż nie byłoby wiecej chetnych ? Zawsze lepsze to niż Stroże-Krynica...


Raczej w takie relacje już nie wierzę. Niestety nie potrafiono w porę zareagować na wzrost oferty busiarzy, którzy zdominowali już totalnie nasz region. Niestety szynobusów na linii właściwie wciąż nie ma( i wyższy komfort przejazdu i tańszy dostęp do infrastruktury), nie pojawił się także IR do stolicy, czy na Śląsk nawet jako REGIO do Krakowa. Oferta marna to i zainteresowanie prawie żadne.


Cytat:
Właśnie jadę dawną Jaworzyną z Krynicy do Nowego Sącza. Przed Powrożnikiem jadę sam. I pokaz PR EN71! Ludzie chore wpadamy w taryfę 150-300 ton za dostęp!


A gdyby jechał szynobus i ludzi byłoby pewnie więcej i koszt za dostęp inny. Tak robi nam się drugi Biecz...


Cytat:
A co do Jaworzyny - czy ja wiem, kurs Krynica - Kraków z godziny 15:10 po ostatnim długim weekendzie był obsługiwany potrójnie (Mercedes i 2x Jelcz T120), więc godzina taka zła nie jest. W piątki i niedziele frekwencja w granicach 100%, a w tygodniu koło 50%, więc nawet dobra ta godzina.


Obecnie Jaworzynę zapełniają głównie mieszkańcy wiosek położonych między NS, a Tarnowem, tam busiarstwo np. do Krakowa nie ma żadnej oferty i tą trasą nie jeździ. Nowy Sącz odpuszczono (mimo 51% zniżki dla studentów), o Krynicy nawet szkoda mówić...

A teraz Panowie jaką macie receptę na obecną sytuację? Moim zdaniem podstawa to szynobus na odcinku NS- Krynica już chyba w każdej relacji (o Jaworzynie na EZT jeszcze można rozmawiać) oraz na części kursów do Tarnowa. To pozwoliłoby na minimalizację kosztów. Dodatkowo warto postarać się o połączenie naszych REGIO dalej z IR na Śląsk, czy do stolicy.

A tak na marginesie...
Tak przypominam sobie, że kiedyś to z kolei korzystało sporo z moich znajomych, obecnie pociągiem jeździ mało kto. Właściwie decyduje wygoda, samochód na gaz i podróż dla 2 osób wcale nie jest droższa niż pociągiem. Koleją jeżdżą na pewno studenci i uczniowie i o nich trzeba powalczyć, bo i Ci odpływają do busiarzy. Czas by rozkład jazdy umożliwiał dojazd do szkoły, pamiętam czasy gdy na te potrzeby kiedyś funkcjonowała jeszcze relacja....Grybów- Bobowa. Czyli moim zdaniem walczymy o szynobusy, tniemy w ten sposób koszty (o kasach na wielu stacjach nie ma mowy), zabiegamy o uczniów i studentów ( warto powalczyć poza tymi z wiosek o osoby z Nowego Sącza), wreszcie warto przedłużyć jako IR jeden z naszych REGIO, w szczególności w wybrane dni dalej od Krakowa z IR Ernestem Malinowskim.
Obecnie to nawet moi znajomi pracujący w stolicy proszą by ktoś z bliskich wyjechał po nich do Tarnowa......
Dlaczego żaden z naszych składów nie jest nawet z WOŚP-em skomunikowany?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Castaway Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2011

PostWysłany: 24-01-2011, 18:01    Odpowiedz z cytatem

Czytam to forum od dłuższego czasu i postanowiłem Wam, drodzy miłośnicy kolei, coś tu uzmysłowić.
Produkujecie się tutaj bardzo, a i tak nie ma to żadnego wpływu na stan kolei w Małopolsce. Macie setki pomysłów na ułożenie rozkładu jazdy, wiecie doskonale jaki tabor miałby funkcjonować i jak "podkraść" pasażerów busiarzom a i tak NIC Z TEGO, ponieważ kisicie się tu we własnym sosie. Nie to forum ma być miejscem waszej inicjatywy. To tak jakby próbować wygrać wybory organizując wiec na środku połoniny bieszczadzkiej - audytorium brak. Powinniście pisać do wszelkich możliwych urzędów, właścicieli poszczególnych spółek, a przede wszystkim mediów. Bo takie pisanie to jest rzucanie grochem o ścianę.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 18:03   

Sheva, pytasz o recepte, oto refleksji moich kilka:

kolej na kryniczance znajduje sie w najgorszej sytuacji w swej historii. Najgorszy jest też czas przejazdu. Jednak ten najwazniejszy bodaj czynnik wyboru srodka transportu- czas przejazdu, bedzie sie tylko polepszał, juz gorzej nie bedzie. Do Krakowa jedzie sie za długo, bo jest naokoło. Do Katowic też, bo pociagi i tak musza jechac przez Kraków. Mogłyby odrobic stracony czas na odcinku E30 miedzy Krakowem a Katowicami, ale odcinek jest w katastrofalnym stanie technicznym. Na chwile obecną mamy:
Nowy Sacz-Krynica 1,5 h
Nowy Sacz-Kraków: około 3 h 20 minut
Kraków-Katowice: około 2 h

Przypominam, że w tym roku startuje zarówno remont kryniczanki, jak i E30. Co bedziemy mieli po remoncie? Otóż, z Sacza do Tarnowa pojedziemy 15 minut szybciej. Z Krakowa do Tarnowa niecałą godzinę, i dalej do Katowic nastepna godzina. Mozliwy jest powrot do czasow, gdy Dunajec jechał z Sacza do Krakowa 2 godziny 20 minut- tyle co obecnie autobusy ! Do Katowic taki pociag przyspieszony moglby zajezdzac w 3 godziny, a z Krynicy w 4,5- nie sądzę by autobusy pokonywały taką relację w czasie lepszym niż cztery godziny- a przy tak małej roznicy czasowej część ludzi na pewno skusi sie na pociag. Tak wiec, panowie, remont będzie wybawieniem- o ile pojdzie za tym poprawa rozkladu. Po remoncie proponowałbym puszczenie rano Dunajca, z Krynicy lub Muszyny, a wieczorem Jaworzyny w starej porze- po 16 z Krynicy, w Krakowie na 20. To już byłoby coś.

Do tego dochodzi w przyszłości Piekiełko, które diametralnie odmieni sytuacje i w mojej ocenie doprowadzi do upadku Szwagropola i reszty- ale ten słodki czas nastanie za duuuużo lat. Póki co pocieszmy sie tym, że podczas remontu E30, w Podłężu zostanie wybudowane odgałęzienie w strone Dobczyc: decyzja zapadła, Piekiełko powstanie. Pytanie brzmi: kiedy.

A co na chwilę obecną? Mysle tez, ze bez EN81 to nie ma sensu Mad raz ze to duza oszczednosc, po drugie nowy i ładny tabor skusi ludzi- chociazby na raz, zeby sie przejechac i sprawdzic jak sie jedzie Cool a jak bym ustawił kursy ? Na pewno puściłbym 7:30 do Krynicy, w wakacje/ferie i w (6)- bo Jaworzyna jedzie troche za pozno. Potem o 10:00 Jaworzynę- w Saczu skomunikowany EN57 z szynobusem dalej. Zaryzykowałbym także kurs o 12:15 w (D) w relacji Sacz-Muszyna, by zapchac dziure miedzy Jaworzyna a Krakowskim Parchem. Parcha pusciłbym troszkę wczesniej albo pozniej, 13:45, albo 14:15. Pozniej jechałby 15:25 kolejny szynobus. Od tej pory nastepny pociag jest o 18:10, miedzy nie mozna by wpuscic jeszcze jeden: o 16:40 do Sacza przyjezdza pociag z Tarnowa, w (5) mozna by wydluzyc go do Krynicy/Muszyny- na EN81 oczywiscie. Przede wszystkim zaś skomunikowałbym EN81 z Dunajcem z Krakowa- tym pociagiem przyjezdza do Nowego Sacza najwiecej ludzi, zwlaszcza w piatki i niedziele. Takie samo skomunikowanie mogloby byc z pociagiem Krakow 17:50-Nowy Sacz 21:10- tez dalej moglby jechac EN81.

Dzieki temu otrzymalibysmy niezły takt no i skomunikowania z Tarnowa/Krakowa. Ja tak to widzę, co o tym sądzicie?

@Castaway- a zdziwiłbyś się ilu dziennikarzy/kolejarzy czyta to forum. Panowie z MZPR też to czytają, pozdrawiam panów serdecznie Very Happy
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 24-01-2011, 18:16    Odpowiedz z cytatem

Autobus Krynica - Katowice jedzie 5 godzin i jest to czas realny, bo w Krakowie przerwa długa więc się nadrabia czas jak są korki, więc czas kolejowy konkurencyjny, tylko kiedy skończy się remont no i jaka cena? A autostrada do Brzeska już niedługo...

Myślisz, że Szwagropol się przejmie jak nie będą mieli linii do Nowego Sącza? Dla nich ta linia to żadne pieniądze biorąc pod uwagę jakie gigantyczne pieniądze mają z wynajmów dla biur turystycznych (jeżdżą po całej Europie, a nawet Azji).

7:30 z Krakowa do Krynicy to dobry pomysł - przelotowy PKS Z Katowic jedzie o 7:50 (360 dni w roku) i ma frekwencję 100% (+/- 65 osób - wymiana pasażerska w Krakowie), więc może coś by sie uzbierało.
W sumie nie widzę sensu wydłużania w (5) pociągu co przyjeżdża o 16:40 do Nowego Sącza do Muszyny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 24-01-2011, 18:27   

Widząc plik banknotow w reku kierujacego Szwagropolem, mysle ze Sacz to jednak dla nich wielka kasa. A o tym zeby Szwagropol podbijał Europe nie słyszałem- kazdy zna przeciez firmy ktore jezdza po Europie i Szwagropola wsrod nich sie nie wymienia, ale moge sie mylic Smile zreszta, byłem w paru europejskich stolicach i Szwagropola tam nie widziałem- a Orbisy i inne polskie firmy tak Very Happy

Remont E30 skonczy sie w .... 2014 roku Rolling Eyes ale odczuwalna poprawa będzie już w 2012 roku.
Powrót do góry

kns Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sie 2010

PostWysłany: 24-01-2011, 18:48    Odpowiedz z cytatem

A nigdy Cię nie zastanawiało po co Szwagropol ma 32 autobusy skoro do obsługi linii potrzebuje tylko 15? Wink Szwagropol jeździ jako wynajem do biur turystycznych, a nie jak Sindbad więc o nich nie usłyszysz, tak samo jak nie usłyszysz np. o Drągalu z Nawojowej ;P Przykład z Wiednia:
http://www.phototrans.eu/images/photos/small/2/437048.jpg

Ja sam Volvo Szwagropolu w Berlinie widziałem. A plik banknotów może być - oni mają połowę wozów w leasingu i już odbiło im się to czkawką. Zapewne pamiętasz jak w 2009 roku PKS wprowadził ulgę 50% dla studentów? Szwagropol 2 tygodnie później zrobił to samo po czym już 3 miesiące później zostały przeprowadzone rozmowy PKS - Szwagropol - Trans Frej w sprawie obniżenia zniżki, a kto wyszedł z taką propozycją - Szwagropol bo ledwo wyrabiali.

No ale to nie temat o Szwagropolu ;P Znając życię ten remont E30 przedłuży się ze dwa lata, a do tego czasu Uni - Bus ędzie śmigał co 20 minut za 10 zł na trasie Kraków - Katowice.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 46 z 98 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 96, 97, 98  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl