Dziwne że nie zniknęły postoje w Chojnowie pociągów pospiesznych typu "Ślązak".. A zniknął postój pociągu, który można powiedzieć, że jeździ w regionie.
Niemieckie szynobusy już nie zatrzymują się w Pieńsku i Chojnowie. Trwa remont torów.
Punktualność okazała się ważniejsza od pasażerów i pociąg niemieckich kolei regionalnych DB Regio kursujący na trasie Wrocław - Drezno przestał zatrzymywać się w Pieńsku i Chojnowie.
- To było dla mnie duże zaskoczenie - mówi Agata Krzaklewska z Pieńska.
Kobieta miała umówioną wizytę u lekarza specjalisty we Wrocławiu i gdyby niemiecki szynobus zatrzymał się, z powodzeniem by na nią zdążyła.
Ale niemiecki skład tylko przemknął przez odnowione perony i pojechał dalej. Również podróż powrotna nie obyła się bez przygód, bo kobieta musiała przejechać swoje miasto, wysiąść w Zgorzelcu i wrócić do Pieńska busem.
W podobny sposób zaskoczonych zmianą w rozkładzie jazdy było do tej pory już kilkadziesiąt osób z obu wykluczonych miast.
- Nikt z nami tych zmian nie konsultował - mówi Tadeusz Łowicki, burmistrz Pieńska. - Dowiedzieliśmy się o tej decyzji z kartki na szybie kasy biletowej - dodaje. Jest oburzony, bo, jak tłumaczy, w ten sposób pozbawiono mieszkańców miasta możliwości szybkiego dojazdu do stolicy regionu. Jego zdaniem, jeśli zmiany w rozkładzie były konieczne, powinno się je przeprowadzić inaczej, przede wszystkim lepiej o nich informując.
Dlatego właśnie gospodarz miasta napisał petycję do PKP i Ministerstwa Infrastruktury. Chce wyjaśnień, bo te zza szyby kasy na stacji są niewystarczające.
Wynika z nich, że PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą modernizację torowiska między Legnicą a Wrocławiem i stąd właśnie zmiana w rozkładzie.
- Co ma piernik do wiatraka?! - denerwuje się Wiktor Nowicki z Pieńska. - Dlatego, że gdzieś tam rozkręcili tory, to pociąg na naszej stacji nie może się zatrzymać? - dziwi się.
Kolejarze z PLK umywają jednak ręce.
- To nie my wprowadziliśmy zmianę w rozkładzie. My tylko udostępniamy tory i przystanki, za połączenia odpowiada przewoźnik - słyszymy w we wrocławskiej ekspozyturze zarządzania ruchem kolejowym PKP PLK S.A. Przewoźnik, czyli spółka PKP Przewozy Regionalne.
Jej dyrektor we Wrocławiu Andrzej Piech wykreślenie miast z rozkładu jazdy tłumaczy dbałością o punktualność.
Ponieważ torowisko jest remontowane, przejazd do Wrocławia trwa dużej i właśnie, żeby zniwelować to opóźnienie zapadła decyzja o tym, żeby pociągi nie zatrzymywały się w Pieńsku i Chojnowie.
Dyrektor zapewnia, że to rozwiązanie było wyjściem naprzeciw oczekiwaniom niemieckiego partnera. - Niemcom bardzo zależy na punktualności tych pociągów - podkreśla dyrektor Piech.
Ile zyskali na zmianie w rozkładzie jazdy? Nie trzeba fachowca, żeby policzyć, że nie więcej niż 6 - 8 minut. Stracili jednak sporo polskich pasażerów, którzy do tej pory z przyjemnością codziennie korzystali z trzech par połączeń między Wrocławiem i Dreznem.
Zostały uruchomione w marcu i od razu zyskały uznanie pasażerów. Czerwone szynobusy są bowiem szybkie i wygodne, a obsługa bardziej sympatyczna i grzeczna niż w polskich pociągach.
Zmieniony rozkład jazdy niemieckich szynobusów będzie obowiązywał aż do listopada.
Te pociągi nie zatrzymują się w Chojnowie i Pieńsku
Drezno - Wrocław
odjazdy: 7.27; 13.27; 17.27.
przyjazdy: 11.00; 17.00; 21.00
Wrocław - Drezno
odjazdy: 7.05; 13.05; 18.05
przyjazdy: 10.32; 16.32; 21.32
Źródło: POLSKA Gazeta Wrocławska
_________________
Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Pfff jakie 8 minut? Z resztą... nawet jak odnowią te torowiska i tak nie będzie się dalej zatrzymywać na tych stacjach.. o ile do tego czasu go nie wykreślą..
Mam kilka pytań odnośnie połączenia szynobusem pomiędzy Wrocławiem a Dreznem
1. Czy bilet na ten pociąg mogą kupić tylko na Dolnym Śląsku czy będzie też dostępny np. w Katowicach czy Gliwicach?
2. Czy pociąg o 13:05 z Wrocławia w dni robocze jest zatłoczony - nie chce stać na jednej nodze całą podróż do Drezna?
3. Ktoś się orientuje może, czy pospieszne z kierunku Katowic do Wrocławia przyjeżdżają o czasie - tak statystycznie?
4. Ile kosztuje bilet w jedną stronę na ten szynobus z Wrocławia do Drezna? Wszędzie znajduję informacje o "rewelacyjnej cenie" , która dotyczy też biletu powrotnego. Na Deutschebahn jest za 36 euro w jedną stronę, czy w Polsce też za niego tyle (tzn. równowartość w złotówkach)?
5. Rozważam też jazdę osobowym Wrocław-> Goerlitz - na PKP rozkłady też nie podają ceny do tej stacji, ile sobie liczą za przejazd przez granicę i czy pociąg jest zatłoczony?
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
Czy pociąg o 13:05 z Wrocławia w dni robocze jest zatłoczony - nie chce stać na jednej nodze całą podróż do Drezna?
Jest bardzo zatłoczony, szczególnie na odcinku Wrocław - Legnica, gdzie frekwencja wynosi chyba z 200%. W Legnicy spora wymiana pasażerów. Niestety tym kursem jedzie tylko jedna jednostka.
Cytat:
Ile kosztuje bilet w jedną stronę na ten szynobus z Wrocławia do Drezna? Wszędzie znajduję informacje o "rewelacyjnej cenie" , która dotyczy też biletu powrotnego.
Warto rozważyć zakup biletów kombinowanych:
do Bolesławca bilet krajowy (np. "wspólny przejazd" pośp. IC do Wrocławia + pośp. PR),
bilet Euro-Nysa (ważny od Bolesławca do Bautzen) za 20 zł,
bilet w automacie w pociągu Bautzen-Dresden.
Jechałem już dwa razy tym szynobusem za Zgorzelec - w Görlitz automatu biletowego z szynobusie nie włączono. Ale nie ma problemu z kupnem u niemieckiego konduktora.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum