Nie wiem który to rok, ale jak dziś pamiętam jak wsiadałem do pośpiecha z Nowej Soli do Zielonej Góry jechało się 15 minut, więc oblicz.
Wykolejenie na wysokości HUTY skład do Żagania z Warszawy wykoleił się na łuku, hamulce zawadzały i wypadł z toru ostatni wagon przy prędkości 120km/h. Skład na SU46
A na północnej części Odrzanki w zasadzie na 120km/h było.
Gagusiek, wszystko zostało pomieszane dzięki tym cholernym funduszom na drogi. UE nie zgodziła na drogi, ale zgodziła sie na rewitalizacje linii kolejowych w Polsce. Trzeba będzie zmienić model finansowania, dzięki temu można zrobić 3x więcej niż z samych środków budżetowych.
Aco do Odrzanki, są już w Nowej Soli - szybko im cos idzie
Czytałem kiedyś w Gazecie Lubuskiej że przy okazji modernizacji Odrzanki zostaną przebudowane wszystkie newralgiczne przejazdy kolejowe, w szczególności zaciekawił mnie fragment w którym mówiono o tym że w Nowej Soli miały by powstać przejazdy dwupoziomowe na ul. Wojska Polskiego, 1 Maja i prawdopodobnie na Głogowskiej. Na tych dwóch przejazdach jezdnia i chodniki przebiegały by pod torami co sprawiło by przywrócenie tym 2 ulicom ciągłość komunikacyjną.
Artykuł ten czytałem o ile dobrze pamiętam w 2006 roku i mówiono wtedy że modernizacja Odrzanki miała by się zakończyć na przełomie 2011 i 2012 roku Jak widać dzisiaj możemy mówić jedynie o powolnym rozpoczynaniu modernizacji tej magistrali ( remont jednego toru na odcinku Bytom Odrzański-Nowa Sól ). Swoją drogą jakoś nie mogę sobie wyobrazić zniknięcia rogatek z Nowosolskich przejazdów, a tym bardziej przejazdu " podziemnego ".
Przejazd podziemny na ulicy 1 Maja miał być wieki temu a co do woj pol to któregoś dnia zatrzymałem sie i analizowałem jakby to miało wyglądać. W sumie to ciekawie, tylko dlaczego dla keirowców PLK ma płacić w 100%? Na miejscu PLK zamknąłbym to w cholerę i po problemie
P.S. Dziś otworzyli Bytom Odrzański - Nowa Sól tor N
Czy pociągi Kolei Dużych Prędkości będą w Zielonej Górze? Okazuje się, że jest na to szansa.
W poniedziałek pod patronatem prezydenta Janusza Kubickiego odbyło się spotkanie, na którym poinformowano o staraniach miasta, by pociągi kolei szybkich prędkości przejeżdżały i zatrzymywały się w Zielonej Górze.
Przedstawiono też koncepcję w ramach której, składy KDP z Wrocławia, jechałyby do Zielonej Góry i dalej Berlina. Podobnie pociągi z Poznania trafiałaby do Zielonej Góry i dalej Berlina. Koncepcję poparły samorządy Katowic, Wrocławia a nawet Łodzi, których przedstawiciele uczestniczyli w poniedziałkowym spotkaniu.
Damian Hajduk, z zespołu doradców magistratu przekonywał, że wspomniana koncepcja jest realna, gdyż dzięki połączeniu KDP z Poznania i Wrocławia, właśnie w Zielonej Górze, dalej składy będą jechały do Berlina jednym torem, co zaoszczędzi się setki mln euro.
A tak wogóle to coś wiadomo o remoncie odcinka Głogów-Z.Góra czy pozostaniemy tylko przy kawałku wyremontowanym między nową Solą a Bytomiem Odrzańskim?
KDP dla Zielonej Góry brzmi ciekawie ,ale jak tamci ludzie doczekają chociaż 100-120km/h do Wrocławia i do Szczecina na nadorzance to już będą się cieszyć
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum