pilot1123, kto ma obowiązek zapewnić sprawną komunikację kolejową na trasie Zgorzelec - Wrocław, Niemcy czy Polacy? DB Regio i tak tymi trzema RE do/z Wrocławia wyświadcza nam przysługę, a nawet robi łaskę. Nieudolni Polacy odpowiedzialni za kolej pasażerską w naszym regionie nie mogą wiecznie wysługiwać się Niemcami. DB Regio mówi basta, a urzędnicy z UMWD mający do dyspozycji dwóch przewoźników (KD i PR) bezradnie rozkładają ręce. No ludzie!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Noema, No i tutaj muszę przyznać Ci rację. Gdyby UMWD nie skąpił pieniędzy i dofinansowałby składy Wrocław - Zgorzelec - Wrocław, to już byłoby to w dużej części rozwiązanie problemu. Tylko nikomu we Wrocławiu na tym nie zależy... Ważne aby pan Ł. oraz pani Ł. mieli czym dojechać do Trzebnicy do domu.
Dziś wieczorny RE Dresden - Wrocław Główny skład pojedynczy.
* RE 5795 skład 2 x VTR codziennie (Drezno 17:32 - Wrocław Gł. 20:49)
Czy to jeszcze obowiązuje?
Bo
Zgorzelec Miasto już nie pomieścił wszystkich pasażerów (tłum spory powyżej 80 osób) - nie mogę powiedzieć ilu, be zaparowane okna (grzali jak przy minus 30!) - wsiadło niewielu. W Węglińcu też kilka osób na peronie zostało. Bolesławiec - około 50 osób pozostało na peronie. W Legnicy mniej osób wsiadało niż w Bolesławcu i troszkę wysiadło.
Chyba zdołali wejść- nie wiem bo wysiadłem.
Opóźnienie za przestoje na stacjach po 5 minut na każdej, gdy ludzie próbowali się przedostać do środka.
Wszystko wskazuje na to, że tłok przy wsiadaniu się jeszcze zwiększy, bo zaczynana się potwierdzać zatrzymywanie tych pociągów m.in. na Leśnicy.
Dzisiejsza Gazeta Wrocławska:
"11 grudnia liczba połączeń kolejowych do Wrocławia Głównego z Leśnicy zwiększy się z 16 do 22 w czasie doby (planowane połączenia na końcu tekstu). - Z tej liczby Koleje Dolnośląskie będą realizować osiem kursów autobusami szynowymi, a trzy kursy zapewnią nowoczesne składy DB Regio, należące do Przewozów Regionalnych - mówi Wiktor Lubieniecki, szef Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego."
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
Oczywistym pozostaje fakt, że obsługa linii E30 Wrocław - Zgorzelec leży po polskiej stronie. Tak, jak już kiedyś wspomniałem, linia jest 'poszatkowana', zarówno pod względem technicznym, jak i potoków pasażerskich, które rozkładają się odwrotnie proporcjonalnie do odległości od Wrocławia, co wcale nie oznacza, że są bardzo małe. Brak elektryfikacji odcinka Węgliniec - Zgorzelec i bezsensowna elektryfikacja odcinka Węgliniec - Bielawa Dolna sprawiły, że polskie służby, bo tak trzeba nazwać tych ludzi, którzy decydują o liczbie pociągów i rozkładzie ich jazdy, mają głęboko w poważaniu utrzymanie jednolitej komunikacji na całej długości linii od Zgorzelca do Wrocławia. Nie wiem w takim razie, po jakiego grzyba kupiono kilkanaście szynobusów, z których część nie może zostać wykorzystana do utrzymania połączenia Zgorzelec - Wrocław, a szatkowane odcinki obsługuje PR starymi trupami EZT, które, z wiadomych przyczyn, mogą dojechać tylko do Węglińca ? Nie w niemieckim interesie leży obsługa całego odcinka do Wrocławia, bo oni na pewno mają prawo wozić tam własnych pasażerów, a to, że przy okazji jeżdżą też polscy obywatele, to tylko należy zaliczyć na plus tego połączenia. I nie ma co narzekać na tłok w RE, tylko pretensje kierować do zamawiającego i wykonawcy. "Mądre usamorządowienie" oraz własna spółka doprowadziły do tego, że gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta, a zamieszanie coraz większe. Jaki problem w puszczeniu na linii 6 szynobusów w 3 składach w krótszym takcie ? Czy naprawdę puste muszą kursować do Trzebnicy i do Jaworzyny ? Ostatnio na dworcu w niedzielę po godz. 19 do Trzebnicy pojechały może 3 osoby w szynobusie. Pozostawię to bez komentarza. Brak optymalizacji w obiegu składów, rzetelnych badań zajętości pociągów i bałagan ogólnie mówiąc na polskiej kolei doprowadziły do sytuacji, jaką mamy obecnie i żadne RE nam tu nie pomoże.
Pozdrawiam
_________________ Nie chce PeKaPe ....... ? To pojedzieDeBe
Czy od nowego rozkładu jazdy nie będą już kursować niemieckie szynobusy do Wrocławia? W projekcie rozkładu są jedynie pociągi Regio z Gorlitz do Wrocławia, ale są one oznaczone jako autobusy szynowe z ograniczoną możliwością przewozu rowerów. Jaki tabor będzie obsługiwał te połączenia?
będzie tak jak do tej pory, opatrz na numery pociągów międzynarodowe przy ich relacjach rozkład jazdy pociągów jest jeszcze niekompletny a raczej w ogóle go nie ma poczekajmy jeszcze
RE Wrocław-Drezno będą teraz miały jeszcze większy tłok, dodatkowo będą się zatrzymywać na stacjach: Wrocław Nowy Dwór, Wrocław Leśnica, Miękina, Malczyce, Chojnów i Pieńsk, dojdą nowe stacje i nowi pasażerowie. Ale pojawią się dwa nowe bezpośrednie połączenia Wrocław-Zgorzelec dwa razy dziennie, rano i po południu, więc zobaczymy...
W związku z przejęciem finansowania przez UMWD, od nowego rozkładu jazdy wszystkie pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław będą kursować wg taryfy REGIO, a nie IR/RE jak dotychczas.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
W związku z przejęciem finansowania przez UMWD, od nowego rozkładu jazdy wszystkie pociągi relacji Wrocław - Drezno - Wrocław będą kursować wg taryfy REGIO, a nie IR/RE jak dotychczas.
Szkoda tylko, że w internetowym rozkładzie jazdy, jak i w tabeli 260 oraz rozkładach tablicowych na stacjach pośrednich pociągi te oznaczone jako REGIOekspres i nie ma żadnej informacji o honorowaniu biletów REGIO.
Dzwoniłem dzisiaj też na infolinię i tam także powiedzili mi, że taryfa tych pociągów to nadal interRegio.
Bałaganu ciąg dalszy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum