Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Gliwice - Rybnik
Autor Wiadomość

podroznik1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 30-09-2015, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Dobrze że ta zaniedbana linia została zrewitalizowana, fajnie byłoby tak zobaczyć z 7-10 par pociągów Gliwice-Rybnik. Wink
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

topysz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2009
Skąd: Knurów

PostWysłany: 30-09-2015, 15:50    Odpowiedz z cytatem

Tak, są plany rewitalizacji drugiego toru. A co do pociągów pasażerskich, to po remoncie zlikwidowano peron na przystanku Knurów Kopalnia i zlikwidowano całą stację Knurów Szczygłowice - budynek i perony. Obecnie pociągi mogą zatrzymać się jedynie w Knurowie i Szczygłowicach Kopalni. A sądząc po rowach, jakie wybudowano w okolicach Knurowa Kopalni i nasypie jaki jest w Szczygłowicach w dawnym miejscu stacji, to bardzo trudno będzie wsiąść tam do pociągu, no chyba że po drabinie Confused Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

greg86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Mar 2009

PostWysłany: 01-10-2015, 10:15    Odpowiedz z cytatem

O ile pamiętam projekt rewitalizacji miał zwiększyć przepustowość dla przewozów towarowych. O pasażerach na Górnym Śląsku się nie myśli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

topysz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Wrz 2009
Skąd: Knurów

PostWysłany: 02-10-2015, 10:39    Odpowiedz z cytatem

Gorzka prawda. Linie drugorzędne, które przy dobrze ułożonym rozkładzie jazdy też by dały potoki podróżnich w ogóle nie są brane pod uwagę. Liczą się tylko główne szlaki komunikacyjne, tzn: Gliwice - Częstochowa, Bielsko - Katowice, Racibórz - Katowice, Lubliniec - Katowice a na reszcie mamy kilka par pociągów albo nic. Bo po co... lepiej sobie obiegów nie komplikować Hmm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 02-10-2015, 11:40    Odpowiedz z cytatem

topysz napisał/a:
Lubliniec - Katowice


To żeś teraz pojechał. 8 par połączeń w dobie, gdzie z samego Bytomia co 10-20 minut odjeżdżają autobusy KZK GOP linii 820 do Katowic, które są nabite po sam dach, a pociągi SĄ PUSTE, przynajmniej od Tarnowskich Gór do Katowic. To co oferują tutaj Koleje Śląskie to jest śmiech na sali, a nie "główny szlak komunikacyjny" jak to ująłeś. Ta linia akurat jest od wielu, wielu lat olewana, a za rządów Kolei Śląskich to już w ogóle nie ma co pisać, bo szkoda klawiatury.

Co do linii Rybnik-Knurów, gdzieś wyczytałem, że po nowym roku ma być przetarg na ten drugi tor. Dodając do tego już trwające roboty między Gliwicami, a stacją Gliwice Sośnica to ładny kawałek linii będzie po remoncie. Moim zdaniem relacja Gliwice - Rybnik z ewentualnym wydłużeniem niektórych kursów do Wodzisławia Śląskiego i Raciborza jak najbardziej jest potrzebna, z samego Rybnika do Gliwic byłoby wielu chętnych. W dalszej perspektywie należy dążyć do relacji Lubliniec - Paczyna - Gliwice - Rybnik - Wodzisław/Racibórz, dwie pieczenie na jednym ogniu. Jednak na chwilę obecną Koleje Śmieszne nie są w stanie utworzyć sensownej oferty z Katowic do Lublińca, więc tym bardziej mrzonki o powrocie pociągów na linii Gliwice - Knurów - Rybnik możemy sobie darować na dobre 3-5, a może i nawet 7 lat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-10-2015, 11:51    Odpowiedz z cytatem

Absolutnie nie zgadzam sie z tym, że pociągi Lubliniec-Katowice jeżdza puste na trasie pomiędzy Tarnowskimi Górami a Katowicami!!! To bzdura. Co prawda składy te nie są nabite po brzegi ale pasażerowie w nich są, bardzo czesto 30-40% składu na odc. TG-Bytom-KO jest zajęte.

Oferta KŚ na linii Lubliniec-Katowice jest przecież bardzo podobna do tej jaką oferowały na tej trasie PR przez ostatnie pare lat funkcjonowania na Śląsku (wyjątkiem był tylko rozkład 2009/10).

Topysz napisał prawde, główne linie w województwie śląskim to: Gliwice-Częstochowa, Bielsko-Katowice, Rybnik-Katowice oraz Lubliniec-Katowice, pozostale są drugorzędne a więc traktowane gorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 02-10-2015, 12:00    Odpowiedz z cytatem

@hanys, 30% z 188 to jest 56 osób, 40% z 188 to jest 75 osób. Jeśli widujesz tyle ludzi w tych pociągach na odcinku Tarnowskie Góry - Katowice to co najwyżej w niedzielę popołudniu. Gwarantuję Ci i możesz mi wierzyć, że kurs po 15 z Katowic w kierunku Lublińca, na którym pewnie opierasz swoje obserwacje dotyczące 30-40% frekwencji, to w połowie bilety 99%. Uwierz mi. A sam dobrze wiesz jak wyglądają autobusy, zresztą chyba już z Tobą na ten temat pisałem. Nikt mnie nie przekona, że to co obecnie jest na trasie Katowice - Lubliniec to jest doskonała oferta.

TA LINIA JEST MARGINALIZOWANA i absolutnie nie jest traktowana przez KŚ jako najważniejsza! Jeśli nie przekonuje Was do tego rozkład jazdy, który jest tragiczny, to powinien Was przekonać cennik biletów - jako jedyna linia w GOP-ie Bytom i TG nie mają biletu liniowego, podróżni nie dość, że mają katastrofalną ofertę w porównaniu do Tychów, Sosnowca, Gliwic czy Zabrza, to na dodatek muszą płacić 2 razy więcej niż podróżni z sąsiednich miast! Cały bilet do Bytomia to 6,20, do Tarnowskich Gór 9,20! Więc @hanys zlituj się i nie broń KŚ, bo jeszcze raz powtarzam, oferta i zaangażowanie w walkę o pasażerów przez tę spółkę na tej linii to jest totalna kompromitacja i WSTYD!

hanys napisał/a:
Topysz napisał prawde, główne linie w województwie śląskim to: Gliwice-Częstochowa, Bielsko-Katowice, Rybnik-Katowice oraz Lubliniec-Katowice, pozostale są drugorzędne a więc traktowane gorzej.


Jeszcze raz powtarzam, linia Katowice - Lubliniec nie jest dla Kolei Śląskich główną linią!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-10-2015, 12:24    Odpowiedz z cytatem

A ja jeszcze raz powtarzam, że linia Katowice-Lubliniec jest dla Kolei Sląskich jedną z najwazniejszych linii skoro patrząc na całokształt jest na 4 miejscu.

Ceny biletów za PR były wyższe więc jednak troche sie zmieniło ku lepszemu.

Nie opieram swoich obserwacji na pociągu wyjeżdzającym z Katowic po godzinie 15, chodzi mi o pociągi wyjeżdzające z Katowic przed 8 i przed 18, a przyjeżdzające do Katowic rano.

Mieszkańcy TG i Bytomia przywykli do autobusów a ich powrotu do pociągów nie zagwarantuje tylko niższa cena biletów i większa ilość kursów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 02-10-2015, 13:06    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
A ja jeszcze raz powtarzam, że linia Katowice-Lubliniec jest dla Kolei Sląskich jedną z najwazniejszych linii skoro patrząc na całokształt jest na 4 miejscu.


A gdzie można taki ranking zobaczyć? Jest to oficjalnie potwierdzone czy to tylko Twoje domniemanie, że jest na 4 miejscu?

hanys napisał/a:
Ceny biletów za PR były wyższe więc jednak troche sie zmieniło ku lepszemu.


Za PR-ów były bilety strefowe, bilet na jedną strefę kosztował 3 zł. i dzięki temu za taką kwotę można było dostać się z Bytomia zarówno do Gliwic, Tarnowskich Gór i Katowic.

hanys napisał/a:
Nie opieram swoich obserwacji na pociągu wyjeżdzającym z Katowic po godzinie 15, chodzi mi o pociągi wyjeżdzające z Katowic przed 8 i przed 18, a przyjeżdzające do Katowic rano.


To co przyjeżdża do Katowic rano to są właśnie w znacznym stopniu bilety 99%. Pragnę zauważyć, że nie każdy z biletem kolejowym musi być w mundurze i z daleka rzucać się w oczy jako "kolejarz". Gdybyś posprawdzał sobie bilety to byłbyś w szoku ilu podróżnych niewyglądających jak kolejarze posiada bilet 99% relacji Lubliniec - Katowice czy Lubliniec - Wisła Głębce.

Podobnie pierwszy pociąg z Katowic do Lublińca, dopiero od TG i Kalet zaczyna zbierać podróżnych z ulgą 37%. Poza tym są to 99% jądące do TG i Kalet. Czasem trochę grzybiarzy, ale to tylko wtedy gdy są grzyby i mówię to całkiem poważnie (pierwszy pociąg). Poza grzybobraniem (bilety normalne T/P i sporo seniorów) jest tragedia.

hanys napisał/a:
Mieszkańcy TG i Bytomia przywykli do autobusów a ich powrotu do pociągów nie zagwarantuje tylko niższa cena biletów i większa ilość kursów.


Oczywiście, że nie zagwarantuje, ale sprawi, że na dzień dobry liczba podróżnych korzystających z połączeń na samym tylko odcinku Bytom - Katowice wyraźnie wzrośnie! Bo przecież nie zmaleje. A od czegoś do jasnej anielki trzeba zacząć!

I proszę Cię, nie wmawiaj mi, że linia do Lublińca jest dla KŚ główną linią, skoro nawet do Oświęcimia jest bilet liniowy za 6 zł., a ile masz kilometrów do Oświęcimia, a ile masz do Bytomia! Prędzej bym powiedział, że to właśnie Oświęcim dla KŚ jest ważniejszy niż Bytom i TG!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-10-2015, 13:16    Odpowiedz z cytatem

Może i Oświęcim jest dla KŚ wazniejszy niż TG i Bytom (tego nie wiem), ale napewno linia do Lublińca jest ważniejsza niż linia do Oświęcimia.
Patrząc na liczbe połączeń oraz frekwencje linia Katowice-Lubliniec jest wśród tras w województwie śląskim na 4 miejscu.

Nie musisz mi tłumaczyć, że nie każdy kolejarz 24h/d 7 dni w tygodniu przebywa w uniformie, możesz sobie darować ten cynizm. Znam troche osób z KŚ i wierz mi, że pociągi przyjezdzające rano do Katowic czy tez wyjeżdzające z Katowic przed 8 i 18 nie wożą głownie pasażerów z biletami 99%.

Co do grzybiarzy, to w sezonie nie jest ich troche tylko multum, całkiem niedawno w pociągu wyjeżdzającym z Katowic około 5.30 już w Chorzowie Mieście było gęsto a od Bytomia był tłok Very Happy

Jak dla mnie dopóki nitka w strone Lublińca nie będzie wyremontowana tak jak nitka w strone Katowic to regularni pasażerowie tłumnie nie wrócą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jack Daniel's Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 02-10-2015, 13:27    Odpowiedz z cytatem

hanys napisał/a:
Może i Oświęcim jest dla KŚ wazniejszy niż TG i Bytom (tego nie wiem), ale napewno linia do Lublińca jest ważniejsza niż linia do Oświęcimia.


W moim mniemaniu dla Kolei ŚLĄSKICH ważniejszy jest Oświęcim leżący w woj. małopolskim (ok, małopolskie dopłaca - nie neguję) aniżeli Bytom i Tarnowskie Góry, które są śląskimi miastami i Koleje Śląskie powinny robić wszystko, aby zacząć odzyskiwać podróżnych z tych miast.

hanys napisał/a:
Patrząc na liczbe połączeń oraz frekwencje linia Katowice-Lubliniec jest wśród tras w województwie śląskim na 4 miejscu.


1 msc Gliwice - Częstochowa
2 msc Katowice - Zwardoń
3 msc Katowice - Tychy Lodowisko
4 msc Katowice - Rybnik

Więc nie na 4 miejscu, a w najlepszym układzie na 5 miejscu, a spokojnie możnaby zając 3 miejsce, a z samego Bytomia do Katowic wozić tylu ludzi ilu z Tychów do Katowic.

hanys napisał/a:
Nie musisz mi tłumaczyć, że nie każdy kolejarz 24h/d 7 dni w tygodniu przebywa w uniformie, możesz sobie darować ten cynizm. Znam troche osób z KŚ i wierz mi, że pociągi przyjezdzające rano do Katowic czy tez wyjeżdzające z Katowic przed 8 i 18 nie wożą głownie pasażerów z biletami 99%.


Nie głównie 99%, ale sporo! A autobus 820 wozi w większości ludzi z ulgą 37%, 51% i N! I o tych ludzi trzeba walczyć. Na 8 par osobówek przyjeżdżających do Katowic z Lublińca chwalisz się 2, może 3 pociągami, które przywożą do Katowic z 55-70 osób. Toż to śmiech na sali jest, jeden kurs 830 z samego Bytomia przywiezie 80 osób. A autobus kursuje rano co 10 minut. No zlituj się, mi zarzucasz cynizm, a ja Tobie mogę zarzucić ignorancję w tym temacie, albo świadome wybielanie Kolei Śląskich i ich (nie)działań na tej trasie.

hanys napisał/a:
Co do grzybiarzy, to w sezonie nie jest ich troche tylko multum, całkiem niedawno w pociągu wyjeżdzającym z Katowic około 5.30 już od Bytomia był tłok


Tu się z Tobą zgodzę, źle się określiłem. Nie trochę tylko multum i faktycznie rok w rok tak jest. I dobrze. Ale nie ma w tym żadnego sukcesu Kolei Śląskich. Sezon na grzyby się skończy i multum ludzi przez 3-4 tygodnie też się skończy.

hanys napisał/a:
Jak dla mnie dopóki nitka w strone Lublińca nie będzie wyremontowana tak jak nitka w strone Katowic to pasażerowie tłumnie nie wrócą.


Z Tarnowskich Gór do Katowic już się jeździ całkiem przyzwoicie, pozostały jedynie dwa odcinku w kierunku przeciwnym (CM - CS, Bt Płn. - Radzionków Rojca), ale pomimo tego MOŻNA JUŻ BUDOWAĆ LEPSZĄ OFERTĘ. Ty się upierasz, że najpierw tory, które PLK-a za X lat z łaski swojej zrobi, a ja się upieram, że już teraz więcej pociągów i niższa cena. I ani Ty mnie nie przekonasz do swojego zdania, ani ja Cię nie przekonam do swojego i tą optymistyczną pointą kończę ten OT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-10-2015, 13:41    Odpowiedz z cytatem

A ja jeszcze coś dopisze Very Happy

Jak dla mnie linia Lubliniec-Katowice jest na 4 miejscu. SKR nie liczyłem, raczej myślałem o niej razem z linią w kierunku Bielska/Zwardonia. Laughing
Tak na 8 osobówek z Katowic do Lublińca chwale sie 2 lub 3 ponieważ jak wyglądają realia na pozostałych kursach za bardzo nie wiem, a nawet jesli coś tam widzialem to moze raz lub dwa więc takie informacje są niemiarodajne.

Z Tarnowskich Gór do Katowic jedzie sie przyzwoicie ale jeśli chodzi o kierunek powrotny to jest to po prostu masakra! Do tego autobus ma przewage ponieważ przystanki mają lepsze lokalizacje niż stacje kolejowe a do tego wszystkiego chyba na żadnej trasie w województwie nie ma aż tylu autobusów w ciągu doby jak na TG-Bytom-Katowice (820+830). Mieszkańcy innych miast nawet jakby chcieliby do Katowic jeździć autobusami to nie mają tak dobrego połączenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 02-10-2015, 15:58   

Kłócicie się, a przecież linii w KŚ jest poza tym tyle co kot napłakał. Pozostaje wspomniany Oświęcim, linia przez Żory, Cieszyn i Wisła. Nieciężko zająć 4 czy 5 miejsce, niezależnie od parametrów wyboru
Powrót do góry

hanys Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Cze 2013
Skąd: Katowice

PostWysłany: 02-10-2015, 16:02    Odpowiedz z cytatem

To też miałem na myśli hehe Very Happy

Swoją drogą, zastanawia mnie dlaczego władze gmin na trasie Lubliniec-Paczyna nie myślą o odbudowie przystanków w swoich miejscowościach. Wtedy marzenia niektórych o relacji Lubliniec-Gliwice-Rybnik byłyby jeszcze bardziej na wyciągnięcie ręki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawel78 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Wrz 2015

PostWysłany: 03-10-2015, 11:39    Odpowiedz z cytatem

@hanys: a czyja to wina, ze mieszkancy maja gorsze polaczenia?
@dddbb: i jeszcze wpychaja EN57.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 12 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl