Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Propozycje rozkładu jazdy dla woj. lubuskiego
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 23-03-2009, 21:59   Propozycje rozkładu jazdy dla woj. lubuskiego Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich


Wiemy wszyscy że województwo lubuskie jest jakoś odpychane od kolei. Stwórzmy nasze propozycje połączeń w woj. lubuskiem z innymi województwami lub lokalne połączenia.


- Zielona Góra:

TLK:
"Moniuszko" ZG - Kostrzyn N/O i dalej do Berlina Ge. (nocny - łącznik)

Pośpiechy:
"Ślązak" do Przemyśla jak dotychczas
"Szyndzielnia" ZG - Wrocław - BB (dzienny) wyjazd ok. 15:30
"Wacław Lobkowic" Żagań - Żary - ZG - Głogów - Krotoszyn - W-wa (nocny)
"Wiking" Żagań - ZG - Szczecin (sezonowo Szklarska Poręba/Kudowa Zdrój - Żary - ZG - Szczecin - Świnoujście)
"Czcibór" Szczecin - ZG - Głogów - Brzeg Dolny - Wrocław i dalej do Kłodzka Smile

Ex
Jak dotychczas, jedna para do Warszawy.

IC/EC

EC Wawel

Osobowe:
ZG - Guben
ZG - Legnica przez Żagań
ZG - Wałbrzych Główny

- Żagań

IR:
"Bóbr" Żagań - Legnica - Wrocław - Częstochowa
"Czerna" Żagań - ZG - Zbąszynek - Poznań

Pośpieszny:
"Bachus" Żagań - ZG i dalej do Gdyni jako łącznik

Osobowe:

Żagań - Legnica w postaci szynobusu KD oraz Lubuskich
Żagań - Kłodzko
etc.

Wkrótce szczegóły odnośnie dni kursowania Smile

ZG zyska sporo pospiechów, powodem jest błyskawicznie realizowany remont Odrzanki i przystosowanie do 120 km/h dla pospiechów w strone Wrocławia, oraz Szczecina.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 23-03-2009, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Ponieważ jest to dział regionalny, w pierwszej kolejności proponuję się skupić na połączeniach stricte regionalnych. Przede wszystkim chciałbym, aby w końcu uruchomiono pociągi Zielona Góra - Gorzów Wlkp. (3-4 razy na dobę z obydwu miast) oraz w ramach tego szumnie zapowiadanego SKM ZG-Sulechów-Nowa Sól, niech przynajmniej zapewnią regularne kursowanie pociągów na tej trasie (bez górnolotnych nazw). Ponadto, regularne kursy Kostrzyn - ZG - Bytom Odrz./Głogów, ZG - Żary/Żagań/Węgliniec, ZG - Lubsko, ZG - Gubin/Guben/Cottbus. Regularne kursy Kostrzyn - Krzyż, Zbąszynek - Rzepin/Słubice, Tuplice/Żary- Legnica

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Wiem, że to być może tylko pobożne życzenia i całkowity brak konkretów, ale z braku czasu nie jestem w stanie przygotować symulacji z godzinami i stacjami. Postaram się to zmienić (być może w ten weekend) i dodać jeszcze (regionalne) połączenia z lubuskich miast do Niemiec.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-03-2009, 01:28    Odpowiedz z cytatem

Chociaż powinienem wypowiadać się dla województwa dolnośląskiego (jako że pochodzę z Głogowa), naskrobię conieco tutaj, bo w województwie lubuskim nie ma Zgorzelca Laughing i przedstawiając swoje propozycje nie będę musiał obawiać się ataku na wolność słowa i myśli.

Ten pociąg nocny Żagań - Warszawa to powrót do przeszłości. Jako że jeździł bardzo długo i miał się dobrze, postanowiłem wspólnie z kolegą XZielakiem ułożyć uogólniony zarys godzin odjazdów i przyjazdów dla poszczególnych stacji:

Żagań: odjazd 19:55
Żary: odjazd: 20:09
Zielona Góra: odjazd 21:28
Nowa Sól: odjazd 21:55
Głogów: odjazd 22:40
Leszno: odjazd 23:43
Krotoszyn: odjazd 1:05 (zmiana lokomotywy na elektryczną)
Ostrów Wlkp.: odjazd 1:35
Łódź Widzew: odjazd 4:29 (zmiana czoła pociągu)
Łódź Fabryczna: odjazd 4:51
Warszawa Wsch: przyjazd 6:41

Czasy powstały w oparciu o aktualny RJ dla pociągów pospiesznych D71113, D33501, D67500. Pozostałe to osobowe (z uwzględnieniem różnic czasowych "na oko" w przejazdach dla przyszłego pospiesznego).

Jeżeli będzie trzeba, wydelegować z Węglińca SU46 na potrzeby ww pospiesznego
skład: LOK-Wrbd-Adu-Bdu-Bdu-Bdu-Bdu

Ponadto zmodyfikowałbym relację kultowego "Ślązaka" na Zielona Góra - Przemyśl/Lublin (łączenie i rozłączanie w Opolu)

Zmodyfikowałbym również relację nocnego pociągu pospiesznego o aktualnym numerze 63200 (Wrocław - Przemyśl) na Zielona Góra/Zgorzelec - Przemyśl.

Pociąg pospieszny "Czcibór" Wrocław - Legnica - Zielona Góra - Szczecin miałby sens po remoncie linii 289 w 2010 roku (wtedy Legnica wygenerowałaby odpowiednią liczbę podróżnych udając się na północ).

Jednak najszczęśliwszy byłbym gdyby pociąg pospieszny "Szyndzielnia" został wydłużony do Zielonej Góry Very Happy
Połączenie to byłoby dogodnym rozwiązaniem dla osób chcących udać się do Brzegu Dolnego, Wołowa, Ścinawy, Głogowa, Nowej Soli i Zielonej Góry bez zatrzymywania się w małych wioseczkach i w standardzie innym aniżeli EN57. Ponadto pociąg zapewniałby połączenie Zielonej Góry z Wrocławiem w porze porannej i wieczornej, przy czym mijałby "Ślązaka" udającego się w przeciwnym kierunku na stacji we Wrocławiu.

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 24-03-2009, 07:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Żagań: odjazd 19:55
Żary: odjazd: 20:09
Zielona Góra: odjazd 21:28
Nowa Sól: odjazd 21:55
Głogów: odjazd 22:40
Leszno: odjazd 23:43
Krotoszyn: odjazd 1:05 (zmiana lokomotywy na elektryczną)
Ostrów Wlkp.: odjazd 1:35
Łódź Widzew: odjazd 4:29 (zmiana czoła pociągu)
Łódź Fabryczna: odjazd 4:51
Warszawa Wsch: przyjazd 6:41


Pociąg z Żagania do Warszawy jak najbardziej słuszny ale trasa jakby na około ja proponuję Żary- Żagań- Głogów- Leszno i dalej jak wyżej mógłby mieć też łącznik doczepiany w Głogowie do/ z Zielonej Góry wtedy miałby większe szanse przebicia.

_________________
Województwo Dolnośląskie nie kończy się na Wrocławiu, walczmy o połączenia do innych miast regionu!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 24-03-2009, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Jak chcecie jechac jednoczesnie przez Łódź Kaliską i Łódź Fabryczną? Język

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 24-03-2009, 13:15    Odpowiedz z cytatem

BvL napisał:
Zmodyfikowałbym również relację nocnego pociągu pospiesznego o aktualnym numerze 63200 (Wrocław - Przemyśl) na Zielona Góra/Zgorzelec - Przemyśl.

Ten pociąg to Śnieżka z Jeleniej Góryt do Przemyśla i prosze jej nie ruszać. Exclamation Exclamation Exclamation

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-03-2009, 13:40    Odpowiedz z cytatem

Damian Łódź napisał/a:
Jak chcecie jechac jednoczesnie przez Łódź Kaliską i Łódź Fabryczną? Język


Nie wiem gdzie wyczytałeś w poście wyżej o Łodzi Kaliskiej Język Pociąg ten omijałby Łódź Kaliską z tego względu, że musiałby zmieniać 2 razy czoło w łódzkim węźle. Łódź Fabryczna jest ważniejsza, ponieważ wymyślony pospieszny to wydłużenie relacji dotychczasowego D33501 jadącego właśnie z Łodzi Fabrycznej do Warszawy Wsch. (nawet godziny odjazdu 33501 zachowałem aby Łodzianie mogli podróżować do Warszawy w tych samych godzinach co dziś pociągiem 33501) Very Happy

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 24-03-2009, 14:39    Odpowiedz z cytatem

BvL 63200/ 36201 to pociąg relacji Przemyśl- Jelenia Góra skoro więc Zielona Gora nie chce iść na żadne ustępstwa odnośnie ŚLĄZAKA do Zgorzelca, to my jeleniogórzanie nie będziemy robić ustępstw odnośnie naszej "ŚNIEŻKI" a ponieważ toczy się walka o przywrócenie tego pociągu na magistralę podsudecką mówimy stanowcze NIE Zielonej Górze. Jedynym ustępstwem w związku z tym pociągiem na jakie możemy się zgodzić to relacja Przemyśl- Jelenia Góra/ Zgorzelec rozdzielane w Kędzirzynie Koźlu, tak aby Wrocławia nie pozbawić tego połączenia ale na jazdę ŚNIEŻKI w województwa północne vel północno-Zachodnie nie wyrażamy zgody wara z łapami od naszego pociągu!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24-03-2009, 16:31    Odpowiedz z cytatem

Jedrek, nikt Wam nie chce odbierać "Śnieżki". Zwyczajnie, w rozkładzie ten pociąg wyświetla się w relacji z Wrocławia Gł. Dopiero na stronach PKP IC jest pełna informacja o tym składzie. Do tego wytłuszczonego podpisu na koniec nie odniosę się. Wracamy do połączeń w woj. lubuskim.
Jak już pisałem, symulację połączeń wykonam w weekend, będę kładł nacisk na połączenia na CE59 oraz na skomunikowania pociągów tak, by z NS, Żar czy Głogowa można było dotrzeć na dalekobieżne pociągi (np. do Warszawy) z Zielonej Góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jedrek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lis 2007

PostWysłany: 24-03-2009, 16:52    Odpowiedz z cytatem

To po kichę takie pisanie.... pociąg istnieje i u PR tylko jako 36501/63500 kursujący w sezonie w rozkładzie 63200/36201 jako Jelenia Góra- Przemyśl. Teraz toczy się walka sudetów i całego pogórza o całoroczny pociąg w tej relacji tylko magistralą podsudecką. Skoro wam nie pasuje grupa wagonów do Zgorzelca w ŚLĄZAKU, to i nam nie pasują w ŚNIEŻCE wagony do Zielonej Góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24-03-2009, 17:18    Odpowiedz z cytatem

Szczerze mówiąc, nie interesuje mnie, o co tam walczycie. Tu rozmawiamy o województwie lubuskim i połączeniach przez nie przechodzących (wychodzących). Jeśli w poprzednim poście tego nie wyczytałeś, nasze propozycje przeniesienia tego połączenia są wynikiem pomyłki.

A propos, w związku z tym, co piszesz, sądzę, że nie jest wskazane także wydłużanie "Bachusa" do Jeleniej Góry, gdyż zapewne pojawią się dążenia, by go przetrasowć na Wrocław. Pozwól więc, że posłużę się Twoim stwierdzeniem: "wara od naszego pociągu".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 24-03-2009, 17:33    Odpowiedz z cytatem

Wiecie co ? tutaj pojawia się "E G O I Z M" tzn kłucicie się, robicie licytacje, dla swoich linii, tylko często pojawiają sie posty tego typu "teraz załatwimy Zieloną Górę / mamy haczyk na bandę z E30 / o, a tym z Jeleniej Góry Karkonoszy mało, to jeszcze chcą tego, a tamtego" LUDZIE - W Y L U Z U J C I E. Przecież nigdy nie nie wygramy połączeń w takim stylu. Ponadto sędzią będzie PKP.

W kwestii połączeń dla lubuskiego bardzo brakuje połączeń Żary-Zielona Góra-Gorzów Wielkopolski.... Lecz niestety przy obecnym stanie linii Zbąszynek-G.Wlkp to jest niemożliwe... Hmmm czego mi brakuje... Przydałyby się połączenia Gorzów-Krzyż-Poznań,i Gorzów-Piła-Chojnice (w sezonie Gdynia) i Gorzów-Kostrzyn-Szczecin (obsługiwane przez szynobusy) To tyle. Nie ma sensu wykłucać się kosztem innych linii... Z G O D A I W S P Ó Ł P R A C A
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebastianzb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Gru 2008
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 24-03-2009, 17:53    Odpowiedz z cytatem

W innym wątku już kiedyś pisałem, że połączenie z Żar przez ZG do Gorzowa istaniało (chyba jeszcze 3 lata temu) i miało całkiem niezłą frekwencję, toteż nie wiem, dlaczego zostało zlikwidowane. Myślę, że tu nie chodzi o kwestię linii GW-Zbąszynek (pociągi mogą po niej jeździć, co prawda czas nie będzie najlepszy, ale ułatwi to dotarcie mieszkańcom np. Międzyrzecza do ZG lub GW). W planach jest remont tej linii, ale podobnie jak w przypadku obwodnicy Czerwieńska, brakuje chęci (i pieniędzy ?) po stronie PLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 24-03-2009, 18:26    Odpowiedz z cytatem

Jelenia Góra i Zielona Góra, to były zawsze miasta zaprzyjaźnione ze sobą. Efektem tego jest uruchomienie aż 4 par pociągów w relacjach między tymi miastami, więc myślę, że na tym odcinku trzeba też coś zaproponować. Ja jestem ZA wydłużeniem "BACHUSA" do Jeleniej Góry. Wbrew wcześniejszym obawom innych forumowiczów uważam, że nikt nie będzie chciał tego pociągu przetrasować przez Wrocław, dlatego, że po pierwsze na trasie Jelenia Góra- Wrocław odcinek 126 km jedzie się 3,5 godziny- do Zielonej Góry też ale na odcinku 190 km!!! A to bardzo duża różnica.Po drugie pociąg wygeneruje dużo większą liczbę podróżnych: do Jeleniej Góry i w Karkonosze dla turystów,do Lubania, Węglińca czy Żar. Już nie wspomnę, że dodatkowe dobre skomunikowania byłyby plusem, dla Legnicy, Bolesławca czy Zgorzelca.
W kwestii połączeń dalekobieżnych dla obu miast i województwa lubuskiego priorytetem powinno być przywrócenie połączenia Jelenia Góra- Zielona Góra- Szczecin. Pociąg ten przed laty cieszył się ogromną popularnością. Warto byłoby go uruchomić spowrotem jako InterRegio. Od lat też województwo wielkopolskie domaga się przywrócenia pociągu osobowego Jelenia Góra- Zielona Góra- Poznań. Pociąg ten niestety nie móglby być jednak uruchamiany trasą przez Żagań, jak to bywało niegdyś, ze względu na brak torów na odcinku Zebrzydowa- Zagań i to w kilku miejscach, ale trasa przez Lwówek Śl., Węgliniec, Żary też byłaby emocjonującą.
W kwestii pociągów, które już istnuieją proponuje tak jak wspomniałem wcześniej wydłużyć osobowy Zielona Góra- Jelenia Góra w relacjach kolejno do Wałbrzycha Miasta, Międzylesia i Szklarskiej poręby Górnej. Pozdrawiam. Very Happy

[ Dodano: 24-03-2009, 18:44 ]
Co do linii nadodrzańskiej dobrze byłoby uruchomić spowrotem 2 pociągi relacji Szczecin- Zielona Góra- Wrocław- Katowice- Kraków. Bardzo długo jeździły te pociągi jeden za dnia a drugi w nocy. No i SZYNDZIELNIA z Bielska Białej do Jeleniej Góry i Zielonej Góry rozłączana we Wrocławiu. A i jeszcze pociąg Zielona Góra- Warszawa przez Głogów, Leszno, Krotoszyn, łódź no i WAWEL z przekroczeniem granicy w Rzepinie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

BvL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lis 2008
Skąd: Głogów

PostWysłany: 24-03-2009, 19:28    Odpowiedz z cytatem

Jedrek napisał/a:
skoro więc Zielona Gora nie chce iść na żadne ustępstwa odnośnie ŚLĄZAKA do Zgorzelca, to my jeleniogórzanie nie będziemy robić ustępstw odnośnie naszej "ŚNIEŻKI"


patrząc na te zdanie ponosi mnie fałszywa duma z powodu powagi sytuacji, w której "Zielona Góra (czyli chyba m.in. ja)" i "jeleniogórzanie" biją się o pociągi. Tak się zastanawiam, może te forum ma jakąś siłę przebicia w tym betonie IC skoro niektóre osoby bronią pociągów z nożem w ręku. WOW! Więc takie zdania typu "wara od naszych pociągów" są niczym z arcy ważnej konferencji dot. przyszłego RJ. Niestety ja (i mam nadzieję że nie tylko ja) wiem, że jest to forum (dla fanatyków: TYLKO forum Laughing ), na którym można SWOBODNIE dyskutować o komunikacji kolejowej NIE TYLKO jeleniogórskiej i zgorzeleckiej, i to z uwzględnieniem PEŁNEJ kultury (bez trybów rozkazujących! Do niektórych: wykrzykników możecie czasem więcej zastosować, napewno coś Wam to da Laughing). Śmiechu warte Smile
Za chwile komuś wpadnie do głowy, że to "atak" generowany przeze mnie w stronę Jeleniej Góry. NIE!
To obrona skierowana od użytkowników, którzy unoszą się pełnym dosadyzmem plując w twarz innym, którzy walczą o swoje racje stosując mniej wyrafinowane metody Razz)

W tej chwili wychodzi na to, że nic nie można powiedzieć, żadnych pomysłów nie wolno przedstawiać, jeśli przedmiotem idei nie są pociągi na Jelenią Górę i na Zgorzelec. Dlatego, dosłownie nie wiem co przedstawić nowego (ten problem nie tylko ja mam), skoro za chwilę ktoś zmiesza pomysł z błotem Confused NAWET tutaj, gdzie tematem powinny być relacje korzystne dla województwa LUBUSKIEGO.


Więc wracając do tematu, Zielona Góra mogłaby wzbogacić się o nocne połączenie ze Śląskiem i dalej. Skoro "Śnieżka" nie pasuje, nie będę rzucał wykrzyknikami i najbardziej hamskim trybem na forum: rozkazującym. W takim razie apeluję o modyfikację pociągu 61200, który mógłby startować z Zielonej Góry, z częścią wagonów do Warszawy jak dotychczas i częścią do Lublina np. Smile Rozmawiajmy! Nikt nie chce wojny!

[ Dodano: 24-03-2009, 19:32 ]

Cytat:
Co do linii nadodrzańskiej dobrze byłoby uruchomić spowrotem 2 pociągi relacji Szczecin- Zielona Góra- Wrocław- Katowice- Kraków. Bardzo długo jeździły te pociągi jeden za dnia a drugi w nocy. No i SZYNDZIELNIA z Bielska Białej do Jeleniej Góry i Zielonej Góry rozłączana we Wrocławiu. A i jeszcze pociąg Zielona Góra- Warszawa przez Głogów, Leszno, Krotoszyn, łódź no i WAWEL z przekroczeniem granicy w Rzepinie.


Grzesiu24 Bardzo ciekawe, dzięki za niemarginalizowanie Odrzanki Smile

_________________
"Opolskie, tutaj zostaję"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 8 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl