No tak... linia przebiegająca z dala od osiedli, zakamuflowana leśnymi zaroślami jest rajem dla wszelkich złomiarzy. Zamiast remontu będzie odbudowa odcinka.... może to i lepiej jak nowe tory położą
W tym miejscu stał dawniej dworzec kolejowy w Knurowie(Kopalnia). Po zamknięciu i pożarze został rozebrany.
Poniżej fotki pozostałości po peronach. Kolejne fotki pokazują stan torów idąc w kierunku Szczygłowic.
http://img189.imageshack.us/img189/7323/img4919bi.jpg
Podsumowując:
Tory i trakcja jest(jeszcze) na odcinku do którego doszedłem w miarę w całości jedyne braki to śruby trzymające szynę z podkładem, trakcja gdzieniegdzie częściowo zerwana.
Tragedii niema biorąc pod uwagę, że i tak linia ma być w całości remontowana niemal od zera.
Czekamy więc niecierpliwie na remont.
Na Knurowskim forum ktoś napisał: "Nie znam szczegółów, ale z tego co wiem remont nie odbywa się ze względu na utarczki pomiędzy PLK, a KWK Knurów. Kopalnia chce wyremontować i da pieniądze tylko jeden tor, natomiast PLK chce żeby zrobione były oba tory. I tak się ze sobą żrą. A odcinek miał być otwarty od grudnia jakoś."
[ Dodano: 24-04-2011, 19:02 ] mk1992, Czy wycieczka jest zaplanowana na dojazd do Knurowa, czy Knurowa Kopalni? Jeżeli do Knurowa Kopalni to chyba raczej są bardzo nikłe szanse na dojazd do tego miejsca, jak dla mnie to stan torów w tamtym miejscu nie pozwala na wpuszczenie tam pociągu.
Od samego początku były naciski, żeby wjechać do Knurowa Kopalni, jednak pomimo tego pozostałem przy wjeździe tylko i wyłącznie do Knurowa, i taką wersję trasy przedstawiliśmy dyrektorowi ŚZPR. A jak wygląda szlak między Gierałtowicami, a Knurowem? Mam nadzieję, że żadnych ubytków w szynach i sieci trakcyjnej nie ma?
Szlak jest przejezdny do Knurowa(włącznie) od strony Gierałtowic natomiast od strony Leszczyn można dojechać do Kopalni w Szczygłowicach. Nieczynne-uszkodzone torowisko jest na odcinku Szczygłowice-Knurów Kopalnia.
Dzięki za zdjęcia! Z tego co widzę, to szyny ułożone są na podkładach żelbetonowych. Cieszy mnie to. Jaka jest maksymalna prędkość między Gierałtowicami, a Knurowem? Mam nadzieję, że żadnych "sierżantów" (ograniczeń) nie zdążyli już tam popostawiać?
Witam.
Sprawa wygląda następująco:
Na stacji Makoszowy położony jest nowy tor 2.
Od Makoszów w stronę Przyszowic położona jest na odcinku około 600m nowa nawierzchnia TORU 2.
Od Przyszowic do Knurowa (okolice stawu Aniołki) od podstaw położony jest TOR 2.
Od Knurowa do Knurowa Dworzec PKP tor 1 i 2 są jeszcze rozjezdzone - widać ze towarówki tam czasami jezdzą.
Od Knurowa PKP do Szczygłowic jest co raz gorzej.
jeśli nic się nie zmieniło od września 2010roku to szlakowa na odcinku Gierałtowice - Knurów wynosi 50-60km/h po nowym torze 2 i 40km/h po torze 1.
W okolicach Gierałtowic na drodze przecinającej przejazd kolejowy, do jednej z dzielnic tej miejscowości została wybudowana buda i przejazd stał się przejazdem strzeżonym.
Remont odcinka odbył się na przełomie 2009/10 roku
Dzisiaj przeszliśmy z kolegą TOMASZ K. szlak od Knurowa do Leszczyn i wszystko wskazuje na to, że zaczynają się zabierać za remont torowiska od strony Knurowa. Oby nie zakończyło się tylko na ściągnięciu trakcji elektrycznej. Fotki i relacja jutro lub niebawem.
W jaki sposób sprawdzić, kto jest właścicielem budynków dworcowych w Knurowie, Knurowie Szczygłowicach i Leszczynach? Spotkałem się z tym, że czasami są to PKP NIERUCHOMOŚCI, innym razem PKP Cargo. Tydzień temu miałem okazję pooglądać te budynki, niestety nie było nikogo, kto mógł by udzielić informacji na temat właściciela. W Knurowie jakiś czas temu wyprowadzili się mieszkańcy, pozostały jeszcze chyba jakieś biura do obsługi pociągów towarowych, Knurów Szczygłowice na dobre zarasta trawą a Leszczyny to obraz nędzy i rozpaczy. Od kiedy zamknięto kasę w Leszczynach dworzec może robić za scenerię do horrorów. Powybijane i częściowo zamurowane okna i drzwi, zniszczone, wypalone wnętrza, w środku mnóstwo śmieci. Aż wściekłość człowieka bierze, jak zniszczono ten piękny dworzec!
Przetarg na przebudowę układu torowego KWK „Knurów-Szczygłowice”
Kompania Węglowa SA, Centrum Wydobywcze Zachód, ogłosiła przetarg na wykonanie projektu i kosztorysu inwestorskiego przebudowy układu torowego z częściową likwidacją torów i rozjazdów w rejonie nastawni „Fo” na terenie KWK „Knurów-Szczygłowice” Ruch Knurów, pole Zachód.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu i kosztorysu inwestorskiego przebudowy układu torowego z częściową likwidacją torów i rozjazdów wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym (srk) i kosztorysem w rejonie nastawczym „Fo”, w którego skład wchodzą: tory o długości 13022 mb., rozjazdy (34 szt.), wykolejnice (3 szt.), semafory wjazdowe i wyjazdowych (10 szt.), tarcze ostrzegawcze (2 szt.), tarcze manewrowe (2 szt.) oraz nastawnia „Fo” wraz z urządzeniami.
Przedmiotowy obiekt kolejowy podlegający opracowaniu znajduje się na terenie KW SA Oddział KWK „Knurów-Szczygłowice” Ruch Knurów, Pole Zachód KWK w rejonie likwidowanego Zakładu Mechanicznej Przeróbki Węgla.
Otwarcie ofert nastąpi 1 sierpnia. Kryterium ich oceny jest jedno i stanowi je najniższa cena.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum