sZakOOu, ciekawe ja dostałem informację od Przewozów Regionalnych, że połączenie z Wrocławia będzie nadal realizowane
Noema, zapewne ma to związek z wyborami w Polsce, w Niemczech i Czechach w tym roku (wrzesień, październik, listopad) były wybory samorządowe, dlatego obecnie taki burdel panuje, dlatego proponuje uzbroić się w cierpliwość i czekać, bo z tego wynika, że każdy mówi swoje
Zapomnialem dodac, zeby bylo jeszcze smieszniej....Vogtlandbahn nie wyrobil sie w czasie z zamowieniem taboru. (maja ponoc tylko 4 sklady, ktore zamowili z Bawarii) dlatego przez pol roku DB Regio bedzie wykonywalo uslugi jako podwykonawca dla Vogtlandbahn na trasie Dresden - Görlitz.
Dokładnie tak. DB Regio ma jeździć jako podwykonawca także na trasie Dresden - Wrocław, o ile dolnośląski UM jasno się określi, co z tym dofinansowaniem.
AKTUALIZACJA 05.12.: O problemie poinformowało także Radio Lausitz (Radio Łużyce). Tu także wypowiedział się Christoph Mehnert ze ZVONu, w sumie nie powiedział nic nowego. Poniżej link:
Sytuacja jest skomplikowana, ale jeśli UMWD nie odwali jakiegoś numeru to połączenia Drezno - Wrocław będą utrzymane. DB Regio obsłuży swoimi składami te połączenia, które na odcinku niemieckim będzie jeździć jako podwykonawca Vogtlandbahn. Na odcinku polskim będzie to kooperacja DB Regio z PR. Tyle się dowiedziałam od znajomych kolejarzy z DB.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Heh, a tymczasem Przewozy Regionalne już zapowiedziały kontynuację kursów Drezno - Goerlitz - Wrocław. Tymczasem nikt po stronie niemieckiej nie chce jeszcze tego ogłosić. To samo w niemieckim hafasie, gdzie nadal widnieje TLX do Goerlitz...
sZakOOu, RE Wrocław- Drezno jest już w systemie DB jako jeden pociąg,
poza tym DB wprowadził rozkład jazdy 2014/2015 dla Polski do swojego systemu, jest parę nowości o możliwość zakupu biletów według oferty Europa-Spezial Polen
To musieli chyba dziś zrobić, bo rano jak patrzyłem, to stało Goerlitz.
Cieszy, że w końcu ta kwestia została uregulowana. Choć irytuje, że strona polska tak długo zwlekała z uregulowaniem tej kwestii (mam tu na myśli UMWD).
Do pełni szczęścia DB powinno wprowadzić do systemu w biletomatach w Dreźnie możliwość zakupu Euro Nysy, bo na razie nie jest to możliwe. Jadąc od strony Drezna muszę zazwyczaj Sachsen-Ticket kupować...
(..) Bardziej elastyczna będzie oferta promocyjna Wrocław Drezno Regio Specjal. Umożliwi teraz skorzystanie z promocyjnych cen nie tylko podróżującym między Wrocławiem a Berlinem, ale także ze stacji pośrednich, np. z Legnicy, Bolesławca, czy Zgorzelca do m.in. Bautzen, Bischofswerdy i Drezna.
Witam.
Ciekawe rzeczy na forum szkoda że tak późno je odkryłem.
Jestem stałym pasażerem RE na trasie Zgorzelec-Wrocław. Od niedzieli nowy rozkład, pociąg do Görlitz jedzie jako TLX a pozniej zmienia się na RE
Na poprzedniej stronie pisaliście że nie ma taboru i DB regio dalej będzie obsługiwać to polaczenie. Pytanie tylko czy bedą jeździć w tej samej konfiguracji? 2 desiro rano, jeden popołudniu, 2 wieczorem? Macie jakieś informacje na ten temat?
Połączenie przejmuje operator Trilex. Zamówili tabor, wiecie może jaki? Dalej będzie desiro w ten konfiguracji co podałem?
Dlaczego do polski wjeżdżały tylko pociągi składające się z 2 lub 1 desiro, gdzie do Drezna z Görlitz jeżdżą 3? Po polskiej stronie czasem dzieją się wręcz cyrki, tak jest dużo osób. Co stoi, stało na przeszkodzie by do Polski wjechal skład złożony z 3 desiro?
Pierwszy sprawdzian już w niedzielę. Jeśli by DB zmniejszyło konfiguracje to będzie cieżko jechać.
Szanowny Panie mimo zmiany operatora kolejowego na linii RE1, od 14 grudnia TLX1 z Deutsche Bahn Regio na przedsiębiorstwo trilex (należy do spółki z ponad 125 letnią tradycją , Die Länderbahn) z siedzibą w 80335 München przy ulicy Bayerstraße 24, pragnę poinformować z powodu braków taborowych wyżej wymienianej spółki przez okres najbliższych 6 miesięcy, tzn. od 14 grudnia br. DB Regio z odziałem w Dreźnie będzie świadczyć usługi podwykonawcze na trasie Dresden-Bautzen-Görlitz.
Pragnę również poinformować, że spółka posiada nowoczesny tabor tej samej klasy co DB Regio, czyli Siemens Desiro, niestety pociągi będą tylko i wyłącznie zestawione z taboru dla drugiej klasy.
W komunikacji Drezno-Wrocław nadal będę jeździły Siemens Desiro spółki DB Regio, gdyż tylko one obecnie posiadają niezbędne homologacje pozwalające poruszanie się na liniach kolejowych w Polsce.
Od 14 grudnia zmieniają się ceny połączeń do Drezna, szczegóły na stronie:
http://przewozyregionalne.pl/niemcy-jest-w-czym-wybierac w podtytule Wrocław - Drezno Regio Specjal (obowiązuje od 14.12.2014). Bardziej korzystniejsze ceny i większa elastyczność w terminie podróży.
To jest jakaś rzeźnia! Właśnie wyjechałem TLX z Drezna do Wrocławia i jedzie tylko jeden szynobus! Desiro zapakowane po dach, ciekawe co będzie po polskiej stronie. I czy dołączą drugą jednostkę.
Druga sprawa - w Dreźnie nie udało mi kupić biletu w ofercie Dresden - Wrocław Spezial. Pani z DB w Reisezentrum powiedziała, że już nie ma tej oferty. W automacie na dworcu też nie było. To w końcu jak to jest? Czyżby była dostępna jedynie po stronie polskiej?
Oferta Drezno - Wrocław jest, tylko w nowej wersji.
Dziwne że nie potrafili tego biletu wystawić.
[ Dodano: 01-01-2015, 00:23 ]
Muszę się poprawić.
Oferta jest w tej chwili dostępna wyłącznie w PL.
Jadąc z Niemiec, obowiązuje oferta trillex - TagesTicket.
Jest to bilet całodzienny, ważny do Gorlitz. Następnie trzeba kupić przejściówkę + bilet po stronie polskiej.
Przepraszam za błąd ....
( Proszę o połączenie postów i usunięcie tekstu w nawiasie )
Może podstawowe pytania ale nigdy nie jechałem tym pociągiem:
Ile kosztuje przejściówka jadąc od Drezna do Wrocławia? Jak się ją kupuje?
Czy pociągi są generalnie punktualnie we Wrocławiu? (szczególnie chodzi mi o ten o 18.08 z Drezna, bo we Wrocławiu planuję przesiadkę na autokar)
Rozumiem, że nie ma możliwości nabycia w Polsce biletu na całą trasę Drezno-Wrocław (tylko w jedną stronę)?
Strasznie słabo z tym, że po stronie niemieckiej nie można kupić biletu w ofercie Dresden-Wrocław Spezial.
Trilex Tagesticket jest od biedy sensowny, jak się jedzie np. do Goerlitz i tego samego dnia wraca.
Ogólnie wyjazd z Drezna do Wrocławia i z powrotem jest bardziej kosztowny. To już taniej, jest... jechać busami przez Berlin(!). Za 5-6€ Flixbus czy MeinFernBus, a z Berlina do Wro, Poznania czy Łodzi Polskim Busem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum