Ja stale nierozumiem temu po co niemoga jechach polski pociag Wroclaw - Zgorzelec - Krzewina Zgorzelecka i tam wsadam do priwatnych pociagow Görlitz - Zittau. prawda jest komplikowane kocztami przesadek. Sa chwile kiedy jest tez wygodne lanczenie Zittasu - Dresden. Chodzi o to srobic wygodny bilet dlja Polskich pasazerow i Elbe/labe Ticket + EURONISE za dostempne ceny to wsytko.
W dniu 27. kwietnia w Warszawie odbędą się polsko-niemieckie konsultacje międzyrządowe – do tego czasu chcemy publicznie pokazać, że leży nam na sercu przywrócenie połączeń Drezno – Wrocław oraz Berlin – Wrocław, jak i generalna poprawa kolejowych połączeń transgranicznych.
Na Berlin - Wroclaw pasaowala by klasie 180 kolei Niemickich. Wsytke sa sprdena priwatnym przewoznikom. To PKP kupie siebie droge nowoczesne loki wielosystemowe?
Na stronie Kolejowe Łużyce ukazała się szczegółowa relacja ze spotkania, jakie odbyło się drugiego kwietnia w Goerlitz. Dotychczas polskie media (nawet te branżowe) dość szczątkowo je opisały - inna sprawa, że poza MDR Sachsen i SZ to nikogo więcej tam nie widziałem.
Największym problemem pociągów relacji Wrocław - Drezno jest nie DB Netz a Platforma Obywatelska. Przypomnę, że zaraz po zlikwidowaniu pociągów w dniu 3 marca UMWD podjął decyzję o wyłożeniu miliona zł na serial "Komisja morderstw". A ponoć nie było pieniędzy na utrzymanie połączeń.
W poniedziałek, 27 kwietnia w Warszawie odbędą się polsko-niemieckie konsultacje międzyrządowe – do tego czasu Inicjatywa polsko-niemieckiej kolei pasażerskiej organizuje specjalną FotoAkcję, chcąc publicznie pokazać, że leży jej na sercu przywrócenie połączeń Drezno-Wrocław oraz Berlin-Wrocław, jak i generalna poprawa kolejowych połączeń transgranicznych.
To było konieczne , aby anulować pociąg do Bogatyni ? Jezeli by dzisaj jezdzil srobiem w Krzewinie Zgorzeleckej przesadke na Goerlitz lub Zittau i ziadniego problemu by niebylo.
Wczoraj politycy, dziś naukowcy, studenci i podróżni apelowali o przywrócenie zlikwidowanego na początku marca połączenia kolejowego Wrocław – Drezno. „Jego brak utrudnia nam życie” – mówili niemieccy naukowcy, którzy często pracują we Wrocławiu, a przewodnicy turystyczni zauważyli spadek liczby gości z Niemiec.
Odkąd 1 marca zlikwidowano działające od 6 lat połączenie kolejowe Wrocław – Drezno na portalach społecznościowych aż huczy od skarg i protestów niezadowolonych podróżnych.
Nasi niemieccy sąsiedzi umieszczają w sieci swoje zdjęcia z transparentami, na których widnieją takie napisy jak „Kolej łączy także Niemcy i Polskę” czy „Polska mnie nie chce? Pojadę do Czech!”.
Anja i Felix są młodymi niemieckimi naukowcami. W ramach swoich badań i w poszukiwaniu pomocy naukowych co kilka tygodni przyjeżdżają do Wrocławia. Narzekają, że teraz ich podróż trwa 2 razy dłużej. – Ja tego nie rozumiem! Jesteśmy w UE, a zamiast ułatwiać nam podróżowanie, ciągle znikają kolejne połączenia. Nie każdy ma samochód! – mówią. Narzekają także podróżni z Wrocławia.
Przewodnicy miejscy przyznają, że odkąd zlikwidowano połączenie kolejowe Wrocław – Drezno turystów jest mniej, a wielu chciałoby przyjechać, gdy będziemy Europejską Stolicą Kultury.
O likwidacji połączenia Wrocław – Drezno zadecydowały względy ekonomiczne. Jednak w innych krajach Unii Europejskiej nawet nie przynoszące dochodów połączenia działają.
Jak dowiedzieliśmy się w urzędzie marszałkowskim, jest szansa na przywrócenie połączenia Wrocław – Drezno. Będzie to możliwe jednak najprędzej w grudniu.
Jak dowiedzieliśmy się w urzędzie marszałkowskim, jest szansa na przywrócenie połączenia Wrocław – Drezno. Będzie to możliwe jednak najprędzej w grudniu.
No to mikole z Kotliny Jeleniogórskiej się wqrwią. Chyba że pociągi będą jeździć pod "banderą" KD, wtedy jakoś przełkną tę gorzką pigułkę - wszak na swego pracodawcę ujadać nie wypada, nawet anonimowo. Jednocześnie podniosą wrzask, że pociągi z Drezna do Wrocławia powinny jeździć przez Jelenią Górę, bo jak jeżdżą przez Legnicę to wożą powietrze. Fakty jednak przeczą mikolskim rojeniom:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
pociągi z Drezna do Wrocławia powinny jeździć przez Jelenią Górę, bo jak jeżdżą przez Legnicę to wożą powietrze. Nic nowego Niemci tak jezdzili elektricznie ciale trase.
------------------------------------------------------------------------------
Nasi niemieccy sąsiedzi umieszczają w sieci swoje zdjęcia z transparentami, na których widnieją takie napisy jak „Kolej łączy także Niemcy i Polskę” czy „Polska mnie nie chce? Pojadę do Czech!”.
Złośliwość Czechom! Trojzemí dla wszystkich, Niemcy i Czesi w podróży do Polski może być wspólna
Jutro w Warszawie odbędą się polsko-niemieckie konsultacje rządowe w tej sprawie.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dresden-Breslau-Express zum März 2015. Przeciw Wroclaw byla kiedys niemiecka i juz tu tego jazyka nierozumiece? To w Czechach duzo ludzi umie po niemiecku, tego textu tez sobie bez translatoru przetlumacze.
Euro-Neisse-Ticket zum Besuch des grenznahen Gebietes in Polen mit dem Fahrrad no to jasne malemu diecakowi Euro-Nisse -Ticket s rowerom dlja wiczeski rodzine, tyle nik niesrobil wspolny ELBE/LABE ticket + EURONISE za zlotowki to tez trzeba. Wsytko co w tym artyklu juz kilka razy tu bylo.
Wróci pociąg Wrocław- Drezno? Możemy pojechać choćby jutro.
Polsko-niemiecka grupa obywateli zebrała się, by walczyć o przywrócenie połączeń kolejowych między dwoma krajami. Urząd marszałkowski zapewnia, że pociąg do Drezna znów pojedzie, gdy tylko Niemcy uznają, że polskie pociągi są bezpieczne.
Bezpośrednie połączenie Wrocławia z Dreznem uruchomiono w 2009 r. Do tego czasu do Niemiec dojeżdżało się z przesiadkami w Węglińcu i Zgorzelcu. W pierwszym roku od uruchomienia tego połączenia liczba pasażerów transgranicznych wzrosła z 12 do 46 tys. W kolejnych latach rosła o ok. 20 proc. rocznie. Mimo to połączenie okazało się nierentowne. Dlatego na początku marca je zlikwidowano. Marszałkowscy urzędnicy wskazywali na zbyt duże koszty, które wynikały z konieczności pożyczania taboru od niemieckiego przewoźnika i przerostów zatrudnienia w Przewozach Regionalnych.
Zlikwidowane kursy nie zostały jednak zastąpione żadnymi innymi. Dzisiaj między Saksonią a Dolnym Śląskiem, po wyremontowanym za 28 mln zł wiadukcie w Zgorzelcu, nie jeździ żaden pociąg.
Zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym pociągi relacji Wrocław – Drezno – Wrocław realizowały przewozy w strefie transgranicznej, toteż organem odpowiedzialnym za ich organizowanie i dofinansowanie jest Marszałek Województwa Dolnośląskiego – poinformował Sławomir Żałobka Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju. Należy podkreślić, że przedmiotowe połączenie nie było objęte dotacją Ministra, w związku z tym resort nie podejmował decyzji odnośnie jego likwidacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum