Ja również widziałem kiedyś Szwagropola na autostradzie w Austrii, więc potwierdzam to co pisze kns.
Cytat:
Szwagropol 2 tygodnie później zrobił to samo po czym już 3 miesiące później zostały przeprowadzone rozmowy PKS - Szwagropol - Trans Frej w sprawie obniżenia zniżki, a kto wyszedł z taką propozycją - Szwagropol bo ledwo wyrabiali.
No przecież dawno już jest ulga tylko 28% na wszystkich kursach i 50% na promocyjnych PKS i Szwagropol. Voyager cały czas stoi ze swoim 16 zł normalny 9 zł ulgowy i w okolicach kursów tej firmy PKS i Szwagropol mają 50% (a nie przed Dunajcem jak swego czasu Pułtuś sugerował ).
@Pułtuś, faktycznie remonty to jakaś nadzieja.Dzisiaj jednak EN81 jest niezbędny. Na takiej linii ze Skarżyska do Ostrowca dzięki szynobusom ruch odżywa, ludzie w szynobusie czują się bezpieczniej niż w pustym pociągu szczególnie nocą, pociąg jedzie ciszej, są nowe czyste toalety i nie oszukujmy się w EN 81 spokojnie wyłapiemy gapowiczów. Pytanie jak długo jeszcze na te zmiany będziemy czekać?
A w sezonie gdy zainteresowanie jest większe można i EZT tutaj puścić, chociaż pewnie turyści przyjadą głównie TLK-ami plus może jeszcze Jaworzyną.
kns, Dzięki za inf. nie jeżdżę do Nowego Sącza, więc nie wiedziałem. Pierwsze co pomyślałem (i dlatego zapytałem się o wyniki rozmów), to to co sheva17, zawarł w poście wyżej .
Przecież to tylko luźna umowa. Voyager dalej jeździ po 9 zł, PKS po 8 zł, a Szwagropol po 9 zł. Nie widzę tu jakiejś zmowy cenowej bo walka o pasażera jest nadal, a firmy długo by tak też nie pociągły.
EN81 jedyną nadzieją dla kryniczanki, tylko żeby wymienili te siedzenia Atromal na inne...
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-01-2011, 20:20
KNS, ale takie luzne umowy w swietle prawa gospodarczego są zakazane- jest to tzw. zmowa cenowa i jest zabroniona- wiele firm za to beknęło. A ceny o ktorych piszesz, to tylko na niektorych kursach, bo wiadomo że i Sz. i PKS wożą za 13 złotych na wiekszosci kursow.
Owszem "porozumiewanie się co do cen jest praktyką sprzeczną z prawem", ale w przewozach pasażerskich byłoby to brane z działań monopolistycznych (patrz wyroki w lubelskim), a jak UOKiK liczy udział w rynku? Na podstawie ilości kursów w stosunku do wszystkich kursów (patrz wyroki w lubelskim) - a Szwagropol i PKS 50% nie mają Nie mówiąc o tym, że to dotyczy normalnych cen, a nie ulg handlowych (patrz wyroki w lubelskim ).
Chyba jednak sprawa nie jest taka prosta. Monopolistą nie jesteś zawsze, gdy masz ponad 50% w rynku. Często powiedzmy masz 30%, konkurencja bardzo słaba i rozdrobniona i mamy jak ulał reguły dotyczące monopolisty.
sheva17, no proszę, wreszcie się z Tobą zgadzam w większości propozycji.
a) EN81 na odcinku NS - Krynica skomunikowane w Sączu z osobówkami z Tarnowa/Krakowa
b) Jaworzyna jako jedyny pociąg na EN57/EN71 i to przyspieszony, dobrze wytrasowany, na całej trasie postoje jedynie: Bochnia, Brzesko, Biadoliny, Tarnów, Tuchów, Gromnik, Bogoniowice-Ciężkowice, Bobowa, Stróże, Grybów, Ptaszkowa, NS, SS, Rytro, Piwniczna, Żegiestów, Muszyna, Krynica - jak ludzie z mniejszych miejscowości się będą rzucać to ostro prsyzpieszona Jaworzyna niech będzie w (C), a zwykła osobówka bez nazwy w (D).
c) osobówki z Kryniczanki skomunikowane z IR w Krakowie/Tarnowie, mądrze pomyślane mogłoby być wydłużenie w taryfie REGIO jakiegoś IR w szczytach przewozowych (ferie/wakacje);
d) R+ Dunajec, wytrasować najlepiej jak się da bez zbędnych postojów
e) gdyby było więcej funduszy można powalczyć o dodatkową osobówkę Tarnów - NS - Tarnów np. na EN81 w celu uzupełnienia dużych dziur w rozkładzie w miarę możliwości obiegowych
Tylko jest problem - UMWM musi zacząć chcieć uzupełnić flotę szynobusów EN81, bo one będą też ratunkiem dla linii takich jak: Żywiec - Sucha, Kalwaria - BB, Skawina - Oświęcim.
Co do modernizacji E30 - to muszą skończyć do 2015 roku, bo do tego czasu można rozliczać środki z POIiŚ. A poprawa nie będzie widoczna tak od razu patrząc na wstępne harmonogramy, zawsze jakiś szlak będzie na jednotorze.
A co do potoków od NS do Krynicy po odbudowie mostu, dajmy czas ze 2 tygodnie, jak sie nie poprawi, tzn. że wyrwa w świadomości kolejowej ludzi spowodowana mostem jest bardzo duża, to dopiero drugi dzień.
Jaworzyna jako jedyny pociąg na EN57/EN71 i to przyspieszony, dobrze wytrasowany, na całej trasie postoje jedynie: Bochnia, Brzesko, Biadoliny, Tarnów, Tuchów, Gromnik, Bogoniowice-Ciężkowice, Bobowa, Stróże, Grybów, Ptaszkowa, NS, SS, Rytro, Piwniczna, Żegiestów, Muszyna, Krynica - jak ludzie z mniejszych miejscowości się będą rzucać to ostro prsyzpieszona Jaworzyna niech będzie w (C), a zwykła osobówka bez nazwy w (D).
Wiadomo jak jest z kasą, na początek Jaworzyna mogłaby być przyspieszonym chociażby na odcinku Kraków- Tarnów. Dalej należałoby jej dobrze wytrasować mijanki.
Cytat:
EN81 na odcinku NS - Krynica skomunikowane w Sączu z osobówkami z Tarnowa/Krakowa
No tak, to podstawa całego planu. Kible na tym odcinku zwyczajnie się marnują.
Cytat:
osobówki z Kryniczanki skomunikowane z IR w Krakowie/Tarnowie, mądrze pomyślane mogłoby być wydłużenie w taryfie REGIO jakiegoś IR w szczytach przewozowych (ferie/wakacje)
Spokojnie może to być przedłużenie IR Ernest Malinowski. Obecnie i tak ten skład terminy ma dość ograniczone czyli w obydwie strony w 5,6 i 7 oraz codziennie w sezonie.
Cytat:
gdyby było więcej funduszy można powalczyć o dodatkową osobówkę Tarnów - NS - Tarnów np. na EN81 w celu uzupełnienia dużych dziur w rozkładzie w miarę możliwości obiegowych
Moim zdaniem nawet niektóre kursy do Tarnowa spokojnie mogą być obsługiwane na EN81, patrz soboty, niedziele, na tygodniu też mniej przepełnione relacje by się znalazły.
Cytat:
Tylko jest problem - UMWM musi zacząć chcieć uzupełnić flotę szynobusów EN81, bo one będą też ratunkiem dla linii takich jak: Żywiec - Sucha, Kalwaria - BB, Skawina - Oświęcim.
Nie da się konkurować z małymi tanimi w utrzymaniu busami w inny sposób. Koszty są ważne, poza tym dla pasażerów liczy się też komfort przejazdu. UMWM musi wreszcie uzupełnić swoją flotę. A część EZT można spokojnie sprzedać potrzebującym regionom ( z tym, że pozbywamy się wyłącznie leciwych EN57), a za tą kasę spokojnie można kupić jakieś szynobusy. Nie można pozwolić na to by kryniczanka podzieliła los linii do Zagórza.
coś tam planują kupić . We wrześniu w przełomie pisali :
,,W dzisiejszym wydaniu przełomu pojawiła się informacja o planowanym na początek przyszłego roku przetargu na dostawę szynobusów . Planuje się w latach 2010-2015 wydać 22,7 mln zł z budżetu małopolski , 29,1 mln z budżetu państwa i 50 mln z funduszu kolejowego . Informacje te pojawiły się po rozmowach z radnym Bogusławem Mąsiorem ''
Tylko czy to jeszcze aktualne
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-01-2011, 14:31
Cytat:
Przecież to tylko luźna umowa.
Buahahahahahahahahahahahahah
Myślisz że zmowy cenowe są u notariusza podpisane i może jeszcze podatek od nich płacony? Nic nie przesądzam, nikogo nie oskarżam ale ciekawe informacje nam podajesz!
A co do propozycji Shevy to ok ale z rozszerzeniem
Punkt serwisu EN81 w Nowym Sączu. Wiadomo Powrożnik odpadł ale jeszcze wywożą.
Jaworzyna na EN57 (taniej w PLK na Kryniczance!) ale z siedzeniami jak w ED72 2klasa np. En57-1050
A w wypadku jakiegoś pociągu na Słowację to EN81 w relacji Muszyna - Krynica skomunikowane w obie strony to jest Krynica - np. Kosice, i Kraków - Krynica i w powrót podobnie.
Ewentualnie R+ Dunajec wyżyłowany na całej trasie ED72 bez zbędnych wynalazków postojowych. Ale od Krynicy jadący i w Krakowie skomunikowanie na cały kraj do godziny analogicznie powrót.
Piwniczna, Żegiestów, Muszyna, Krynica - jak ludzie z mniejszych miejscowości się będą rzucać to ostro prsyzpieszona Jaworzyna niech będzie w (C), a zwykła osobówka bez nazwy w (D).
Oczywiście Piwniczna Zdrój i Żegiestów Zdrój.
[ Dodano: 25-01-2011, 15:26 ]
kryniczanin napisał/a:
Cytat:
Przecież to tylko luźna umowa.
Ewentualnie R+ Dunajec wyżyłowany na całej trasie ED72 bez zbędnych wynalazków postojowych.
Rębilas & company stale psują Dunajca. W ubiegłym SRJP było tak że od Tarnowa do Stróż miał czas przejazdu jak osobówka Regio wyjeżdżajaca z Tarnowa po 21. Ciekawe na czym polegało więc "przyspieszenie" Dunajca zdaniem MZPRu?
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-01-2011, 17:45
Tak mu wyszły mijanki... teraz Dunajec jedzie szybciej niz w zeszłym roku, mimo faktu że stan E30 jest gorszy i mimo że w Tarnowie jest 17:40 dopiero to i tak w Saczu jest juz o 19:22, czyli defacto minute szybciej, a na odc. Tarnow-Sacz aż 6 minut krocej da sie?
Ja tylko tyle dodam, że szynobus tak, ale obsługujący kursy poza :
66120/66131 tu zdecydowanie sklad EN 57 lub większy ( tu problemów z frekwą nie ma)
jaworzyna przyśpieszona na calej trasie i także kibel
I 3 para kibli na pociąg tarnów-Krynica-Tarnow
Jeśli szynobus to maksymalnie na kursy typu sącz-Krynica-Sącz góra od Stróż. Od Tarnowa/ czy Krakowa najlepiej zostawić kibel. Bo rozdzielenie ostatnich 2 poc. z /do Krakowa nic nie da, odstraszy jeszcze więcej podróznych.
Zresztą podobnie kibel na kursy typu 66133 i 66135, 66122, one także zapelniane są systematycznie. inna rzecz to na te kursy można podstawić szynobus od krynicy, choc można iśc krok dalej i puscić je ze Słowacji...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum