Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
PR na Podkarpaciu to obraz nędzy i rozpaczy
Autor Wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 28-03-2011, 16:21   PR na Podkarpaciu to obraz nędzy i rozpaczy Odpowiedz z cytatem

Przewozy regionalne na Podkarpaciu to obraz nędzy i rozpaczy

Niskie przychody, duże straty, mało połączeń i pasażerów, fatalne tory, po których pociągi mogą się sunąć najwyżej 30-40 km na godzinę – taki obraz regionalnych połączeń kolejowych na Podkarpaciu rysuje się po debacie sejmiku wojewódzkiego na temat regionalnej kolei - informuje „Gazeta Wyborcza”.

O kondycji spółki Przewozy Regionalne opowiadała prezes Małgorzata Kuczewska-Łaska. Sytuację na Podkarpaciu przedstawiła tak: - Nasze pociągi mogą tu rozwijać prędkości wynoszące średnio 30 km na godzinę. Nic więc dziwnego, że ludzie przesiadają się np. do busów. Nie jesteśmy w stanie skutecznie z nimi konkurować.

Podkarpacki Zakład Przewozów Regionalnych, czyli ta części spółki, która zajmuje się tylko naszym regionem, przynosi jedne z najniższych przychodów w kraju - tylko 2,9 proc. do wspólnej kasy. Co gorsza, podobnie jak cała spółka, jest deficytowy. W 2010 r. deficyt wyniósł 38,4 mln zł, a plan na ten rok zakłada dziurę w wysokości 37,9 mln zł. Udaje się to załatać dotacjami od samorządu wojewódzkiego - pisze "Gazeta Wyborcza”.

Optymizmem nie napawa też to, że na Podkarpaciu coraz mniej osób podróżuje pociągami. A nie podróżują - jak dowodziła prezes Kuczewska-Łaska - dlatego, że pociągi jeżdżą na regionalnych trasach tak wolno. W ub. roku przejechało pociągami Przewozów Regionalnych 3,9 mln osób. Rok wcześniej o 300 tys. więcej - czytamy w "Gazecie Wyborczej".

Więcej...

źródło: Gazeta Wyborcza / RK

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Walcz ze spamem! Kliknij tutaj lub tutaj !!!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 02-04-2011, 15:46    Odpowiedz z cytatem

to fakt!zastanawiam się komu zależy;albo nie zależy na drogach żelaznych podkarpacia?Dawno,dawno temu byli tacy którzy budowali nie tylko tory,ale i stacje prowadzili przewozy,towarowe i osobowe.Nawet 35lat temu łatwiej było dojechać z Zagórza do ŁUPKOWA czy USTRZYk.....koleją!Kiedyś pisałem o chęci stworzenia...wspólnoty,własnej firmy o możliwosci prowadzenia przewozów w tym rejonie..Za lokomotywe SM42 za godz pracy 450zł,kosmos!O wagonach nie wspomnę.Zwracałem sie do różnych instytucji....beton.Chciłem sie wybrać ze znajomymi w Bieszczady koleją,nie da rady.Busem nie pojedziemy,baj śliczne podkarpacie.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kris123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2009
Skąd: Grybów

PostWysłany: 12-04-2011, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Jak to komu Podkarpaciu nie zależy. W końcu sami się zaczęli odcinać od sąsiednich wojewodztw. I pociągnęli i siebie i innych na dno. Przyklad Jasło-Stróże, następny Chyrów

_________________
Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 16-04-2011, 19:07    Odpowiedz z cytatem

zaczynamy w lipcu....odkrecimy ten problem,nie ma takiej opcji...tam muszą jezdzić POCIAG!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 16-04-2011, 23:03    Odpowiedz z cytatem

Dekadę temu pociągi do Zagórza były pełne, sporo osób przesiadało się w stronę Ustrzyk i Łupkowa, mimo, że smutni panowie pętali się po składzie i oferowali przejazd busiarnią dalej. Kolejny raz wychodzi głupota usramorządowienia, bo znikły bardzo potrzebne pociągi na części trasy pospieszne, a na części osobowe. Gdyby dałosię pomyśleć to nadal sezonowy pośpiech z Warszawy czy Gliwic mógłby przynajmniej jechać do Ustrzyk, na odcinku Sanok - Ustrzyki z zatrzymaniem na wszyskich stacjach, o dzieleniu na cześć do Łupkowa już nie wspomnę. Gdyby jechał jako nocny to tragiczny czas przejazdu nie byłby problemem. Ale po co przywieźć turystów pociągiem? Niech lepiej zasmrodzą spalinami całe Bieszczady.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pułtuś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-04-2011, 23:28   

300 tysiecy pasazerow mniej niz rok wczesniej- czyli codziennie z pociagow na Podkarpaciu korzystalo srednio o 900 osob mniej niz analogicznego dnia roku poprzedniego- 900 osob dziennie mniej!
Powrót do góry

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2011, 20:06    Odpowiedz z cytatem

Gdzie w Podkarpackim PR są gniazda drużyn?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
8726036

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 19-04-2011, 05:58    Odpowiedz z cytatem

Kiedyś na pewno była w Jaśle ale czy teraz jest to nie wiem ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-04-2011, 17:20    Odpowiedz z cytatem

Prezes PR o sytuacji kolei na Podkarpaciu

- Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji takiej, żeby przewoźnicy drogowi dowozili pasażerów z tych miejscowości, gdzie kolej nie dociera, do najbliższej stacji kolejowej. Ale to będzie możliwe dopiero wtedy, kiedy osiągniemy satysfakcjonujące prędkości na torach - powiedziała Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych, podczas obrad Sejmiku Województwa Podkarpackiego 25 marca br. w Rzeszowie.

Jak podała prezes PR, praca eksploatacyjna na terenie woj. podkarpackiego stanowi w całości działań spółki ponad 4%. Podkarpackie ma jest dość słabe przychody – to jedynie ok. 3% w skali spółki. – Musimy podjąć ostre działania w kierunku walki o pasażera i zwiększenia przychodów ze sprzedaży biletów. Głównym naszym wrogiem w tym działaniu są niestety niskie prędkości na liniach kolejowych – podkreślała prezes PR.

W 2010 r. praca eksploatacyjna spadła w stosunku do roku poprzedniego. Planowana praca eksploatacyjna w roku bieżącym ma być jednak większa, niż w roku 2009 r. Spadł znacząco koszt pociągokilometra: z 25,50 zł w 2009 r. do ok. 21,29 zł zł w roku 2011 (średnia w spółce to 25,20 zł, w niektórych województwach nawet ponad 27 zł).

- Uruchamiamy dzienne 112 pociągów. Ponadto kursuje 13 pociągów interREGIO, które nie są objęte umową. Dziennie przewozimy na terenie województwa prawie 10,5 tys. pasażerów – poinformowała Kuczewska-Łaska. Jak dodała, w statystykach przewozowych bardzo wyraźnie daje się zaobserwować sezonowość. Liczba pasażerów zmienia się w zależności od miesiąca.

Wraz z poprawą stanu infrastruktury w woj. podkarpackim, planowane jest zwiększanie liczby uruchamianych połączeń. - W 2011 r. przybyły nam nowe połączenia, to jest Rzeszów – Lublin. Obecnie planujemy uruchomienie połączenia Rzeszów – Głogów. Będziemy chcieli także uruchamiać dodatkowe połączenia pomiędzy Rzeszowem, Jasłem a Zagórzem – zaznaczyła prezes PR.

- Współpracujemy ze wszystkimi przewoźnikami kolejowymi i drogowymi i staramy się tą współpracę rozszerzać. Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji takiej, żeby przewoźnicy drogowi dowozili pasażerów z tych miejscowości, gdzie kolej nie dociera, do najbliższej stacji kolejowej. Ale to będzie możliwe dopiero wtedy, kiedy osiągniemy satysfakcjonujące prędkości na torach – zakończyła Małgorzata Kuczewska-Łaska.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bungi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Cze 2010

PostWysłany: 22-04-2011, 00:10    Odpowiedz z cytatem

Wypas, a póki co, to z centrum Polski do Zagórza nie ma jak sensownie dojechać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maykin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Paź 2010

PostWysłany: 24-04-2011, 11:07    Odpowiedz z cytatem

Najlepsza opcja to obecnie pociągiem do Rzeszowa a dalej autobusem.Jezdzi tez sezonowy przez Tarnów,Stróze ale ze Stróży na Sanok już nic nie jeżdzi.Można by było skomunikować to połączenie do Zagórza idalej na Ustrzyki i Lupków,tymbardziej że na rozkładzie w Zagórzu są pociągi w okresie letnim do Łupkowa !
Pamiętacie słynnego"przemytnika" też był nie rentowny,ale kto by chciał jezdzic takim zdezelowanym składem?!a wystarczyło puścić autobus szynowy,dopasowac do godzin pracy,nauki szkolnej i byłoby ok...jest nadzieja że niebawem tak będzie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ak7d Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2010

PostWysłany: 04-08-2011, 23:21    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś wie w jakim stopniu wpływy z biletów pokrywają koszty poszczególnych połączeń (w sensie tras) na Podkarpaciu, tzn czy ma ktoś dostęp do statystyk?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-08-2011, 03:49   

ak7d, Tajemnica handlowa.
Powrót do góry

Bonifas Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lip 2010
Skąd: Kamienna G., Wleń

PostWysłany: 05-08-2011, 06:00    Odpowiedz z cytatem

bungi, Nietylko z centrum ale zewsząd.

Szkoda że nie ma sezonowych interREGIO Gdynia - Zagórz przez Malbork, Warszawę, Lublin, Tarnobrzeg, Rzeszów, Jasło oraz Szczecin Gł. - Zagórz przez Krzyż, Poznań, Wrocław, Katowice, Kraków, Tarnów, Stróże (ten w Stróżach mógłby być rozłączany z składem do/z Krynicy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Tarnów

PostWysłany: 06-08-2011, 00:29    Odpowiedz z cytatem

nie ma, bo PR ma głęboko w d..pie połączenia sezonowe jak i potencjalnych pasażerów na takich trasach. Beton zasiadający na Wileńskiej jest taki sam jak ten siedzący na Grójeckiej,pamiętaj o tym!!

_________________
Precz z drożyzną w pociągach ICu !Miejscówki w kl.2 TLK/IC - do likwidacji!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl