Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Czy parowozy ożywią kolej w Nowej Soli
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 21-12-2011, 10:09    Odpowiedz z cytatem

Bajemba, no to proszę przedstawić mi szczegółowo stan ekonomiczny Starostwa Powiatowego, oraz przedstawić kosztorys odrestaurowania mostu nad Odrą - czekam Smile
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 21-12-2011, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Xzielak, oczywiście nie przedstawie Ci takich danych. Twierdze jednak, że przy obecnej i stale zresztą pogarszającej się syt. w Europie i ciagle rosnącym długu Polski, coraz mniejszych środkach i dotacjach płynących do samorządów, na ten projekt nie będzie po prostu kasy. Nie oszacuję również kosztów remontu mostu, ale sam wiesz, że mówimy tu o conajmniej dziesiątkach milionów zł. Mocno Wątpie by jakikolwiek samorząd zdecydował się na takie wydatki w perspektywie pogłebiającego sie kryzysu i zacieśniania polityki finansowej państwa. A ten projekt, choć w idei zacny i mocno mu kibicuje nie zapewni samorządowi kokosów w przyszłości !!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jubikej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2009

PostWysłany: 21-12-2011, 11:30    Odpowiedz z cytatem

ale na ten mosta mozna niezla kase z zewnatrz wyciagnac, zabytek wiec o dofinansowanie z unii mozna spokojnie liczyc, czesc niech da PLK, czesc samorzady i wojewoda i jazda

dobry projekt ma szanse na realizacje, ale tylko biorac pod uwage przywrocenia tam ruchu pasazerskiego i towarowego + przejazdy okazjonalne
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 21-12-2011, 15:11    Odpowiedz z cytatem

Ja wam rozwinę wątek. Most kolejowy w Stanach jest w dobrym stanie, PKP PLK jeszcze to tezę potwierdziło w 2008 roku, są nieliczne ubytki konstrukcji jak stabilizatory, drewniane podkłady są do wymiany a wraz z nimi szyny (rozkradzione) i most jest zdatny do eksploatacji jak przejdzie pomyślnie rewizje. Most przeszedł gruntowny remont na początku lat 90-tych....

Były zebrania odnośnie tej linii i ja uczestniczyłem z kolega Panyan.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 21-12-2011, 20:58    Odpowiedz z cytatem

Bajemba napisał/a:
Nie oszacuję również kosztów remontu mostu, ale sam wiesz, że mówimy tu o co najmniej dziesiątkach milionów zł.

Dziesiątki milionów złotych ??? Tyle chyba kosztowało by wybudowanie linii od podstaw. Dla przykładu kompleksowa rewitalizacja linii kolejowej Wrocław Psie Pole - Trzebnica (około 25 kilometrów) kosztowała około 12 milionów złotych (wraz z wyposażeniem przejazdów w samoczynne zapory i sygnalizację świetlną oraz budowa nowych wiat peronowych i peronów). Most w Stanach konstrukcyjnie nie jest jeszcze w katastrofalnym stanie i uważam że rewitalizację linii Nowa Sól-Wolsztyn należy przeprowadzić jak najszybciej, bo w przeciwnym razie dzięki złomiarzom most runie i jego odbudowa faktycznie będzie kosztowała kilkadziesiąt milionów złotych. Kryzys jak to kryzys za kilka lat się skończy i życie będzie toczyło się dalej, jednak ze względu na znaczny wzrost gospodarczy Polska będzie otrzymywała coraz mniej pieniędzy z Unii Europejskiej, a wtedy samorządy będą miały spory problem z pozyskaniem środków na odbudowę linii kolejowej. Musimy korzystać z unijnej kasy póki jeszcze możemy. Widać że władze Nowej Soli i Wolsztyna interesują się rozwojem regionu i są przeciwieństwem PKP-owskiego betonu który ma na celu likwidowanie i rozbiórkę jak największej ilości linii kolejowych.
Jutro postaram się poszukać podobnych mostów kolejowych do tego w Stanach które przeszły kapitalny remont i orientacyjnie przekonamy się ile taka impreza kosztuje. Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-01-2012, 18:29    Odpowiedz z cytatem

Żagańscy policjanci służby kryminalnej zatrzymali 3-osobową grupę, podejrzaną o kradzież torów kolejowych, na trasie Żagań – Wolsztyn. Straty oszacowane przez PKP ZLK Zielona Góra to ponad 6,5 tys. zł.

Oficer dyżurny w Żaganiu, 1 stycznia b.r. otrzymał zgłoszenie o demontażu toru nieczynnej linii kolejowej relacji Żagań – Wolsztyn. Do kradzieży różnych części torowiska doszło w rejonie miejscowości Chrobrów.

Policjanci na miejscu kradzieży zabezpieczyli porzucony samochód osobowy, w którym była część zdemontowanych elementów torowiska. W dniach 12 i 13 stycznia mundurowi zatrzymali dwóch mężczyzn i jedną kobietę – podejrzanych o kradzież elementów torów kolejowych m.in. podkładek, wkrętów, śrub stopowych, pierścieni i innych elementów torowiska.

Straty spowodowane ich działaniem zostały oszacowane na ponad 6,5 tys. złotych. Oskarżonym grozi teraz nawet do 5 lat więzienia.


źródło: Gazeta Lubuska
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 18-01-2012, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj ( 18 stycznia 2012 ) w Kożuchowie na przejeździe kolejowym przy ulicy 22 lipca pojawiła się ekipa robotników którzy zaczęli coś grzebać przy torach. Wycinają krzaki itp. Spytałem co robią, a jeden z robotników powiedział że będą rozbierać linię 303 Kożuchów - Rokitki. Na obecną chwilę odkrzaczają szlak, prawdopodobnie rozbiórka rozpocznie się w najbliższych godzinach.

A już się kurwa cieszyłem że to tylko prace porządkowe. Jak widać PLK całkowicie wypięło się na tą linię.

Więcej info później Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 18-01-2012, 14:59    Odpowiedz z cytatem

I oto kończy się żywioł linii C-E59/1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 18-01-2012, 15:23    Odpowiedz z cytatem

xzielak napisał/a:
I oto kończy się żywioł linii C-E59/1


Linia nr. 303 Kożuchów - Rokitki nie jest AGTC (pomyliłeś ją z odcinkiem linii 371Wolsztyn - Nowa Sól- Kożuchów - Żagań), jednak nie zmienia to faktu że w niedalekiej przyszłości jeżeli nikt nie podejmie żadnych działań i ona zostanie zaorana.
Mogę w 100% potwierdzić że linia nr. 303 jest rozbierana. Po odkrzaczeniu kilkuset metrów toru szyny zostały odkręcone od podkładów i są cięte na kawałki długości około 1 metra i ładowane na ciężarówki przy pomocy ładowarki.

Nie mam chwilowo dostępu do jakiegokolwiek aparatu ale gdy tylko takowy będę miał to porobię trochę fotek ku pamięci.

Tak więc plotki o rozebraniu linii i wybudowaniu na nasypie ścieżki rowerowej do Nowego Miasteczka stają się rzeczywistością. Odkąd pamiętam to nie kursowały na niej pociągi osobowe (osobowe jeździły do 1993 roku) a z opowiadań dziadka pamiętam że nie była ona nigdy nadmiernie wykorzystywana. Dojeżdżali nią ludzie z okolic Nowego Miasteczka do zakładów FSO w Kożuchowie i sporadycznie kursowały składy towarowe do ( wytwórni mebli ???) w Nowym Miasteczku. Z tego co słyszałem rozebranie tej linii było planowane już w 2000 roku gdy jeszcze była czynna linia Nowa Sól - Żagań.
Szkoda że tak się kończy historia ponad 100-letniej linii kolejowej, ale my szarzy zjadacze chleba nic nie możemy zrobić.

I w końcu muszę stwierdzić że 18 Stycznia 2012 roku Kożuchów po ponad 120 latach fizycznie przestał być stacją węzłową. Brawo dla darmozjadów z PLK. Wypchajcie się kurwa kasą za zezłomowanie szyn.

P.S. Żałujcie że nie słyszeliście opinii licznych gapiów na temat władzy i burdelu panującego w Naszym kraju Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 18-01-2012, 22:31    Odpowiedz z cytatem

Cieciuch, pocieszyłeś mnie Smile pomyliło mi się.


Co do AGTC 59/1 to nie martwiłbym się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Bajemba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lis 2010
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-01-2012, 10:18    Odpowiedz z cytatem

Nawiązując do tematu wątku i obecnej sytuacji w Wolsztynie ja bym sie raczej zapytał co i czy ożywi parowozy???? W niedziele przejechałem się oststni raz Ol49 -59 przed jej odlotem do Leszna. Wolsztyn cichnie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Cieciuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sie 2011
Skąd: Kożuchów

PostWysłany: 27-01-2012, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Bajemba, faktycznie ostatnio nieciekawie dzieje się w Wolsztyńskiej parowozowni, ale ja bym się nie martwił na zapas. W przypadku rewitalki N.S.-Wolsztyn z pewnością znajdą się fundusze na remonty parowozów, przynajmniej tych które będą obsługiwały linię ( na początek przy dobrych lotach będą to max 2 sztuki Sad ). Jednak póki co nie wiadomo nic na temat dofinansowania robót, a co dopiero o ich rozpoczęciu. Wysłałem po nowym roku mejle do starostwa, gmin położonych na trasie a nawet do TPWP i do dzisiaj nie otrzymałem ani jednej odpowiedzi. Niestety śmiem podejrzewać że przy obecnej sytuacji w kraju cały projekt został zepchnięty na "boczny tor" i na rewitalizację linii Nowa Sól-Wolsztyn trzeba będzie jeszcze trochę poczekać Crying or Very sad Mam nadzieję że to tylko chwilowy poślizg i wkrótce rewitalizacja ruszy z kopyta razem z remontem Odrzanki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 28-01-2012, 00:01    Odpowiedz z cytatem

Jeśli już cokolwiek byłoby w stanie ożywić ruch na tym odcinku to już nie parowozy, to już historia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 24-09-2013, 13:20    Odpowiedz z cytatem

O tym jak linia C59/1 została przecięta na rzecz budowy obwodnicy w Nowej Soli

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=389508&page=248

Najlepsze jest to - Wiadukt drogowy po którym nad obwodnicą przebiegnie droga gminna. Na gównianą drogę gminną (piaszczystą) są pieniądze, na linię kolejową - nie.

Kto z PLKi wydał pozolenie na odstąpienie od budowy wiaduktu drgowego nad linią 371?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kaja805
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-07-2015, 08:15   

Czy dzieje się coś w temacie rewitalizacji odcinka Wolsztyn - Nowa Sól ?
Warto było by utrzymać chociaż przejezdność dla tej linii.
Z roku na rok jest coraz bardziej zarośnięta a szkoda bo idea uruchomienia ruchu turystycznego na tym odcinku to bardzo fajny pomysł.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl