Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
Remont Nadodrzanki
Autor Wiadomość

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 23-08-2011, 17:54   120 mld Odpowiedz z cytatem

Z tego co ja wiem od lat, to w przyszłym roku skończą się pieniądze na wszelkie inwestycje. W sugerowanym 2014 będzie ich tyle, co by się żąd wyżywił. Nie będzie ani na emerytury ani zdrowie ani nic. I to przy Vat na wszystko >30%
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ziken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 11-09-2011, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Ja osobiscie popieram to co pisze Arius Adolf Nowak przy remoncie odcinka Legnica-Rudna Gwizdanów do 100km/h pociąg odcinek 40km pokonywał by okolo 40min mijając 75tyś Lubin i taki np TLK z Zielonej Góry do Zamościa mógłby spokojnie jechac przez Lubin miał by wtedy Nową Sól (39tyś mieszkańców), Bytom Odrzański (4,5tyś mieszkańców),Głogów(67tys mieszkańców),Rudna-Gwizdanów (razem 2,5tyś mieszkańców), Lubin(75tyś mieszkańców), Legnica (100000 tyś mieszkańców),Malczyce(3 tyś mieszkańców) i Srode Sląską(9 tyś mieszkańców) i te miejscowości wytworzą kilka razy więcej pasażerów niż Ścinawa, Wołow i Brzeg Dolny i Przez Lubin powinny poleciec TLK i IR ( na odcinku Wrocław-Głogów jako regio)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 11-09-2011, 14:12    Odpowiedz z cytatem

ziken, najpierw sprawdź ile wytwarza pasażerów Ścinawa, Wołów, i Brzeg Dolny Smile składy pękają w szwach. Ale wytrasowaniem "Ślązaka" do Zamościa przez Lubin i Legnicę to głęboko bym się zastanowił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 11-09-2011, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Zawsze można przez Żary, Żagań, Szprotawę i na głogów ; d

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz K. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Lip 2010
Skąd: Chorzów/Zielona Góra

PostWysłany: 11-09-2011, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Ślązak jeździł i ma jeździć naturalną trasą czyli przez Ścinawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 27-09-2011, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Modernizacja "Nadodrzanki" w trzech etapach

Modernizacja linii kolejowej CE 59 jest jednym z kluczowych zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez PKP PLK. Zakończenie wszystkich części projektu przewidziane jest do końca 2020 roku. Do tego czasu przewoźnicy będą zmuszeni zmagać się z uciążliwościami spowodowanymi licznymi ograniczeniami na tej linii.

W ramach pierwszego etapu modernizacji „Nadodrzanki” w latach 2008 – 2010 przygotowano dokumentację przedprojektową, która obejmowała opracowanie dwóch studiów wykonalności, opisu przedmiotu zamówienia na dokumentację projektową, oraz sporządzenie wniosków o dofinansowanie dokumentacji projektowej ze środków Unii Europejskiej. Pierwsze studium objęło odcinek Wrocław – Międzylesie, natomiast drugie – Wrocław – Szczecin. Wartość projektu wynosiła 3 216 tys. euro. Został on zrealizowany w ramach perspektywy 2004- 2006 z Funduszu Spójności.

Projekt jest przygotowany do wdrożenia następnego etapu, którym będzie opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji oraz pozwoleń na budowę. Opracowane zostaną również materiały przetargowe na wybór wykonawców robót budowlanych oraz wnioski o dofinansowanie z Funduszu Spójności. Etap trzeci natomiast dotyczy już wykonania robót budowlanych. Wartość całego projektu wyniesie 10 014 343,3 tys. zł.

Obecny stan techniczny linii CE 59 nie spełnia standardów technicznych wynikających z umowy o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC, czy wymagań związanych z interoperacyjnością kolei. Utrudnia również rozwój wymiany towarowej i warunki podróżowania pasażerów, korzystanie z linii zagranicznym operatorom, a lokalne ograniczenia prędkości pociągów prowadzą do zmniejszenia jej przepustowości.

Plan modernizacji „Nadodrzanki” obejmuje rozbudowę i modernizację oraz budowę nowych obiektów inżynieryjnych, takich jak wiadukty drogowe i kolejowe, przepusty, tunele czy przejścia dla zwierząt. Zakłada się także przebudowę układów torowych na szlakach i stacjach kolejowych, modernizację obecnych i budowę nowych przejazdów jednopoziomowych i dwupoziomowych oraz budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Sumaryczny czas przejazdu pociągu na odcinku Wrocław Szczecin (355,903 km) wynosi obecnie 7 godzin 42 minuty. Po modernizacji będą to 4 godziny 23 minuty co daje zysk czasowy na poziomie 3 godzin 19 minut. Poza tym zwiększy się komfort podróży a prędkość pociągów zarówno towarowych jak i pasażerskich będzie wynosiła 120 km/h.

Źródło: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ziken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Gru 2010

PostWysłany: 28-09-2011, 14:13    Odpowiedz z cytatem

Mimo że prędkość na odcinku Zielona Góra-Głogów jest mizerna i czas się jazdy się wydłuzy to w rozkladzie 2011/2012 pozostanie TLK Relacji Zielona Góra-Zamośc- (Zielona Góra) oraz nocna TLK relacji Bielsko Biała -Kołobrzeg (Bielsko Biała) z postojami na odcinku Wrocław -Zielona Góra w Brzegu Dolnym, Wołowie , Rudnej Miasto, Głogowie i Nowej Soli
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 02-10-2011, 19:58    Odpowiedz z cytatem

Wydaje się w już w 2015 roku podróż pociągiem z Zielonej Góry do Wrocławia będzie trwała niewiele ponad dwie godziny. Dziś trwa ponad 3,5 godziny.

Skróci się też czas jazdy do Szczecina i oczywiście Krakowa czy Katowic. A stanie się to dzięki rewitalizacji, czyli odbudowie linii kolejowej między Rudną Gwizdanów a Rzepinem. Na tym odcinku stan torów jest najgorszy, dlatego pociągi jadą z prędkością 25-30 km/godz.

O takiej możliwości poinformowali w piątek na konferencji prasowej na peronie stacji Stary Kisielin wiceministrowie Andrzej Massel z ministerstwa infrastruktury i Waldemar Sługocki z ministerstwa rozwoju regionalnego. Według wiceministra Massela jeszcze w październiku pod obrady Rady Ministrów trafią dokumenty, związane z rewitalizacją odrzanki

- Na rewitalizację tej linii chcemy do 2015 roku przeznaczyć około 600 mln zł. Będą to pieniądze pochodzące zarówno z budżetu państwa jak też unijne. Dzięki tym pieniądzom pociągi osobowe będą mogły rozwijać prędkości rzędu 120 km/godz., a towarowe 100 km/godz. Już w tym roku wymienione zostaną tory na długości 8 km, w okolicach Rzepina - dodał Massel.

Waldemar Sługocki zapewnił natomiast, że nie powinno być żadnych kłopotów z sfinansowaniem dokończenia budowy S3, a więc drugich jezdni obwodnic Gorzowa, Międzyrzecza oraz z Sulechowa do Nowej Soli.


źródło: Gazeta Lubuska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-10-2011, 11:16    Odpowiedz z cytatem

Nadodrzanka na odcinku Kostrzyn – Namyślin idzie do remontu

6 października PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i PORR (Polska) SA zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowanych w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Kostrzyn – Namyślin, tor nr 2”.

W imieniu PKP Polskie Linie Kolejowe SA umowę podpisali: Józef Matuszczak - dyrektor Oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK SA w Szczecinie i Andrzej Piechocki - zastępca dyrektora, natomiast ze strony wykonawcy PORR (Polska) SA Siegfried Weindok – pełnomocnik.

Głównym celem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych na odcinku Kostrzyn – Namyślin w zakresie kompleksowej wymiany nawierzchni torowej i drogowej w torze nr 2 na długości 6 km, udrożnienia czterech przepustów oraz modernizacji sieci trakcyjnej.

- Dla mojej firmy to pierwsze zadanie realizowane dla PKP PLK SA – powiedział Siegfried Weindok – wykonamy naszą pracę jak najlepiej ku zadowoleniu inwestora. - Cieszę się, że na rynku kolejowym pojawił się nowy wykonawca – wyraził swoje zadowolenie Józef Matuszczak – liczymy na dobrą współpracę przy realizacji tej inwestycji.

Kosztem 10 mln 694 tys. 235 zł brutto zlikwidowane zostaną dotychczasowe ograniczenia prędkości (obecnie 50 km/h) i podniesiona rozkładowa prędkość dla pociągów pasażerskich do 120 km/ h oraz poprawiony komfort podróży.

Zakończenie prac planowane jest na 30 listopada 2011 r.

Linia Nr 273 Wrocław – Szczecin jest magistralą kolejową włączoną do europejskiego systemu linii kolejowych AGTC (Umowa europejska o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego i obiektach towarzyszących) oraz TEN-T (Transeuropejska sieć transportowa) i stanowi odgałęzienie dla ruchu towarowego od linii E 59 Wrocław - Poznań - Szczecin - Świnoujście.

źródło: PKP PLK / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 10-11-2011, 11:42    Odpowiedz z cytatem

Czar szybkiej rewitalizacji Nadodrzanki pryska.

Przypomnijmy, że Gazeta Lubuska niejednokrotnie pisała o 100% decyzji na temat rewitalizacji Nadodrzanki która wkrótce miałaby się odbyć. Pan Massel zagościł również na peronie w Starym Kisielinie ogłaszając sukces w dążeniu do celu. Wydano również dokument "WBiK" zawierający szczegółowe dane na temat prac remontowych na torach do roku 2013 (2014 i 2015 też są ujęte - w sumie nie wiem po co, aby tylko podenerwować ludzi).

Na Nadodrzankę do 2015 roku planuje się przeznaczyć ponad 600 mln zł. W dokumentach jest napisane, że największa część tej kwoty (czyli ponad 400 mln) trafi na odrzańskie tory po roku 2013! (jakim prawem opisują w dokumencie o charakterze faktów do 2013 również mity po 2013?) Odpowiedź na tą zagadkę znalazłem w pewnej prasie...

Czar prysnął, czytając najnowszy numer "Kuriera Kolejowego". Pan Zbigniew Szafrański, odpawiadając na pytanie Pana redaktora: "Jakie więc projekty o charakterze rewitalizacyjnym można by zrealizować, MAJĄC DODATKOWY ROK?"

Szafrański odpowiedział: "(...)zgłosiliśmy też Nadodrzankę na odcinku Rudna Gwizdanów - Rzepin. Niestety, mamy tu sporo kolizji z obszarami Natura 2000, więc będziemy próbowali wpisać inny.(...) W tej chwili staramy się projekty uszeregować tak, aby zrealizować te, które nie mają kolizji środowiskowych(...)Jeśli linia tylko na niewielkim kawałku przechodzi przez obszar Natura 2000, to musimy przeprowadzić procedurę oddziaływania inwestycji na środowisko. A na to potrzebny jest nam czas(...)"

redaktor: "Chodzą też oponie, że jeśli jednak KE zgodzi się na przesunięcie pieniędzy z kolei na drogi, to pranżę kolejową czeka zastój. Czy zgadza się Pan z tą opinią?"
Szafrański:"Uważam, że pieniądze, które mamy do wykorzystania w tej perspektywie budżetowej, powinny wystarczyć przede wszystkim na dokumentacje(...) e tej chwili dla branży najważniejsza nie jest ogromna liczba pieniędzy, bo tych nie damy rady przerobić w ciągu trzech lat, ale ciągłość zamówień po roku 2014"(...)

Moje pytanie: Dlaczego podczas szansy na remont Nadodrzanki zawsze wychodzi coś złego? Czy Szafrański i MAssel nie wiedzieli od początku o Naturze2000????? Sprawa śmierdzi...

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 10-11-2011, 20:19    Odpowiedz z cytatem

Szkoda słów na fałszywy uśmiech Szafrańskiego i jego "fryzurki". Niekompetentny i tyle.

[ Dodano: 11-11-2011, 20:30 ]
Kolega Bartuś przeanalizował obszary objęte pod ochroną "Natura 2000" w stosunku do wypowiedzi Prezesa PKP PLK Szafrańskiego.

Wg analizy, korytarz C-E 59 "lekko" styka ale nie przecina obszar w Głogowie, w miejscowości Bytom Odrzański, oraz w Nowej Soli omija - w załączniku są mapy (zachęcam do zapoznania).

Panie Szafrański, myśli Pan że ludzie nie myślą? Kogo Pan tu okłamuje?

Na stronie http://www.obszary.natura2000.pl/ można znaleźć mapy obszarów objęte ochroną Natura 2000.

nowa Sól.jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 39.37 KB

Bytom Od..jpg
Plik ściągnięto 16 raz(y) 45.32 KB

głogów.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 16.47 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 13-11-2011, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Konsekwencje modernizacji Nadodrzanki

Linia CE 59 ma 575,4 km i jest bardzo ważnym elementem ciągu komunikacyjnego zarówno na krajowej jak i europejskiej mapie kolejowej. Łączy kraje skandynawskie i nadbałtyckie z Europą środkową i południową. Połączenie to obejmuje linię 401 od stacji Świnoujście Port do stacji Szczecin, linię 273 od stacji Szczecin do stacji Wrocław oraz linię 276 od stacji Wrocław do stacji Międzylesie. Poważnym problemem tej trasy pozostaje stan jej infrastruktury.

– „Nadodrzanka” to linia, która jeszcze pod koniec lat 70. XX w., czyli po pierwszej modernizacji, była trasą skierowaną do ciężkich pociągów z węglem o masie brutto 3200 ton. Linią tą lokomotywy serii ET41 prowadzone były do zespołu portów Szczecin/Świnoujście, a także zaopatrywały zespół Elektrowni Dolna Odra. Obecnie nie ma już takiego wydobycia z górnośląskich kopalń, a co za tym idzie – również eksportu. Wykorzystanie tej linii w przewozach towarów z biegiem lat uległo zmianie. Na dzień dzisiejszy jest ona dedykowana do przewozów towarowych, aby odciążyć linię nr 271 (E59), która ma być dostosowana do 160 km/godz. Głównym rodzajem przewozów mają być szybkie międzynarodowe przewozy intermodalne w korytarzu Świnoujście/ Szczecin – Wrocław – Międzylesie aż do granicy. Jest to jeden z dwóch korytarzy łączących północ z południem Polski – tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” Oskar Olejnik, rzecznik prasowy Zakładu Linii Kolejowych we Wrocławiu.

Po co ta modernizacja?

Modernizacja „Nadodrzanki” jest jednym z kluczowych zadań inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez PKP PLK. Obecny stan infrastruktury kolejowej na tej linii nie spełnia nawet najmniejszych standardów technicznych wynikających z umowy o głównych międzynarodowych liniach transportu kombinowanego AGTC czy wymagań związanych z interoperacyjnością kolei. Utrudnia to rozwój wymiany towarowej i warunki podróżowania pasażerów oraz korzystanie z linii przez zagranicznych operatorów. Wprowadzone na trasie liczne lokalne ograniczenia prędkości pociągów prowadzą do znacznego zmniejszenia przepustowości linii oraz do obniżenia konkurencyjności kolei w stosunku do pozostałych gałęzi transportu w aspekcie ich procentowego wkładu w ogólnym wolumenie przeładunkowym portów w Szczecinie i Świnoujściu. Średni czas przejazdu na tej linii wynosi około 24 godziny. Średnia prędkość handlowa w lipcu 2011 r. wyniosła natomiast zaledwie 25,7 km/h.

Cały artykuł w najnowszym wydaniu miesięcznika Rynek Kolejowy nr 12/2011.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 05-12-2011, 23:56    Odpowiedz z cytatem

My tu gadu gadu, a po cichu PLK robi tor N Bytom Odrzański - Nowa Sól

W skład robót wchodzi:
- wymiana toru (nawierzchni, podkładów szyn itd),
- wymiana słupów trakcyjnych,
- trakcji.

Tylko zastanawiam się nad szlakową, czy będzie 120km/h (jak w latach 80-tych), czy stóweczka?

Roboty realizuje firma TORPOL
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

norbert
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 06-12-2011, 01:01   

Cytat:
Tylko zastanawiam się nad szlakową, czy będzie 120km/h (jak w latach 80-tych), czy stóweczka?

Zapytaj się. Very Happy
Powrót do góry

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 06-12-2011, 09:17    Odpowiedz z cytatem

No i będzie na 120km/h Smile Wspaniałe lata 80-te powracają.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 18 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl