Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 33, 34, 35  Następny
Reaktywacja linii Wrocław - Sobótka - Jedlina Zdr.
Autor Wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 15-08-2013, 19:24    Odpowiedz z cytatem

Jak z torowiskiem Jugowice-Jedlina na jakim odcinku ubytki?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomato7 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2013
Skąd: Jelenia Góra/Kraków

PostWysłany: 15-08-2013, 20:33    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co do tego górskiego odcinka linii - niby co jakiś czas samorządy publikują jakieś "listy intencyjne" i podpisują porozumienia by ją ruszyć, w celach czysto turystycznych. Ale potem zaczyna się przeliczanie pieniędzy i pomysł zamiera na kilka lat.

No niestety tak będzie, samych samorządów nie będzie stać na reaktywację linii. To są za duże koszta, tutaj spokojnie pójdzie na to 80-100 mln złotych... Same mosty, mimo że przechodziły naprawę tuż przed zamknięciem po latach niekonserwowania nadają się pewnie tylko do NG. A tych mostów jest kilkanaście. Dodatkowo ubytki, trzeba je załatać, wycięcie krzaków też kosztuje, sporo szyn i podkładów też pewnie się okaże do wymiany by nie było jaj z niską szlakową po przywróceniu. Perony na PO, kto po tej lini pojedzie? KD? No to potrzeba będzie dodatkowo nowego taboru. Jeszcze ten zapadnięty nasyp. Do tego odbudowa stacji Jedlina Zdrój i Świdnica Kraszowice przynajmniej w zakresie minimalnym. Pewnie jakaś mijanka w Jugowicach. Niektóre przejazdy też będą wymagały zamontowania sygnalizacji, to są wszystko koszta. Tutaj co najmniej bez chęci w UMWD nic nie pojedzie. A szkoda bo okolica bardzo ładna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 15-08-2013, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Ładna okolica to nie jest wystarczający warunek sensowności reaktywacji linii Świdnica - Jedlina. Pociągi do Jedliny jeżdżą dzisiaj, a frekwencja nie powala. Dziś rano na pociąg do Kłodzka z Wałbrzychu przesiadło się całe 5 osób z Wrocławia. Na dzień dzisiejszy sens reaktywacji jest tak naprawdę tylko na odcinku Wrocław - Sobótka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 16-08-2013, 00:09    Odpowiedz z cytatem

Dinxles - ubytków nie widziałem, ale nie doszedłem do samej Jedliny, może bliżej tej stacji czegoś brakuje. Natomiast tragiczny jest stan niektórych podkładów - próchno, krótko mówiąc. Ostry, górski klimat tej okolicy daje tu o sobie znać.
Co do mijanki w Jugowicach - to tu byłoby dużo do odtworzenia. Tory dodatkowe porozcinane a częściowo pieprznięte w krzaki kawałek dalej.

A jak już jesteśmy przy Jedlinie - to przejechałem się stamtąd do Nowej Rudy i z powrotem. I tak zapuszczonej stacji jak Jedlina Zdrój nie widziałem już dawno. Istny horror, jak jakiś stary Niemiec - pamiętający czasy świetności tego uzdrowiska - patrzy na to dziś, to chyba łapie się za głowę...

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 16-08-2013, 08:11    Odpowiedz z cytatem

ufoludek napisał/a:
Ładna okolica to nie jest wystarczający warunek sensowności reaktywacji linii Świdnica - Jedlina. Pociągi do Jedliny jeżdżą dzisiaj, a frekwencja nie powala. Dziś rano na pociąg do Kłodzka z Wałbrzychu przesiadło się całe 5 osób z Wrocławia.
Porównaj odległości i czasy jazdy z Wrocławia do Jedliny p. Wałbrzych oraz p. Sobótkę. Ta pierwsza relacja nigdy nie da Jedlinie potoku pasażerów. Najważniejszym generatorem potków dla tamtych okolic to Wrocław. Niestety, ale gospodarczy sabotaż Wałbrzycha daje o sobie znać.

[ Dodano: 16-08-2013, 08:12 ]
ufoludek napisał/a:
Na dzień dzisiejszy sens reaktywacji jest tak naprawdę tylko na odcinku Wrocław - Sobótka.
Świdnica kolego, Świdnica. Świdnicy brakuje bezpośredniego dojazdu, a nikt się w przesiadki nie bawi, tylko jedzie autobusem albo samochodem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 16-08-2013, 08:57    Odpowiedz z cytatem

Reaktywacja linii przez Jugowice była by piękna. Ale ostatnio będąc w Jedlinie Zdrój miałem wrażenie że szykują plener pod w pustyni i w puszczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sławek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Lip 2009
Skąd: z Zadupia/Wałbrzych

PostWysłany: 16-08-2013, 10:30    Odpowiedz z cytatem

Linia Świdnica - Jedlina była remontowana w 1990 r a następnie w 1992 zamknięta . Koszt rewitalizacji to ok. 50 mln ( wystarczy 60 km/h mijanka w Jugowicach nie jest konieczna ).
Nowy szynobus 6 mln , dotacja z UE na rewitalizację ( tory , infrastruktura ,dworce , szynobus ) do 85 % czyli strona polska to ok 9 min . Problem nie polega na uruchomieniu przewozów na tej linii lecz na zrozumieniu przez " wodzów świata kolejowego " o potrzebie uruchamianiu linii drugorzędnych i poprzez dobry rozkład skomunikowanie na stacjach węzłowych . Dla przykładu przez dworzec 30 tysięcznego Trutnova przewala się dziennie 10 000 podróżnych a w dwu krotnie większej Świdnicy 100 - 200 osób i kolejny przykład Ostatnio byłem w Czechach na linii Lichkov - Moravsky Karlow 9 par dziennie , na trasie mieszka 7 mieszkańców w motorakach średnio 20 - 30 osób - linia Wałbrzych - Jedlina - Kłodzko 4 pary na dobę na trasie mieszka 180 000 osób frekwencja średnio 30 podróżnych . Wniosek jest bardzo prosty tam gdzie jest gęstsza sieć kolejowa , więcej połączeń ( minimum pięć par na linach drugorzędnych ) i dobre skomunikowanie na stacjach węzłowych to pociągi będą zapełnione .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Groźny Fanatyk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009
Skąd: Poznań Karolin

PostWysłany: 16-08-2013, 15:02    Odpowiedz z cytatem

Cóż, nic dodać nic ująć.

_________________
EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 06-11-2013, 13:09    Odpowiedz z cytatem

Koleją ze Świdnicy do Wrocławia za 5 zł

Już 15 grudnia na tę trasę, po 13 latach, wracają połączenia kolejowe. Z tej okazji Koleje Dolnośląskie, które będą kursować po tym odcinku, wprowadzają promocyjne ceny biletów. 15 grudnia, czyli w pierwszym dniu, w którym będą jeździć pociągi na tej trasie, wszyscy pasażerowie będą mogli podróżować za darmo. To jednak dopiero początek promocji. Żeby przekonać podróżnych do wyboru pociągu, na trasie Świdnica Miasto-Wrocław Główny nie będzie obowiązywał stały cennik Kolei Dolnośląskich. Oznacza to, że ceny na bilety normalne zostaną bezterminowo obniżone z 14,60 zł do 5 zł. Bilet miesięczny będzie kosztował zaledwie 180 zł, a nie 274 zł. Od podanych cen biletów będą oczywiście obowiązywały wszystkie zniżki ustawowe, na przykład dla uczniów i studentów. Ceny te są bardzo konkurencyjne względem cen biletów na autobusy kursujące ze Świdnicy do Wrocławia. W busach najtańsze bilety normalne kosztują 6,50 – 7 zł, a bilety miesięczne to wydatek 143-240 zł. Promocje cenowe są skierowane do pasażerów, którzy rozpoczynają podróż na stacji Świdnica, a bilety promocyjne dostępne będą wyłącznie u konduktorów w pociągach Kolei Dolnośląskich.
To jednak nie koniec udogodnień dla pasażerów. Za 8 złotych będzie można podróżować w obie strony na trasie Świdnica-Wrocław-Świdnica – dzięki specjalnym biletom o przedłużonym czasie ważności do 6 dni. Tylko złotówkę będzie natomiast kosztował przewóz roweru i bagażu.
Warto dodać, że Koleje Dolnośląskie prowadzą też rozmowy z urzędem miejskim w Świdnicy, aby mieszkańcy tego miasta mogli także z miesięcznym biletem kolejowym podróżować taniej komunikacją miejską w Świdnicy.

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/16815/Koleja-ze-Swidnicy-do-Wroclawia-za-5-zl.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krkonoš Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Wrz 2010

PostWysłany: 06-11-2013, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Jeśli zgodnie z taryfą KD bilet ze Świdnicy do Wrocławia kosztowałby 14,60 zł, a busiarzom opłaca się jeździć za 6,50-7 zł, to pomimo obniżenia ceny biletu na pociąg do 5 zł marnie widzę konkurencyjność i opłacalność tego połączenia kolejowego. Po pierwsze: za preferencyjne ceny biletów dla mieszkańców Świdnicy zapłacą wszyscy podatnicy, po drugie: takie działania należałoby chyba nazwać dumpingiem, bo nie wierzę, że cena usługi nie jest tutaj poniżej kosztów. Po trzecie: czemu taka promocja "bezterminowa" (piszę w cudzysłowie, bo kiedyś na pewno się ona skończy) miałaby służyć? Wykoszeniu przewoźników drogowych? Czy zachęci to ludzi, żeby przesiedli się na pociąg? Pewnie tak... do czasu zakończenia promocji (przy tak dużej różnicy w cenach biletów na pociąg i autobus nie pewno nie dłużej). Ogólnie komunikacji na trasie Świdnica - Wrocław na pewno to się nie przysłuży - zbankrutują przewoźnicy prywatni, to ceny biletów na pociąg wzrosną, a te kilka, w najlepszym wypadku kilkanaście par pociągów na dobę na pewno nie zastąpi gęstej obecnie siatki połączeń na trasie Świdnica - Wrocław. W rezultacie może okazać się w przyszłości, że pomiędzy Świdnicą a Wrocławiem komunikacja będzie i droższa, i rzadsza.

Nie mam nic przeciwko powrotowi pociągów na trasie Wrocław - Świdnica, ale może UMWD zacząłby trochę bardziej przemyślanie prowadzić politykę transportową w województwie, zamiast mamić mieszkańców chwilowymi, gwałtownymi obniżkami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-11-2013, 07:46    Odpowiedz z cytatem

sympatyk napisał/a:

Już 15 grudnia na tę trasę, po 13 latach, wracają połączenia kolejowe.


Propagandowy humbug.
Tak jakby dotychczas nie dało się dojechać ze Świdnicy do Wrocławia i to przez Jaworzynę, bo przecież inaczej to nowe jeździło nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

radeks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 07-11-2013, 20:50    Odpowiedz z cytatem

W świetle "sukcesu" bezpośredniego połączenia Wrocław-Świdnica wątek reaktywacji linii Wrocław - Jedlina praktycznie traci na znaczeniu. Bo czy ktoś jeszcze myśli poważnie o tym przedsięwzięciu? Z szumnych deklaracji pozostały słowa, z tajnego studium niewykonalności pozostał jeden wielki niesmak i ulga dla samorządu, polegająca na usprawiedliwionym nicnierobieniu.
Ale przecież pociągi pojadą! To nic, że na okrętkę; to nic, że spalinowy szynobus 85% trasy pokona pod drutem; to nic, że z pominięciem naturalnego korytarza komunikacyjnego łączącego te miasta i wiele pomniejszych miejscowości. Chciałoby się powiedzieć - operacja się udała, pacjent zmarł!

A tak dla przypomnienia:
"Urząd Marszałkowski wraz z władzami Świdnicy rozpoczyna pilotażowy program przywracania połączeń kolejowych i remontownia dworców. Na początek chodzi o trasę Wrocław-Świdnica-Jedlina Zdrój" 2007-06-10

"Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, jeszcze w tym roku na trasie Jedlina-Zdrój-Świdnica-Wrocław pojedziemy szynobusem-mówi Patryk Wild, członek zarządu województwa dolnośląskiego" 2008-01-20

"W przyszłym roku Polskie Linie Kolejowe chcą uruchomić nieczynną od lat trasę Świdnica - Kobierzyce - Wrocław. Inwestycja w ponad stuletnie torowisko będzie kosztowała blisko 50 milionów złotych. Nowe szynobusy ma zakupić urząd marszałkowski, a samorządy mają pomoc w odnowieniu peronów" 2008-08-12

"Po prawie 10-letniej nieobecności na trasie kolejowej Wrocław-Świdnica znów pojawią się pociągi pasażerskie. Remont zapuszczonej linii kolejowej ma potrwać rok, a jego koszt to ponad 35 mln zł"2009-05-30

"Sejmik Województwa Dolnośląskiego zdecydował o wpisaniu projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 275 z Wrocławia Głównego do Świdnicy oraz linii nr 771 relacji Świdnica Przedmieście – Świdnica Miasto do Wieloletniego Programu Inwestycyjnego dla Dolnego Śląska na lata 2007-2013. Wartość tej inwestycji to prawie 89 mln zł.Pociągi z Wrocławia Głównego do Świdnicy wyruszą na trasę od 2013 r. Wznowienie przewozów kolejowych do Świdnicy było jednym z priorytetów polityki transportowej Zarządu Województwa Dolnośląskiego- wyjaśnia Marszałek Marek Łapiński" 2010-10-04

"Urząd marszałkowski skreślił plan połączenia kolejowego z Wrocławia Głównego przez wrocławskie Wojszyce, Bielany Wrocławskie do Sobótki. - Ta trasa jest niesłychanie wyeksploatowana przez pociągi towarowe, które nią jeździły przez lata. Remont torów pochłonąłby od 300 do 400 mln zł-mówi Wiktor Lubieniecki, dyrektor departamentu infrastruktury w urzędzie marszałkowskim" 27.12.2011

"Nie będziemy tego rozwiązania rekomendować zarządowi województwa dolnośląskiego – nadzieje rozwiewa Wiktor Lubieniecki" 31.01.2012
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-11-2013, 23:28    Odpowiedz z cytatem

O odcinku Świdnica - Jedlina można zapomnieć, to już baaaardzo zamierzchła historia. Jeśli zaś chodzi o odcinek Wrocław - Sobótka - Świdnica to teraz ją dzień w dzień ujeżdżają brutta. W końcu zarżną ją całkowicie i pozbędą się niewygodnego problemu - podrychtuje się torowisko na trasie Sobótka Zachodnia - Świdnica i tamtędy naokoło wraz z szynobusami z Świdnicy puści się towary, 285 zostanie rozebrana albo zamieniona w ścieżkę rowerową.

To się jednak zemści na UMWD okrutnie. DK35 nie jest w stanie przyjąć jeszcze większego ruchu i od kilku lat jest mocno zakorkowana, a do tego cholernie niebezpieczna i jest na niej masa wypadków. Tendencja do wyprowadzania się do "sypialni" Wrocławia poza miasto panuje od kilku lat i cały czas wzrasta. W końcu UMWD będzie postawione pod ścianą - albo przywrócą 285 albo będą musieli DK35 zamienić w autostradę albo ekspresówkę, innego wyjścia nie będzie. Budowa ekspresówki to miliardy, więc taniej będzie przywrócić 285.

Nie wierzę w bajeczki o 300-400 mln że tyle by wyszedł remont tej trasy. Jestem pewny że zlecono studium (NIE)wykonalności takie by rozwiać wszelkie nadzieje ludzi i definitywnie uciąć temat.

Założenie rogatek na najbardziej ruchliwych przejazdach, remont torów i podniesienie szlakowej do 80tki i dobudowanie kilku przystanków na trasie w obrębie Wrocławia to na pewno nie kosztuje 400mln, po prostu bzdury.

Zrobiono prowizorkę i półśrodek rozwiązujący problem Świdnicy, bo przy zapowiadanych promocjach, mocnej reklamie wzrośnie ilość par, frekwa będzie dobra i to się przyjmie. Jednak co z Sobótką, Kobierzycami, Bielanami Wrocławskimi, całą masą wiosek na trasie i coraz większymi, bardziej zaludnionymi osiedlami Wrocławia czyli Partynicami i Wojszycami? To są właśnie "sypialnie" Wrocławia które borykają się z korkami i kiepską komunikacją do centrum miasta. Załatwiono problem Świdnicy, a na nas pardon za wyrażenie, ale trzeba nazywać rzeczy po imieniu - zlano ciepłym moczem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

radeks Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 17-11-2013, 21:41    Odpowiedz z cytatem

Tory biegnące na nasypie w pobliżu boiska w Jedlinie Zdroju powoli są rozbierane!
Na początku usuwano krzewy i wydawało się, że ktoś przypomniał sobie o linii. Niestety okazało się, że wszystkie te działania zmierzały do ułatwienia sobie dostępu do szyn.Czy ktoś z Was wie więcej na temat tego barbarzyństwa? Dlaczego nikt z lokalnych włodarzy i społeczności nie ujmie się za bezpowrotnie traconym dziedzictwem Kolei Doliny Bystrzycy? Kto to robi i na czyje polecenie, skoro ta linia nie widnieje w wykazie przeznaczonych do fizycznej likwidacji?

tory.jpg
Plik ściągnięto 35 raz(y) 91.62 KB

tory2.jpg
Plik ściągnięto 41 raz(y) 206.69 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

JacekW Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Paź 2012

PostWysłany: 08-12-2013, 23:20    Odpowiedz z cytatem

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/1061648,dutkiewicz-z-protasiewiczem-o-budzecie-wroclawia-i-regionu-inwestowac-w-kolej-czy-w-wazne-drogi,id,t.html
"Rozmowa będzie dotyczyła głównie przebudowy trasy Jelenia Góra - Wałbrzych - Wrocław. Tak, aby pociągi przejeżdżały też przez Świdnicę."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 35 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 33, 34, 35  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl