Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 59, 60, 61  Następny
Pociągi Wrocław - Drezno
Autor Wiadomość

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 29-06-2015, 18:21    Odpowiedz z cytatem

Newiem czi ktos czital ciele podstawowo

Zu den wichtigsten Eisenbahninfrastrukturprojekten im Freistaat gehören neben dem Ausbau der Strecke Dresden – Berlin unter anderem der Ausbau und die Elektrifizierung der Bahnstrecken Dresden – Görlitz – deutsch-polnische Grenze und Leipzig – Chemnitz sowie langfristig das Großprojekt einer Neubaustrecke für Schienengüter- und Personenverkehr von Dresden nach Prag.

Wroclaw - Zgorzelec siec trakcijna i Berlin - Dresden - Praha nowoczene tory ponad 200 km/godzinie trzeba liczit informacje wspolu.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 21-07-2015, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Studenci Uniwersytetu Technicznego w Dreźnie.


_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2015, 11:21   

DB Regio będą obsługiwać połączenie Wrocław Główny – Drezno Hbf co najmniej do 9 grudnia 2018 roku. Tak wynika z umowy podpisanej przez Koleje Dolnośląskie z niemieckim przewoźnikiem. W jej ramach DB Regio będą świadczyć usługę zapewnienia taboru oraz usługi jego utrzymania do prowadzenia bezpośrednich połączeń kolejowych na wskazanej powyżej trasie począwszy od 13 grudnia 2015 roku. To powrót połączeń na tę trasę po zawieszeniu ich przez Przewozy Regionalne ponad pół roku temu. Teraz wracają z innym operatorem. Połączenia będą bowiem realizowane przez Koleje Dolnośląskie, we współpracy z DB Regio.

Więcej:
http://inforail.pl/wracaja-polaczenia-wroclaw-drezno-z-nowym-operatorem_more_78902.html
Powrót do góry

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 02-11-2015, 18:01    Odpowiedz z cytatem

Nie "została podpisana" tylko DOPIERO BĘDZIE. Trochę się w inforail pośpieszyli... Wink

Kolejny krok w kierunku Drezna
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-11-2015, 21:39   

Tak z czystej ciekawości dla znawców: jak ta nowa kwota ma się do tej, na jaką opiewała umowa z PR do wiosny? Są różnice in plus czy in minus?
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-11-2015, 22:08    Odpowiedz z cytatem

dddbb, tutaj masz szczegóły:

http://www.rynek-kolejowy.pl/55328/przewozy_regionalne_wynajma_szynobusy_do_drezna.htm

PR płaciły Niemcom 1 894 668,22 euro netto. Rocznie.
KD zapłacą Niemcom 21 860 000 zł netto. Za trzy lata.

Przeliczając euro na złotówki można stwierdzić kto będzie tańszy, PR czy KD. Mi wychodzi, że różnica jest symboliczna. Tak więc cały ten cyrk z marcowym zawieszeniem RE do/z Drezna, pod pretekstem wysokich kosztów, miał na celu pozbawienie dotacji PR i wpompowanie kasy do KD. I tak oto partykularne interesiki urzędniczego (UMWD) i kolejowego (KD) betonu wzięły górę nad interesem pasażerów, którzy cały ten urzędniczy i kolejowy burdel utrzymują ze swoich podatków.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-11-2015, 12:16   

To w tej sytuacji nie rozumiem potrzeby robienia zamieszania z przewoźnikami. Wystarczyło chyba pożegnać godnie PR tak, jak pożegnano się na innych kursach na tej linii, wprowadzając w zamian KD. Bez wkurzania pasażerów, bez nerwówki, bez "ruszania nieba i ziemi". Chyba, że rozchodziło się tu o jakieś długoterminowe umowy, o których nie wiemy.
Powrót do góry

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-11-2015, 12:18    Odpowiedz z cytatem

Za ostatnie 2,5 miesiąca (od 14 grudnia 2014 do 28 lutego 2015) PR-y zapłaciły za wynajem Desiro 1.665.824,63 zł netto. Gdyby wziąć tę sumę jako podstawę do porównania, to obecna stawka za wynajem daje w przeliczeniu na 3 lata kwotę mniejszą o 2 mln zł.

Nie zmienia to faktu, że dalej jest to droga zabawka dla polityków. Pamiętajmy, że jest to tylko kwota za wynajem i obsługę taboru. Do tego dojdą jeszcze koszty uruchomienia pociągu (wszelakie opłaty, koszta osobowe, itd.), ale te powiedzmy można pominąć, bo jakiś pociąg i tak by w tym czasie pojechał. Za te 21,86 mln zł. można by spokojnie kupić nowego 5-członowego Impulsa i wykonać nim kilka kursów do Węglińca, ewentualnie 2 zestawy SA134 i jeździć nimi bezpośrednio do Zgorzelca/Goerlitz. No ale z tym się nikt nie liczy, ważne że po obu stronach granicy politycy będą mogli odtrąbić sukces...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 03-11-2015, 15:11    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, też uważam, że za te pieniądze możnaby kupić ładny zestaw SZT (np. 4-członowy SA), który śmigałby jako przyspieszony Wrocław-Goerlitz 3x dziennie lub częściej, umożliwiając przesiadki dalej do Niemiec i dobre skomunikowanie Zgorzelca z Wrocławiem. Powrót Drezna cieszy, ale rzeczywiście uwalenie go po raz kolejny może być tylko kwestią czasu, jeśli frekwencja na odcinku transgranicznym będzie niewielka. Mam nadzieję, że KD do Goerlitz utrzyma zwykłą kilometrówkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-11-2015, 20:19    Odpowiedz z cytatem

KD na swoim fanpage:

Dzisiaj ok. 15:06 do Legnicy przybył gość z Niemiec – niemiecki spalinowy zespół trakcyjny VT 642 034+534. Nasi maszyniści będą się na nim szkolić w zakresie obsługi połączeń Drezno – Wrocław, których obsługę KD rozpocznie w grudniu 2015 r., wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Gość z Niemiec pozostanie u nas do początku grudnia br., stacjonował będzie przy ul. Pątnowskiej. Czasem spotkacie go też na trasach naszych pociągów.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-11-2015, 21:05    Odpowiedz z cytatem

W całej Europie kursują pociągi międzynarodowe, dalekobieżne i regionalne (przygraniczne). Przewoźnicy kolejowi sąsiadujących ze sobą krajów dzierżawią od siebie tabor, zlecają sobie usługi przewozowe itp. To wszystko kosztuje niemałe pieniądze. Dziwne, że w debacie publicznej roztrząsa się tylko koszty związane z pociągami Wrocław - Drezno. Nie ma nic za darmo, a chcemy mieć szybkie i wygodne połączenia kolejowe z sąsiednimi krajami. Przypominam, że na takich samych zasadach kursują pociągi z Zielonej Góry do Frankfurtu/O. W Lubuskiem problemów z tym nie mają. Tylko na Dolnym Śląsku odzywają się pożyteczni idioci nawołujący do kolejowej izolacji Wrocławia od Niemiec. Ogarnijcie się! Jak komuś coś nie pasuje, ma jakiś emocjonalny problem z tymi pociągami, rażą go w oczy czerwone składy, spać przez to nie może, to niech wyemigruje do Albanii. Tam żadnych pociągów międzynarodowych nie ma.

Gdyby Polska była normalnym krajem (a nie jest) i gdybyśmy mieli normalną kolej (a nie mamy) to pociągi na trasie Wrocław - Drezno kursowałyby co dwie godziny (do Berlina też!). Dziś z Wrocławia do Drezna koleją się nie dostaniemy. A z Pragi, Budapesztu, Bratysławy owszem. Przy czym z Bratysławy do Drezna jeździ 5 pociągów dziennie. A Słowacja nawet z Niemcami nie graniczy!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-11-2015, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Modliszka napisał/a:
Przypominam, że na takich samych zasadach kursują pociągi z Zielonej Góry do Frankfurtu/O. W Lubuskiem problemów z tym nie mają.

W teorii nie, ale rzeczywistość jest taka, że te pociągi kosztują dużo. A za darmo nic nie ma. Żeby dać na te pociągi, trzeba zabrać z innych tras, stąd oferta kolejowa w województwie lubuskim jest na delikatnie mówiąc słabym poziomie.

Oczywiście nie oznacza to, że nie jestem zwolennikiem pociągów międzynarodowych, ale jeśli ma to się odbywać kosztem innych połączeń w regionie (za te 7 mln rocznie za wynajem można kilka par pociągów uruchomić, np. na E-30, czy podsudeckiej), to ja mówię "dziękuję". Zwłaszcza że nie ma co się oszukiwać, tłumów jeżdżących między Dreznem a Wrocławiem nie ma i nie będzie. A skoro jest już zgoda na wjazd polskich SZT do Goerlitz, to zamiast płacić za wynajem, można by zestawem 2xSA139 te 3 pary obsłużyć (może więcej, jakby się dało).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 04-11-2015, 12:45    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000, manipulujesz i siejesz propagandę. Idąc tokiem twego pokrętnego rozumowania należałoby zlikwidować wszystkie pociągi międzynarodowe, odciąć Polskę od kolejowej Europy i w zamian uruchomić więcej pociągów krajowych. To do niczego dobrego nie doprowadzi...

Piszesz, że tłumów jeżdżących między Dreznem a Wrocławiem nie ma i nie będzie. Co rozumiesz przez pojęcie "tłum"? Byłam stałą pasażerką pociągów RE do/z Drezna i rzeczywiście - tłumów między Zgorzelcem a Gorlitz nie było, tzn. nigdy nie musiałam jechać na stojąco. Ale pustek w pociągach też nie było. Zależnie od dnia i kursu granicę przekraczało 20-50 osób, ale bywało, że skład był prawie pełny. Ale tłumów w żadnych pociągach międzynarodowych nie ma! Więc co, likwidujemy wszystkie? Czy ujadamy tylko na pociągi z Wrocławia do Drezna? Jestem bardzo ciekawa jakie tłumy będą w pociągach Jelenia Góra - Gorlitz. Ciekawe, czy przy braku takowych pojawią się postulaty likwidacji tych pociągów? Będę obserwowała te pociągi...

Piszesz też, że za te 7 mln rocznie za wynajem można kilka par pociągów uruchomić, np. na E-30, czy podsudeckiej. Owszem. Można też zlikwidować BWE do/z Berlina i uruchomić więcej krajowych TLK. Ale nie tędy droga... Zapomniałeś dodać, że KD wprawdzie zapłacą te 7 mln rocznie za najem składów od DB Regio, ale jednocześnie zarobią na sprzedaży biletów, zarobią na dotacjach (od UMWD i od rządu za ulgi ustawowe) i oszczędzą na eksploatacji własnych składów. Bo te pociągi do Zgorzelca i tak by pojechały tylko że taborem KD zamiast DB Regio. Jeśli więc policzymy koszty i zyski to z tych 7 mln zł nagle zrobi się duuużo mniej. O tym trzeba pamiętać, zamiast siać propagandę! Inna sprawa, że cierpiące na notoryczne braki taborowe KD nagle "wzbogacą" swój park taborowy o kilka sztuk niemieckich SZT, przy czym nie będą musiały ponosić kosztów z tytułu przeglądów okresowych i rewizyjnych, a to są spore pieniądze.

Tyle ode mnie w kwestii demonizowanych kosztów.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 04-11-2015, 13:45    Odpowiedz z cytatem

Miłośnikom "uwalania" kolejnych pociągów na E30, "bo koszty", polecam przejażdżkę samochodem pseudoautostradą A4 od granicy do Wrocławia i dalej, na przykład w piątkowe popołudnie. I zastanowienia się jakie koszty generują te kilometrowe korki, wypadki, zanieczyszczenie i stres które z tego wynikają. TYLKO rozwój kolei jest w stanie zatrzymać nadchodzącą katastrofę komunikacyjną na tym odcinku. Wracałem przedwczoraj z Wrocławia do Berlina i sznur tirów ciągnął się na prawym pasie NON STOP do zjazdu na A18. Na lewym pasie osobówki i wyprzedzające się tiry. Masakra jakiej jeszcze tam nie widziałem. Mam cichą nadzieję, że po otwarciu mostu na Nysie Ł. w przyszłym roku część ruchu towarowego się zacznie tam przenosić. I może wreszcie ktoś zacznie myśleć o połączeniu pod drutem Berlin-Wrocław i dalej.

Ponadto, problemem nie jest fakt, że Wrocław chce mieć połączenie z Dreznem. Uważam, że jest absurdem, że Wrocław nie ma w tej chwili tego połączenia, o Berlinie nie wspominam. Wrocław powinien się dobijać rękami i nogami o więcej tanich lokalnych i szybkich kwalifikowanych połączeń z Niemcami, bo jest to w jego interesie, tym bardziej w roku kiedy mamy ESK.

Moim zdaniem idealnie byłoby (kosztowo i jeśli chodzi o siatkę połączeń), gdyby KD jeździły swoim taborem kilka razy dziennie do Goerlitz (jako przyspieszone osobowe), a PKP IC 2x dziennie do Drezna lub nawet do Lipska jako EIC/EC z Warszawy i Krakowa. A od otwarcia mostu Bielawa-Horka także do Berlina z Krakowa, bo cała trasa będzie zmodernizowana i pod drutem. Czas przejazdu na obu trasach byłby bardzo dobry i przy dobrych ofertach te pociągi na pewno miałyby frekwencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 04-11-2015, 17:08    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
Jestem bardzo ciekawa jakie tłumy będą w pociągach Jelenia Góra - Gorlitz. Ciekawe, czy przy braku takowych pojawią się postulaty likwidacji tych pociągów? Będę obserwowała te pociągi...

Beatrycze, niektórzy już się okrakiem wycofują z tych deklaracji o tłumach, tłumacząc to tym że Niemcom nie będzie chciało się przesiadać w Goerlitz. I że to powinny być pociągi Drezno - Jelenia Góra. Very Happy A połączenie jeszcze nie zdążyło nawet ruszyć. Śmiechu warte...

W woj. lubuskim oferta jest słaba, ale nie upatrywałbym winy w pociągach międzynarodowych. Pociąg z Forstu kończy bieg już w Żaganiu, zamiast go przedłużyć np. do Legnicy czy Wrocławia. Do tego częsta KKA i efektem tego wozi głównie muchy. Zresztą dla marszałek Polak zawsze priorytet miał kosmodrom w Babimoście, żeby urzędnicy mogli wygodnie do Warszawy się dostać. Kolej jest gdzieś na marginesie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 48 z 61 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 59, 60, 61  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl