bystrzak2000 Z tego co mi wiadomo następna w kolejce jest rzeź połączeń na odrzance i linii 143. Mają zostać wywalone z rozkładu połączenia szczytowe do Wołowa i Oleśnicy. Drezna lecą jako pierwsze bo są po prostu najdroższe. A teraz może nazwiska posłów z Dolnego Śląska, którzy zdradzili swój region, zdradzili swoich wyborców i zhańbili się srając na własny matecznik w głosowaniu nr 28 w dniu 2.03.2012 nad przyjęciem w całości projektu ustawy o podatku od wydobycia niektórych kopalin, w brzmieniu proponowanym przez Komisję Finansów Publicznych, wraz z przyjętymi poprawkami :
Czernow Zofia Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Legnica,
Kropiwnicki Robert Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Legnica,
Schetyna Grzegorz Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Legnica,
Wojnarowski Norbert Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Legnica,
Kołacz-Leszczyńska Agnieszka Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wałbrzych,
Mrzygłocka Izabela Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wałbrzych,
Smolarz Tomasz Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wałbrzych,
Szulc Jakub Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wałbrzych,
Wielichowska Monika Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wałbrzych,
Charłampowicz Jarosław Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Huskowski Stanisław Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Jaros Michał Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Kaczor Roman Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Łapiński Marek Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Piechota Sławomir Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Wolak Ewa Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Zdrojewski Bogdan Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Zieliński Maciej Platforma Obywatelska, okręg wyborczy Wrocław,
Jedyną posłanką z Platformy Obywatelskiej, która zagłosowała wbrew partii była Drozd Ewa (okręg Legnica). W chwili obecnej w PSL-u mamy z Dolnego Śląska dwóch posłów : Kmiecik Henryk i Szymiec-Raczyńska Halina - ale oni byli wtedy w Ruchu Palikota i głosowali przeciwko ustawie. Posłowie PIS i SLD również głosowali przeciwko :
Podatek od kopalin mocno zachwiał sytuacją finansową KGHM-u, który jest głównym podatnikiem CIT-u w tym regionie. Z tego co mi wiadomo Drezna są likwidowane właśnie przez spadek wpływów z CIT-u.
Podatek od kopalin wcale nie zachwiał sytuacją finansową KGHM, proszę nie pisz bzdur, które wypowiadają politycy prawicy czy też związkole Ale fakt pociągi są dotowane z puli wpłacanej przez firmy z tytułu podatku CIT / podatek os osób prawnych/
sZakOOu, po części masz rację , ale zmiana finansowania wynika z reformy finansów publicznych z 2009 roku jak i wzrostu udziału cześć podatkowej wpadającej do kasy województwa, dla mnie marne tłumaczenie, rolą sektora finansów publicznych jak tak operowanie środkami publicznymi, aby odpowiednio je wydatkować i do tego służy budżet zadaniowy realizowany w cyklu rocznym na konkretne zadanie (cele), polscy politycy niechętnie go stosują, z prostej przyczyny środki znajdujące się w tak zwanym budżecie ogólnym, łatwiej ciąć i wmawiać społeczeństwu, że nie ma pieniędzy A tak wcale nie zawsze jest, dlatego też w czasach koniunktury należy gromadzić rezerwy, aby je wykorzystywać w przypadku czasów kryzysu czy stagnacji gospodarczej, aby pobudzić gospodarkę do działania. Co do taboru pełna zgoda.
Papero, zachowanie wynika z cyklu politycznego, decyzja jest nie popularna, dlatego następuje w okresie, kiedy ludzie się tym nie przejmują, po za tym znaczna część naszego społeczeństwa jest bierna i ma wszystko w dupie.
Jedyne rozwiązanie zainteresować jakiegoś posła lub senatora powyższą sprawą innej opcji nie ma
I przestańcie się na tym podatkiem użalać, obecnie płaci go jedynie jedna firma w Polsce KGHM i to nie ma wpływu na strukturę wpłacanych podatków do budżetu województwa.
Jak wcześniej wspomniałem wszystko w rękach Niemców od nich wszystko zależy, wg mnie uda się, ale to czas pokaże.
[ Dodano: 20-02-2015, 12:05 ]
Mam nadzieję, że połączenie do Czech (lichkov itp. ) zostaną, bo w kwietniu wybieram się do Wiednia
[ Dodano: 20-02-2015, 12:08 ] Bartuś,
Cytat:
Polski Bus nie ma najmniejszego problemu z zapełnieniem autobusów (Zakopane)/Kraków-Wrocław-Berlin. Przypadek? Może pasażerowie jednak bardziej cenią sobie cenę a nie prestiż.
A jak wygląda oferta przewozowa na wyżej wymienionej linii, masz odpowiedź.
O upadku kolei w Zgorzelcu najlepiej świadczy frekwencja w pociągach. Kiedyś jeździły składy wagonowe, w tym piętrusy i pociągi były pełne. Dziś jeżdżą malutkie szynobusiki i świecą pustkami. Brawo UMWD i KD - róbcie tak dalej!
Kolej jest sama sobie winna, bo IMHO ubzdurało się jej włodarzom, że są mają nikłą konkurencję. A pociągi są po prostu drogie. REGIOekspress 43,9 zł, osobowy 27,10 zł.
O ile ktoś ma ulgę studencką lub inną, pociąg się jeszcze opłaci, ale w przeciwnym wypadku zgorzelczanom wygodniej się umówić się przez Fejsbuka (są od tego odpowiednie grupy z ogłoszeniami) i jechać razem autem za utarte 20 zł - często w podrzuceniem w dogodne miejsce.
Tutaj ewidentnie przydałaby się taryfa relacyjna w pociągach.
Noema napisał/a:
Jak to jest, że niemieckie pociągi ze Szczecina i Kostrzyna jeżdżą w głąb Niemiec praktycznie co godzinę, a na Dolnym Śląsku nie da się utrzymać tych trzech marnych par na dobę?
Jednak w tym przypadku większe stacje węzłowe są po polskiej stronie, a o połączenia zabiegają Niemcy.
Jak wcześniej wspomniałem wszystko w rękach Niemców od nich wszystko zależy, wg mnie uda się, ale to czas pokaże.
Jakich Niemców? Skoro PR-m nie opłaca się uruchamiać tych pociągów komercyjnie mimo dobrej frekwencji i wyższej cenie biletów, to innym przewoźnikom tym bardziej się nie opłaci.
Gaspares, idąc tokiem twojej argumentacji, wszystkie pociągi z Wrocławia/Węglińca powinny jeździć do Gorlitz, jako większej stacji węzłowej.
Czy Niemcom zależy na utrzymaniu połączeń do Polski? Owszem, zależy. Oni bardziej się wściekają i protestują od nas (niemieccy mikole nie bredzą o pustych pociągach na odcinku Gorlitz - Zgorzelec, w przeciwieństwie do polskich mikoli zaczadzonych kadecją!) tylko nic nie mogą, bo piłka jest po naszej stronie. Przecież Niemcy też jeżdżą koleją do Polski. Ba, z tych połączeń korzystają turyści z całej zachodniej Europy. Teraz z woli nieudacznych polskich urzędasów będzie 2-kilometrowa dziura na odcinku granicznym, co zdroworozsądkowym Niemcom w pale się nie mieści! Mam Niemców sąsiadów. Jak im wczoraj o tym powiedziałam to myśleli, że żartuję. Ale w sumie nie dziwiło ich to, machnęli tylko ręką i taktownie powstrzymali się od komentarzy na temat polskiej kolei.
Jak ktoś wyżej zauważył, wiadukt kolejowy w Zgorzelcu będzie można ponownie wysadzić w powietrze. Sęk w tym, że niedawno został gruntownie wyremontowany przez PKP PLK za grube miliony zł.
Wracając do mikolskiego pieprzenia o potrzebie likwidacji RE do/z Drezna, bo tę lukę z powodzeniem zapełnią KD za mniejsze pieniądze, zwracam uwagę na jeden fakt. Mianowicie, skoro bezpośrednie RE do Drezna, jak nam się usilnie wmawia, jeżdżą puste to tym bardziej puste jeździłyby pociągi KD dojeżdżające tylko do Gorlitz, gdyż bezpośrednie połączenia cieszą się większym powodzeniem niż zbędne i niepewne przesiadki. Nie ogarniam mikolskiej logiki...
Zapytam tylko wrocławsko-legnickiego mikolstwa: gdzie są pociągi KD do Gorlitz w miejsce uwalonych RE do Drezna? Macie odwagę zabrać głos na forum? Czy mam wywoływać po kolei do odpowiedzi po waszych nickach? Na Facebooku podpuszczeni przez beton KD takimi gierojami byliście w pluciu jadem m.in. na moją osobę to miejcie odwagę zabrać merytoryczny głos tu i teraz.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Najważniejsze konsekwencje likwidacji RE do Drezna :
1/ Po raz pierwszy w historii, Dolny Śląsk, z Wrocławiem na czele, zostanie całkowicie pozbawiony bezpośrednich połączeń kolejowych z Niemcami - w grudniu zlikwidowano jedyny pociąg do Berlina i Hamburga, w tym roku wszystkie 3 pary do Drezna
2/ Zmniejszenie się liczby czynnych kolejowych pasażerskich przejść granicznych z Niemcami z 4 do 3 (Rzepin , Kostrzyn i Szczecin)
3/ Utrata miejsc pracy w PR
Przewozy Regionalne poinformowały dziś, że z końcem miesiąca przestaną kursować pociągi łączące Wrocław i Drezno przez Legnicę, Zgorzelec i Goerlitz. Przewoźnik utracił bowiem dotację ze strony dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego. Cięcia oznaczają spore problemy w ruchu krajowym i zawieszenie ruchu pasażerskiego na odcinku granicznym pomiędzy polskim Zgorzelcem a niemieckim Goerlitz.
Teraz z woli nieudacznych polskich urzędasów będzie 2-kilometrowa dziura na odcinku granicznym, co zdroworozsądkowym Niemcom w pale się nie mieści!
Myślę, że gdyby te połączenia obsługiwały KD zamiast PR to UMWD nie zamachnąłby się na pociągi do Niemiec. Historia ostatnich lat pokazała, że dla KD zawsze znajdą się pieniądze. I bynajmniej nie na połączenia kolejowe tylko na utrzymanie marszałkowskiej spółki przy życiu. UMWD co kilka miesięcy przelewa na konto KD parę milionów na podwyższenie kapitału zakładowego (ostatnio w grudniu 2014 ponad 2 mln zł). A potem KD chwalą się zyskami i nagrodą "Gazela Biznesu":
Gazela biznesu? Raczej hiena żerująca na naszych podatkach!
Rzut oka na rozkład jazdy i okazuje się, że od marca na linii Węgliniec - Zgorzelec będą kilkugodzinne dziury (np. z Węglińca do Zgorzelca dziura od 18:35 do 22:04).
Czy KD i UMWD myślą o uruchomieniu dodatkowych połączeń do Zgorzelca z marcową korektą rozkładu jazdy? Tylko proszę nie pisać, że już jest za późno, bo na myślenie był czas od stycznia!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przewozy Regionalne poinformowały dziś, że z końcem miesiąca przestaną kursować pociągi łączące Wrocław i Drezno przez Legnicę, Zgorzelec i Goerlitz. Przewoźnik utracił bowiem dotację ze strony dolnośląskiego urzędu marszałkowskiego.
Tym sposobem materializuje się obraz współczesnej Polski tak prosto i zarazem plastycznie określony przez nieocenionego ministra Bartłomieja Sienkiewicza: "Chuj, dupa i kamieni kupa".
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Mam pytanie odnośnie finansowania tego połączenia. Czy ktoś mógłby krótko wyjaśnić na czym to polegało? Polska strona finansowała tylko część od Wrocławia do Zgorzelca, Niemcy od Goerlitz do Drezna, a odcinek graniczy był po połowie?
Bo jeżeli tak to przyznam, że kompletnie nie rozumiem decyzji i mówienia o niewielkich potokach podróżnych. Korzystałem z tego połączenia kilkukrotnie w ostatnich miesiącach i faktycznie, sam odcinek graniczny pokonywało stosunkowo niewielu pasażerów (ale i tak więcej niż czasami widzi się w niektórych mało popularnych regio), natomiast zarówno na odcinku Drezno-Goerlitz jak i Zgorzelec-Wrocław (mam na myśli relacji w dwie strony) pasażerów było bardzo dużo. Dwukrotnie ludzie wsiadający w Zgorzelcu i dosiadający się po trasie do Wrocławia musieli stać, a trzeba pamiętać, że pociąg jeździł w trakcji ukrotnionej.
Po naszej stronie ruch pasażerski wydawał się nawet sporo większy niż po stronie niemmieckiej, co nie jest specjalnie dziwne, biorąc pod uwagę, że u nas jeździ na tym odcinku mniej pociągów.
Czy koszt finansowanie spalinowych pociągów jest rzeczywiście tak dużo wyższy od elektrycznych?
Przemekc1, trzeba jakoś usprawiedliwić decyzję o likwidacji tych pociągów dlatego usilnie forsuje się kłamliwą tezę, że na 2-km odcinku Zgorzelec-Gorlitz pociągi wożą powietrze. Oczywiście jest to wierutną bzdurą, ale propagandyści widocznie hołubią goebbelsowskiej zasadzie, że kłamstwo powtórzone tysiąc razy stanie się prawdą.
Załóżmy jednak, że RE na odcinku Zgorzelec-Gorlitz jeżdżą puste. No i co z tego? To ma być argument za likwidacją tych pociągów, mimo iż na pozostałej 160-km trasie pociągi jeżdżą pełne? Idąc tokiem tej pokrętnej logiki należałoby zlikwidować większość pociągów regionalnych, które na początkowym lub końcowym odcinku, a często na całej trasie, jeżdżą prawie puste.
Na przykład pociągi do Szklarskiej Poręby poza sezonem wożą świeże górskie powietrze. Gdy na pociąg KD ze Szklarskiej Poręby do Wrocławia spadło drzewo to na pokładzie był aż jeden pasażer! Jakoś nie słyszę głosów, żeby likwidować pociągi KD, które wożą powietrze (jak tam "Dolina Bobru" z frekwencją?). Wszyscy natomiast czepili się tych RE do Drezna i jak mantrę powtarzają, że na 2-km odcinku granicznym jeździ mało ludzi. To ile ma jeździć? 100? 200? I co to zmieni skoro UMWD i tak zlikwiduje te pociągi ze względu na brak funduszy, a nie ze względu na frekwencję? Dlatego apeluję do pożytecznych idiotów z różnych forów (podejrzewam, że to mikole zatrudnieni w KD i UMWD), żeby wreszcie przestali pierdolić głupoty o pustych pociągach do Drezna!
Najlepiej sami się zlikwidujcie - kolej bez nawiedzonych mikoli będzie dużo lepsza! Polska jest chyba ewenementem na skalę światową. Tylko w Polsce i tylko na Dolnym Śląsku mikole nawołują do likwidacji pociągów międzynarodowych cieszących się dużą frekwencją. Zobaczcie co z mikola potrafi zrobić etat w UMWD i w KD. To zaraza gorsza i bardziej niebezpieczna od starego betonu PKP.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Ralny, nazywajmy rzeczy po imieniu. Na Dolnym Śląsku nie istnieje środowisko miłośników kolei, potocznie nazywanych mikolami. Jest tylko grupa gówniarzy, między sobą skonfliktowana, nienawidząca naszego forum, która dała się „przecwelić” starym wyjadaczom z KD. Jedyną opozycją do kolejowego betonu jest nasze forum. Stąd prymitywny hejt na forum „RK”, że infokolej.pl to pisowskie forum. Nie mam nic wspólnego z kaczą opozycją, ale z dwojga złego lepiej być forum pisowskim niż platformerskim (bilans rządów Platformy jest tragiczny - ilość afer i to nieporównanie większych niż te, które pogrążyły SLD, jest porażająca!). Kretynom wypisującym bzdury na temat naszego forum pragnę zwrócić uwagę, że straszenie PiSem już dawno przestało robić wrażenie nawet na najbardziej zatwardziałych lemingach. Nie róbcie więc z siebie pośmiewiska na poważnym portalu jakim jest „RK”.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Czasami jeździłem tym RE zarówno do Węglińca, Zgorzelca, nawet do Drezna, zawsze były w nim tłumy a w najgorszym razie komplet miejsc zajętych i wiele osób dosiadających się po drodze nie miało gdzie usiąść ..Więc jak można powtarzać tą gebelsowską propagandę że pociąg jeździł pusty! Platfusy w swoich kłamstwach i kombinacjach przechodzą wszelkie granice (nomen omen)...Nigdy nie przypuszczałem że TEN pociąg może zostać zlikwidowany, po uwaleniu WAWELA i połączen RE Poznań-Frankfurt wszystko wydawało się możliwe ale nie to,ze Wrocław zostanie kolejowym zadupiem, takim jak Kraków bez pociągów międzynarodowych obecnie...
Jak można remontować dwutorową magistralę a na niej most graniczny i uwalać wszystkie połączenia przez granicę ?!! Tego nie było nawet w czasach najgłębszej komuny, a obecnie w Schengen to jest kuriozum na SKALĘ EUROPY!!!
Nie sądziłem że platfusowska klika przyjaciół Królika na Dolnym Sląsku jest zdolna zrobić z przewozami międzynarodowymi to, co w Małopolsce realizuje się od paru lat konsekwentnie - planową ,systematyczną likwidację kolei i promowanie busiarstwa!!!
Popiersze trzeba srobic wspolniego biletu EURO NISE ticket + ELBE Labe Ticket s mogliwosczi zakupu w Polsce. Jezeli takiego biletu niebede to niema ruch szanc!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum