Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 59, 60, 61  Następny
Pociągi Wrocław - Drezno
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 19-02-2015, 20:25    Odpowiedz z cytatem

No to mikole się ucieszą. Spełniają się ich marzenia! W Legnicy chyba nawet jakaś impreza z tej okazji będzie, bo likwidacja tych pociągów to również radosna nowina dla betonu KD. Tylko ciekawe jak teraz mikole będą kółeczkować po euroregionie na biletach Euro-Nysa, bo przecież ich najukochańsze KD nie wjadą do Gorlitz.

Generalnie na likwidacji RE do/z Drezna jak zwykle najbardziej straci Zgorzelec, któremu ubędą trzy pary bezpośrednich pociągów do/z Wrocławia. Jak to dobrze, że wyniosłam się z tego kolejowego zadupia na drugi brzeg Nysy Łużyckiej i nie muszę tracić nerwów...

Ktoś może wie do którego roku się cofniemy? Nie przypominam sobie, aby ruch pasażerski przez kolejowy most graniczny w Zgorzelcu był kiedykolwiek zawieszony (II WŚ się nie liczy). Stanie się to pod światłymi rządami PO, tak w III RP jak i lokalnie na Dolnym Śląsku. Rząd (MIR) może, ale nie musi finansować lokalne połączenia przygraniczne. Jest to w gestii samorządów wojewódzkich!

Na dodatkowe pociągi KD na odcinku Zgorzelec - Węgliniec bym nie liczyła. Przecież UMWD ponoć nie ma pieniędzy! Tak twierdzą mikole usprawiedliwiający likwidację RE do/z Drezna.

Beton

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-02-2015, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Koniec kolejowego połączenia między Wrocławiem a Dreznem

Od 1 marca kursy pociągów Wrocław – Drezno zostaną zlikwidowane, bo zabrakło pieniędzy w budżecie województwa, a do tego doszło niezbyt wielkie zainteresowanie pasażerów.

Połączenie Wrocław – Drezno zostanie zlikwidowane dokładnie w 6. rocznicę jego uruchomienia. Pasażerowie nie są zachwyceni, gdy słyszą, że bezpośredniego pociągu już nie będzie.

Więcej:
http://wroclaw.tvp.pl/18936637/koniec-kolejowego-polaczenia-miedzy-wroclawiem-a-dreznem

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 19-02-2015, 21:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
doszło niezbyt wielkie zainteresowanie pasażerów.

Ok, rozumiem że brakuje pieniędzy ale czemu od razu tak bezczelnie łgać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 19-02-2015, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Był to temat nr 1 w dzisiejszych Faktach wrocławskich.

W sumie, to jednak mnie ta decyzja zaskoczyła. Uznałem, że zawsze się tam jakoś uda te połączenia utrzymać. Wielka szkoda, mam nadzieję że na ich miejsce uda się zdobyć KD zezwolenie na wjazd do Goerlitz. Póki co chyba żadne SA133/134/135 nie ma pozwolenia na przekroczenia zachodniej granicy.

A taksówkarze w Zgorzelcu już zacierają ręce...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 19-02-2015, 22:56    Odpowiedz z cytatem

Rogerson napisał/a:
Ten wspominany portal za 66 baniek ma akurat najmniejsze znaczenie dla braku funduszy na RE Wrocław - Drezno-Wrocław, bo po pierwsze on i tak nie powstanie, a po drugie 85% dofinansowania tego przedsięwziecia miało pochodzić z funduszy unijnych.

Portal może i nie powstanie, ale UMWD i tak poniesie koszty w wysokości 30 mln zł za zerwanie kontraktu z prywatną firmą:

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3756701,wielka-porazka-urzednikow-rezygnujemy-z-portalu-edolnyslask-stracimy-30-mln-zlotych,id,t.html

Może z tego powodu zabraknie pieniędzy na pociągi? Nie zdziwiłbym się.

Nadzieja w busiarzach. Liczę na PolskiegoBusa, który może wydłuży niektóre kursy Kraków - Wrocław do Drezna. Skoro za polską kolej odpowiadają debile to niech na ich głupocie zarabia zagraniczny biznes.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 19-02-2015, 23:09    Odpowiedz z cytatem

Ewentualnie może PKP Intercity by się tym zainteresowało? Na przykład reaktywacja dawnego pociągu z Lipska do Rzeszowa. Choćby w skróconej relacji do Wrocławia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 19-02-2015, 23:20    Odpowiedz z cytatem

sZakOOu, PKP Intercity? Nie rozśmieszaj mnie! Oni są bardziej nieudolni niż KD.

Nigdy nie sądziłam, że jako była kolejarka to powiem, ale niestety zgadzam się z Piratem. Cała nadzieja w busiarstwie. Bo na nieudolne KD nie liczcie! Te jeżdżą od grudnia 2008 roku i do dziś nie potrafiły załatwić formalności pozwalających na wjazd do Niemiec marszałkowskimi szynobusami.

W Gorlitz mieszka już kilka tysięcy Polaków. Ci ludzie pracują w Polsce, mają tutaj rodziny, jeżdżą do Wrocławia. Decydentom gratuluję głupoty!

Przypominam, że zanim KD na nasze nieszczęście pojawiły się w Zgorzelcu, do Niemiec było 5 pociągów: dwie pary Wrocław - Gorlitz i 3 pary Wrocław - Drezno. Dodatkowo Zgorzelec miał pociągi do Warszawy i Przemyśla. Wszystkie połączenia obsługiwały PR, na których wszyscy, ze mną na czele, wieszaliśmy psy. Zachciało się nam KD. No to mamy teraz kolejowy III świat. Gorzej jest chyba tylko w Albanii.

O upadku kolei w Zgorzelcu najlepiej świadczy frekwencja w pociągach. Kiedyś jeździły składy wagonowe, w tym piętrusy i pociągi były pełne. Dziś jeżdżą malutkie szynobusiki i świecą pustkami. Brawo UMWD i KD - róbcie tak dalej!

Jak to jest, że niemieckie pociągi ze Szczecina i Kostrzyna jeżdżą w głąb Niemiec praktycznie co godzinę, a na Dolnym Śląsku nie da się utrzymać tych trzech marnych par na dobę? W telewizorze usłyszałam, że urzędasy z UMWD pojechały do Niemiec w sprawie finansowania tych pociągów. Liczą w swej bezdennej głupocie na to, że Niemcy sypną kasą, czy może znaleźli sobie pretekst na wycieczkę do Drezna na koszt podatników? Pogoda idealna na turystyczne wojaże...

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2015, 00:25    Odpowiedz z cytatem

Fakty TVP Wrocław o likwidacji pociągów do Niemiec:

http://wroclaw.tvp.pl/18937781/19022015-1830

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

amadeoen57. Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lut 2010

PostWysłany: 20-02-2015, 07:49    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ktoś może wie do którego roku się cofniemy? Nie przypominam sobie, aby ruch pasażerski przez kolejowy most graniczny w Zgorzelcu był kiedykolwiek zawieszony (II WŚ się nie liczy).


Właśnie że podczas 2 Wojny Światowej pociągi jeździły - przecież cały Śląsk był niemiecki!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-02-2015, 09:30    Odpowiedz z cytatem

Nie do końca, w 1945 roku most został wysadzony przez wycofujące się oddziały Wehrmachtu, a odbudowany był dopiero w 1954. Właściwie teraz możemy go powtórnie wysadzić, skoro Dolny Śląsk od marca będzie miał więcej połączeń z Ukrainą (Lwów Express) niż z zachodnim sąsiadem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Darthlol Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lip 2013

PostWysłany: 20-02-2015, 09:32    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
a do tego doszło niezbyt wielkie zainteresowanie pasażerów.

Ciekawe jechałem parę razy tym pociągiem i jakoś zawsze jak przekraczaliśmy granicę frekwencja wynosiła ponad 50 %, ogólnie w DE jak i PL (trasy krajowe) zawsze dobre pond 90- 100 % obłożenia, niech nie robią nam wody z mózgu Twisted Evil

sZakOOu, zmień lekarza, PKP IC ma dotację im się nic nie opłaca, mam nadzieję, że nie długo do PL zawita DB i skończy się cyrk z likwidacjami pociągów na ostatnią chwilę lub inne przeboje typu blokada sprzedaży czy brak rozkładu jazdy od 14 marca (oficjalnego PKP PLK).

Prędzej ja założę spółkę zajmującą się przewozami dalekobieżnymi niż ten burdel zwany PKP IC uruchomi to połączenie. Happy I oczywiście będę na tym zarabiał, bo na kolei można zarabiać, tylko trzeba wiedzieć jak...

Bartuś, pieniędzy nigdy nie brakuje ! tylko są źle wydatkowane, przykład PIS- u, partia rocznie dostaje subwencję w wysokości kilkunastu mln zł na działalność polityczną itp.

A i tak biorą kredyt na kampanie: http://natemat.pl/131573,pis-wezmie-kredyt-na-kampanie-wyborcze-nawet-20-mln-zlotych Twisted Evil

Mimo wszystko należy jeszcze walczyć, wszystko w rękach władz Saksonii i obszaru ZVON Smile

Na urzędników, którzy znają świat z okien samochodów nie ma co liczyć, jak się mówi w administracji publicznej, ministrowie się zmieniają, urzędnicy zostają Ci sami, dopóki to się nie zmieni, dopóki tak to będzie wyglądać Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 20-02-2015, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Bartuś ma rację. Przyjrzyjmy się więc dokładnie co się stało.

W 2012 roku MIR postanowiło po raz kolejny sięgnąć do kieszeni samorządów, zrzucając na nie obowiązek dotowania przygranicznych połączeń międzynarodowych. Od tamtego czasu los połączeń Drezno - Wrocław był niepewny, ale jakoś zawsze udawało się je zachować.

Od połowy grudnia 2014 połączenia Drezno - Goerlitz przejęła Vogtlandbahn, należąca do Die Laenderbahn. Mieli te kursy obsługiwać szynobusami VT 642 siostrzanej spółki Oberpfalzbahn. Okazało się jednak, że nie mogą do końca z nich korzystać, ponieważ Oberpfalzbahn wciąż czeka na... Linki bydgoskiej Pesy - które to nadal oczekują na niemiecką homologację.

Vogtlandbahn podnajmuje więc desiro od DB Regio, nie tylko do połączeń do Wrocławia, ale także do niektórych swoich połączeń Dresden - Goerlitz. Do tego w przypadku połączeń do Wrocławia, Przewozy Regionalne też muszą płacić za korzystanie z desiro classic - i to nie mało! Podnajmowanie podnajmowanych niemieckich szynobusów siłą rzeczy musi być drogie, stąd PR ogłosiły przetarg na wynajem takich pojazdów, skrojony pod DB Regio.

Po paru latach rząd ponownie postanowił sięgnąć po pieniądze co bogatszych samorządów. Chodzi tu o wspomniany podatek od kopalin, co przekłada się jednocześnie na mniejsze wpływy do budżetu województwa. Ten zabieg w połączeniu z przerzuceniem finansowania połączeń międzynarodowych na samorządy przelał czarę goryczy w UMWD. W sumie słusznie zresztą...

Tymczasowo udało się wyłuskać finanse na połączenia do marca, a PR-y rozpisały wspomniany przetarg. Od tamtego czasu szukano rozwiązania, które niestety nie znaleziono. Wczoraj rzutem na taśmę pojechano w tej sprawie do Niemiec, ale nie liczyłbym, by Saksonia wzięła na siebie np. koszt użytkowania vt po stronie polskiej.

Efekt jest jaki jest - 1 marca połączenia przejdą do historii. Tym rodzinom z Goerlitz, o których wspomniała Noema, radzę może całkowicie zerwać kontakt z Polską i przeprowadzić się w głąb Niemiec. I żyć w normalnym kraju. Skoro Polska się na nich wypięła...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Papero Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Gru 2008
Skąd: Łużyce Górne

PostWysłany: 20-02-2015, 11:00    Odpowiedz z cytatem

Nieprzypadkowy jest termin owej likwidacji. UMWD może spokojnie to zrobić teraz, ponieważ :
a/ w zeszłym roku były wybory samorządowe i likwidacja tak popularnych połączeń dotowanych przez urząd wojewódzki byłaby kosmiczną głupotą z ich strony
b/ grudzień tez odpada, ponieważ roczna zmiana RJ jest bacznie monitorowana przez media i pasażerów

Zatem jedyna mozliwość likwidacji pozostaje po wyborach samorządowych i przy okazji którejś z korekt rocznego RJ.

_______________________________________________

Cytat:
Może nawet będą to autokary z logo DB, jak w przypadku trasy Berlin - Wrocław - Kraków po śp. EC "Wawel"


Lady Makbet wątpliwe, te kursy są nieopłacalne. Na pokładzie widzianego przeze mnie w styczniu wspomnianego autokaru znajdowały się... 4 osoby. Raczej mało prawdopodobne żeby DB uruchomiły autobusy Dresden-Wrocław skoro jednego kursu po Wawlu nie są w stanie zapełnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 20-02-2015, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Polski Bus nie ma najmniejszego problemu z zapełnieniem autobusów (Zakopane)/Kraków-Wrocław-Berlin. Przypadek? Może pasażerowie jednak bardziej cenią sobie cenę a nie prestiż.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-02-2015, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Względem roku 2014 wpływy do budżetu województwa są mniejsze o blisko 670 mln zł, a to stanowi ponad 1/3 wpływów za ubiegły rok Exclamation Obawiam się, że na tych cięciach się nie skończy. Niby planowane wydatki na przewozy kolejowe się nie zmieniły (ponad 120 mln zł - blisko 10% całkowitych wydatków budżetowych), ale w zeszłym roku względem planu trzeba było 20 mln dołożyć, więc i w tym tych 20 mln zmoże zabraknąć.

Z dwojga złego lepiej ciąć tam, gdzie można ciąć, niż zawieszać całe linie tak, jak podczas ostatniej wielkiej rzezi latem 2006 r. Inna sprawa, że tutaj przy okazji całkowicie poleciał odcinek graniczny. Czyli tak źle, tak niedobrze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 61 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38 ... 59, 60, 61  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl