Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 18:51    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
A jak wyobrażasz sobie realizację tego projektu w ramach PPP? Bo przyznam jakoś nie widzę tu interesu inwestora prywatnego...

Bo ja wiem? Nie mieszkam w tych rejonach, nie jestem obeznany w sytuacji prywatnych przedsiębiorstw usytuowanych wzdłuż 285. Nikt mi też nie płaci za rozeznania...

Frustruje mnie jedynie fakt, że UMWD w ogóle nie bierze PPP pod uwagę, tak jak by ta forma inwestowania nie istniała. Niech trochę pomyślą, ogłoszą konsultacje, zaproponują współpracę, a nóż widelec znajdzie się firma zainteresowana tym projektem.
Trzeba tylko chcieć.

Flanker po raz kolejny w pełni popieram tezy Twojej wypowiedzi.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 25-10-2012, 20:48    Odpowiedz z cytatem

toromistrz22 napisał/a:
Cytat:
która będzie tylko przynosiła straty

Wyrocznia przemówiła. Masz jakiś dar wglądu w odmęty przyszłości? Tak się składa że ruch zawieszono tam 12 lat temu i wszelkie twoje przypuszczenia straciły na aktualności.

Przejazd do Świdnicy przez Jaworzynę to jak leczenie raka ibuprofenem.
Tak naprawdę nie służy nikomu, tylko mieszkańcom Świdnicy. Zapomniano o mieszkańcach miejscowości leżących przy linii kolejowej 285. Żyje tam multum ludzi, którzy codziennie wsiadają w samochód i jadą do pracy, czy to do Wrocławia, czy to do Świdnicy. Rosnące ceny paliw z roku na rok utrudniają tym ludziom życie. Poza tym coraz więcej ludzi kupuje domy lub mieszkania właśnie w tych okolicach. Cena niższa czasami o 60% przy jednoczesnej bliskości aglomeracji Wrocławskiej. Im więcej ludzi jednak wybierze tą opcję, tym DK nr 35 bardziej się korkuje. Dlatego szybka kolej z Wrocławia w te rejony jest wręcz NIEZBĘDNA.
Poza tym w pełni popieram wypowiedzi dwóch kolegów powyżej.

A ilu tych mieszkańcó jest? 80% z trasy przez Sobótkę mieszka w Świdnicy. A dla nich na pewno lepsza będzie trasa przez JŚ. PRzez Sobótkę na pewno będzie min. 10 minut dłużej, przy gigantycznych nakładach. nie mówię, że nie należy rewitalizować tej linii. Trzeba, ale bardziej jako regiotramwaj, może tylko do Sobótki. Świdnica potrzebuje Szybkiej pociągu, bez wielu stacyjek po drodze. Właśnie przez Jaworzynę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 21:46    Odpowiedz z cytatem

A ja właśnie stanąłem w obronie tych 20%, o których wszyscy, włącznie z tobą zapomnieli.
Dla przykładu: w szynobusie wyruszającym ze Świdnicy jedzie 60 osób. Dojeżdża do Jaworzyny i wkracza już na linię, na której kradnie pasażerów pociągom z Jeleniej czy Wałbrzycha. Dojeżdżając do Jaworzyny traci swoją rolę.
Jadąc 285 zabrałby 20 pasażerów z Sobótki, 5 z Pustkowa i 30 z Kobierzyc, którzy wyłączając własne samochody i mozolne autobusy nie mają możliwości dostania się do Wrocławia. Pociąg spełniałby tam misję społeczną.

Bo oto wszystko chodzi. Żyjemy w czasach, gdzie wszyscy gapią się na kasę. Ona jest najważniejsza. Zapomina się o człowieku i jego potrzebach. Czasami coś co przynosi straty spełnia ważną społeczną rolę. Tak jest z liniami kolejowymi, tak jest ze szpitalami. Ich główną rolą jest leczenie ludzi, nie zarabianie pieniędzy.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Leniwiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Lip 2012

PostWysłany: 25-10-2012, 21:50    Odpowiedz z cytatem

ufoludek, moim zdaniem mylisz się, myślisz że ludzie dojeżdżający do Wrocławia mieszkają TYLKO w Świdnicy? Co z tego że będzie 10 minut szybciej, jakoś nie jest to dużo więcej. Moim zdaniem właśnie trasa powinna przebiegać przez Sobótkę, tam też mieszkają bliżej Wrocławia niż tacy ludzie ze Świdnicy i nie mogą się tam dostać w normalnych warunkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 25-10-2012, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Ten kto wyceniał koszt remontu ( 300 - 450 mln ) chyba miał płacone procentowo od wartości wyceny . 1 km rewitalizacji nie może kosztować średnio 6 500 000 za km . Gdzie jest powiedziane że potrzebujemy ileś tam wiaduktów czy zapór . Na tej linii jest potrzeba wybudowania 3 do 4 mostów drogowych koszt między 4 - 8 mln i około 8 - 12 przejazdów z zaporami ( 0.5 mln / szt. ) W wielu miejscach linie przecinają drogi mało uczęszczane i bardzo często z doskonałą widocznością ( wystarczy STOP ) . Czy na małych stacyjkach i przystankach trzeba budować 150 metrowe perony zamiast odremontować 50 - 70 metrowe perony ( stare krawędzie granitowe wytrzymały 100 lat to wytrzymają jeszcze 100 a betonowe nie ) . W dodatku UMWD może mieć dotację 85 proc z UE na rewitalizację linii , zakupu nowego taboru kolejowego , modernizacji dworców, przystanków kolejowych w celu dostosowania ich do potrzeb osób niepełnosprawnych .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Paź 2010

PostWysłany: 26-10-2012, 10:02    Odpowiedz z cytatem

tramwaj do Sobótki? To jest pomysł. Miasto wraz z UMWD mogło by połączyć siły(wiem, że się nie lubią ale..) To jest chyba najlepsze z mozliwych wykorzystanie 285. Czyli tramwaj do Sobótki a Swidnica/Dzierżoniów przez Jaworzynę ew. z czasem jak będzie uzasadnienie ekonomiczne przeciągnąć to do Świdnicy.

Wrocław: Tramwaje do Bielan Wrocławskich jeszcze nie teraz

Cytat:
Pod uwagę brane było połączenie tramwajowe Wrocławia i Bielan z wykorzystaniem trasy kolejowej Wrocław-Sobótka-Świdnica. Niezbędne byłoby wtedy wybudowanie odnogi torowiska na Bielany.


a tutaj tekst źródłowy

Mój reporter: Co z tramwajami do Bielan Wrocławskich?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2009
Skąd: Świętoszów

PostWysłany: 27-10-2012, 18:28    Odpowiedz z cytatem

Świdnica przez Sobótkę powinna mieć tyle połączeń co Trzebnica w weekend. Sobótka - tyle co Trzebnica w dni robocze. Obie te linie są scricte pasażerskie. Ta sama sytuacja powinna dotyczyć (w miarę możliwości): Ścinawy i Wołowa lub Brzegu Dolnego; Opola i Brzegu; (Zgorzelca)Węglińca, Lubina i Legnicy; Kluczborka i Oleśnicy; Leszna i Rawicza; Międzylesia i Kłodzka; Jeleniej Góry i Wałbrzycha Głównego; Jelcza Laskowic. To jest właśnie pajęcza sieć kolei aglomeracyjnej. Po zbudowaniu tego buduje się "poprzeczki": Kłodzko - Wałbrzych, Legnica - Jaworzyna - Kamieniec - Nysa (Kędzierzyn), Głogów - Leszno i Lubin (Legnica), Lwówek - Jelenia i Zebrzydowa, Lubań - Zgorzelec, Węgliniec, Jelenia, Szklarska - Jelenia, Opole - Kluczbork t/p, Nysa - Brzeg t/p, Ostrów/Krotoszyn -Oleśnica, Żary - Węgliniec/Legnica. Po zbudowaniu "poprzeczek" robimy "abstrakcje": Bielawa - Dzierżoniów - Świdnica (Wrocław), Stronie Śl/Kudowa - Kłodzko (Wrocław), Mieroszów - Wałbrzych (Wrocław), Lubawka - Sędzisław (Wrocław), Wojcieszów - Marciszów (Jelenia), Karpacz/Kowary - Jelenia, Świeradów - Gryfów, Leśna - Lubań, (Żagań) Świętoszów - Zebrzydowa, (Przemków) Chocianów - Chojnów, (Wojcieszów) Jerzmanice - Legnica/Chojnów, Polkowice - Lubin (Legnica - Wrocław), Prochowice - Ścinawa/Legnica - (Wrocław), Głogów - Żagań - Forst,
Tak powinna wyglądać siatka połączeń w dolniśląskiem. Powinna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-10-2012, 22:28    Odpowiedz z cytatem

Z tego co pamiętam/ w ramach ciekawostek/ to linie jak to ładnie nazwałeś "poprzeczki" fachowo nazywają sie liniami rokadowymi;] A cały schemat który opisałeś historycznie i chronologicznie bez zastrzeżeń.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 11-02-2013, 15:47   Połączenie kolejowe z Wrocławiem zagrożone Odpowiedz z cytatem

Połączenie kolejowe z Wrocławiem zagrożone

20 km/h na odcinku 4 km i 40 km/h na kolejnych 6 kilometrach. Wprowadzenie takich ograniczeń w rozkładzie jazdy 2013/2014 zapowiadają PKP PLK na linii kolejowej ze Świdnicy do Jaworzyny Śląskiej. Informacja wywołała zdumienie i wzburzenie u samorządowców. Jeśli pociąg miałby rzeczywiście pojechać w żółwim tempie, pod znakiem zapytania stanie uruchomienie bezpośredniego połączenia pasażerskiego Świdnicy z Wrocławiem przez Jaworzynę. A marszałek zaplanował wprowadzenie takiego rozwiązania już pod koniec tego roku. – To dla nas nie tylko priorytet, ale zwyczajnie sprawa honoru – mówi Agnieszka Zakęś z Urzędu Marszałkowskiego we Wrocławiu.

Świdnica jest jedynym dużym miastem w województwie, które nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego ze stolicą Dolnego Śląska. Temat jest solą w oku samorządowców od wielu lat. Fiaskiem zakończyły się przymiarki do ponownego uruchomienia połączeń pasażerskich ze Świdnicy do Wrocławia przez Sobótkę. Modernizacja linii okazała się zbyt droga (najmniej potrzeba na ten cel 280 milionów złotych), stąd w ubiegłym roku pojawił się pomysł, by utworzyć bezpośrednie połączenie przez Jaworzynę Śląską. To znacznie krótsza trasa, dzięki której przejazd mógłby trwać około godziny. Najważniejszym warunkiem jest przebudowa urządzeń sterowania ruchem na stacji w Jaworzynie, dzięki czemu nie będzie konieczności przestawiania pociągu na inny tor. Inwestycja zostanie sfinansowana z budżetu województwa. 15 stycznia PKP PLK otrzymało informację o gotowości Urzędu Marszałkowskiego do podpisania stosownej umowy, na mocy której zostanie przekazany milion złotych. Dzięki przeprowadzonej niedawno modernizacji linii 374 (m.in. obejmującej przejazd z Jaworzyny do Wrocławia) pociągi będą mogły osiągać przyzwoite prędkości. Całości miało dopełniać budowane w Świdnicy za ponad 24 miliony złotych Centrum Przesiadkowe. Cały ten plan może rozsypać się jak domek z kart.

- Informacja, która została zamieszczona w przygotowanym przez PKP PLK dokumencie Prowadzenie Opisu Sieci, była dla nas dużym zaskoczeniem – mówi Agnieszka Zakęś, zastępca dyrektora departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim. - Od rozpoczęcia rozmów i przygotowań do uruchomienia bezpośredniego połączenia kolejowego Świdnicy z Wrocławiem przez Jaworzynę Śląską nie pojawiła się informacja o tak złym stanie linii 137, co zmuszałoby do drastycznego ograniczenia prędkości. Nasza reakcja była natychmiastowa. Interwencja wicemarszałka Jerzego Łużniaka trafiła do Andrzeja Massela, podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Józefy Majerczak dyrektora ds. utrzymania infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe SA, a także do wiadomości prezydenta Świdnicy Wojciecha Murdzka i Ryszarda Bakunia, dyrektora Zakładu Linii Kolejowych w Wałbrzychu. Mamy już odpowiedź z ministerstwa oraz od zarządu PKP PLK o podjęciu tematu. W piątek, 8 lutego spotkałam się z Ryszardem Bakuniem, który zapewnił, że przygotuje propozycję, dzięki której do ograniczenia prędkości na tej 10-kilometrowej linii nie będzie pod warunkiem zabezpieczenia odpowiednich środków finansowych przez PKP PLK. Oczywiście to będzie rozwiązanie doraźne, ale konieczne, by połączenie miało sens. Dojazd ze Świdnicy do Wrocławia musi być rozsądny, jeśli chodzi o czas. Nie dopuszczam w ogóle do rozważań, co by było, gdyby ograniczenia zostały wprowadzone. Uruchomienie połączenia jest jednym z najważniejszych zadań na Dolnym Śląsku, to już nawet sprawa honoru. Nie może się zdarzyć, że 10-kilometrowy odcinek zaważy na sensowności tak potrzebnego Świdnicy połączenia i budowanego przez miasto Centrum Przesiadkowego. Na pewno zrobimy wszystko, by nie dopuścić do wprowadzenia w życie ograniczeń prędkości.

Interwencję zapowiada także prezydent Świdnicy. - Te sygnały bardzo nas niepokoją, ponieważ na wspomnianej trasie obecnie jeżdżące szynobusy i tak nie rozwijają dużych prędkości. Przygotowujemy w tej sprawie nasze stanowisko, które zostanie przekazane osobom decydującym – zapewnia Stefan Augustyn, rzecznik świdnickiego magistratu.

Co na to PKP PLK? - Odnotowane w przygotowywanym rozkładzie jazdy pociągów 2013/ 2014 ograniczenie prędkości na odcinku Świdnica – Jaworzyna Śląska wynika z oceny parametrów technicznych – informuje Mirosław Siemieniec z biura prasowego. – Dokładnie analizujemy stan linii pod kątem prac, które pozwolą w przyszłym rozkładzie 2013/14 utrzymać obecne warunki i nie wydłużać czasu jazdy. Polskie Linie Kolejowe są w bieżących kontaktach z władzami samorządowymi w zakresie optymalnego wykorzystania linii kolejowych na terenie Dolnego Śląska. Prowadzone przez PLK prace m.in. na trasie Wrocław- Jaworzyna- Jelenia Góra pozwoliły już skrócić czas przejazdu. Również w zakresie poprawy połączenia na trasie Wrocław, Jaworzyna Śląska, Świdnica będziemy poszukiwali najlepszych rozwiązań, w zakresie istniejących możliwości i środków, które ułatwią podróż.

Odpowiedzi, czy znajdą się pieniądze na to, by utrzymać przynajmniej obecne prędkości (60 km/h), nie ma. Jak dodaje Agnieszka Zakęś, nie chodzi o to, by PKP PLK przeprowadzały gruntowny remont. Modernizacja tego odcinka jest na liście indykatywnej do Regionalnego Programu Operacyjnego, więc kolej ma niemal pewność, że otrzyma środki z funduszy unijnych z rozdania 2014-2020.Na razie jednak PKP PLK muszą wysupłać trochę grosza na zwykły remont. Czy tak się stanie? Pytanie zostaje otwarte.

źródło: http://swidnica24.pl/polaczenie-kolejowe-z-wroclawiem-zagrozone/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 26-02-2013, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Podobna informacja z portalu Swidnicfakty.pl . W niej znajduje się list mieszkańca Świdnicy, Jarosława Balawajdera, do marszałka WD, który wklejam w całości:

Świdnica, dnia 24 lutego 2013r.

Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Szanowny Pan Rafał Jurkowlaniec

Szanowny Panie Marszałku,

Świdnica jako jedyne większe miasto Dolnego Śląska pozbawiona jest od wielu lat bezpośrednich połączeń kolejowych ze stolicą regionu. Pomimo podejmowania przez kilkanaście ostatnich lat starań na rzecz przywrócenia połączeń kolejowych z Wrocławiem poprzez rewitalizację linii 285, dla świdniczan bezpośrednie połączenie ze stolicą województwa nadal pozostaje niespełnionym marzeniem.

W ciągu ostatnich lat władze wojewódzkie przeprowadziły rewitalizację linii Wrocław – Trzebnica oraz Szklarska Poręba – Jakuszyce, a także przywróciły z powodzeniem połączenia kolejowe na innych liniach, jak choćby Lubań Śl. – Zgorzelec, natomiast linia kolejowa o charakterze niewątpliwie aglomeracyjnym nr 285, łącząca metropolię wrocławską i duży ośrodek miejski i przemysłowy w województwie – Świdnicę, od lat niemodernizowana, obecnie - będąc linią nieczynną - podlega stopniowej i ciągłej degradacji i niszczeniu.

Liczne obietnice i zapewniania władz wojewódzkich o przejęciu tej linii i jej modernizacji w celu przywrócenia regularnych i szybkich połączeń kolejowych ze Świdnicy do Wrocławia pozostają wciąż bez pokrycia. Kilka miesięcy temu wręcz pojawiła się informacja o rezygnacji przez władze województwa z zamiaru przejęcia tej linii kolejowej z uwagi na szacunkowe koszty rewitalizacji na poziomie ok. 460 mln zł!

O tym, że kwota ta nie opiera się na żadnych poważnych szacunkach, a jedynie na abstrakcyjnych wyliczeniach mogą świadczyć poniższe przykłady, dotyczące dwóch przytoczonych wcześniej linii kolejowych, które Urząd Marszałkowski przejął w roku 2007, a następnie przygotował i przeprowadził ich rewitalizację.

1/ Linia Wrocław – Trzebnica o długości ok. 23 km wyłączona z użytkowania od 1991 roku. Tory na większości przebiegu linii były w tak złym stanie, że nadawały się tylko do kompleksowej naprawy. Mimo tego cały remont linii kosztował 10 mln zł., co daje kwotę 0,5 mln zł za remont kilometra linii.

2/ Linia Szklarska Poręba – Harrachov. Jest to najwyżej położona linia kolejowa w Polsce, której ponad 30 % długości stanowią łuki o bardzo małym promieniu. Na większości długości tego połączenia regularny ruch pociągów wstrzymano w 1946 roku! Rewitalizacja linii kosztowała samorząd 14 mln zł, co daje kwotę niespełna 1 mln zł za remont kilometra torów, przy czym aż 85 % środków na remont tej linii pochodziła z funduszów Unii Europejskiej przeznaczonych na rozwój współpracy transgranicznej.

W przeciwieństwie do powyższych przykładów, na linii 285 Świdnica - Wrocław pociągi osobowe kursowały do 2000 roku. Linia nadal jest czynna dla pociągów towarowych, jednak według „ekspertyzy” jednej z firm konsultingowo – doradczych, zamówionej przez Urząd Marszałkowski, remont linii ma kosztować 460 mln zł, co daje kwotę aż 8 mln zł za kilometr torów!!! Jakie racjonalne argumenty mogą uzasadniają tak rażącą dysproporcję kosztów remontów wspomnianych wyżej linii? Co wspólnego z rzeczywistością mają te szacunki i czy nie jest to wyłącznie wygodny pretekst do odstąpienia od realizacji tego zadania? Nierealność i niewiarygodność tych wyliczeń jest tak dalece rażąca, że każe zadać pytanie, czy aby nie są one sporządzane dla uzasadnienia z góry postawionej tezy, że zadanie to jest niewykonalne albo po prostu, że samorząd nie ma woli i chęci żeby je wykonać.

Innym argumentem, który potwierdza nierealność szacunków podawanych przez firmę doradczą, dotyczących rewitalizacji linii 285 jest informacja prasowa z dnia 16 października 2012r. wskazująca na koszt modernizacji 150- kilometrowego odcinka między Opolem, a Włoszczową (tzw. proteza koniecpolska) na poziomie 600mln zł, przy czym mowa tu o linii kolejowej dwutorowej i zelektryfikowanej, której parametry mają gwarantować przejezdność z Wrocławia do Warszawy w czasie 3,5 godziny (Gazeta Wyborcza nr 242), a nie o lokalnej jednotorowej i niezelektryfikowanej linii Świdnica-Wrocław o długości 61km.

Kolejną kwestią wymagająca poruszenia jest, zaprezentowana w ubiegłym roku przez jednego z członków Zarządu Województwa, koncepcja połączenia kolejowego ze Świdnicy do Wrocławia przez Jaworzynę Śląską, po uprzedniej modernizacji urządzeń sterowania ruchem na tej stacji lub przez wybudowaną 2,5 km łącznicę między linią 137 a 274 (mówi się nawet o łącznicy zelektryfikowanej wraz z odcinkiem linii 137 do Świdnicy), umożliwiającą kursowane pociągów w tej relacji z pominięciem stacji w Jaworzynie Śl. co skróciłoby czas przejazdu o ok. 15-20 minut.

Realizacja także tej koncepcji wciąż pozostaje w sferze planów i niezrozumiałych przeszkód, chociaż według zapewnień podległych Panu urzędników miała zostać zrealizowana do jesieni 2012r. Później padały zresztą kolejne daty, tj. czerwiec 2013, a 25 października bieżącego roku Agnieszka Zakęś - zastępca dyrektora departamentu infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim podała na łamach prasy kolejną datę – tym razem mowa o już styczniu 2014r. Taka też data została potwierdzona przez wicemarszałka Jerzego Łużniaka na Konferencji „Znaczenie infrastruktury oraz transportu kolejowego w inicjowaniu rozwoju gospodarczego Dolnego Śląska”, organizowanej w Urzędzie Marszałkowskim.

Niestety, tak jak można było przewidzieć i do czego zdążyli się już przyzwyczaić mieszkańcy Świdnicy, najnowsze informacje prasowe wskazują na problemy także z realizacją tego projektu połączenia kolejowego ze Świdnicy do Wrocławia. Z informacji prasowych wynika, że o ile władze samorządu województwa wreszcie przekonały się do konieczności przywrócenia tego połączenia kolejowego i zadeklarowały działania zmierzające do jego urzeczywistnienia, o tyle obecnie przeszkodą stał się stan torowiska na 10-kilometrowym odcinku Świdnica-Jaworzyna Śl. który – zdaniem PKP PLK – wymaga obniżenia prędkości pociągów na odcinku 4 km do 20 km/h, a na odcinku 6 km do prędkości 40km/h, co stawia pod znakiem zapytania cały projekt i razi śmiesznością w XXI wieku. Przecież nie chodzi o stworzenie kolejnego skansenu, lecz o integrację i prężność regionu.

Szanowny Panie Marszałku,

mam świadomość uwarunkowań prawnych i trudności, w jakich znalazły się władze Województwa wobec stawianych przez PKP PLK przeszkód dla realizacji tej koncepcji. Moim zdaniem takie działania PKP PLK to najzwyklejsze szkodnictwo, którego wyłącznym celem jest próba wyciągnięcia funduszy od władz Województwa na modernizację tego odcinka linii kolejowej nr 137.

Uważam, że w tej sytuacji obowiązkiem władz województwa jest podjęcie zakrojonych na szeroką skalę działań oraz stanowcze i pryncypialne stanowcze stanowisko w tej sprawie wobec obecnej, roszczeniowej postawy PKP PLK. Jako mieszkaniec Świdnicy nie mogę zgodzić się ze stwierdzeniem zwartym w artykule prasowym zamieszczonym w dniu 21 lutego 2013r. w „Gazecie Wyborczej”, że „(…)bezpośrednie połączenie kolejowe byłoby wygodniejsze i szybsze od obecnego (…) jednak Samorząd zaczyna się zastanawiać czy w ogóle warto się starać”.

Pragnę zauważyć, ze realizacja zadań o charakterze wojewódzkim, w tym w zakresie transportu zbiorowego i dróg publicznych, to - w świetle art. 14 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie województwa – obowiązek ustawowy nałożony na samorząd województwa, a nie jakieś widzimisie i jedynie jego dobra wola.

Szanowny Panie Marszałku,

po raz kolejny, w imieniu własnym i tysięcy świdniczan, apeluję osobiście do Pana oraz do Samorządu Województwa Dolnośląskiego o nietraktowanie Świdnicy i jej potrzeb komunikacyjnych w zakresie bezpośredniego połączenia kolejowego z Wrocławiem w sposób instrumentalny. Apeluję o podjęcie rzeczywistych, racjonalnych i odpowiedzialnych działań na rzecz tej istotnej dla Świdnicy i regionu sprawy, która ma istotne znaczenie w polityce integracji terytorialnej Województwa i strategii jego rozwoju.

Świdnica nie może zgodzić się na kolejne puste obietnice i hasła, przeplatane następnie mętnymi i nieracjonalnymi przeszkodami, oraz kolejnymi - odkładanymi na bliżej nieokreśloną przyszłość - terminami wykonania tego bardzo ważnego projektu.

Takie traktowanie Świdnicy i regionu byłoby tym bardziej niepoważne, że w tym samym czasie miasto z własnych środków i przy wsparciu finansowym z funduszy europejskich realizuje projekt budowy zintegrowanego centrum przesiadkowego, mając przy tym pełną aprobatę władz województwa dla tego zadania.

Z poważaniem
Jarosław Balawajder

Całość: http://swidnicafakty.pl/artykul/31238/co_z_pociagiem_do_wroclawia.html

Jak dla mnie działania urzędu marszałkowskiego w tej sprawie to już nie niudolność, a zwykły sabotaż, wynikający z tego, że w Świdnicy PO przegrała wybory. To kara za niewłaściwą władzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Michał500 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008

PostWysłany: 26-02-2013, 18:14    Odpowiedz z cytatem

Nowy pociąg z Wrocławia do Świdnicy nadjeżdża powoli.

Samorząd województwa chce uruchomić połączenia z Wrocławia do Świdnicy, ale plany remontowe na kolei mogą sprawić, że przejazd się wydłuży i inwestycja straci sens.
Pomysł na bezpośrednie połączenie kolejowe z Wrocławia do Świdnicy pojawił się w 2012 roku. Samorząd województwa chciał, żeby pasażerowie mieli do dyspozycji po sześć połączeń dziennie w każdą stronę. By to umożliwić, trzeba zmodernizować tory na stacji Jaworzyna Śląska. Bo na razie pociągi z Wrocławia nie mogą skręcać tam w kierunku Świdnicy, a pasażerowie zmuszeni są do uciążliwych przesiadek.

- Potrzebny jest tam system sterowania ruchem, coś jak sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu - tłumaczy Agnieszka Zakęś, wicedyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim.

Samorząd zlikwidowałby w ten sposób konieczność przesiadki. Na modernizację stacji zarezerwował już w tegorocznym budżecie 1 mln zł. Nowe połączenia miały wystartować w grudniu 2013 roku.

Jednak to niejedyny problem: okazuje się, że PKP Polskie Linie Kolejowe źle oceniły stan torów na odcinku Świdnica-Jaworzyna. Planowany jest remont, ale do jego czasu konieczne będzie ograniczenie prędkości. To wydłuży czas przejazdu nawet o 15 minut.

To nie bez znaczenia. Obecnie pociągi (z konieczną przesiadką) pokonują trasę z Wrocławia do Świdnicy w nieco ponad godzinę. Są więc konkurencyjne w stosunku do autobusów, którym potrzeba mniej więcej tyle samo czasu na przejazd. Bezpośrednie połączenie kolejowe byłoby wygodniejsze i szybsze od obecnego. Jednak samorząd zaczyna się zastanawiać, czy w ogóle warto się starać.

- Chcieliśmy ułatwić mieszkańcom komunikację między Wrocławiem a Świdnicą, ale w tym przypadku to staje się bezcelowe. Nie wiadomo, czy mieszkańcy będą chcieli korzystać z nowych połączeń - mówi Agnieszka Zakęś.

Wicemarszałek Jerzy Łużniak interweniował w tej sprawie w Ministerstwie Transportu i w PKP PLK. Koleje zadeklarowały pomoc. Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK: - Sprawdzamy ten odcinek pod kątem wszystkich możliwych rozwiązań.

Analizą zajmuje się Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu. Wcześniej stwierdził, że remont odcinka jest niezbędny i założył obniżenie prędkości w nowym rozkładzie jazdy. Dolnośląski samorząd liczy na znalezienie innego rozwiązania. Agnieszka Zakęś zapewnia, że urząd marszałkowski będzie się starał uruchomić nowe połączenia, ale dużo zależy od decyzji kolei. W najgorszym scenariuszu inwestycję trzeba będzie przesunąć na kolejny rok.


Źródło: http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,13434724,Nowy_pociag_z_Wroclawia_do_Swidnicy_nadjezdza_powoli.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 23-03-2013, 22:28   Modernizacja Świdnica Przedmieście-Świdnica Kraszowice Odpowiedz z cytatem

Modernizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław –Świdnica Przedmieście – (Jedlina Zdrój) na nieczynnym odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice.

Niebawem rozpoczną się prace remontowe, polegające na naprawie linii kolejowej nr 285 Wrocław - Jedlina Zdrój na odcinku Świdnica Przedmieście - Świdnica Kraszowice, tor nr 1, w km 58,147 - 60,019
Inwestycja realizowana będzie w powiązaniu z planowaną inwestycją pn. Przebudowa ulic Polna Droga i Sprzymierzeńców w Świdnicy, etap I

Modernizacja linii kolejowej nr 285 Wrocław –Świdnica Przedmieście – (Jedlina Zdrój)
na nieczynnym odcinku Świdnica Przedmieście – Świdnica Kraszowice.


Prace obejmować będą :

- wymianę szyn - 290 mb, w łuku lewym za przejazdem kat D w km 59,725
Szyna S49 staroużyteczna 1x 30mb w toku wewnętrznym jednostronnie otworowana (luz na styku 11 cm) Zabudowa brakującej prowadnicy – 260mb szyna S42

- wymianę podkładów - 893 sztuk, Podkłady drewniane do wymiany - miękkie, zbrojone (dopuszcza się użycie podkładek żebrowych staro użytecznych z nowymi wkrętami)
1) Wzmocnienie toru na całej długości toru (co 4 podkł. w km 58,150- 60,00)- 700szt
2) Przed przejazdem kat D w km 58,813 - 5szt
3) Za przejazdem kat D w km 58,813 – 5szt
4) Na prostej w km 58,856- 58,884 a przed łukiem lewym – 14szt
5) Na łuku lewym km 58,884- 59,164 – 22szt
6) Za hektometrem w km 59,100 – 10szt
7) Między dzikim przejazdem w km 59,193 - a hektometrem w km 59,300 – 10szt
8 ) Między hektometrem 59,300- a dzikim przejazdem - 3szt
Podkład podzłączowy- 1szt
9) Na łuku prawym km 59,432- 59,677 ( między dzikim przejazdem - a hekt 59,500)
Podkłady- 40szt
Podkład podzłączowy-1szt
10) Pomiędzy hektometrem 59,500 a 59,600
Podkłady- 40szt
Podkład podzłączowy-1szt
11) Pomiędzy hektometrem 59,600 a 59,700- 16szt
12) Za przejazdem kat D km 59,725 na łuku w km 59,765-60,005
Podkłady 28szt jako ciągła i 90szt wzmocnienie - co 4 podkład
Podkład podzłączowy- 7szt
- wymianę podkładów podzłączowych - 10 sztuk,

- naprawę przejazdów kat. A w km 58,354; kat. D w km 58,813; kat. D w km 59,725, tj oczyszczenie żłobków. Na pozostałych przejazdach i przejściach dzikich zamontowane zostaną zapory, barierki ochronne uniemożliwiające przejazd bądź przejście przez tory, oznaczone tablicami o „ zakazie wstępu na teren PKP”

- wymianę rozjazdu nr 2, na nieczynnym posterunku Świdnica Kraszowice, Wymiana rozjazdu na nowy typ Rz S49-300-1:9 pssd, wymiana podsypki tłuczniowej, zabudowa zwrotnika rozjazdowego wraz ze wskaźnikiem „Wz”, zamontowanie zamka zwrotnicowego (istniejący w rozj nr2)

- montaż zamka ryglowego pojedynczego

- wycinkę krzewów 250m2 i drzew 921 szt. wzdłuż całej ww trasy.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 65.

źródło:
http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/zalacznik?idZalacznika=1026114
http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/zalacznik?idZalacznika=1026013
http://www.swidnica.bip-gov.info.pl/zalacznik?idZalacznika=1026050
Mapka:
http://static8.investmap.pl/g/108/108/66668.forum.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 24-03-2013, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Nie ma to niestety nic wspólnego z reaktywacją linii. Fragment ten musi być uruchomiony w celu obsługiwania Wagonów Świdnica SA (Greenbrier) na czas budowy nowego wiaduktu na łączniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

radeks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 17-04-2013, 13:08    Odpowiedz z cytatem

Natrafiłem na taki filmik na YouTube.
Warto sobie czasem powspominać, aby całkowicie nie zapomnieć ...
http://www.youtube.com/watch?v=RKb_Sg5BWrE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 24-04-2013, 12:08    Odpowiedz z cytatem

Połączenie Wrocławia ze Świdnicą przez Jaworzynę Śl. ma ruszyć w grudniu.

Po pięć kursów w każdą stronę w tygodniu i po cztery w weekendy. Taki jest projekt rozkładu jazdy szynobusów, które na przełomie 2013 i 2014 roku pojadą ze Świdnicy do Wrocławia. – Zostały nam ostatnie uzgodnienia z zarządcą torów, czyli PKP PLK, ale zmiany mogą sięgać najwyżej minut. Szkielet rozkładu jest gotowy – zapewnia Jerzy Łużniak, wicemarszałek województwa dolnośląskiego.

całość: http://swidnica24.pl/jaki-rozklad-jazdy-wroclaw-glowny-swidnica-miasto/#comment-88883
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl