Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Następny
Remont Nadodrzanki
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 16-01-2009, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Ale nie ukrywajmy, przywrócenie jakiegokolwiek z wyżej wymienionych pociągów byłoby sukcesem na miarę światową... Bo teraz sytuacja połączeń dalekobieżnych na odrzance, jest po prostu ŻAŁOSNA. Szkoda tylko że (nawet po remoncie) nic nie wskazuje na to, że cokolwiek się zmieni

Aha, na "Karmazynie" z Wrocławia do Kamienia Pomorskiego widziałem EN57-1953 Twisted Evil PLASTIKI Twisted Evil To dobra informacja, bo gorzej się już nie da Śmiech
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mijus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2007

PostWysłany: 17-01-2009, 16:15    Odpowiedz z cytatem

fajnie jak będzie więcej pociągów - byle by tylko wiatru nie woziły Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 17-01-2009, 20:43    Odpowiedz z cytatem

Mijus napisał/a:
fajnie jak będzie więcej pociągów - byle by tylko wiatru nie woziły Śmiech


O to bym się nie bał Happy Linia ma duży potencjał, więc myślę, że nie byłoby kłopotów... Ale inna sprawa chodzi mi po głowie - muszę pochwalić PKP IC, za skład Ślązaka - Ten pociąg nigdy nie był dobrym pociągiem... bo to bohuny, bo to krótki skład, bo to rowerówka raz jest a raz nie. Ale dziś na Ślązaku jechały takie oto wagony - z zewnątrz nic szczególnego, zwykłe zasyfione wagony, ale w środku o dziwo : firanki... siedzenia też wygodne, ale w środku czysto jak nigdy... Szkoda tylko, że knajpy nie ma, ale wierzę, że i ona się kiedyś pojawi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 18-01-2009, 20:22    Odpowiedz z cytatem

Z tym "Ślązakiem" to w istocie doskonała wiadomość, tym bardziej że niedługo wybieram się do Krakowa Very Happy .

Poza tym, nie sądzę, by nowe pociągi na Odrzance (których osobiście z utęsknieniem wyczekuję) woziły powietrze. Na tej trasie jest ich poważny deficyt ! Brakuje przede wszystkim połączeń pospiesznych. Chwali się takie pociągi, jak "Karmazyn" i "Pionier", ale jeżeli czas jazdy ze Szczecina do Zielonej Góry to 5 h na plastykowych krzesłach to jedyna oferta PKP, to wracając dzisiaj z Koszalina bez wahania wybrałem autobus (ale z przykrością). Tak naprawdę w rozkładach są dziury, w czasie których nie można się wydostać z miast położonych na CE59; nawet osobówek jest jak na mój gust niewiele (przecież zawsze niemal są przepełnione !).
Z tym coś trzeba zrobić ! Tylko jak ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 18-01-2009, 23:53    Odpowiedz z cytatem

Przygotowałem coś ciekawego (mam nadzieję) dla NAS (czyt. miłośników nadodrzanki):
Jutro o 6:00 rano kończy mi się ważność turystyka z PR`ów. Lecz przez te ostatnie dwa dni to co chciałem zobaczyć zobaczyłem (więcej w relacji która zawita razem z fotami).
Chciałem przedewszystkim ocenić czy południowa nitka magistrali CE-59 faktycznie potrzebuje remontu jak nasza nadodrzanka. Również chciałem zauważyć jak mają się prędkości szlakowe na podobnych (czyt. drugorzędnych pasażerskich) liniach kolejowych (wybrałem Poznań - Ostrów wlkp., Ostrów wlkp. - Kluczbork i ważniejsza ze względu na międzynarodowy pośpiech do Pragi CE-59 Wrocław - Kłodzko).
Całe 22 lata mojego życia polegały na współczuciach dla PLK`i za niemożność udźwignięcia potencjału którego dostaliśmy "w spadku" od Niemców. Po tej dwudniowej wyprawie moje niektóre myśli poległy w gruzach Confused LUDZIE, Nasza linia 273 jest... (zastanawiam się teraz nad odpowiednim określeniem)... ROZWALONA! Najlepszą co do płynności ruchu okazała mi się linia Poznań - Ostrów Wlkp. (kibelek pędził aż miło... przypominało mi to nadodrzankę 15 lat wstecz, kiedy kibel pędził ile sił, lecz tory pozostawiały wiele do życzenia -> kibelek skakał jak głupi Śmiech ). Na dodatek kilkadziesiąt km przed Ostrowem remontują odcinki w bardzo podobny sposób co naszą 273. Również bardzo dobrze trzyma się CE-59 (są jednak zwolnienia gdzieś przed Kamieńcem Ząbkowickim, ale TYLKO TAM Happy ). Na wskaźnikach prędkościowych była "12" i "10".. czyli bardzo dobrze Cool Bardzo zbliżoną do naszej nadodrzanki linią (pod względem wyeksplatowania) okazał się szlak Ostrów - Kluczbork, gdzie im bliżej Kluczborka tym gorzej (wychodząc z pociągu dostałem odpowiedź dlaczego: duży węzeł przewozów towarowych).
Pytanie: Już nie pytam dlaczego, ale kto stał za decyzjami niedotowania w odpowiedni sposób szlaków o dużym potencjale przewozów towarowych ?!?! Ktoś kiedyś postanowił sobie "olać" pomoc dla magistrali towarowych... - i dzisiaj mamy to co mamy: trudno puścić towarówkę przez 273 ze względu na infrastrukturę, również niemożność puszczenia towarówki równoległą 271 (Wrocław - Poznań) ze względu na charakter linii: osobowy. Podsumowując: Naszą nadodrzankę remontują do MARNYCH 100 km/h gdzie w Polsce mamy bardzo dobre linie 120 km/h (drugorzędne!!) które też się remontuje lub czekają na remonty ( I PO CO?!?!) -->Ż A L<--

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 19-01-2009, 00:05    Odpowiedz z cytatem

Nie robia do 120 km/h, bo na Odrzance jest brak SRK niestety Sad Ale musze przyznać jedno, PLK Poznan najbardziej dba o Odrzanke, przynajmniej w moich okolicach 3 lata wstecz był najlepszym odcinkiem całej Odrzanki (80-90km/h), dziś to 70-80 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 19-01-2009, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Tak wracając do Odrzanki, zobaczcie na co natrafiłem, to tablica odjazdów/ przyjazdów z Wrocławia Gł. w rozkładzie 2002.
http://www.nashedo.terramail.pl/pkp.html

To co najbardziej rzuca się w oczy to to, że niecałe 7 lat temu pociągi jeździły szybciej i były składy, które z chęcią byśmy teraz oglądali na torach. Dla przykładu:
Osobowy z Wrocławia do Zielonej Góry jechał 3 godz 10 min- teraz jedzie minimum 3 godz. 22 min
Pośpieszny do Zielonej Góry (których było kilka) jechał 3 godziny 5 minut- Ślązak teraz jedzie 3 godz. 24 minuty

Ale teraz najciekawsze:

Pośpieszny do Poznania jechał około 2 godz. 5 minut- teraz jedzie 2 godz. 40 minut!!!
IC Fredro wtedy do Warszawy Centralnej jechał 4 godz. 27 minut teraz jedzie 5 godz. 14 minut!
Wawel do Krakowa jechał 3 godz. 35 minut- teraz jedzie 4 godz. 20 minut
Pośpieszny do Krakowa jechał 4 godz 10 min- teraz jedzie 4 godz. 45 minut
Pośpieszny do Jeleniej Góry jechał 2 godz. 50 min- teraz jedzie 3 godz. 26 minut
Pociąg do Kudowy zdrój jechał 3 godziny- teraz jedzie 4 GODZ 26 MINUT!!!
Ex Odra jeździł przez Łódź, mieliśmy cztery pary pociągów do Drezna, bezpośrednie do Budapesztu, a nawet takie perełki jak pociąg do Poczdamu czy do Pragi przez Wałbrzych i Mieroszów!
A co nam przyniosła modernizacja E30? A no tyle, że osobówka do Węglińca jedzie tyle samo co 7 lat temu, 2 godz 30 minut, a pospieszny do Węglińca teraz jedzie jakieś 5 minut szybciej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 19-01-2009, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Czyli doskonale widać że się cofamy. Proszę zobaczyć, że bez tego remontu jeździło się szybciej, mieliśmy wybór pociągów pospiesznych, Na osobówki do Zielonej Góry jeździły składy wagonowe, a teraz do Kamienia Pomorskiego puszczają kibla z plastikami.... Już nie wspomnę o ilości pospiesznych (cale 2, w tym jeden sezonowy).... Ten remont też nie trzeba by było przeprowadzać... Wystarczyło z o wiele mniejszym kosztem KONSERWOWAĆ linię.... Przecież wiadomo - lepiej zapobiegać niż leczyć Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 19-01-2009, 16:17    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PLK Poznan najbardziej dba o Odrzanke

PLK Poznań Odrzanka obchodzi tyle, co Kolej Transsyberyjska.
Utrzymuje ją Zakład Linii Kolejowych w Zielonej Górze.
Oczywiście, nad sobą mają Oddział Regionalny w Poznaniu, ale dla tych z kolei, to wrzód na d...pie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 19-01-2009, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Wykolejeniec, jest dokładnie tak, jak piszesz. Myślę, że jeśli ta część trasy była choćby pod zarządem Szczecina czy Wrocławia (bo Zielonej Górze to pewnie nigdy oddziału okręgowego nie dadzą), to linia nie byłaby tak marginalizowana.

A tak na marginesie, to racja, że remontują wiele lokalnych tras, a na CE 59 nic. To powinna być inwestycja priorytetowa do 2013 r. Skoro (wg Gęsickiej) wydatkujemy tak mało środków z Unii, to dlaczego nie ma pieniędzy na tę trasę (a ja wierzę, że dużo forsy z programów się marnuje i mam nawet przykłady).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 19-01-2009, 22:00    Odpowiedz z cytatem

Skoro tak źle piszecie o PLK Poznań, to proszę zajrzeć 3 lata wstecz, i poszukajcie najlepsze odcinki Odrzanki, zaczyna sie od Czernej do Czerwieńska, zawsze tam królowało 80-90 km/h, na pozostałych już gorzej. PLK Wrocław zamknął mos tw Brzegu Dolnym, to Wrocław zaniedbał linie kiolejową od Czerny do samego Wrocławia, gdzie jest najgorsza szlakowa. PLK Wrocław nie tylko zaniedbał Odrzanke, ale i też linie 274 Wrocław - Jelenia Góra.

PLK Poznan zaprzestał remontu Odrzanki mając rozkaz anulowania od samego ministra infrastruktury Grabarczyka...który jest prawnikiem z zawodu... :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 26-01-2009, 22:24    Odpowiedz z cytatem

Czy nie orientujecie się może czy prace remontowe na CE59 (lub późniejsza modernizacja) pociągnie za sobą także remonty pozostałej infrastruktury kolejowej, np. dworców. Mógłbym się dużo rozpisywać o stanie dworca w Zielonej Górze, który de facto był modernizowany, ale do tego chyba musiałbym założyć osobny temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 27-01-2009, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Każdy wie, że stan dworców na odrzance jest opłakany... Ale wg. mnie modernizacja nie jest konieczna - wystarczy ogarnąć, posprzątać, zamalować grafitti, pilonować przed złodziejami, ogrzewać - po prostu dbać.... Tak samo PLK jest takie głupie - nie trzebabyłoby wydawać milionów na remonty - wystarczyłoby konserwować linię, dbać o nią - o wiele lepiej by na tym wyszli - zawsze lepiej zapobiegać, niż leczyć....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 27-01-2009, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Jestem ciekawy, dlaczego PKP tak niechętnie sprzedaje dworce gminom. Myślę, że gdyby miasto ZG czy Głogów przejęło dworce, to mogłyby się one powoli stawać miejscami, które nie tylko odwiedzamy z konieczności, ale także ważnymi punktami na mapie miast.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 28-01-2009, 16:35    Odpowiedz z cytatem

a teraz uwaga!!

Cytat:
Coraz realniejsze staje się unowocześnienie tzw. Odrzanki. Wcześniej planowano, by linię tę dostosować do prędkości 100 km/h dla pociągów towarowych i 120 km/h w przypadku pociągów pośpiesznych. Teraz jednak Ministerstwo Infrastruktury jest przekonane, by nieco większym kosztem, tak przeprowadzić prace, by pociągi pospieszne mogły jechać nawet 140 km/h. Na razie ministerstwo ma na ten cel około 700 mln euro, a pierwsze przetargi mogą się odbyć już w tym roku.


www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 23 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 21, 22, 23  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl