Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 24-11-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

Tu jeszcze wichry moga powiać w różne strony. Akcja z połączeniem przez Żarów to wg mnie typowa wrzutka wyborcza. Zatem nie zdziwię się jak wariant przez Sobótkę powróci, a jeszcze mniej - gdy obie idee pójdą do piachu. Rolling Eyes

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Freddie Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-11-2011, 16:10    Odpowiedz z cytatem

pocieszam Ciebie z moich wiadomości wynika, że umowy już są podpisane, zgodnie z przepisami Ordynacji Podatkowej w zamian za wygaszenie zobowiązań podatkowych względem Skarbu Państwa jest przejęta linia przez Sobótkę i łącznica w Świdnicy nie pamiętam numerów tych linii. Wałbrzych się obudził ostatnio i chce budowy jakiegoś łącznika do Świdnicy przez Żarów i dalej chcą jeździć do Wrocławia przez Jaworzynkę

[ Dodano: 24-11-2011, 16:11 ]
ale chyba coś popaprałem z tym Żarowem wybacz SmileSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kicior99 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2011
Skąd: Somerset

PostWysłany: 24-11-2011, 18:37    Odpowiedz z cytatem

Groźny Fanatyk napisał/a:
Akcja z połączeniem przez Żarów to wg mnie typowa wrzutka wyborcza.

Możliwe. Tyle, że bardzo ponętna. Mam znajomego w Świdnicy, częściowo niepełnosprawnego), który studiuje we Wrocławiu i to jest dla niego wiadomość roku (o ile zdążą z robotami przed końcem studiów), bo jazda z przesiadkami jest dla niego bardzo ciężka a autobus jedzie w czasie ok. 1h 10'. Efekt jest taki, że codziennie na zajęcia wozi go ojciec. Pokusa rezygnacji z linii przez Sobótkę (czas przejazdu ok. 70') - będzie bardzo silna a lobby na rzecz Jaworzyny wyjątkowo upierdliwe.

Ale wierzę, że kolej przez sobótkę się utrzyma z innych powodów - po pierwsze dzięki naciskom pasażerów z Kobierzyc i Sobótki. No i - last but not least - linia będzie miała ważne znaczenie dla powstającej kolei miejskiej / aglomeracyjnej. Przede wszystkim połączy nową ogromną sypialnię, jaką są Wojszyce, z zachodem i północą miasta. Stacja na Wojszycach jest świetnie położona, wręcz wymarzona dla kolei typu S-Bahn. Po drugie zaś - narzekania ludzi z Kleciny, chcących się dostać gdziekolwiek, zwłaszcza w zimie, są znane od wielu lat. Ja się w ogóle dziwię, że tę linię wyłączono zamiast ją utrzymywać.

Pozdrawiam

_________________
Radio Maryja - nie słucham
Trwam - nie oglądam
GaPol - nie czytam
PiS - nie głosuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 25-11-2011, 19:56    Odpowiedz z cytatem

Przypomnę, że wyłączona jest z tylko na odcinku Pszenno - Sobótka Zachodnia, a na pozostałych odcinkach zawieszony jest ruch osobowy.

Łącznica Świdnica - Żarów jest głupia i moim zdaniem nigdy nie powstanie - omija węzeł w Jaworzynie, gdzie można przesiąść się na Jelenią Górę i Legnicę (akurat chwilowo nie trzeba się przesiadać), niczego nie skraca, a na dotatek 80% szynobus musi zrobić pod drutem. Sens ekonomiczny takiego przedsięwzięcia jest ujemny, a jedyny plus jest taki, że odcinek Jaworzyna - Wrocław będzie niedługo wyremontowany. Tu rodzi się zresztą pytanie - kto podejmie decyzję, żeby pruć wyremontowany kawał dwutorowej linii, żeby wstawić odgałęzienie.

Linia Świdnica - Sobótka - Wrocław szybsza od autobusu nie będzie i niestety omija główne centra pracownicze, czyli strefę przemysłową kołó Kobierzyc oraz węzeł handlowy bielański, a ponadto będzie wymagała przesunięcia kilku przystanków, ale i tak łatwiej uzasadnić jej remont niż budowę tej łącznicy. Poza tym jest po prostu wla polityczna w gminach ruszenia tej linii. Ale problem jest inny - w jaki sposób przewieźć nią 1 - 2 tysiące ludzi w dwóch szczytach przewozowych? Kto nie wierzy, jakie jest zapotrzebowanie, niech sobie popatrzy , co się dzieje na drodze z Pietrzykowic do wojewódzkiej 35 po piętnastej - dziesiątki autobusów stoją w korku, czekając na wyjazd. Problem polega na tym, że tyle ludzi potrzebuje naraz dojechać do Wrocka lub strefy i w podobnej porze je opuścić. A tego nie da się opękać jednym szynobusem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kicior99 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2011
Skąd: Somerset

PostWysłany: 27-11-2011, 06:40    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu napisał/a:
Łącznica Świdnica - Żarów jest głupia.


Nie ma to, jak poprawić komuś humor o poranku Smile Jest bardzo głupia z tych powodów, które wymieniłeś i z kilku innych. Podpisane ostatnio porozumienie samorządowe umieszcza na orbicie aglomeracji również Wałbrzych i podejrzewam, że planuje docelowo pociągi Wałbrzych - Wrocław w takcie godzinnym (ktokolwiek będzie je obsługiwał). Wsadzenie na odcinku od Jaworzyny do Wrocławia jeszcze kilkunastu pociągów jest nierealne a na pewno któryś z przewoźników na tym straci (przyjmuję, że na Świdnicę dybie KD a na Wałbrzych PR).

Krzysiu napisał/a:
Linia Świdnica - Sobótka - Wrocław szybsza od autobusu nie będzie i niestety omija główne centra pracownicze, czyli strefę przemysłową kołó Kobierzyc oraz węzeł handlowy bielański.

Tu akurat większego problemu nie widzę, bo można to skomunikować autobusami i sądzę, że się opłaci. I o ile ludziom z torbami po zakupach nie będzie się chciało skakać po autobusach i pociągach, o tyle centrum przemysłowe jest sporym potencjałem, zwłaszcza dla tych dojeżdżających ze Świdnicy i tzw. Pierdzielawy. To się da sensownie zaplanować.

Krzysiu napisał/a:
Ale problem jest inny - w jaki sposób przewieźć nią 1 - 2 tysiące ludzi w dwóch szczytach przewozowych? Kto nie wierzy, jakie jest zapotrzebowanie, niech sobie popatrzy , co się dzieje na drodze z Pietrzykowic do wojewódzkiej 35 po piętnastej - dziesiątki autobusów stoją w korku, czekając na wyjazd.

Czyli jednak będzie szybsza od autobusu Smile Mam oczywiście na myśli czasy realne a nie rozkładu. A to już zmartwienie KD. Przecież mają jakieś ryflaki, nawet o nie była ostatnio awantura. Na Mazurach chodzą składy szynobus + wagon. Tak, wiem, że to i tak mało, ale przy co najmniej dwóch mijankach na trasie (Sobótka i Kobierzyce) da się to jakoś zorganizować.

BTW nie jestem kolejarzem, a lingwistą z wykształcenia i planistą transportu kołowego z zawodu wykonywanego więc moje uwagi mogą zawierać błędy. Pozdrowienia z zimnej Kornwalii.

_________________
Radio Maryja - nie słucham
Trwam - nie oglądam
GaPol - nie czytam
PiS - nie głosuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 27-11-2011, 09:04    Odpowiedz z cytatem

kicior99 masz dużo racji . Świdnica - Żarów to nieporozumienie można oszczędzić około 2 minut w stosunku do połączenia istniejącego przez Jaworzynę Śląską , Idąc tokiem myślenia Pana Patryka można by było wybudować odcinek Świdnica - Świebodzice !!!
Tak jak pisze kicor99 inia przez Sobótkę ma rację bytu . Na wzór Czeski można dopasować komunikację autobusową do kolejowej z miejscowości nieposiadających stacji ( gdyby busom zaproponowano w takim układzie dopłatę w wys. 0,50 zł do km , z pewnością byli by zadowoleni ) Dla takiej linii jak Świdnica - Wrocław ( i nie tylko) dla skrócenia czasu podróży warto wprowadzić przystanki na żądanie . Gdyby dało się uzyskać czas przejazdu w granicach 1- 1,15 godz ze Świdnicy DO centrum W-wia , to byłby czas lepszy od autobusowego .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 27-11-2011, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Ja jestem za trochę inną opcją.

Po pierwsze łacznica Swidnica-Żarów jest potrzebna dla pociągu aby mogl dojechac w 45 minut - czyli szybciej niz autobus. Chce rowniez, aby odcinek w niedalekiej przyszlosci zmodernizowano do 160 km/h, przez co do Jaworzyny bysmy dojezdzali w 20 minut.

Po drugie to linia Wrocław-Kobierzyce-Świdnica i Wrocław-Kobierzyce-Piława Górna.
Obie linie są podobne, ale koncepcje moga byc takie same lub rozne.
Linie do Swidnicy przez Sobotke nalezaloby zmodernizowac do 120 km/h, modernizujac przejazdy i dostosowac ją do tej predkosci. Natomiast linię Wrocław-Kobierzyce-Piława Górna, tez nalezaloby zmodernizowac do 120 i nawet zelektryfikować. Zelektryfikowac rowniez odcinek Legnica-Jaworzyna-Kamieniec
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 27-11-2011, 16:05    Odpowiedz z cytatem

Idziesz w dobrym kierunku , jeżeli zmodernizujesz w-w - Jaworzyna do 160 km/h ( takie tam nasze marzenia ) to po co łącznik Świdnica - Żarów ( dla oszczędności 2-3 minut ? ) . Niema sensu utrzymywać dwóch nitek , podróżni podzielili by się na dwa kierunki ( do Jaworzyny i do Żarowa ) .
Czy elektryfikować linie Legnica - Kamieniec ? , lepiej ją modernizować do większych prędkości , koszt 1 km szynobusa jest tańszy od zestawu elektrycznego i na tych liniach nie będą potrzebne większe składy .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 27-11-2011, 16:49    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem wieksze sklady powinny byc na Legnica-Kamieniec-Nysa-Opole, ale moim zdaniem obecne potoki to niewypał, i sadze ze najlepiej byloby gdyby ktos inny przejac od KD ten odcinek, bo mozna przewiezc tą linią wiecej pasazerow...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 27-11-2011, 17:13    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem, gdzie mieszkasz, ale na pewno nie w Świdnicy. I raczej nie na Dolnym Śląsku. Piszesz po prostu nierealne bzdety.

Nie da się dojechać przez Żarów w 45 minut do Świdnicy. Teoretycznie możesz sobie wyliczyć wszystko, jak zmodernizujesz tory do 200 km/h, to do Świdnicy dojedziesz w pół godziny. Tylko, że życie to nie teoria. Łącznika po prostu nie będzie, bo priorytetem na linii Wrocław - Jelenia Góra jest ransport kruszyw, a nie jakiś śladowy ruch pasażerski.

O linii Kobierzyce - Piława Górna możesz zapomnieć. Jest całkowicie poboczna i nie łaczy żadnych większych miejscowości. Co więcej, dwukrotnie przecina drogę krajową nr 8, więc jej odtworzenie wymagałoby budowy dwóch wiaduktów drogowych. O zlikwidowanych przejazdach na drogach pobocznych już nie wspomnę. Na przebiegu tej linii nie ma ani jednej gminy, która byłaby zainteresowana reaktywacją połączeń pasażerskich.

Sławek napisał/a:
...Gdyby dało się uzyskać czas przejazdu w granicach 1- 1,15 godz ze Świdnicy DO centrum W-wia , to byłby czas lepszy od autobusowego ...

Mylisz się. Rozkładowy czas przejazdu autobusu firmy Guliwer ze Świdnicy do Wrocławia to 55 minut.

kicior99 napisał/a:
..Tu akurat większego problemu nie widzę, bo można to skomunikować autobusami i sądzę, że się opłaci. I o ile ludziom z torbami po zakupach nie będzie się chciało skakać po autobusach i pociągach, o tyle centrum przemysłowe jest sporym potencjałem, zwłaszcza dla tych dojeżdżających ze Świdnicy i tzw. Pierdzielawy. To się da sensownie zaplanować.

Tego nie da się sensownie zaplanować. Przewozy do strefy realizowane sa najczęściej przez róznych przewoźnikó, pochodzących z tej samej miejscowości, co dojeżdżający ludzie. Autobusy ze Świndicy wożą świdniczan, autobusy z Wałbrzycha wożą wałbrzyszan itp. Skąd wziąć tyle autobusów na stacji w Kobierzycach? Albo będą ze Świdnicy i Wałbrzycha jeździły uste do Kobierzyc, albo trzeba będzie znależć innych - a kilkadziesiąt firm zbankrutuje w miejscowościach, w których i tak nie ma pracy. A poza tym, przejedź się takim autobusem i zapytaj ludzi, co sądzą o pomyśle przesiadania się z pociągu na autobus - w najlepszym razie nasłuchasz się inwektyw.

kicior99 napisał/a:
...linia będzie miała ważne znaczenie dla powstającej kolei miejskiej / aglomeracyjnej. Przede wszystkim połączy nową ogromną sypialnię, jaką są Wojszyce, z zachodem i północą miasta. Stacja na Wojszycach jest świetnie położona, wręcz wymarzona dla kolei typu S-Bahn. Po drugie zaś - narzekania ludzi z Kleciny, chcących się dostać gdziekolwiek, zwłaszcza w zimie, są znane od wielu lat.

Aby uruchomić takie połączenia, nie trzeba w ogóle nic robić, bo linia na tym odcinku jest przejezdna. To żaden argument za remontem odcinka do Świdnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 27-11-2011, 18:08    Odpowiedz z cytatem

Krzysiu ,
w rozkładzie 55 min. masz racje ,ale to tylko teoria .W godzinach szczytu notoryczne zwolnienia ruchu w okolicy strefy , oraz korki we Wrocku . Prawie zawsze autobus ma od 5 do 15 min opóźnienia . Co do Wojszyc masz rację , jako przedłużenie kursu z Trzebnicy spokojnie może szynobus wozić lud miast i wsi .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kicior99 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2011
Skąd: Somerset

PostWysłany: 28-11-2011, 06:51    Odpowiedz z cytatem

Wiesz, prawie mnie przekonałeś tyle,że mam trochę inne doświadczenia. Nie z Polski ale mimo wszystko... Pracowałem kiedyś (to już 7 lat temu...) na obrzeżach Taunton mieszkając w Bridgwater. Pociąg (11 min) i autobus typu park and ride (15 min. i bynajmniej nie jeździ prostą drogą) był i tak szybszy od autobusu liniowego (30 min + 10 z tzw. buta) a na pewno o wiele mniej zawodny. Przećwiczyłem oba warianty i zdecydowałem się na kole, jak też wiele osób dojeżdżających z moich okolic. A na odcinku Taunton - Bridgwater jest autostrada (to tam niedawno był ten niesamowity wypadek) a A-38 rano i tak jest zapieprzona autami. Jestem niemal przekonany, że tak samo będzie w przypadku połączenia ze Świdnicą. Sprawdziłem połączenia Wrocław - Świdnica i prawie wszystko jest w granicach 1.10. Możliwe, że są szybsze linie ale w polskich warunkach (angielskich również) autobus nigdy nie jest pewnym środkiem pod względem punktualności.

Co do reszty - mniej więcej się zgadzam. Pozdrawiam.

_________________
Radio Maryja - nie słucham
Trwam - nie oglądam
GaPol - nie czytam
PiS - nie głosuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 28-11-2011, 20:16    Odpowiedz z cytatem

A propos.
Proszę sobie popatrzeć (załącznik) jak wygląda w obecnym rozkładzie skomunikowanie pociągów ze Świdnicy do Wrocławia i z powrotem i jak będzie wyglądać w nowym rozkładzie.
Jeśli by było zapotrzebowanie na takie połączenia, to można było by wszystkie szynobusu do / z Legnicy spokojnie skomunikować w Jaworzynie Śląskiej z pociągami do / z Wrocławia.

Najszybsze połączenie z przesiadką w Jaworzynie to 1:09.

Jest szansa jeszcze na urwanie paru minut po remocie między Żarowem a Jaworzyną i po zniesieniu miejscowych ograniczeń po drodze do Wrocławia. To na początek, bez kosztownych łącznic i wielu nakładów pieniężnych.

Pozostaje pytanie.
Czy jeśli zbliżyć sie do 1h - 1:05 z przesiadką w Jaworzynie, czy ludizie będą się chcieli przesiąść z autobusów ?

CENA BILETU:
normalny - 13, 50 zł
37 % (uczniowie) - 8,50 zł
51 % (studenci) - 6,61 zł

Rozkład.pdf
Rozkład Wrocław Główny - Świdnica Miasto -
Pobierz Plik ściągnięto 309 raz(y) 59.02 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 28-11-2011, 21:26    Odpowiedz z cytatem

kicior99 , Praktycznie się zgadamy . Myślę że najlepszym rozwiązaniem komunikacyjnym są przemyślane połaczenia kolejowe skomunikowwane z autobusowymi . PRZYKŁAD Z CZECH
Linia Trutnov - Teplice nad Metuji - Nowe Mesto nad Metuji - Ttutnov , geograficznie jest to trójkąt . Po środku między Trutnovem a Teplicami jest miejscowość Chvalec , wyskakuje tas dobie z motoraka , a pod stacyjką czeka autobus , który prze wioski jedzie na skróty do Nowego Miasta O takie skomunikowanie chodzi które przywiozą i rozwiozą ludzi po wioskach i idą trasą która nie biegnie wzdłuż linii kolejowej tylko skraca drogę do najbardziej oddalonej miejscowości w tym trójkącie .

THX 1138

zadajesz pytanie " czy ludizie będą się chcieli przesiąść z autobusów ? "

myślę że tak pod dwoma warunkami .
1. Dobre skomunikowanie , które już w miarę jest ( przydało by się skomunikawonie nieprzekraczające 10 minut , choć kiedyś byłem świadkiem jak zatrzymał się szynobus ze Świdnicy i w tym momencie ruszył Jelenia - Poznań ). Oczywiście zakończenie remontu skróci odległość .

1 . Dobra promocja ( Świdnica od przynajmniej 10 lat niemiała dobrego skomunikowania ) i tu aktualny przykład jak promować i nie promować koleje .
KD promuję w radio i prasie połączenie w-w Jelcz wydając między 10 000 - 15 000 zł
Jelcz + miejscowości na trasie to około 23 000 mieszkańców / 9 000 gospodarstw domowych .

A można inaczej , ulotki i plakaty z rozkładem jazdy , z czasami podróży , promocjami oraz cenami , czyli pokazanie że można taniej w czystym , klimatyzowanym wagonie .



A teraz liczymy

plakaty A3

100 szt - 120 zł
koszt rozwieszenia
200 zł
ulotki A5 wraz z projektem
10 000 X 0,04 = 400 zł
koszt dystrybucji do 9 000 gospodarstw domowych ( Poczta Polska)

9 000 x 0,08 zł = 720 zł

RAZEM 1 440 zł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 29-11-2011, 10:23    Odpowiedz z cytatem

Weź sobie dowolny podręcznik reklamowy, a dowiesz się, że skuteczność reklamy plakatowej jest bliska zeru - generalnie w granicach błędu statystycznego. Plakaty miastach to pieniądze wyrzucone w błoto. Taka forma reklamy może się sprawdzić na wsi, gdzie nie ma natłoku reklam i plakat z informacją kolejową przebije się do świadomości.

Tylko że problem jest w czym innym - w jaki sposób przekonać ludzi, że podróż koleją jest lepsza od podróży autobusem? Kicior mówi:
Kicior99 napisał/a:
polskich warunkach (angielskich również) autobus nigdy nie jest pewnym środkiem pod względem punktualności.
A pociąg niby jest? Po raz kolejny na przykładzie Świdnicy - do Wrocławia jest ponad pięćdziesiąt kursów autobusowych w ciągu dnia, prowadzonych przez tzech, czy nawet czterech przewoźników. Statystycznie nie czekasz na kurs dłużej, niż pół godziny. Jeśli autobuś nie przyjedzie, albo nie zabierze - za chwilę masz następny. A w przypadku szynobusu? Będą jeździć z taką częstotliwością? Oczywiście, że nie, bo nie tylko nie będzie tyle szynobusów, ale parametry linii nie będa pozwalały na taką częstotliwośc kursowania.

Weźmy awarię - jeśli autobus stanie po drodze (sporadycznie zdarza się), to za chwilę pasażerów zabiera następny (raz osobiście tak miałem, więc sprawdziłem na własnej skórze). W przypadku pociągu szlak będzie zablokowany na conajmniej kilka godzin. Czy jest to niemożliwe? Nie, zdarza się dość często na trasie Kłódzko - Legnica - a tam jeździ sześć par pociągów dziennie. Wiem, bo mam abonament smsowy Kolei Dolnośląskich i widzę, jak często pociągi spóźniają się i wypadają z powodu awarii, niekoniecznie nawet swoich - ale np. z powodu wykolejenia pociągu towarowego.

Żeby było jasne - nie jestem przeciwnikiem uruchomienia połączenia. Całe studia jeździłem do Wrocławia pociągiem i jeśli będzie taka możliwość, nadal będę jeździł (już nie na studia, niestety). Ale jeśli ktoś sobie wyobraża, że jak tylko pociąg ruszy, to natychmiast przesiądą się na niego tysiące ludzi, to jest w błędzie. Nie przesiądą się, bo:
- na autobus jest z reguły bliżej, bo stacje oddalone sa od centrów miejscowości,
- pociąg nie będzie jechał dużo szybciej, a jedyna oszczędność to ominięcie korków we Wrocławiu
- wcale nie jest wygodniej, bo uczelnie we Wrocławiu nie będą bliżej stacji, a centra handlowe i przemysłowe nawet dalej (choćby Bielany i Biskupice Podgórne).
- nie da się na torach zmieścić tyle szynobusów, co autobusów na drodze nr 35, a o dużych pociągach nikt nie myśli - tymczasem rano MUSI jechać coś, co zabierze naraz około pięciuset osób.

Przykłady Bielan i Biskupic opiszę dla tych, którzy nie mają pojęcia, o co chodzi.
Bielany Wrocławskie to największe w Polsce centrum handlowe, to kilkanaście hipermarketów i galerii, zgromadzonych na zachodniej granicy Wrocławia. Droga nr 35 (Wałbrzych - Świdnica - Wrocław) przebiega przez środek, więc autobusem dojedziesz bez problemu i osoby pracujące tam, a dojeżdżające z sąsiednich wsi mają praktycznie na miejscu. Tymczasem linia kolejowa (przystanek Bilany Wrocławskie) to dwa kilometry, aby dojść, a ze stacji Klecina - co najmniej kilometr.

Biskupice Podgórne to podstrefa Tarnobrzeskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, znajduje się w północnej częsci gminy Kobierzyce, tuż przy autostradzie A4. Są tam takie firmy jak LG Philips, LG Elektronics i kilka mniejszych, już pracuje tam kilka tysięcy ludzi. Droga nr 35 przebiega granicą strefy, natomiast z linii kolejowej jest ze 6 km. Odpada więc dojście na nogach, ze stacji w Kobierzycach trzeba dojechać. A jest jeszcze inna sprawa - o ile pracownicy z okolic Wałbrzycha autobusem dojadą bezpośrednio do strefy, to pociągiem nie - bo pociąg z Wałbrzycha nie jedzie przez Świdnicę, tylko przez Kąty Wrocławskie, a stamtąd do strefy jest jeszcze dalej, bo 10 km. Więc zmiana środka komunikacji przez wałbrzyszan wcale nie zwiększy potoku podróżnych na odcinku Świdnica - Kobierzyce - Wrocław.

[ Dodano: 29-11-2011, 11:38 ]
PS. Pomierzyłem dokładnie te odległości:
Do strefy w Biskupicach jest:
- ze stacji w Kobierzycach - 8 km (droga lokalna, wyjątkowo kręta, trzy wsie po drodze i ruchliwe skrzyzowanie w Małuszowie)
- ze stacji w Smolcu - 5,7 km (droga lokalna, 1 wieś po drodze)
- ze stacji w Kątach Wrocławskich - 14 km (z tego 10 autostradą, ale przejazd przez miasto).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 8 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl