Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Czy parowozy ożywią kolej w Nowej Soli
Autor Wiadomość

nortonex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2009
Skąd: NB / Zielona Góra

PostWysłany: 21-10-2009, 11:54    Odpowiedz z cytatem

Powstaje tutaj pytanie: jak my - szarzy MK - możemy wpłynąć pozytywnie na rzecz reaktywacji trasy (na możliwie jak najdłuższym odcinku). Zasypywać UMy listami? Które prędzej czy później polecą na niszczarki?
Jest ktoś z was w stanie przedstawić jakieś realne działania, które moglibyśmy podjąć na rzecz ratowania linii? Czy wami, tak samo jak mną, miota okropna bezradność mimo szczerych chęci?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 21-10-2009, 13:34    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się że jednym ze sposobów jest nagłośnienie sprawy przez gazety, mało tego można zorganizować akcję zbierania podpisów jak gazeta nagłośni, że są zbierane podpisy i jeszcze np w szybkim tempie będzie rosła liczba podpisów to tym bardziej uwaga decydentów z lokalnych samorządów zostanie zwrócona.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

nortonex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Wrz 2009
Skąd: NB / Zielona Góra

PostWysłany: 22-10-2009, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Jeśli uda mi się złapać jakieś górnolotne natchnienie, to postaram się naskrobać szkic tego, co można by rzucić ludziom do podpisu, jakąś wersję dla urzędów a później pomyślało by się o jakimś sensownym artykule w gazecie i pójściu 'w tłum' po podpisy.
Może to porwanie się z motyką na słońce, ale spróbować można, prawda? Smile

Na sam początek powiedzcie mi tylko, do kogo byłyby skierowane pisma?
1. Burmistrz Żagania
2. Burmistrz Kożuchowa
3. Prezydent Nowej Soli (choć on już wie, co chce robić Smile )
4. Burmistrz Wolsztyna
5. Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego
6. Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego?
7. PKP PLK Oddział Regionalny w Poznaniu
Coś jeszcze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kysiek2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Paź 2009

PostWysłany: 23-10-2009, 07:26    Odpowiedz z cytatem

Ja dodałbym jeszcze wójta gminy Otyń, wójta gminy Nowa Sól, wójta gminy Żagań bo przez ich tereny również przechodzi linia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 24-03-2010, 11:10    Odpowiedz z cytatem

W grudniu wysłałem maila w tej sprawie do starostw, miast i gmin na linii Nowa Sól, Kożuchów, Żary i Żagań. I żadnej odpowiedzi. Ale za jakiś czas znów się im przypomnę. Dodam jeszcze Wolsztyn, Tuplice (bo o nich ostatnio zapomniałem), i co mi jeszcze z samorządów przyjdzie do głowy. Tuplice, bo przyszłościowo myślę o wjazdach do Niemiec. Tych ludzi po prostu trzeba zamęczać rozsądnymi i dobrze uzasadnionymi wnioskami, i w końcu "pękną".
A z listy samorządów:
Starostwa powiatowe: Wolsztyn, Nowa Sól, Żary, Żagań
Miasta: Wolsztyn, Nowa Sól, Kożuchów, Żary, Żagań
Gminy: Wolsztyn, Kolsko, Otyń, Nowa Sól, Kożuchów, Żary, Żagań, Tuplice,

No i jeszcze lokalne fora internetowe:
http://www.konotop.pl/
http://www.wolsztyn.pl/forum/
http://www.zary24.pl/portal/map/module.php?op=forum
http://www.zagan.org/forum.html
http://www.kozuchow.pl/forum/index.php
http://www.forum-kozuchow.yoyo.pl/
http://forum.gazetalubuska.pl/forum.html
http://www.ziemialubuska.pl/

Pozdrawiam z Galicji i życzę powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 04-04-2010, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Właśnie tak powinno się zaczynać ożywiać stare linie kolejowe ,najpierw stworzenie kolei drezynowej a po kilku latach i ewentualnych naprawach szlaku można spróbować z normalnymi przejazdami retro.
Cieszę się że koledzy z Wolsztyna i Nowej Soli tworzą kolejną Kolej Drezynową i linie Kolejową o znaczeniu Muzealnym.
Może kiedyś pojawimy się na waszej lini z naszym parowozem.

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 10-05-2011, 21:49    Odpowiedz z cytatem

Zielone światło dla kolejki Retro

W połowie maja ma zostać podpisana umowa w sprawie polsko-niemieckiego wniosku na rewitalizację linii kolejowej Nowa Sól-Wolsztyn.


Starosta nowosolski Józef Suszyński gościł z drugą wizytą w Görlitz u tamtejszego starosty Bernda Langego. - Sfinalizowaliśmy nasze wcześniejsze ustalenia dotyczące złożenia wspólnego wniosku do EWT Lubuskie-
-Saksonia. Jeśli udałoby się pozyskać pieniądze po naszej stronie udałaby się rewitalizacja linii kolejowej Nowa Sól-Wolsztyn – zdradził podczas ostatniej sesji rady powiatu starosta. - Wcześniej były jakieś wolne działania, a teraz już wiadomo, że dojdzie do konkretów. W połowie maja będzie rewizyta i wtedy podpiszemy umowę – zaznaczył J. Suszyński.
Partnerami w przedsięwzięciu po stronie polskiej będą powiat nowosolski i Towarzystwo Przyjaciół Wolsztyńskiej Parowozowni. A po stronie niemieckiej organizacja pozarządowa o podobnej działalności co towarzystwo z Wolsztyna. - Niemiecki powiat nie wchodzi bezpośrednio w projekt, ale udzieli wsparcia finansowego potrzebnego do jego realizacji. Mam nadzieję, że wniosek uda nam się złożyć w ciągu najbliższego miesiąca – oznajmił J. Suszyński.
Przypomnijmy. O tym, że linia kolejowa, która jest ewenementem na skalę europejską mogłaby przyciągnąć turystów, mówi się od dawna. Pomysł na odnowienie unikatowego mostu w Stanach oraz linii kolejowej Wolsztyn-Nowa Sól zrodził się po raz pierwszy cztery lata temu. Miasto i powiat nowosolski zaangażowały się wtedy w jego ponowne przywrócenie dla ruchu kolejowego.

Źródło: Tygodnik Krąg

Panie Suszyński, dziękuję! Warto było urywać z pracy i przedstawiac swoje pomysły Smile Pozdrawiam "LKR" jak mnie Pan nazwał!

P.S. Są dwa tematy odnosnie RETRO, więc wklejam i tu NEWS Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Artur Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Wrz 2007
Skąd: Opole

PostWysłany: 10-05-2011, 22:52    Odpowiedz z cytatem

Cieszy mnie fakt że sprawa się ruszyła Smile

_________________
TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 11-05-2011, 07:03    Odpowiedz z cytatem

Brawa dla samorządu. A co na to Kożuchów, Żagań i Żary? Pociągnijcie teraz sprawę odcinka od Nowej Soli do Żagania. Tam też mogłyby jeździć wolsztyńskie (i nie tylko) czajniki.
Teraz jeszcze pozostało skopać d... tym śpecom od linii sulechowskiej którzy ją chcą przerobić na ścieżkę rowerową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Panyan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2007
Skąd: Nowa Sól

PostWysłany: 12-05-2011, 08:44    Odpowiedz z cytatem

Obawiam się, że do Kożuchowa nie dojedzie już żaden pociąg. Linia jest nieprzejezdna. Z tego, co widzę tutaj:
http://www.plk-sa.pl/fileadmin/PDF/mapy/linie_kolejowe_04.pdf
Kożuchów został nawet wykreslony z wykazu stacji PLK. A w związku z wybraniem do remontu z funduszy unijnych odnogi AGTC z Międzylesia, a nie z Zawidowa, Żagań-Nowa Sól jest praktycznie skazana na fizyczną likwidację. W 2006 roku podczas pierwszych rozmów dotyczących linii z Wolsztyna, zaproszony był burmistrz Kożuchowa, jednak nie przypominam sobie, by wykazał jakąś wolę rozmów z PLK w sprawie przywrócenia przejezdności na swoim terenie. Żagań-Kożuchów to AGTC i samorządy nie mogą wysupłać nawet złotówki na renowację tej linii. Z Żagania nie ma obecnie żadnych sygnałów, by byli zainteresowani połączeniami kolejowymi do Nowej Soli.
A co do rozmów - gratulacje dla Pana Suszyńskiego. Właściwie to on najbardziej wspiera pomysł rewitalizacji Wolsztyn-Nowa Sól. Obecnie nie można przesądzać o sukcesie bądź porażce pomysłu (szczególnie pod kątem znalezienia funduszy na przejezdność mostu w Stanach), ale ważne jest że TPWP, jak i Starostwo w Nowej Soli czynią kroki, by to się powiodło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 12-05-2011, 09:05    Odpowiedz z cytatem

Chociaż nie ździwię się spalcjanie jeśli linia do Nowej Soli będzie wyremontowana ale nie będzie czym po niej jeździć.
Pt47-65 kończy się niedługo rewizja, Ol49-7 na poczatek wakacji też zostanie odstawiona.
W Lesznie wszystko jest rozgrzebane, w negatywnym sławo tego znaczeniu. Oelka 23 stoi na dworze i rdzewieje, Ok22 nie ruszona, Ok1 również.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 12-05-2011, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Spoko wodza. Przy okazji zawieruchy z odcinkiem Miłkowice-Żagań może sobie ktoś w Żaganiu przypomni o kolei? Przecież przez Wolsztyn mają oni najkrócej do Poznania, jak po sznurku. To że Kożuchów został wykreślony ze spisu stacji niczego nie oznacza. Linia nadal jest w wykazie plki na 2011/2012: http://www.plk-sa.pl/fileadmin/Oferta/Regulamin_2011_2012/Zalaczniki_1-9/P_11-12_Z_1_w._0.pdf
Linia jest czynna od Wolsztyna do Konotopu, dalej jest zamknięta, i tyle.

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 20 sierpnia 2010 r. w sprawie wykazu linii kolejowych o znaczeniu państwowym, (Dz. U. z dnia 7 września 2010 r.) http://lex.pl/serwis/du/2010/1110.htm
Lp. Nr linii Nazwa linii/odcinka
135 371 Nowa Sól - Żagań

Trzeba ruszyć cztery litery i zająć się tym odcinkiem. I będzie git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 12-05-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

ostatnio jechałem autem z Kożuchowa drogą do Żagania, linia jest już strasznie zarośnięta, ciekawe czy nie ma ubytków, a przecież kilka lat przed zamknięciem była remontowana, więc parametry powinna mieć przyzwoite

po drugie rozjazd z lini na Głogów za mostem na Bobrze jest sprawny ?? po usterce mostu tam maniana byla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 16-05-2011, 08:42    Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie jesienią dowiemy się, czy polsko-niemiecki projekt, mający na celu wskrzeszenie zabytkowej linii kolejowej Nowa Sól - Wolsztyn, doczeka się realizacji. Na razie wszystko jest na dobrej drodze.

- Sukcesem jest dotarcie do tego momentu, ale o prawdziwym sukcesie będziemy mogli mówić, gdy ten projekt zrealizujemy - mówił w czwartek starosta nowosolski, Józef Suszyński. Chodzi o spotkanie, podczas którego powiat podpisał porozumienie z niemieckim stowarzyszeniem miłośników kolei, Ostsächsische Eisenbahnfreunde e.V. Löbau, by razem złożyć projekt w ramach Programu Operacyjnego Współpracy Transgranicznej Polska – Saksonia na lata 2007-2013.

A czego dotyczy sam projekt? Idea nie jest nowa. Polsko-niemieckim zamierzeniem jest renowacja linii kolejowej Nowa Sól - Wolsztyn, włączając w to zabytkowy most na Odrze, o najdłuższym w Polsce, a kto wie, czy nie w Europie, przęśle nurtowym,.

Z kolei wkład naszych zachodnich sąsiadów polegałby na wyremontowaniu zabytkowego składu kolejowego wraz z lokomotywą.

Co mówiono podczas konferencji? Ile kosztować będzie projekt? Kiedy poznamy więcej szczegółów o szansach powodzenia projektu? Przeczytasz o tym w poniedziałek 16 maja w papierowym wydaniu "Gazety Lubuskiej" na terenie powiatu nowosolskiego

Źródło: Gazeta Lubuska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 23-08-2011, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Mieszkam w Kożuchowie więc jestem obeznany z tematem i mogę odpowiedzieć na kilka pytań.

Panyan- W 2006 roku burmistrzem Kożuchowa był śp. Pan Józef Fit Którego raczej nie interesował rozwój kolei (za jego kadencji na przełomie 2000/2001roku linia Nowa Sól - Żagań została zamknięta). W 2007roku burmistrzem został Pan Andrzej Ogrodnik który włożył dużo pracy w rozwój miasta i w posprzątanie syfu który zostawili poprzednicy i komuna. Na pewno byłby zainteresowany projektem "Kolej Doliny Odry". Trzeba mu tylko "przypomnieć" że u sąsiadów coś się dzieje i żeby się do tego projektu dołączył.

Co do dworca to prawdopodobnie jest to jakieś niedopatrzenie że nie ma go w wykazie stacji ponieważ jest on nadal własnością PKP a mieszkańcy którzy mieszkają na piętrze dzierżawią lokale właśnie od PKP.

jubikej- faktycznie linia jest strasznie zarośnięta, w niektórych miejscach rosną już całkiem spore drzewa. Ostatni skład przejechał przez kożuchów w 2002 roku. Był to skład retro miłośników kolei z Wolsztyna. Ostatni pociąg jaki widziałem w kożuchowie to była lokomotywa spalinowa bodajże SP 47 albo ST43 koloru zielonego. Było to jakoś latem 2003 roku na przejeździe przy ul. 22 lipca. Jechali nią pracownicy PKP z Nowej Soli do Żagania w celu skontrolowania szlaku. Wydaje mi się że był to ostatni pojazd szynowy który przemierzył ten szlak. Jeszcze do 2006 roku szlak był przejezdny, potem zaczęły się kradzieże torowiska.
Teraz jedynie co 1-2 lata pojawiają się pracownicy PKP i oczyszczają okolice przejazdów z krzaków i drzew.
Co do zaasfaltowanego przejazdu to mogę zapewnić że żaden przejazd nie jest zaasfaltowany.

Według mnie należy bezwzględnie przywrócić ruch na tej linii. Prawie na całej długości linia posiada betonowe podkłady, w latach '90 przeprowadzany był jeden z większych remontów torowiska, niedługo w miejskiej strefie ekonomicznej zaczną osiedlać się inwestorzy, będą powstawać zakłady, fabryki, przyda się jakaś bocznica kolejowa. Poza tym całe miasto przeszło rewitalizację, do Kożuchowa zaczną przyjeżdżać turyści, fajnie by było gdyby do Kożuchowa przyjeżdżał przynajmniej raz w tygodniu skład retro. Od Wolsztyna aż do Żagania było by mnóstwo atrakcji turystycznych, nie mówiąc już o bezpośrednim połączeniu z Poznaniem.

Trzeba robić szum na lokalnych forach, wysyłać pisma po urzędach miast, gmin i może coś z tego wyjdzie. Jak ktoś wcześniej wspominał linia jest w dobrej pozycji ponieważ jest wpisana do ACGT co powinno zmusić PLK do utrzymania przejezdności na szlaku. Trzeba narobić trochę dymu i PLK uzupełni ubytki, odkrzaczaniem mogą się zająć bezrobotni w ramach prac społecznych, którym płaciły by samorządy. Jednak do tak wielkiego projektu potrzebna jest aprobata zarówno samorządów przez które przebiegają linie jak i PLK oraz partnera zagranicznego.

P.S. Słyszałem w telewizji że w przyszłym roku mają zacząć się prace w odbudowie linii Wolsztyn - Nowa Sól. Na jesień mają się zakończyć ostatnie rozmowy i ma być gotowa ostateczna dokumentacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl