Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-12-2013, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Nie musisz mnie nigdzie brać. Wyonraź sobie, że mam trochę większe pojęcie od Ciebie. U mnie jest z 20 takich przejazdów i traktowane są jako NIEUZALEŻNIONE. Zresztą sam piszesz , że "DOKŁADNIE NIC. Dyż. ruchu musi ręcznie wygasić semafor"
Dlatego szczegółowo sie pytam bo myśałem , że są jakieś nowszze urządzenia. Może są i nowsze ale zasada jest taka sama.
A teraz wyobraź sobie (hipotetycznie)- dyż. podaje sygnał zezwalający na semaforze W międzyczasie z jakiś tam względów rogatki zostają uszkodzone a dyż. ruchu ( np. zapomni/dostanie zawał serca, 10 innych przyczyn ) nie zamknie rogatek. I co ? Bum na przejeździe.
I jak pracujesz w PKP PLK to pewnie miałeś na myśli stanowisko lokalne dyzurnego ruchu/posterunek a nie żaden "kontener"
I teraz kolejne pytanie - w jakiej odległości są czujniki załączające ssp ? Czy są pomiędzy semaforem wjazdowym a ostatnim semaforem sbl ? Czy przed ostatnim semaforem sbl ?
System jest ewidentnie( wg mnie , ale i nie tylko ) niedopracowany. Zapisy w RTS czy zarządzenie to tylko "półśrodek".A potem zdziwienie , że Utek węszy i wydaje decyzje. Sporo kasy idzie na srk a tu takie "kwiatki"
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2013, 22:19    Odpowiedz z cytatem

A tarcze ToP są przed tym przejazdem? Na pewno są. Jak przejazd się nie zamknie, to tarcza to pokaże i maszynista będzie musiał zwolnić do 20 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-12-2013, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Przy tego typu przejazdach TOP-ów raczej nie ma ( u mnie nie ma).Świadczy o tym zapis w RTS +zarządzenie. Przy autonomicznych ( tak automatycy określają przejazdy kat. B poza stacją) owszem tak.
Poza tym z tym zamykaniem i TOP-ami to trochę zwodniczo. TOP-y nie kontrolują połozenia drągów tylko stricte "swiatła". Czyli TOP na biało gdy zadziala ssp (czyli od momentu gdy zaczną migać światła ) ale do pełnego opadnięcia drąga jest jeszcze bodajże 12 sekund ( 8 sek. zwłoki + czas opadania).
Poza tym nadal twierdzę , że kat.B jest bezpieczniejsza niż A. A sprawa z kat. B w stacji nie jest taka wcale błacha. Bo gdy odcinek włączy sie ( w przyszłości) do LCS to co ? Dróżnika/zwrotniczego zostawimy na przejeździe ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2013, 22:54    Odpowiedz z cytatem

Nie rozumiem ostatnich dwóch zdań. Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje. Tak jest na pozostałych przejazdach tej kategorii na E-30 we Wrocławiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-12-2013, 23:15    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Nie rozumiem ostatnich dwóch zdań. Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje. Tak jest na pozostałych przejazdach tej kategorii na E-30 we Wrocławiu.


Niekoniecznie. Np. dyż. ruchu LCS Opalenica obsługuje "z odległości" bodajże z 9 przejazdów kat. A. Nie wiem jak tam LCS Bolesławiec i np. przejazd w Zebrzydowej czy Zgorzelcu ?Wszystko zależy od warunków miejscowych ( np. ilości torów głownych zasadniczych na przejeździe).
Bo jaki wtedy sens pozostawiać kogoś na miejscu gdy jest LCS. A jak ktoś jest na miejscu to po co LCS ?
A z tego co pisze voyager1231 w stacjach na odc. Wrocław - Legnica są przejazdy kat. B. Znowu ktoś czegoś nie dokupił/nie dopilnował ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-12-2013, 23:31    Odpowiedz z cytatem

We Wrocławiu w ciągu E-30 są dwa przejazdy kategorii A z dróżnikiem (Żernicka i Kołobrzeska), mimo iż LCS na Muchoborze działa od bardzo dawna. I nie ma tam skomplikowanych układów torowych, choć oba znajdują się w obrębie posterunków ruchu (st. Wrocław Żerniki i pogp Wrocław Nowy Dwór).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 23-12-2013, 13:52    Odpowiedz z cytatem

Najpierw małe sprostowanie.Z rozpędu napisałem nie uzależnione a ma być UZALEŻNIONE.
Co do WND to ile jest torów w przejeździe ?
Ponadto w związku z brakiem uzależnienia urządzeń przejazdowych w przebiegach pozostawiono dróżnika/zwrotniczego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 23-12-2013, 22:22    Odpowiedz z cytatem

A jakby tak na początek uruchomic pociągi w relacji Wrocław-Kobierzyce a może nawet Sobótka w ramach przyszłej DKD.Moim zdaniem udaloby się pozyskać grono pasażerów.Nie orientuje sie tylko jakie prędkości są na tej lini w chwili obecnej bo linia jest czynna i "towary" sporadycznie tam jeżdżą.Można by połączyć kilka kursów tz.Trzebnica-Wrocław-Sobótka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 23-12-2013, 22:40    Odpowiedz z cytatem

Autobusy jadą do Sobótki co godzinę, w szczycie częściej. Za 6,5zł w 45 minut. Jaki jest sensu udawać przywracanie połączenia puszczając 5 par szynobusów 1,5godzinną trasą wożących powietrze (nawet przy cenie 5zł) i w dodatku psuć bardzo dobre połączenie autobusowe polbusu? Bo komuś się marzy kolejka pod Ślężę? Bez jaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-12-2013, 22:46    Odpowiedz z cytatem

Od Wrocławia Głównego do km 2+700 jest 80 km/h, później do Bielan Wrocławskich jest 40 km/h, dalej do Sobótki już tylko 20 km/h. Ponadto jest jeszcze kilka ograniczeń stałych do 10-30 km/h. Czas przejazdu do Sobótki wyniósłby na moje oko ok. 1,5-2 h. Szkoda zachodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 23-12-2013, 22:49    Odpowiedz z cytatem

Parowóz latem jechał coś pod 2 godziny - takie relacje czytałem. Może dałoby się coś tam podremontować i zejść do tych 90 minut. Ale to nie ma żadnego sensu. To byłby cyrk na kółkach.
Połączenia do Świdnicy też są robione na siłę. Ale tam czas przejazdu jest jednak zbliżony, a i dworce: autobusowy i kolejowy są w tym samym miejscu, co przy atrakcyjnej cenie daja szanse pociągowi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-12-2013, 23:16    Odpowiedz z cytatem

Poza tym przez Jaworzynę jeszcze z 15 minut można urwać. W perspektywie jest modernizacja i elektryfikacja tego kawałka linii 137, budowa łącznicy w kierunku Żarowa i podniesienie prędkości do 120-130 km/h na linii 274.

Z jednej strony trzeba już ludzi przyzwyczaić do pociągu, z drugiej oferta jest dość kiepska, a w perspektywie modernizacja podg Grabiszyn i skrócenie tych pociągów do FAT-u. Może pomyślą o połączeniu tych pociągów z Trzebnicą i stworzeniu relacji Trzebnica - Świdnica przez Gądów, co może nawet pozwoliłoby dodać ze dwie pary pociągów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 24-12-2013, 05:03    Odpowiedz z cytatem

Widze że jednak byłoby to nie opłacalne ponieważ czas przejazdu jest mało atrakcyjny.Dziękuje za odpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 24-12-2013, 07:30    Odpowiedz z cytatem

rail_user napisał/a:
bystrzak2000 napisał/a:
(...) Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje (...)


(...) Np. dyż. ruchu LCS Opalenica obsługuje "z odległości" bodajże z 9 przejazdów kat. A. (...) Wszystko zależy od warunków miejscowych ( np. ilości torów głownych zasadniczych na przejeździe).
Bo jaki wtedy sens pozostawiać kogoś na miejscu gdy jest LCS. A jak ktoś jest na miejscu to po co LCS ?
A z tego co pisze voyager1231 w stacjach na odc. Wrocław - Legnica są przejazdy kat. B. Znowu ktoś czegoś nie dokupił/nie dopilnował ?

Warunki miejscowe są tylko warunkiem dodatkowym przy ustalaniu strzeżenia przejazdu kategorii "A" z odległości. Żeby takowy mógł działać musi być spełniony jeden z dwóch warunków (tu podam ten najistotniejszy):
Iloczyn ruchu jest równy lub większy od liczby 20.000 (poc.-poj., przyp. mój), lecz mniejszy od 50.000.
Jeżeli iloczyn wynosi np: zaledwie 100 (dla niewtajemniczonych to np: 2 samochody w ciągu doby x 50 pociągów w ciągu doby) to przepisy nie dopuszczają obsługi z odległości. Koniec kropka. A wiedzcie, że iloczyn ruchu w praktyce ma rozpiętość od 0 (zero) do 2-3 milionów; widzicie więc, że przedział 20.000-50.000 jest stosunkowo wąski. Dlatego - oczywiście nie podważam prawdomówności przedmówcy - wydaje mi się to nieprawdopodobne, żeby w jednym LCS-ie było aż 9 przejazdów spełniających te kryteria Shocked
Paradoksalnie przejazd kategorii "B" może być stosowany w zasadzie zawsze (z wyjątkiem odcinków wielotorowych), dlatego jest w tej chwili zawsze numerem jeden Zg

bystrzak2000 napisał/a:
We Wrocławiu w ciągu E-30 są dwa przejazdy kategorii A z dróżnikiem (Żernicka i Kołobrzeska), mimo iż LCS na Muchoborze działa od bardzo dawna. I nie ma tam skomplikowanych układów torowych, choć oba znajdują się w obrębie posterunków ruchu (st. Wrocław Żerniki i pogp Wrocław Nowy Dwór).

Jeżeli przejazdy na ww. stacjach są zlokalizowane między semaforami wjazdowymi to są utworzone nielegalnie! Podczas przebudowy (tu budowa LCS-u) przejazdy muszą być dostosowywane do obowiązujących przepisów. W tym wypadku zgaduję, że wraz z przebudową układu torowego doszło do zmian - choćby nawet kosmetycznych - przebiegu drogi, co jest już traktowane jako jej budowa.

Zainteresowanych zapraszam do lektury Rozporzadzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie (Dz. U. z 1996 r. Nr 33 poz. 144 z późn. zm.).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 24-12-2013, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Stacja Palędzie 1xkat.A
Stacja Buk x2
Stacja Opalenica x3
podg. Porażyn x2 (ew. 2x1/2)
stacja N. Tomyśl x1
podg. Chrośnica x1 (ew. 1/2)
kiedyś uzyskano odstępstwo od rozp. 144 a teraz może być kłopot ze względu na &9.3
Co do iloczynu równego 0 to chyba na liniach nieczynnych.
A iloczyn 20000 przy 25 pociągach (50 par) to raptem 400 pojazdów/12 godzin czyli ok. 33 na godzinę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 18 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl