Nie musisz mnie nigdzie brać. Wyonraź sobie, że mam trochę większe pojęcie od Ciebie. U mnie jest z 20 takich przejazdów i traktowane są jako NIEUZALEŻNIONE. Zresztą sam piszesz , że "DOKŁADNIE NIC. Dyż. ruchu musi ręcznie wygasić semafor"
Dlatego szczegółowo sie pytam bo myśałem , że są jakieś nowszze urządzenia. Może są i nowsze ale zasada jest taka sama.
A teraz wyobraź sobie (hipotetycznie)- dyż. podaje sygnał zezwalający na semaforze W międzyczasie z jakiś tam względów rogatki zostają uszkodzone a dyż. ruchu ( np. zapomni/dostanie zawał serca, 10 innych przyczyn ) nie zamknie rogatek. I co ? Bum na przejeździe.
I jak pracujesz w PKP PLK to pewnie miałeś na myśli stanowisko lokalne dyzurnego ruchu/posterunek a nie żaden "kontener"
I teraz kolejne pytanie - w jakiej odległości są czujniki załączające ssp ? Czy są pomiędzy semaforem wjazdowym a ostatnim semaforem sbl ? Czy przed ostatnim semaforem sbl ?
System jest ewidentnie( wg mnie , ale i nie tylko ) niedopracowany. Zapisy w RTS czy zarządzenie to tylko "półśrodek".A potem zdziwienie , że Utek węszy i wydaje decyzje. Sporo kasy idzie na srk a tu takie "kwiatki"
Przy tego typu przejazdach TOP-ów raczej nie ma ( u mnie nie ma).Świadczy o tym zapis w RTS +zarządzenie. Przy autonomicznych ( tak automatycy określają przejazdy kat. B poza stacją) owszem tak.
Poza tym z tym zamykaniem i TOP-ami to trochę zwodniczo. TOP-y nie kontrolują połozenia drągów tylko stricte "swiatła". Czyli TOP na biało gdy zadziala ssp (czyli od momentu gdy zaczną migać światła ) ale do pełnego opadnięcia drąga jest jeszcze bodajże 12 sekund ( 8 sek. zwłoki + czas opadania).
Poza tym nadal twierdzę , że kat.B jest bezpieczniejsza niż A. A sprawa z kat. B w stacji nie jest taka wcale błacha. Bo gdy odcinek włączy sie ( w przyszłości) do LCS to co ? Dróżnika/zwrotniczego zostawimy na przejeździe ?
Nie rozumiem ostatnich dwóch zdań. Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje. Tak jest na pozostałych przejazdach tej kategorii na E-30 we Wrocławiu.
Nie rozumiem ostatnich dwóch zdań. Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje. Tak jest na pozostałych przejazdach tej kategorii na E-30 we Wrocławiu.
Niekoniecznie. Np. dyż. ruchu LCS Opalenica obsługuje "z odległości" bodajże z 9 przejazdów kat. A. Nie wiem jak tam LCS Bolesławiec i np. przejazd w Zebrzydowej czy Zgorzelcu ?Wszystko zależy od warunków miejscowych ( np. ilości torów głownych zasadniczych na przejeździe).
Bo jaki wtedy sens pozostawiać kogoś na miejscu gdy jest LCS. A jak ktoś jest na miejscu to po co LCS ?
A z tego co pisze voyager1231 w stacjach na odc. Wrocław - Legnica są przejazdy kat. B. Znowu ktoś czegoś nie dokupił/nie dopilnował ?
We Wrocławiu w ciągu E-30 są dwa przejazdy kategorii A z dróżnikiem (Żernicka i Kołobrzeska), mimo iż LCS na Muchoborze działa od bardzo dawna. I nie ma tam skomplikowanych układów torowych, choć oba znajdują się w obrębie posterunków ruchu (st. Wrocław Żerniki i pogp Wrocław Nowy Dwór).
Najpierw małe sprostowanie.Z rozpędu napisałem nie uzależnione a ma być UZALEŻNIONE.
Co do WND to ile jest torów w przejeździe ?
Ponadto w związku z brakiem uzależnienia urządzeń przejazdowych w przebiegach pozostawiono dróżnika/zwrotniczego.
A jakby tak na początek uruchomic pociągi w relacji Wrocław-Kobierzyce a może nawet Sobótka w ramach przyszłej DKD.Moim zdaniem udaloby się pozyskać grono pasażerów.Nie orientuje sie tylko jakie prędkości są na tej lini w chwili obecnej bo linia jest czynna i "towary" sporadycznie tam jeżdżą.Można by połączyć kilka kursów tz.Trzebnica-Wrocław-Sobótka.
Autobusy jadą do Sobótki co godzinę, w szczycie częściej. Za 6,5zł w 45 minut. Jaki jest sensu udawać przywracanie połączenia puszczając 5 par szynobusów 1,5godzinną trasą wożących powietrze (nawet przy cenie 5zł) i w dodatku psuć bardzo dobre połączenie autobusowe polbusu? Bo komuś się marzy kolejka pod Ślężę? Bez jaj.
Od Wrocławia Głównego do km 2+700 jest 80 km/h, później do Bielan Wrocławskich jest 40 km/h, dalej do Sobótki już tylko 20 km/h. Ponadto jest jeszcze kilka ograniczeń stałych do 10-30 km/h. Czas przejazdu do Sobótki wyniósłby na moje oko ok. 1,5-2 h. Szkoda zachodu.
Parowóz latem jechał coś pod 2 godziny - takie relacje czytałem. Może dałoby się coś tam podremontować i zejść do tych 90 minut. Ale to nie ma żadnego sensu. To byłby cyrk na kółkach.
Połączenia do Świdnicy też są robione na siłę. Ale tam czas przejazdu jest jednak zbliżony, a i dworce: autobusowy i kolejowy są w tym samym miejscu, co przy atrakcyjnej cenie daja szanse pociągowi
Poza tym przez Jaworzynę jeszcze z 15 minut można urwać. W perspektywie jest modernizacja i elektryfikacja tego kawałka linii 137, budowa łącznicy w kierunku Żarowa i podniesienie prędkości do 120-130 km/h na linii 274.
Z jednej strony trzeba już ludzi przyzwyczaić do pociągu, z drugiej oferta jest dość kiepska, a w perspektywie modernizacja podg Grabiszyn i skrócenie tych pociągów do FAT-u. Może pomyślą o połączeniu tych pociągów z Trzebnicą i stworzeniu relacji Trzebnica - Świdnica przez Gądów, co może nawet pozwoliłoby dodać ze dwie pary pociągów
(...) Przecież jak jest kategoria A, to dróżnik mimo LCS-u i tak zostaje (...)
(...) Np. dyż. ruchu LCS Opalenica obsługuje "z odległości" bodajże z 9 przejazdów kat. A. (...) Wszystko zależy od warunków miejscowych ( np. ilości torów głownych zasadniczych na przejeździe).
Bo jaki wtedy sens pozostawiać kogoś na miejscu gdy jest LCS. A jak ktoś jest na miejscu to po co LCS ?
A z tego co pisze voyager1231 w stacjach na odc. Wrocław - Legnica są przejazdy kat. B. Znowu ktoś czegoś nie dokupił/nie dopilnował ?
Warunki miejscowe są tylko warunkiem dodatkowym przy ustalaniu strzeżenia przejazdu kategorii "A" z odległości. Żeby takowy mógł działać musi być spełniony jeden z dwóch warunków (tu podam ten najistotniejszy):
Iloczyn ruchu jest równy lub większy od liczby 20.000 (poc.-poj., przyp. mój), lecz mniejszy od 50.000.
Jeżeli iloczyn wynosi np: zaledwie 100 (dla niewtajemniczonych to np: 2 samochody w ciągu doby x 50 pociągów w ciągu doby) to przepisy nie dopuszczają obsługi z odległości. Koniec kropka. A wiedzcie, że iloczyn ruchu w praktyce ma rozpiętość od 0 (zero) do 2-3 milionów; widzicie więc, że przedział 20.000-50.000 jest stosunkowo wąski. Dlatego - oczywiście nie podważam prawdomówności przedmówcy - wydaje mi się to nieprawdopodobne, żeby w jednym LCS-ie było aż 9 przejazdów spełniających te kryteria
Paradoksalnie przejazd kategorii "B" może być stosowany w zasadzie zawsze (z wyjątkiem odcinków wielotorowych), dlatego jest w tej chwili zawsze numerem jeden
bystrzak2000 napisał/a:
We Wrocławiu w ciągu E-30 są dwa przejazdy kategorii A z dróżnikiem (Żernicka i Kołobrzeska), mimo iż LCS na Muchoborze działa od bardzo dawna. I nie ma tam skomplikowanych układów torowych, choć oba znajdują się w obrębie posterunków ruchu (st. Wrocław Żerniki i pogp Wrocław Nowy Dwór).
Jeżeli przejazdy na ww. stacjach są zlokalizowane między semaforami wjazdowymi to są utworzone nielegalnie! Podczas przebudowy (tu budowa LCS-u) przejazdy muszą być dostosowywane do obowiązujących przepisów. W tym wypadku zgaduję, że wraz z przebudową układu torowego doszło do zmian - choćby nawet kosmetycznych - przebiegu drogi, co jest już traktowane jako jej budowa.
Zainteresowanych zapraszam do lektury Rozporzadzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 26 lutego 1996 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać skrzyżowania linii kolejowych z drogami publicznymi i ich usytuowanie (Dz. U. z 1996 r. Nr 33 poz. 144 z późn. zm.).
Stacja Palędzie 1xkat.A
Stacja Buk x2
Stacja Opalenica x3
podg. Porażyn x2 (ew. 2x1/2)
stacja N. Tomyśl x1
podg. Chrośnica x1 (ew. 1/2)
kiedyś uzyskano odstępstwo od rozp. 144 a teraz może być kłopot ze względu na &9.3
Co do iloczynu równego 0 to chyba na liniach nieczynnych.
A iloczyn 20000 przy 25 pociągach (50 par) to raptem 400 pojazdów/12 godzin czyli ok. 33 na godzinę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum